![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Saab 900 T8 projekti - MegaSquirt + Vems Round_WBO2_EGT
Re: Saab 900 T8 harrasteprojekti + Megasquirt
Mikäli banjo vielä on letkussa kiinni, rautasahalla tms banjosta pää poikki, että kara jää letkun sisään. Tuohon vaan uusi letku päälle ja reipas kiristys karan kohdalta lemmarilla, kyllä pitäisi kestää
.
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Eero Tiainen #2185 O4O7481428
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Re: Saab 900 T8 harrasteprojekti + Megasquirt
Coltti kirjoitti:Mikäli banjo vielä on letkussa kiinni, rautasahalla tms banjosta pää poikki, että kara jää letkun sisään. Tuohon vaan uusi letku päälle ja reipas kiristys karan kohdalta lemmarilla, kyllä pitäisi kestää.
Tuo on hyvä pointti! Ja saahan noita banjopäitä ja ei sekään ole ainut vaihtoehto tuohon paluuputkeen jos pitää k-jetti laittaa takaisin. Toivottavasti ei tarvitse. Eli on tilaa ja aikaa ja rahaa pitää tätä satkua hamaan tulevaisuuteen.
Asiasta toiseen, kyllä on hankalan pieni tuo Megasquirt boksista pilkottava MAP anturin putki.... Olisi saanut olla edes muutaman millin pidempi...
![Twisted Evil :twisted:](./images/smilies/icon_twisted.gif)
Saab 9-3 Sport Combi 1,8t Linear Business
#1814
#1814
Re: Saab 900 T8 harrasteprojekti - Megasquirt savut otettu
Hiphei
Kotkasin väliaikaisesti paluuputken vain limityksenä ja klemmareilla kuten tuolla aiemmin oli puhetta ja suutintukki on puristettu ruuveilla kanttavasten ja suuttimet siellä välissä. Pisaraakaan ei löpöä tullut mistään ulos. Mahtava homma, ajattelin ja rohkeasti starttailemaan. Auto lupasi heti alusta alkaen, mutta hyytyi ja lopulta lakkasi lupaamasta kokonaan. Nappasin kynttylät pois ja nehän olivat aivan märät. Sytkällä kuivattelua ja kaasu pohjassa kuivaus starttia hetken aikaa. Tämän jälkeen pata heräsikin samantien henkiin ja käydä hörskötteli tyhjäkäynninsäädön jälkeen makeasti.... Kierroksia ottaa ja ei pauku/röpeltele sen kummemmin. Saas nähdä kun pääsee heittämään testilenkkiä läppärin kanssa.....
Nuo patentit vain pitää fiksata ennen ajelua, ettei käy huonosti.
Jo tässä vaiheessa suuret kiitokset kaikille mukanaeläjille täällä topicissa. Toivottavasti jaksatte lukea jatkossakin, kun varsinainen säätö alkaa ja ongelmia tulee eteen varmasti. Mutta tulta päin sano.....![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Exclamation :!:](./images/smilies/icon_exclaim.gif)
Kotkasin väliaikaisesti paluuputken vain limityksenä ja klemmareilla kuten tuolla aiemmin oli puhetta ja suutintukki on puristettu ruuveilla kanttavasten ja suuttimet siellä välissä. Pisaraakaan ei löpöä tullut mistään ulos. Mahtava homma, ajattelin ja rohkeasti starttailemaan. Auto lupasi heti alusta alkaen, mutta hyytyi ja lopulta lakkasi lupaamasta kokonaan. Nappasin kynttylät pois ja nehän olivat aivan märät. Sytkällä kuivattelua ja kaasu pohjassa kuivaus starttia hetken aikaa. Tämän jälkeen pata heräsikin samantien henkiin ja käydä hörskötteli tyhjäkäynninsäädön jälkeen makeasti.... Kierroksia ottaa ja ei pauku/röpeltele sen kummemmin. Saas nähdä kun pääsee heittämään testilenkkiä läppärin kanssa.....
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Jo tässä vaiheessa suuret kiitokset kaikille mukanaeläjille täällä topicissa. Toivottavasti jaksatte lukea jatkossakin, kun varsinainen säätö alkaa ja ongelmia tulee eteen varmasti. Mutta tulta päin sano.....
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Saab 9-3 Sport Combi 1,8t Linear Business
#1814
#1814
Re: Saab 900 T8 harrasteprojekti - Megasquirt savut otettu
Noniin... Nyt on Megan VE karttaa jo hiplattu mieluisaksi ja kokoonpanossa toimivaksi. Myös over run eli polttoaine katkaisu moottorijarrussa sekä kiihdytysrikastukset on saatu toimimaan ihan kivatsi. Kaikenkaikkiaan tänäpäivänä säätöaikaa kului 3.5h josta suurin osa megatunen valikoissa eksyillen. Pari kertaa kilon ahdoilla ja isommalla ReqFuelilla kokeilin vetää hiukan kovempaa ja voi juma, että meinasi koko ojahauki poistua tieltä. Hairoo kakkosella ja kolmosella melko mahdottomasti. Kakkosella sutii kaasusta, wich is nice.....
Kaikki kokolailla ok tähän mennessä. Harmittaa vain kun yhä pitä takita sen vuotavan imusarjan kanssa. No ainahan sitä jotain pitää olla.
Pitää palauttaa se laihempi kartta boksiin ja aloittaa säätämään siitä ala ja keskialueella hyvin toimivaa ja taloudellista. Kohta heitän reissun Seinäjoelle ja on mukava hiukan katsoa kulutusta matka-ajossa.
Niin ja kotkauksetkin tuli korjattua....![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
Pitää palauttaa se laihempi kartta boksiin ja aloittaa säätämään siitä ala ja keskialueella hyvin toimivaa ja taloudellista. Kohta heitän reissun Seinäjoelle ja on mukava hiukan katsoa kulutusta matka-ajossa.
Niin ja kotkauksetkin tuli korjattua....
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
Saab 9-3 Sport Combi 1,8t Linear Business
#1814
#1814
Re: Saab 900 T8 harrasteprojekti - Megasquirt savut otettu
Hienoa että sait toimimaan. ![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
Leikkisaabisti & kansainvälisesti tunnettu kollo.
'84 900T8 Museoautoprojekti
'84 900T8 Museoautoprojekti
Re: Saab 900 T8 harrasteprojekti - Megasquirt savut otettu
Kiitos kiitos!
Pikkuhiljaa alkaa päästä sinuiksi niin paljon, että ymmärtää perusjuttuja tuosta megasta. Voin kyllä lämpimästi suositella muillekin tätä mega konversiota. Moottoritekniikka ja termodynamiikka nyt on jollainlailla tullut vuosien mittaan tutuksi, mutta elektroniikan/sähkötekniikan suhteen olin kyllä täysi keltanokka projektin alkaessa. No yhden ledivalo lambdamittarin olen ohjeesta tehnyt, mutta mitään tätä vastaavaa, jossa joutuu soveltamaan ei ole tullut tehtyä. Ajan kanssa kaikki on mennyt melko jouhevasti. Kannattaa kokeilla rohkeasti!
Kuiteista pikaisesti laskien koko leikki on tullut maksamaan tähän mennessä pyöreät 500e.
Harmittaa vain kun tilaamani läppärin akku ei halua toimia tuossa koneessa ja en ole vielä päässyt ajonaikana sen enempää katselemaan mittareita kuin loggaamaan ajonaikaista dataakaan. Käynnistykset kylmänä ja kuumana onnistuu jo hyvin ja ajokin takapuolituntumalla. Ensiviikolla tulee USB-porttiin adapteri, jolla saan tähän parempaan läppäriin tehtyä sarjaportin. Pitää sitten lähteä tienpäälle loggeroimaan. Katselin jo laajakaista lambdojakin, mutta koitetaan nyt vielä pitää jarrua päällä....![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Niin ja löytyi se kuittikin nyt viimein liittyen kannetiivisteisiin. Tästä asiasta puhuin joskus tuola muualla.
Omassa autossa on nyt kiinni Victor Reinz:n valmistama kannentiiviste.
Vaikuttaa vähintäänkin riittävältä kestonsa puolesta. Seinäjoen moottorihiomosta ostin aikoinaan tiivistesarjan, johon vaihdettiin pyynnöstäni "parempi" kannentiiviste, joka nyt siis oli juuri tuo Victor Reinz. On mennyt 1,5 barin ahdoilla,kuivana, kuumana sekä nakuttanut ja kaikkea muuta mahdottoman molemmin puolin. Ja tiivistepintoja ei plaanattu koneistamolla, vaan 600 paperilla ja lasilevyllä. Tämä ihan vain kaneettina siihen, ettei jotain Elringiä ole pakko metsästää hyvän tiivisteen uskossa. Vaikka monesti nämäkin muodostuvat uskon asioiksi, kuten on vaihteistoöljyistä saatu huomata....![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Pikkuhiljaa alkaa päästä sinuiksi niin paljon, että ymmärtää perusjuttuja tuosta megasta. Voin kyllä lämpimästi suositella muillekin tätä mega konversiota. Moottoritekniikka ja termodynamiikka nyt on jollainlailla tullut vuosien mittaan tutuksi, mutta elektroniikan/sähkötekniikan suhteen olin kyllä täysi keltanokka projektin alkaessa. No yhden ledivalo lambdamittarin olen ohjeesta tehnyt, mutta mitään tätä vastaavaa, jossa joutuu soveltamaan ei ole tullut tehtyä. Ajan kanssa kaikki on mennyt melko jouhevasti. Kannattaa kokeilla rohkeasti!
Kuiteista pikaisesti laskien koko leikki on tullut maksamaan tähän mennessä pyöreät 500e.
Harmittaa vain kun tilaamani läppärin akku ei halua toimia tuossa koneessa ja en ole vielä päässyt ajonaikana sen enempää katselemaan mittareita kuin loggaamaan ajonaikaista dataakaan. Käynnistykset kylmänä ja kuumana onnistuu jo hyvin ja ajokin takapuolituntumalla. Ensiviikolla tulee USB-porttiin adapteri, jolla saan tähän parempaan läppäriin tehtyä sarjaportin. Pitää sitten lähteä tienpäälle loggeroimaan. Katselin jo laajakaista lambdojakin, mutta koitetaan nyt vielä pitää jarrua päällä....
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Niin ja löytyi se kuittikin nyt viimein liittyen kannetiivisteisiin. Tästä asiasta puhuin joskus tuola muualla.
Omassa autossa on nyt kiinni Victor Reinz:n valmistama kannentiiviste.
Vaikuttaa vähintäänkin riittävältä kestonsa puolesta. Seinäjoen moottorihiomosta ostin aikoinaan tiivistesarjan, johon vaihdettiin pyynnöstäni "parempi" kannentiiviste, joka nyt siis oli juuri tuo Victor Reinz. On mennyt 1,5 barin ahdoilla,kuivana, kuumana sekä nakuttanut ja kaikkea muuta mahdottoman molemmin puolin. Ja tiivistepintoja ei plaanattu koneistamolla, vaan 600 paperilla ja lasilevyllä. Tämä ihan vain kaneettina siihen, ettei jotain Elringiä ole pakko metsästää hyvän tiivisteen uskossa. Vaikka monesti nämäkin muodostuvat uskon asioiksi, kuten on vaihteistoöljyistä saatu huomata....
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Viimeksi muokannut e0000333, Su Loka 14, 2007 10:55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 9-3 Sport Combi 1,8t Linear Business
#1814
#1814
Re: Saab 900 T8 harrasteprojekti - Megasquirt savut otettu
Voi saatanan saatana...
On se kumma, kun mikään ei saa nykyään olla rauhassa. Mamman kanssa tultiin iltalenkiltä niin kappas satkussa oli sisävalot päällä. Tottahan siellä jonkun liiman haistajan oli jo pitänyt käydä tsekkaamassa olisiko mitään myytäväksi kelpaavaa. Mitään ei oltu kuitenkaan pikasilmäyksellä viety, eikä ainakaan autoa rikottu mitä nyt pimeässä sai tsuumailtua. Ristus mä oon niin kypsä tälläisiin pikkunilkki gangstereihin, että vedän kyllä kyselemättä kilon siivuiksi jos satun paikalle joskus.... Kerran jo 99:stä pantu lukot paskaksi jonkin väsyneen cd soittimen vuoksi.
No siirsin auton lähemmäs kerrostaloa ja valoisammalle paikalle. Toivottavasti pitkäkyntiset sai katsottua mitä halusivat ja homma oli tässä tällä kertaa....
![Evil or Very Mad :evil:](./images/smilies/icon_evil.gif)
On se kumma, kun mikään ei saa nykyään olla rauhassa. Mamman kanssa tultiin iltalenkiltä niin kappas satkussa oli sisävalot päällä. Tottahan siellä jonkun liiman haistajan oli jo pitänyt käydä tsekkaamassa olisiko mitään myytäväksi kelpaavaa. Mitään ei oltu kuitenkaan pikasilmäyksellä viety, eikä ainakaan autoa rikottu mitä nyt pimeässä sai tsuumailtua. Ristus mä oon niin kypsä tälläisiin pikkunilkki gangstereihin, että vedän kyllä kyselemättä kilon siivuiksi jos satun paikalle joskus.... Kerran jo 99:stä pantu lukot paskaksi jonkin väsyneen cd soittimen vuoksi.
No siirsin auton lähemmäs kerrostaloa ja valoisammalle paikalle. Toivottavasti pitkäkyntiset sai katsottua mitä halusivat ja homma oli tässä tällä kertaa....
Saab 9-3 Sport Combi 1,8t Linear Business
#1814
#1814
Re: Saab 900 T8 harrasteprojekti - Megasquirt savut otettu
No voi persetti... eipä sitä taida muutenkaan ajoon saada, jos suunnitelmasi oli se mistä puhuttiin. Mites onko virtalukko/ovien lukot ok? Varmuudeksi kannattaisi tehdä rikosilmoitus, koska jos lähistöllä on muutakin toimintaa ollut ja joku napsahtaa siitä, niin voivat mahdollisesti yhdistää oikeaan tekijään.
Matti
Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki
-
- "Kaasari"
- Viestit: 16
- Liittynyt: Ti Tammi 03, 2006 09:25
- Paikkakunta: Kokkola
Re: Saab 900 T8 harrasteprojekti - Megasquirt savut otettu
Voi pirulauta noita.e0000333 kirjoitti:Voi saatanan saatana...![]()
On se kumma, kun mikään ei saa nykyään olla rauhassa. Mamman kanssa tultiin iltalenkiltä niin kappas satkussa oli sisävalot päällä. Tottahan siellä jonkun liiman haistajan oli jo pitänyt käydä tsekkaamassa olisiko mitään myytäväksi kelpaavaa. Mitään ei oltu kuitenkaan pikasilmäyksellä viety, eikä ainakaan autoa rikottu mitä nyt pimeässä sai tsuumailtua. Ristus mä oon niin kypsä tälläisiin pikkunilkki gangstereihin, että vedän kyllä kyselemättä kilon siivuiksi jos satun paikalle joskus.... Kerran jo 99:stä pantu lukot paskaksi jonkin väsyneen cd soittimen vuoksi.
No siirsin auton lähemmäs kerrostaloa ja valoisammalle paikalle. Toivottavasti pitkäkyntiset sai katsottua mitä halusivat ja homma oli tässä tällä kertaa....
![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
![Twisted Evil :twisted:](./images/smilies/icon_twisted.gif)
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Re: Saab 900 T8 harrasteprojekti - Megasquirt savut otettu
Joo tuota ledivilkkua jo joskus katselinkin biltemassa. Pitääpä napata koriin sellainen kun seuraavan kerran tulee vastaan kyseinen laite. Melko tunnettuja huonoista lukoistaan nuo vanhemmat saabit ja ilmeisesti keikka-autoksi melko haluttua tavaraa. tai sitten vain etsittiin jotain pöllittävää...vulvas40t4 kirjoitti: Voi pirulauta noita.![]()
Pitääpä tarkkailla autoas ku näkyy suoraan keittiön ikkunasta jos siellä iltasin näkyy ylimäärästä liikettä. Voisit kokeilla laittaa kojelautaan punasen ledin vilkkuun kun ovet on lukossa niin pistäs ainakin miettiin kannattaako yrittää mennä sisälle. Mulla on omassa tollanen ledi ja on toki hälytinkin ja eivät ole kyllä mun autoon koskeneet.
![]()
Joo katsele tosiaan ikkunasta josko näkyisi merkkejä luvattoman käyttöönoton yrityksen harkinnasta. Jos voroja näkyy niin soita vielä täysillä parvekkeen ovi auki tunnaria: ...bad boys bad boys, what you gonna do, what you gonna do when they come for you... niin tiedän sipaista reinot jalassa pihamaalle ja tetsata tolppapaikalle...
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
G-mies kirjoitti:No voi persetti... eipä sitä taida muutenkaan ajoon saada, jos suunnitelmasi oli se mistä puhuttiin. Mites onko virtalukko/ovien lukot ok? Varmuudeksi kannattaisi tehdä rikosilmoitus, koska jos lähistöllä on muutakin toimintaa ollut ja joku napsahtaa siitä, niin voivat mahdollisesti yhdistää oikeaan tekijään.
Matti
Joo pitää miettiä tuota ilmoitusta, ja olisi hauska kysyä, onko näillä nurkilla paljonkin ilmoituksia lähihistoriassa. Virtalukko mulla on aika priima, mutta ovien lukot jo melko kuluneet. Lukkojen hintaa tuossa projektin aikana kysyinkin, mutta aika suolaiset olivat. Satasia maksoivat muistaakseni.
Saab 9-3 Sport Combi 1,8t Linear Business
#1814
#1814
Re: Saab 900 T8 harrasteprojekti - Megasquirt savut otettu
Talvi lähestyy uhkaavasti, mutta onneksi satkulle löytyi Kokkolasta kuiva talvikoti horroksen ajaksi. 180e koko talvikausi(5kk), vienti ja nouto sopimuksen mukaan. Ei paha rasti, kun ei tarvitse katsella rekisterikilpiä kinosten alta koko talvea.
Nyt alkaa olla kartat siinä muodossaan, että uskalsin jo vetää kaikki mitä tuosta ojahauesta sai irti 1.1Bar maks ahdoilla. Kaikki ei vielä tässä tapauksessa ole paljon, mutta kaikki kuitenkin....
Vaihteet sopii aika huonosti tuohon 80-120 vetoon ja 0-100 on muuten vain hirvittävää....
Ihan kivasti vetää aina 4500-5000rpm asti, mutta pientä puutumista ylärekisterissä on havaittavissa. Jossain 3500rpm @1.1Bar on sellainen piikki, että välillä voi kuvitella etupyörien kulkevan auton etummaisena osana. Tiedä sitten johtuuko puutuminen ahtimesta vai seoksista. Nuo auton tämän hetkiset ominausuudet johtuu kyllä varmasti ahtimesta. No keväällä jatketaan sitten uudella innolla. Vaimo kyseli joululahjoista ja heitin vastaukseksi VEMS shopin sivun, josta voisi noita laajakaistoja ostella. No todellisuudessa tuo varmasti karttojen teon jälkeen löytäisi tiensä kilpaminiin, jonka kanssa puuhastellessa on pakolämpödataa kaipailtu useasti.
No mutta tässä sidä dataa. Tulokset kahden vedon keskiarvoja ja ne on vedetty samalla tieosuudella molempiin suuntiin. Suljetulla alueella tietysti.
80-120km/h 5.0sek (4. vaihteella)
0-100km/h 9.2Sek
Puoli sekkaa häviää vielä OG Aerolle, mutta ei silti huono muuten vakiolla koneella. Uudella ahto-/pakoputkistolla ja tonnarin ic:llä varmasti nipistyy hiukan pois. Tuossa testien aikaeroissa näkyy hyvin tuo koneen puutuminen.
Nyt alkaa olla kartat siinä muodossaan, että uskalsin jo vetää kaikki mitä tuosta ojahauesta sai irti 1.1Bar maks ahdoilla. Kaikki ei vielä tässä tapauksessa ole paljon, mutta kaikki kuitenkin....
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
No mutta tässä sidä dataa. Tulokset kahden vedon keskiarvoja ja ne on vedetty samalla tieosuudella molempiin suuntiin. Suljetulla alueella tietysti.
80-120km/h 5.0sek (4. vaihteella)
0-100km/h 9.2Sek
Puoli sekkaa häviää vielä OG Aerolle, mutta ei silti huono muuten vakiolla koneella. Uudella ahto-/pakoputkistolla ja tonnarin ic:llä varmasti nipistyy hiukan pois. Tuossa testien aikaeroissa näkyy hyvin tuo koneen puutuminen.
Saab 9-3 Sport Combi 1,8t Linear Business
#1814
#1814
Re: Saab 900 T8 harrasteprojekti - Megasquirt savut otettu
itse kokeilin tuossa taannoin kans 80-120 4.vaihteella n.3,5 videolta katottuna
3vaiteella ei onnistunu alko vaan sutiin ![Embarassed :oops:](./images/smilies/icon_redface.gif)
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
![Embarassed :oops:](./images/smilies/icon_redface.gif)
900s vm90 rip ~220hp 340nm
900i vm86 rip
900glS vm86 kr turbo-cooler-mega-innovate-lessjöfors-bilstein racing +220hp +400nm
900i vm86 rip
900glS vm86 kr turbo-cooler-mega-innovate-lessjöfors-bilstein racing +220hp +400nm
Re: Saab 900 T8 harrasteprojekti - Megasquirt savut otettu
No nyt on auto viety talvisäilöön. Hiukan oli huono keli, kun sattui satamaan juuri kun auto piti viedä. Halli näytti varsin ihanteelliselta talviseisontaan. Sopivan harva kylmä peltihalli, jossa toivon mukaan lämpötila vaihtelee hissukseen ilman kondenssiongelmia. Kosteudenimeytyssuolat sisään, auto kunnolla kuumaksi ja kuivaksi konepellin alta, jarruista sekä kabiinista, masinolit tankkiin, CRC:t lukoihin ja muutamiin sähköosiin, akku pois, Megasquirt boksi pois, ja maaliskuun lopulla palataan taas kuskin pukille. Projekti toki jatkuu piirustuspöydän ääressä ahto- ja pakoputkiston ynnämuun parissa...
Muutama kiva jenkkirauta jo oleili hallissa seassaan todella maukas oranssi b ascona, jossa oli kuppilestat ja kaikkee. Hienoin ooppeli ikinä....
Jos ei ysivitosta lasketa..... ![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Muutama kiva jenkkirauta jo oleili hallissa seassaan todella maukas oranssi b ascona, jossa oli kuppilestat ja kaikkee. Hienoin ooppeli ikinä....
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Saab 9-3 Sport Combi 1,8t Linear Business
#1814
#1814
Re: Saab 900 T8 harrasteprojekti - Megasquirt savut otettu
Ei vissiin muidenkaan talleilla tapahdu talvella mitään kun kolmenkin kuukauden hiljaiselon jälkeen ruppuinen projektipäiväkirjani on edelleen ykkössivullla...
No jokatapauksessa parin muun squirttaajan kanssa olen ollut yhteydessä tässä talven aikana, ja saamieni vertailu loggausten ja omien pohdintojen mukaan olen vääntänyt polttoainekartan uuteen uskoon sekä luonut alustavan syttykartan. Nämä olisi tarkoitus ottaa käyttöön kun haen auton talvisäilöstä,joka koittaa näillä näkymin odotettua aikaisemmin työpaikan muuttumisen vuoksi.
Myös pakoputkiasiaa on tullut mietittyä. Todennäköisesti alle sujahtaa ihan normi turbon putkisto lukuunottamatta downpipea ja takapönttöä. Downpipe väännetään 3 tuumaisena vanhan pohjalta mutta loivalla kaarella, jolloin akku siirtyy konehuoneessa sinne missä k-jetin määräjakaja oli tai konttiin, mutta ykköspaikka on tuo määräjakajan tila. Vakio takapöntön tilalle rakennetaan läpivirtaava "pätkä" simons laippaliitoksella. Hiukan surettaa jo etukäteen taas tilanne Seinäjoella, kun kaikki autot seisovat missä mikin hetken aikaa, mutta toivottavasti edes yhdelle autolle saisi kohtuu hintaisen tallin.
Jos Seinäjokisia tai lähipaikkakuntalaisia eksyy tänne niin kimppatalli tai talvisäilytyspaikkojen yhteystietoja otetaan vastaan.
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
No jokatapauksessa parin muun squirttaajan kanssa olen ollut yhteydessä tässä talven aikana, ja saamieni vertailu loggausten ja omien pohdintojen mukaan olen vääntänyt polttoainekartan uuteen uskoon sekä luonut alustavan syttykartan. Nämä olisi tarkoitus ottaa käyttöön kun haen auton talvisäilöstä,joka koittaa näillä näkymin odotettua aikaisemmin työpaikan muuttumisen vuoksi.
Myös pakoputkiasiaa on tullut mietittyä. Todennäköisesti alle sujahtaa ihan normi turbon putkisto lukuunottamatta downpipea ja takapönttöä. Downpipe väännetään 3 tuumaisena vanhan pohjalta mutta loivalla kaarella, jolloin akku siirtyy konehuoneessa sinne missä k-jetin määräjakaja oli tai konttiin, mutta ykköspaikka on tuo määräjakajan tila. Vakio takapöntön tilalle rakennetaan läpivirtaava "pätkä" simons laippaliitoksella. Hiukan surettaa jo etukäteen taas tilanne Seinäjoella, kun kaikki autot seisovat missä mikin hetken aikaa, mutta toivottavasti edes yhdelle autolle saisi kohtuu hintaisen tallin.
Jos Seinäjokisia tai lähipaikkakuntalaisia eksyy tänne niin kimppatalli tai talvisäilytyspaikkojen yhteystietoja otetaan vastaan.
Saab 9-3 Sport Combi 1,8t Linear Business
#1814
#1814
Re: Saab 900 T8 harrasteprojekti - Megasquirt savut otettu
Jees, omakin T8 megasquirt nukkuu talviunta pihassa, tosin ajattelin elvyttää auton sieltä ajoon kuukauden kuluessa. Olisi mielenkiinotista nähdä, millaisiin karttoihin muualla on päädytty, kehtaatko laittaa msq:n jakoon?