Saab 96 '77, "Rähjä"

Esittele oma(t) projektisi täällä. Projektiin liittyvät kysymykset sallittuja, muut kysymykset mallikohtaisiin foorumeihin.
aero
-
Viestit: 9121
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: Saab 96 '77, "Rähjä"

Viesti Kirjoittaja aero »

Jorppe kirjoitti:Selitätkö uudestaan tämän? Kun mulla meni nyt vähän ohitte. On mulla kondensaattori hommattu, ihan perusmallin yhden faradin pötkö... Kuka hullu ysikutoseen rupee mitään blingiä laittamaan...? :roll: ei ole siis mitään "All show, no go" tuning-autoa tarkoitus tehdä.
Niin, kun se konkka on ennen sitä vahvistimen hakkuria, syötetään siittä piikkien (bassojen) hetkellä sen vahvarin hakkurin häviöt ja sen konkan tarvii olla julmetun iso (se faradinen). Jos nykii sen vahvarin auki ja korjaa suunnitteluvirheen (=riittämätön virransuoto hakkurin jälkeen) lisäämällä sinne isommat konkat, pääsee pienemmillä konkilla ja sähköisessä mielessä järkevämmällä suorituksella. Lisäksi saattaa onnistua korjaamaan toisenkin suunnitteluvirheen, eli suhteessa pääteasteeseen liian laiskan hakkurin, jos moinen moka on vahvariin eksynyt (tää lie harvinaisempaa kuin tuo eka).

Eli suomeksi, jos se vahvistin on tehty oikein, se ei tarvi sitä faradista konkkaa eteensä. Jos taasen ei, on teknisesti järkevämpää korjata vahvarin suunnittelumoka kuin lisätä se konkka. Se faradinen konkka puolestaan on helpompi ja muodikkaampi, eikä romuta vahvarin takuuta.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
Jorppe
"Viggen"
Viestit: 673
Liittynyt: Ke Tammi 21, 2004 00:07
Paikkakunta: Kajaani

Re: Saab 96 '77, "Rähjä"

Viesti Kirjoittaja Jorppe »

aero kirjoitti: Niin, kun se konkka on ennen sitä vahvistimen hakkuria, syötetään siittä piikkien (bassojen) hetkellä sen vahvarin hakkurin häviöt ja sen konkan tarvii olla julmetun iso (se faradinen). Jos nykii sen vahvarin auki ja korjaa suunnitteluvirheen (=riittämätön virransuoto hakkurin jälkeen) lisäämällä sinne isommat konkat, pääsee pienemmillä konkilla ja sähköisessä mielessä järkevämmällä suorituksella. Lisäksi saattaa onnistua korjaamaan toisenkin suunnitteluvirheen, eli suhteessa pääteasteeseen liian laiskan hakkurin, jos moinen moka on vahvariin eksynyt (tää lie harvinaisempaa kuin tuo eka).

Eli suomeksi, jos se vahvistin on tehty oikein, se ei tarvi sitä faradista konkkaa eteensä. Jos taasen ei, on teknisesti järkevämpää korjata vahvarin suunnittelumoka kuin lisätä se konkka. Se faradinen konkka puolestaan on helpompi ja muodikkaampi, eikä romuta vahvarin takuuta.
Vahvistin on mitä todennäköisimmin vallan hyvin valmistettu. Ei ole tarvetta lähteä sitä aukomaan ja modailemaan. Kyllä mää tiiän, että tarpeeksi hyvin kun tekkee virtajärjestelmän, niin eihän siellä sitä erillistä kondensaattoria ole pakko olla. Eipä ole sellaista tuonkaan Nopan köyhänmiehenhifeissä. Peräkonttiin on vedetty 50 neliömillin hitsauskaapeli (on muuten parempaa kuin halvimmat "hifikaapelit"), ja onhan tuo piisannut. Laitan nyt sen konkan tähän autoon kun se sattuu olemaan valmiina, eikä siitä mitään haittaakaan siellä akun ja vahvistimen välissä ole.
Jäsen #3551

Saab 9-5 Aero '04 (KA), + 95, 96, 90, 900 malleja vuosilta '62-'91
saabracing
"Hölösuu"
Viestit: 4093
Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
Paikkakunta: jkl, laukaa

Re: Saab 96 '77, "Rähjä"

Viesti Kirjoittaja saabracing »

älä laita ainakaan konkkaa, joka on spl- dynamics, mulla "palo" tän kesän kuumilla keleillä, hyvä ettei palanu koko auto !!!!
Jorppe
"Viggen"
Viestit: 673
Liittynyt: Ke Tammi 21, 2004 00:07
Paikkakunta: Kajaani

Re: Saab 96 '77, "Rähjä"

Viesti Kirjoittaja Jorppe »

saabracing kirjoitti:älä laita ainakaan konkkaa, joka on spl- dynamics, mulla "palo" tän kesän kuumilla keleillä, hyvä ettei palanu koko auto !!!!
Juu, ei ole tulossa mitään SPL-Dynamicsia :)
Jäsen #3551

Saab 9-5 Aero '04 (KA), + 95, 96, 90, 900 malleja vuosilta '62-'91
Vastaa Viestiin