B234 marinointi / Vator 22 Turbo
Re: B234 marinointi / Vator 22 Turbo
Jees
Mitäs veneelle muuta, ehtiikö tälle kesäksi veteen vai jääkö suosiolla ensi kesään?
Mitäs veneelle muuta, ehtiikö tälle kesäksi veteen vai jääkö suosiolla ensi kesään?
Re: B234 marinointi / Vator 22 Turbo
Kohta aletaan ihmettelemään noita mikrokytkimiä uudella tarmolla. Ja onhan tota puuhaa muutenkin vielä, mutta ei se suosiolla ens kesään jää, vaikka menis Joulukuun vikalle viikolle, niin koeajot vedetään tänä vuonna!f-19 kirjoitti:Jees
Mitäs veneelle muuta, ehtiikö tälle kesäksi veteen vai jääkö suosiolla ensi kesään?
Re: B234 marinointi / Vator 22 Turbo
Ettei aivan putoa unholaan tämä, niin pientä päivitystä.
Suuren suuria ei ole tapahtunut, tällä hetkellä painitaan vaihteistoasioiden kanssa. Kakkoskoneen perä on irti ja koitetaan saada vaihteita säädettyä, pakki ei meinaa millään mennä kokonaan päälle. Mitä ilmeisimmin vaihdekaapelin kuoresta pitää saada pari milliä pois, että liikerataa tulee lisää, tätä varten taas kaapelin toinen pää pitää irrottaa, että kaapelin saa vedettyä takakautta kuorestaan. No tämä olis muuten helppo juttu, mutta kun bubba on saanut (tässäkin) neronleimauksen ja käyttänyt kaapelinpään kiinnitykseen ruostuvia neliökantapultteja, ja oikein pieniä sellaisia, niin nyt ollaan liotettu vajaat pari viikkoa kaapelin päätä naftassa. Että jos olis edes pieni toivo saada niitä auki.
Toinen vaihtoehto olis raakasti poikki ja kokonaan uus tilalle, mutta kun se koko kaapeli kuorineen maksaa kultaa ja mirhamia ja toimitus on US-Partsin vastuulla, niin sitä riskiä en ota...
Mutta itsessään Saabin koneisiin liittyvää murhetta ei tällä hetkellä ole, koneet käy ja kukkuu ja vesi kiertää, lähtee avaimesta ja sammuu avaimesta
Suuren suuria ei ole tapahtunut, tällä hetkellä painitaan vaihteistoasioiden kanssa. Kakkoskoneen perä on irti ja koitetaan saada vaihteita säädettyä, pakki ei meinaa millään mennä kokonaan päälle. Mitä ilmeisimmin vaihdekaapelin kuoresta pitää saada pari milliä pois, että liikerataa tulee lisää, tätä varten taas kaapelin toinen pää pitää irrottaa, että kaapelin saa vedettyä takakautta kuorestaan. No tämä olis muuten helppo juttu, mutta kun bubba on saanut (tässäkin) neronleimauksen ja käyttänyt kaapelinpään kiinnitykseen ruostuvia neliökantapultteja, ja oikein pieniä sellaisia, niin nyt ollaan liotettu vajaat pari viikkoa kaapelin päätä naftassa. Että jos olis edes pieni toivo saada niitä auki.
Toinen vaihtoehto olis raakasti poikki ja kokonaan uus tilalle, mutta kun se koko kaapeli kuorineen maksaa kultaa ja mirhamia ja toimitus on US-Partsin vastuulla, niin sitä riskiä en ota...
Mutta itsessään Saabin koneisiin liittyvää murhetta ei tällä hetkellä ole, koneet käy ja kukkuu ja vesi kiertää, lähtee avaimesta ja sammuu avaimesta
Re: B234 marinointi / Vator 22 Turbo
Eikös siihen kaapeliksi saisi sovitettua tarvikemallista kaapelia kuorineen, tai mahdollisesti jostain toisesta veneestä halvemmalla uutena löytyvää mallia?
Eero Tiainen #2185 O4O7481428
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Re: B234 marinointi / Vator 22 Turbo
Päsekö poralla niihin, porais ne pois, vai riski tehdä pahempaa jälkeä?No tämä olis muuten helppo juttu, mutta kun bubba on saanut (tässäkin) neronleimauksen ja käyttänyt kaapelinpään kiinnitykseen ruostuvia neliökantapultteja, ja oikein pieniä sellaisia, niin nyt ollaan liotettu vajaat pari viikkoa kaapelin päätä naftassa. Että jos olis edes pieni toivo saada niitä auki.
9-5 2.0t A bp+ ´07
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
Re: B234 marinointi / Vator 22 Turbo
Eipä saa, nää ei mee yhtä mutkattomasti kuin autojutut. Soveltamisvaraa on tommosissa kohteissa perin vähän.Coltti kirjoitti:Eikös siihen kaapeliksi saisi sovitettua tarvikemallista kaapelia kuorineen, tai mahdollisesti jostain toisesta veneestä halvemmalla uutena löytyvää mallia?
Venepuolella kun on tuo tekniikkapuoli hoidettu vähän eri tavalla kuin autoissa.
Venevalmistajilla ei ole omia moottoreita, vaan kulkupuolen varustavat käytännössä nykyään pääasiass kaksi suurta, eli VolvoPenta ja Mercruiser, tämä siis normikokoisissa sisä- ja sisäperävehkeissä, toki sitten on perärutkut, putputtimet ja työveneet erikseen, mutta noinniinkuin yksinkertaistettuna.
Eli käytännössä laiturissa voi olla 10 erimerkkistä venettä identtisellä tekniikalla.
Näiden vehkeiden oheishilppeet menee sitten myös tavallaan sukupolvittain eivätkä luonnollisestikkaan käy ristiin. Joten kun vehkeet on Gen1, niin Gen2 kaapeli ei käy. Eikä ne uudemmat versiot ole yhtään sen halvempia.
Viimeksi muokannut savihousu, Su Elo 12, 2012 12:22. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Re: B234 marinointi / Vator 22 Turbo
Pääsee kyllä, mutta riskinä on tosiaan isommat vahingot ja sisäkaapelin katkeaminen. Hissunkissun väsytellään.torque kirjoitti:Päsekö poralla niihin, porais ne pois, vai riski tehdä pahempaa jälkeä?
Re: B234 marinointi / Vator 22 Turbo
Tuommonen on kaapelin pää ja pikkuiset pultit ympyröity, keskimmäinen otos.
Tuo on siis controlplaten puoleinen pää jolla säädetään vaihteensiirtokohdat ja toisessa päässä on sitten vetohaarukka vetolaitteen vaihdesalvalle. Että ei aivan se Shimanon kolmivaihteisen perusvaijeri...
Tuo on siis controlplaten puoleinen pää jolla säädetään vaihteensiirtokohdat ja toisessa päässä on sitten vetohaarukka vetolaitteen vaihdesalvalle. Että ei aivan se Shimanon kolmivaihteisen perusvaijeri...
Re: B234 marinointi / Vator 22 Turbo
Ei tässä nyt millään malttaisi odotella koeajoraporttia.
900C -86
Re: B234 marinointi / Vator 22 Turbo
Niin, kyllähän se itelläkin polttelis päästä vähän kokeilemaan, mutta ei viitti viedä laituriin ennenkuin on kaikki ongelmat ratkottu. Siellä on huono alkaa rypistelemään.
Eilen koitin nitkutella auki tota kaapelin päätä tuloksetta.
Eilen koitin nitkutella auki tota kaapelin päätä tuloksetta.
Re: B234 marinointi / Vator 22 Turbo
Miten onnistuisi liikeradan pidentäminen siten, että muuttaisi vipusuhdetta vaihteiston päästä. Eli kaapelin kiinnityspiste lahemmäs siirtovivun keskiakselia.savihousu kirjoitti: Mitä ilmeisimmin vaihdekaapelin kuoresta pitää saada pari milliä pois, että liikerataa tulee lisää, tätä varten taas kaapelin toinen pää pitää irrottaa, että kaapelin saa vedettyä takakautta kuorestaan.
Re: B234 marinointi / Vator 22 Turbo
Tähän tulis aika pitkä tarina jos kävisin läpi tuon controlplaten funktion, säädöt ja kiinnityspisteiden merkityksen, niin vastaan lyhyesti, että ei onnistu.äölkjhgf kirjoitti:Miten onnistuisi liikeradan pidentäminen siten, että muuttaisi vipusuhdetta vaihteiston päästä. Eli kaapelin kiinnityspiste lahemmäs siirtovivun keskiakselia.savihousu kirjoitti: Mitä ilmeisimmin vaihdekaapelin kuoresta pitää saada pari milliä pois, että liikerataa tulee lisää, tätä varten taas kaapelin toinen pää pitää irrottaa, että kaapelin saa vedettyä takakautta kuorestaan.
Ja kun se ongelma ei edes ole siinä päässä, vaan vetävässä haarukkapäässä, jossa kuori ottaa vastaan liian aikaisin ja estää haarukan vedon pesän perälle saakka.
Re: B234 marinointi / Vator 22 Turbo
Pari päivää sitten tapahtui jäätävä läpimurto, suorastaan repeämä aika-avaruusjatkumossa, kaksi kappaletta 3mm neliökantapulttia antautuivat nafta/jakoavain-yhdistelmälle.
Kattotaas josko tuon vaikka sais pelaamaan. Muutaman päivän päästä alkaa pieni parin viikon loma, joten siitä olis tarkoitus käyttää heti alkuun muutama semmonen aamukahdeksasta iltakymmeneen rykäisy, jos vaikka etenis.
Kattotaas josko tuon vaikka sais pelaamaan. Muutaman päivän päästä alkaa pieni parin viikon loma, joten siitä olis tarkoitus käyttää heti alkuun muutama semmonen aamukahdeksasta iltakymmeneen rykäisy, jos vaikka etenis.
Re: B234 marinointi / Vator 22 Turbo
No niin, taas on pikkusen puuhasteltu, kuvia lisäilty tuonne venetopicciin, ei vielä suuria harppauksia, mutta pienistä askelista ne isot asiat koostuu
Re: B234 marinointi / Vator 22 Turbo
Päivän sätöstelyt kuvien kanssa päivitetty