![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Mitäs veneelle muuta, ehtiikö tälle kesäksi veteen vai jääkö suosiolla ensi kesään?
Kohta aletaan ihmettelemään noita mikrokytkimiä uudella tarmolla. Ja onhan tota puuhaa muutenkin vielä, mutta ei se suosiolla ens kesään jää, vaikka menis Joulukuun vikalle viikolle, niin koeajot vedetään tänä vuonna!f-19 kirjoitti:Jees
Mitäs veneelle muuta, ehtiikö tälle kesäksi veteen vai jääkö suosiolla ensi kesään?
Päsekö poralla niihin, porais ne pois, vai riski tehdä pahempaa jälkeä?No tämä olis muuten helppo juttu, mutta kun bubba on saanut (tässäkin) neronleimauksen ja käyttänyt kaapelinpään kiinnitykseen ruostuvia neliökantapultteja, ja oikein pieniä sellaisia, niin nyt ollaan liotettu vajaat pari viikkoa kaapelin päätä naftassa. Että jos olis edes pieni toivo saada niitä auki.
Eipä saa, nää ei mee yhtä mutkattomasti kuin autojutut. Soveltamisvaraa on tommosissa kohteissa perin vähän.Coltti kirjoitti:Eikös siihen kaapeliksi saisi sovitettua tarvikemallista kaapelia kuorineen, tai mahdollisesti jostain toisesta veneestä halvemmalla uutena löytyvää mallia?
Pääsee kyllä, mutta riskinä on tosiaan isommat vahingot ja sisäkaapelin katkeaminen. Hissunkissun väsytellään.torque kirjoitti:Päsekö poralla niihin, porais ne pois, vai riski tehdä pahempaa jälkeä?
Miten onnistuisi liikeradan pidentäminen siten, että muuttaisi vipusuhdetta vaihteiston päästä. Eli kaapelin kiinnityspiste lahemmäs siirtovivun keskiakselia.savihousu kirjoitti: Mitä ilmeisimmin vaihdekaapelin kuoresta pitää saada pari milliä pois, että liikerataa tulee lisää, tätä varten taas kaapelin toinen pää pitää irrottaa, että kaapelin saa vedettyä takakautta kuorestaan.
Tähän tulis aika pitkä tarina jos kävisin läpi tuon controlplaten funktion, säädöt ja kiinnityspisteiden merkityksen, niin vastaan lyhyesti, että ei onnistu.äölkjhgf kirjoitti:Miten onnistuisi liikeradan pidentäminen siten, että muuttaisi vipusuhdetta vaihteiston päästä. Eli kaapelin kiinnityspiste lahemmäs siirtovivun keskiakselia.savihousu kirjoitti: Mitä ilmeisimmin vaihdekaapelin kuoresta pitää saada pari milliä pois, että liikerataa tulee lisää, tätä varten taas kaapelin toinen pää pitää irrottaa, että kaapelin saa vedettyä takakautta kuorestaan.