Og 900 T16 2d -89 tehoa,näköä ja ääntä..

Esittele oma(t) projektisi täällä. Projektiin liittyvät kysymykset sallittuja, muut kysymykset mallikohtaisiin foorumeihin.
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11500
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: Og 900 T16 2d -88 tehoa,näköä ja ääntä..

Viesti Kirjoittaja jus »

Viimeksi muokannut jus, Pe Marras 02, 2012 00:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
haffu
"Hölösuu"
Viestit: 2427
Liittynyt: Pe Joulu 10, 2004 20:37
Paikkakunta: Rauma
Viesti:

Re: Og 900 T16 2d -88 tehoa,näköä ja ääntä..

Viesti Kirjoittaja haffu »

Ja mitä projektiin tulee, niin aika samoilla linjoilla ovat omat ajatukset olleet oman satkuni kanssa. Koneeksi B202 vanhemmalla kannella ja uudemmilla nokilla, mutta tarkoitus vaihtaa B212/B234 -kanteen, mikäli moinen joskus jostain käsiini eksyy. Pakosarjana riittänee vakio ja ahtimeksi vaihtui jo nyt Colttilta aikoinaan ostamani Cossu-Escon T35. Jarrupäivitystäkin miettinyt ja ainoa järkevä tapa taitaa olla juurikin nuo tonnarin jarrujen asennus. Saa nähdä saanko mitään projektitopicia tuosta ikinä edes aloitettua. Ehkä keväämmällä. :lol:
Viimeksi muokannut haffu, La Marras 03, 2012 00:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jäsen #2659 Tero Ruohonen
JuHem
"Hölösuu"
Viestit: 1065
Liittynyt: La Tammi 22, 2005 17:36
Paikkakunta: Kuopio

Re: Og 900 T16 2d -88 tehoa,näköä ja ääntä..

Viesti Kirjoittaja JuHem »

Speedpartsilta löytyy myös valmista teräspunosjarruletkusettiä satkuihin joissa on tonnarin satulat. Tuosta listan alin: http://shop.speedparts.se/sv/prod/900-7 ... romsslang/ (Jostain syystä itse tuotteen sivulla ei ole mainintaa sopivuudesta) Tuon olen itse aikanaan tilannu ja hyvin sopi paikoilleen. Ei tarvitse mitään jarruputkia väliin kikkailla. Toimitusaika vain oli muistaakseni kohtuu pitkä. Lienee menny eka Speedpartsilta tilaus Goodridgen tehtaalle...

Sen verran varastan topicia omaan mainostamiseen kun kiinnostusta näkyy enemmänkin olevan, että mulla on ylimääräisenä B212 kansi. Toimivana ja ehjänä irroitettu. Plaanauksen ja venavarren kumien vaihdon jälkeen ei ehtiny montaa kymmentä tuhatta kilsaa paikoillaan olemaan. Tarjouksia saa esittää... (mieluiten yv:nä ettei enempää sotketa projekti-topicia)
900 T16 -92 (KR)
900 T16 -88 (KA)
Subaru Forester -00, Range Rover 3,9 EFI -90
#1938
NGpower
"Aero"
Viestit: 399
Liittynyt: La Elo 23, 2008 21:55
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Og 900 T16 2d -88 tehoa,näköä ja ääntä..

Viesti Kirjoittaja NGpower »

Hyvä tietää! Ja kyllä nois teräpunokset varmaan kannattaa laittaa jos haluaa vähän paremman jarrutuntuman, ainakin omaan pyörään kun vaihto niin pienemmällä puristuksella tuntuisi jarruttavan tehokkaammin :) auto on tietenkin auto et tiedä siitä..

Tuossa eilen lähdin sitä taka-akselia hiomaan ja siinä kun hakkasin hellästi puslaa irti niin irtosi koko helevetin korvake eli se mihin tulee pitkittäistuki kiinni! taisipa jäädä tuo akseli laittamatta. Tai mitä järkeä on ruveta parsimaan kasaan paskaa jos autossa on alla paljon parempi lähtökohta?
Og 9-3 2.0T -99 (Masterpower)
900 T16 2d -89 Trionic 5.5 E85
NGpower
"Aero"
Viestit: 399
Liittynyt: La Elo 23, 2008 21:55
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Og 900 T16 2d -88 tehoa,näköä ja ääntä..

Viesti Kirjoittaja NGpower »

Jarru hommasta taas, hommasin nuo tonnarin isommat satulat lojumaan tuohon niin pääsee ajan kanssa hieromaan puhtaaksi maalauksen kera..

Mitäs raati sanoo väristä? Perus punainen, kulta vai ihan musta :)

Kuva
Og 9-3 2.0T -99 (Masterpower)
900 T16 2d -89 Trionic 5.5 E85
9000LPT
"Hölösuu"
Viestit: 2075
Liittynyt: Ti Touko 20, 2003 17:16
Paikkakunta: Laukaa

Re: Og 900 T16 2d -88 tehoa,näköä ja ääntä..

Viesti Kirjoittaja 9000LPT »

Suosittelen akkulaturi, kidesooda ja peltikappale. Pari päivää kun liottaa, niin ovat melkein uutta vastaavat.
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
NGpower
"Aero"
Viestit: 399
Liittynyt: La Elo 23, 2008 21:55
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Og 900 T16 2d -88 tehoa,näköä ja ääntä..

Viesti Kirjoittaja NGpower »

9000LPT kirjoitti:Suosittelen akkulaturi, kidesooda ja peltikappale. Pari päivää kun liottaa, niin ovat melkein uutta vastaavat.
Toisaalta teräsharja/rälläkkä yhdistelmällä 15min per satula, mutta kerro toki lisää tuosta syövytys operaatiosta :)

Maali taitaa tulla pintaan jokatapauksessa..
Og 9-3 2.0T -99 (Masterpower)
900 T16 2d -89 Trionic 5.5 E85
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5334
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: Og 900 T16 2d -88 tehoa,näköä ja ääntä..

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

http://www.overdrive.fi/forum/viewtopic ... 75&start=0

Tuolla siitä taikapuhdistuksesta. Lue loppuun asti niin selviää pellin koko yms nippeliä. Jos kuitenkin skippaat, niin muista, että tuossa vapautuu vetyä eli samat varomääräykset kuin akkua ladatessakin (nukuin yläasteella kemian tunnit, mut tua overdrives niin väittävät)
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
NGpower
"Aero"
Viestit: 399
Liittynyt: La Elo 23, 2008 21:55
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Og 900 T16 2d -88 tehoa,näköä ja ääntä..

Viesti Kirjoittaja NGpower »

Noniin nyt on vihdoinkin jotain saatu tehtyäkin, kun tuli saikkua ja sen mukana tietty auton ropaamis aikaa :)
Elikkäs nuo tonnarin etusatulat hankasin puhtaaksi, maalasin ja huolsin.
Sama juttu tuli tänään tehtyä noille takasatuloille eli purkuohjeiden mukainen huolto, maalaus ja säätö.
Täytyy pikkuhiljaa ruveta tilailemaan niitä teräspunos letkuja sekä uusia levyjä/paloja niin saa noi uudet etusatulatkin käyttöön.

Kuvassa takasatulat ja apparin puolen pyöräkotelo, punaista riittää ;)
Kuva
Kuva
Seuraavaksi tuon taka-akselin kimppuun, kun se edellinen yritys meni vituiks niin taidan heti ensimmäisenä vahvistehitsata akselin heikoimmat kohdat ennen puslien irroitusta..

Nyt tuli tuossa olennaiseksi tuo akselin siirtäminen eteenpäin, kun tajusin että melko takanahan noi pyörät on kaareen nähden! Mikäs tähän hommaan olisi se helpoin tapa samalla kun tuo akseli on lattialla?
Og 9-3 2.0T -99 (Masterpower)
900 T16 2d -89 Trionic 5.5 E85
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24013
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: Og 900 T16 2d -88 tehoa,näköä ja ääntä..

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

cut&weld

:mrgreen:
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Frostwind
"Hölösuu"
Viestit: 1105
Liittynyt: Ma Touko 30, 2005 11:14
Paikkakunta: Alavus

Re: Og 900 T16 2d -88 tehoa,näköä ja ääntä..

Viesti Kirjoittaja Frostwind »

Eikös tuossa mahda pyöränkulmat muuttua kun akselia kallistetaan eteenpäin? Liekö sillä sitten merkitystä mutta kannattaa pitää mielessä.
Saab 9-5 Vector 2.3t BioPower -04
Saab 9-3 Turbo Sport -99 RE85
Saab 900 turbo16 -91
#3158, T5 ja T7 ohjelmoinnit
Jatra
"Aero"
Viestit: 460
Liittynyt: Ke Kesä 30, 2010 12:13
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Og 900 T16 2d -88 tehoa,näköä ja ääntä..

Viesti Kirjoittaja Jatra »

NGpower kirjoitti:Nyt tuli tuossa olennaiseksi tuo akselin siirtäminen eteenpäin, kun tajusin että melko takanahan noi pyörät on kaareen nähden! Mikäs tähän hommaan olisi se helpoin tapa samalla kun tuo akseli on lattialla?
Itellä oli samaa esteettistä ongelmaa maltillisen madalluksen kanssa, mutta omasta homma hoitui alatukivarsien etukiinnikkeitten käännöllä, ne kun ei ole symmetriset, oisko joku 1,5cm siirtyny tolla akseli, joka itelle riitti hyvin.
Frostwind kirjoitti:Eikös tuossa mahda pyöränkulmat muuttua kun akselia kallistetaan eteenpäin? Liekö sillä sitten merkitystä mutta kannattaa pitää mielessä.
Ite en ole noita mitenkään kyllä mittaillu, mutta kiinteellä akselilla ei taida auraukset tai camberit juuri elää, ellei jollain ilveellä saa akselia asennettua vinoon, jolloin alkaa varmaan suoraan ajaminen olemaan melko työlästä...
NGpower
"Aero"
Viestit: 399
Liittynyt: La Elo 23, 2008 21:55
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Og 900 T16 2d -88 tehoa,näköä ja ääntä..

Viesti Kirjoittaja NGpower »

Juu tuokin kävi mielessä, täytyypä tehdä samoin kun tuonne vaihtuu kuitenkin uretaanipuslat.
Ite en kans usko että pyöränKULMAT muuttuu, koska samoihin pultinreikiinhän tuo akseli tulee ainakin tuolla kiinnikkeen käännöllä
Og 9-3 2.0T -99 (Masterpower)
900 T16 2d -89 Trionic 5.5 E85
Minuteman
"Hölösuu"
Viestit: 4597
Liittynyt: Ma Syys 04, 2006 09:00
Paikkakunta: Suomi

Re: Og 900 T16 2d -88 tehoa,näköä ja ääntä..

Viesti Kirjoittaja Minuteman »

Pyöränkulmat akseliin nähden eivät tietenkään jäykässä akselissa muutu, mutta jos katsot tarkemmin tuota taka-akselin ripustusta niin huomaat että liikuttamalla pelkästään alatukivarren etukiinnitystä eteenpäin auton pituussuunnassa tuohon systeemiin suunniteltu caster muuttuu auton koriin nähden, ja näin myös auraus sekä camber mikäli akselissa sitä on (taisi olla noissa peräti positiivinen eli pyörien yläpuolet ulompana kuin alapuolet). Tosin vaikutus on olematon mutta kuitenkin voidaan sanoa pyöränkulmien muuttuvan kun niitä arvioidaan auton koriin nähden kuten yleensä, eikä itse akseliin.
Frostwind
"Hölösuu"
Viestit: 1105
Liittynyt: Ma Touko 30, 2005 11:14
Paikkakunta: Alavus

Re: Og 900 T16 2d -88 tehoa,näköä ja ääntä..

Viesti Kirjoittaja Frostwind »

Pyörän napahan ei ole suoraan akselin päässä kiinni, vaan se on akselilinjan yläpuolella. Siirrettäessä napaa suhteessa pyöränkoteloon kallistuu myös napa eteenpäin jos reaktiotankoja pidennetään. Ja taaksepäin jos alatukivarsia viedään eteenpäin.
Saab 9-5 Vector 2.3t BioPower -04
Saab 9-3 Turbo Sport -99 RE85
Saab 900 turbo16 -91
#3158, T5 ja T7 ohjelmoinnit
Vastaa Viestiin