Og 900 T16 2d -89 tehoa,näköä ja ääntä..
Re: Og 900 T16 2d -88 tehoa,näköä ja ääntä..
Viimeksi muokannut jus, Pe Marras 02, 2012 00:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Og 900 T16 2d -88 tehoa,näköä ja ääntä..
Ja mitä projektiin tulee, niin aika samoilla linjoilla ovat omat ajatukset olleet oman satkuni kanssa. Koneeksi B202 vanhemmalla kannella ja uudemmilla nokilla, mutta tarkoitus vaihtaa B212/B234 -kanteen, mikäli moinen joskus jostain käsiini eksyy. Pakosarjana riittänee vakio ja ahtimeksi vaihtui jo nyt Colttilta aikoinaan ostamani Cossu-Escon T35. Jarrupäivitystäkin miettinyt ja ainoa järkevä tapa taitaa olla juurikin nuo tonnarin jarrujen asennus. Saa nähdä saanko mitään projektitopicia tuosta ikinä edes aloitettua. Ehkä keväämmällä.
Viimeksi muokannut haffu, La Marras 03, 2012 00:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Og 900 T16 2d -88 tehoa,näköä ja ääntä..
Speedpartsilta löytyy myös valmista teräspunosjarruletkusettiä satkuihin joissa on tonnarin satulat. Tuosta listan alin: http://shop.speedparts.se/sv/prod/900-7 ... romsslang/ (Jostain syystä itse tuotteen sivulla ei ole mainintaa sopivuudesta) Tuon olen itse aikanaan tilannu ja hyvin sopi paikoilleen. Ei tarvitse mitään jarruputkia väliin kikkailla. Toimitusaika vain oli muistaakseni kohtuu pitkä. Lienee menny eka Speedpartsilta tilaus Goodridgen tehtaalle...
Sen verran varastan topicia omaan mainostamiseen kun kiinnostusta näkyy enemmänkin olevan, että mulla on ylimääräisenä B212 kansi. Toimivana ja ehjänä irroitettu. Plaanauksen ja venavarren kumien vaihdon jälkeen ei ehtiny montaa kymmentä tuhatta kilsaa paikoillaan olemaan. Tarjouksia saa esittää... (mieluiten yv:nä ettei enempää sotketa projekti-topicia)
Sen verran varastan topicia omaan mainostamiseen kun kiinnostusta näkyy enemmänkin olevan, että mulla on ylimääräisenä B212 kansi. Toimivana ja ehjänä irroitettu. Plaanauksen ja venavarren kumien vaihdon jälkeen ei ehtiny montaa kymmentä tuhatta kilsaa paikoillaan olemaan. Tarjouksia saa esittää... (mieluiten yv:nä ettei enempää sotketa projekti-topicia)
900 T16 -92 (KR)
900 T16 -88 (KA)
Subaru Forester -00, Range Rover 3,9 EFI -90
#1938
900 T16 -88 (KA)
Subaru Forester -00, Range Rover 3,9 EFI -90
#1938
Re: Og 900 T16 2d -88 tehoa,näköä ja ääntä..
Hyvä tietää! Ja kyllä nois teräpunokset varmaan kannattaa laittaa jos haluaa vähän paremman jarrutuntuman, ainakin omaan pyörään kun vaihto niin pienemmällä puristuksella tuntuisi jarruttavan tehokkaammin auto on tietenkin auto et tiedä siitä..
Tuossa eilen lähdin sitä taka-akselia hiomaan ja siinä kun hakkasin hellästi puslaa irti niin irtosi koko helevetin korvake eli se mihin tulee pitkittäistuki kiinni! taisipa jäädä tuo akseli laittamatta. Tai mitä järkeä on ruveta parsimaan kasaan paskaa jos autossa on alla paljon parempi lähtökohta?
Tuossa eilen lähdin sitä taka-akselia hiomaan ja siinä kun hakkasin hellästi puslaa irti niin irtosi koko helevetin korvake eli se mihin tulee pitkittäistuki kiinni! taisipa jäädä tuo akseli laittamatta. Tai mitä järkeä on ruveta parsimaan kasaan paskaa jos autossa on alla paljon parempi lähtökohta?
Og 9-3 2.0T -99 (Masterpower)
900 T16 2d -89 Trionic 5.5 E85
900 T16 2d -89 Trionic 5.5 E85
Re: Og 900 T16 2d -88 tehoa,näköä ja ääntä..
Jarru hommasta taas, hommasin nuo tonnarin isommat satulat lojumaan tuohon niin pääsee ajan kanssa hieromaan puhtaaksi maalauksen kera..
Mitäs raati sanoo väristä? Perus punainen, kulta vai ihan musta
Mitäs raati sanoo väristä? Perus punainen, kulta vai ihan musta
Og 9-3 2.0T -99 (Masterpower)
900 T16 2d -89 Trionic 5.5 E85
900 T16 2d -89 Trionic 5.5 E85
Re: Og 900 T16 2d -88 tehoa,näköä ja ääntä..
Suosittelen akkulaturi, kidesooda ja peltikappale. Pari päivää kun liottaa, niin ovat melkein uutta vastaavat.
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
Re: Og 900 T16 2d -88 tehoa,näköä ja ääntä..
Toisaalta teräsharja/rälläkkä yhdistelmällä 15min per satula, mutta kerro toki lisää tuosta syövytys operaatiosta9000LPT kirjoitti:Suosittelen akkulaturi, kidesooda ja peltikappale. Pari päivää kun liottaa, niin ovat melkein uutta vastaavat.
Maali taitaa tulla pintaan jokatapauksessa..
Og 9-3 2.0T -99 (Masterpower)
900 T16 2d -89 Trionic 5.5 E85
900 T16 2d -89 Trionic 5.5 E85
Re: Og 900 T16 2d -88 tehoa,näköä ja ääntä..
http://www.overdrive.fi/forum/viewtopic ... 75&start=0
Tuolla siitä taikapuhdistuksesta. Lue loppuun asti niin selviää pellin koko yms nippeliä. Jos kuitenkin skippaat, niin muista, että tuossa vapautuu vetyä eli samat varomääräykset kuin akkua ladatessakin (nukuin yläasteella kemian tunnit, mut tua overdrives niin väittävät)
Tuolla siitä taikapuhdistuksesta. Lue loppuun asti niin selviää pellin koko yms nippeliä. Jos kuitenkin skippaat, niin muista, että tuossa vapautuu vetyä eli samat varomääräykset kuin akkua ladatessakin (nukuin yläasteella kemian tunnit, mut tua overdrives niin väittävät)
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: Og 900 T16 2d -88 tehoa,näköä ja ääntä..
Noniin nyt on vihdoinkin jotain saatu tehtyäkin, kun tuli saikkua ja sen mukana tietty auton ropaamis aikaa
Elikkäs nuo tonnarin etusatulat hankasin puhtaaksi, maalasin ja huolsin.
Sama juttu tuli tänään tehtyä noille takasatuloille eli purkuohjeiden mukainen huolto, maalaus ja säätö.
Täytyy pikkuhiljaa ruveta tilailemaan niitä teräspunos letkuja sekä uusia levyjä/paloja niin saa noi uudet etusatulatkin käyttöön.
Kuvassa takasatulat ja apparin puolen pyöräkotelo, punaista riittää
Seuraavaksi tuon taka-akselin kimppuun, kun se edellinen yritys meni vituiks niin taidan heti ensimmäisenä vahvistehitsata akselin heikoimmat kohdat ennen puslien irroitusta..
Nyt tuli tuossa olennaiseksi tuo akselin siirtäminen eteenpäin, kun tajusin että melko takanahan noi pyörät on kaareen nähden! Mikäs tähän hommaan olisi se helpoin tapa samalla kun tuo akseli on lattialla?
Elikkäs nuo tonnarin etusatulat hankasin puhtaaksi, maalasin ja huolsin.
Sama juttu tuli tänään tehtyä noille takasatuloille eli purkuohjeiden mukainen huolto, maalaus ja säätö.
Täytyy pikkuhiljaa ruveta tilailemaan niitä teräspunos letkuja sekä uusia levyjä/paloja niin saa noi uudet etusatulatkin käyttöön.
Kuvassa takasatulat ja apparin puolen pyöräkotelo, punaista riittää
Seuraavaksi tuon taka-akselin kimppuun, kun se edellinen yritys meni vituiks niin taidan heti ensimmäisenä vahvistehitsata akselin heikoimmat kohdat ennen puslien irroitusta..
Nyt tuli tuossa olennaiseksi tuo akselin siirtäminen eteenpäin, kun tajusin että melko takanahan noi pyörät on kaareen nähden! Mikäs tähän hommaan olisi se helpoin tapa samalla kun tuo akseli on lattialla?
Og 9-3 2.0T -99 (Masterpower)
900 T16 2d -89 Trionic 5.5 E85
900 T16 2d -89 Trionic 5.5 E85
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24074
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: Og 900 T16 2d -88 tehoa,näköä ja ääntä..
cut&weld
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: Og 900 T16 2d -88 tehoa,näköä ja ääntä..
Eikös tuossa mahda pyöränkulmat muuttua kun akselia kallistetaan eteenpäin? Liekö sillä sitten merkitystä mutta kannattaa pitää mielessä.
Saab 9-5 Vector 2.3t BioPower -04
Saab 9-3 Turbo Sport -99 RE85
Saab 900 turbo16 -91
#3158, T5 ja T7 ohjelmoinnit
Saab 9-3 Turbo Sport -99 RE85
Saab 900 turbo16 -91
#3158, T5 ja T7 ohjelmoinnit
Re: Og 900 T16 2d -88 tehoa,näköä ja ääntä..
Itellä oli samaa esteettistä ongelmaa maltillisen madalluksen kanssa, mutta omasta homma hoitui alatukivarsien etukiinnikkeitten käännöllä, ne kun ei ole symmetriset, oisko joku 1,5cm siirtyny tolla akseli, joka itelle riitti hyvin.NGpower kirjoitti:Nyt tuli tuossa olennaiseksi tuo akselin siirtäminen eteenpäin, kun tajusin että melko takanahan noi pyörät on kaareen nähden! Mikäs tähän hommaan olisi se helpoin tapa samalla kun tuo akseli on lattialla?
Ite en ole noita mitenkään kyllä mittaillu, mutta kiinteellä akselilla ei taida auraukset tai camberit juuri elää, ellei jollain ilveellä saa akselia asennettua vinoon, jolloin alkaa varmaan suoraan ajaminen olemaan melko työlästä...Frostwind kirjoitti:Eikös tuossa mahda pyöränkulmat muuttua kun akselia kallistetaan eteenpäin? Liekö sillä sitten merkitystä mutta kannattaa pitää mielessä.
Re: Og 900 T16 2d -88 tehoa,näköä ja ääntä..
Juu tuokin kävi mielessä, täytyypä tehdä samoin kun tuonne vaihtuu kuitenkin uretaanipuslat.
Ite en kans usko että pyöränKULMAT muuttuu, koska samoihin pultinreikiinhän tuo akseli tulee ainakin tuolla kiinnikkeen käännöllä
Ite en kans usko että pyöränKULMAT muuttuu, koska samoihin pultinreikiinhän tuo akseli tulee ainakin tuolla kiinnikkeen käännöllä
Og 9-3 2.0T -99 (Masterpower)
900 T16 2d -89 Trionic 5.5 E85
900 T16 2d -89 Trionic 5.5 E85
Re: Og 900 T16 2d -88 tehoa,näköä ja ääntä..
Pyöränkulmat akseliin nähden eivät tietenkään jäykässä akselissa muutu, mutta jos katsot tarkemmin tuota taka-akselin ripustusta niin huomaat että liikuttamalla pelkästään alatukivarren etukiinnitystä eteenpäin auton pituussuunnassa tuohon systeemiin suunniteltu caster muuttuu auton koriin nähden, ja näin myös auraus sekä camber mikäli akselissa sitä on (taisi olla noissa peräti positiivinen eli pyörien yläpuolet ulompana kuin alapuolet). Tosin vaikutus on olematon mutta kuitenkin voidaan sanoa pyöränkulmien muuttuvan kun niitä arvioidaan auton koriin nähden kuten yleensä, eikä itse akseliin.
Re: Og 900 T16 2d -88 tehoa,näköä ja ääntä..
Pyörän napahan ei ole suoraan akselin päässä kiinni, vaan se on akselilinjan yläpuolella. Siirrettäessä napaa suhteessa pyöränkoteloon kallistuu myös napa eteenpäin jos reaktiotankoja pidennetään. Ja taaksepäin jos alatukivarsia viedään eteenpäin.
Saab 9-5 Vector 2.3t BioPower -04
Saab 9-3 Turbo Sport -99 RE85
Saab 900 turbo16 -91
#3158, T5 ja T7 ohjelmoinnit
Saab 9-3 Turbo Sport -99 RE85
Saab 900 turbo16 -91
#3158, T5 ja T7 ohjelmoinnit