99gls -> 99 Turbo 4d vm-80

Esittele oma(t) projektisi täällä. Projektiin liittyvät kysymykset sallittuja, muut kysymykset mallikohtaisiin foorumeihin.
axtec
"Aero"
Viestit: 489
Liittynyt: Ke Touko 17, 2006 20:50
Paikkakunta: jämsä

Viesti Kirjoittaja axtec »

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

siinä olisi muutama kuva, tarkoitus ei ollut linkittää suoraan mutta näkyy ne noinkin.
Saabinsti
"Hölösuu"
Viestit: 2397
Liittynyt: To Touko 13, 2004 19:47
Paikkakunta: Suomi

Viesti Kirjoittaja Saabinsti »

Hienoa työtä!:wink:
Niin ja on muuten tosi nätti!! 8)
96GL V4 Super -78 ikuisuus projekti
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10

#2713
axtec
"Aero"
Viestit: 489
Liittynyt: Ke Touko 17, 2006 20:50
Paikkakunta: jämsä

Viesti Kirjoittaja axtec »

yllättävän hyvin lähti kymmenen vuoden sammaleetkin irti ihan pikaisellakin pesulla. Rumahan tuo vielä on mutta jos se siitä pikkuhiljaa paranisi :wink:
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24610
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

nippusiteet mustana ja kutistesukkaa jatkojen päälle.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
axtec
"Aero"
Viestit: 489
Liittynyt: Ke Touko 17, 2006 20:50
Paikkakunta: jämsä

Viesti Kirjoittaja axtec »

kutistesukkaa on ainakin yritetty käyttää kaikkiin tarpeellisiin paikkoihin
ja mustia nippareita ei löytynyt kotoa.
axtec
"Aero"
Viestit: 489
Liittynyt: Ke Touko 17, 2006 20:50
Paikkakunta: jämsä

Viesti Kirjoittaja axtec »

eilen vaihdettiin ilmanputsaria ja laitettiin äänimerkki kuntoon + muuta pientä näperrystä.
Mutta sitten auton käydessä kuului melkoinen kolahdus+ hirveä rohina ja heti kone sammuksiin ja tutkimaan.... 8O ....... kampiakselin hihnapyörän kiinnityspultti on vinottain jumissa hihnapyörän ja tulipellin välissä :evil: sitä ei taida pystyä kiristämään siellä välissä eli kone taas ylös tai sitten suunniteltiin "huoltoluukkua" ohjaamon puolelle :idea:
axtec
"Aero"
Viestit: 489
Liittynyt: Ke Touko 17, 2006 20:50
Paikkakunta: jämsä

Viesti Kirjoittaja axtec »

hihnapyöräkin löysi taas oikean paikkansa mutta nyt tuli taas todellisia ongelmia :cry: eli hihnapyörän laiton jälkeen ei kokeiltu käyntiin mutta tänään yritettiin ja kone jumittaa ihan tosissaan. Eli startti ei pyöritä ja hinaamalla etupyörät vetävät lukkoon. 8O
Mielestämme hihnapyörää ei voi noin väärin asentaa?
Tuskin varsinainen kone on voinut viikonseisonnassa jumiintua noin pahasti.
Mikä apulaite tai vastaava voisi jumittaa noin pahasti???
Pitää mennä katsomaan jos vauhtipyörän väliin on lentänyt jotain isoa ylimääräistä.
Antakaa rohkeasti vinkkejä ettei välttämättä ehditä turhaan purkaa koko autoa :wink:
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10500
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Ettei hihnapyörän kiila olisi päässyt karkaamaan paikaltaan tms.?
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Myrkky
luonnevammamouho
Viestit: 3113
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 10:29
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Myrkky »

axtec kirjoitti:hihnapyöräkin löysi taas oikean paikkansa mutta nyt tuli taas todellisia ongelmia :cry: eli hihnapyörän laiton jälkeen ei kokeiltu käyntiin mutta tänään yritettiin ja kone jumittaa ihan tosissaan. Eli startti ei pyöritä ja hinaamalla etupyörät vetävät lukkoon. 8O

Antakaa rohkeasti vinkkejä ettei välttämättä ehditä turhaan purkaa koko autoa :wink:
Otappa tulpat irti ja kokeile sitten, jos esim. kansipahvi on pettänyt ja palotilassa vettä, niin ei sit varmasti pyöri(jos venttiilit on kiinni).
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
lucaf
"kukkahattu"
Viestit: 6420
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 10:55
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja lucaf »

axtec kirjoitti:yllättävän hyvin lähti kymmenen vuoden sammaleetkin irti ihan pikaisellakin pesulla. Rumahan tuo vielä on mutta jos se siitä pikkuhiljaa paranisi :wink:
eihän se mikään ruma ole vaan tosi nätti, ja kosmeettisella puolella saa tosi pienellä työllä huikean parannuksen; puskurien hinkkaus mustiksi pata-patalla, etuvilkun lasien vaihto kirkkaampiin, alkuperäiset teräsvanteet kolmioreikävanteilla + pölykapselit, ja vahaa pintaan, niin tuo on aivan supernätti yksilö. erittäin harvinainen väri+korimalliyhdistelmä, 4 ovisia tuon värisiä tupliksia en muista nähneeni vuosiin. on tuo keltainen vaan tosi suloinen väri.

harmi tämä viimeinen takaisku moottorin kanssa, toivottavasti vika löytyy!
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Suppari
"Hölösuu"
Viestit: 2178
Liittynyt: Su Tammi 25, 2004 20:02

Viesti Kirjoittaja Suppari »

Jos kansinahka on levahtanut,toivottavasti ei ole väkisin yrittämisen seurauksena kanki mutkalla..Niitäkin on näkynyt,ja ihan starttimoottorilla vääntäen.
///M
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
axtec
"Aero"
Viestit: 489
Liittynyt: Ke Touko 17, 2006 20:50
Paikkakunta: jämsä

Viesti Kirjoittaja axtec »

Mertmi kirjoitti:Ettei hihnapyörän kiila olisi päässyt karkaamaan paikaltaan tms.?
tuohon minäkin eniten uskon, koska hihnapyörä remontin jälkeen vasta nyt yritettiin pyörittää huonolla menestyksellä. On vaan niin pirun ahtaassa paikassa tuo hihnapyörä.
tosiaan ihmettelin jo hihnapyörän pulttia kiristäessä kun kone ei yrittänyt pyöriä "mukana" mutta silloin saattoi kyllä olla vaihde päällä.

ja joku tuossa aiemmin ehdotti kolmioreikäisiä vanteita, mutta niitä ei taida olla 4x108 jaolla?
axtec
"Aero"
Viestit: 489
Liittynyt: Ke Touko 17, 2006 20:50
Paikkakunta: jämsä

Viesti Kirjoittaja axtec »

oikeanlainen hihnapyörä löysi paikkansa ja kone toimii, tosin joku venttiili tjms pitää melkoista naputusta.
Mutta nyt tutkittiin kylmäsuutinta ja todettiin ettei sille tule virtaa tarvittaessa, mutta ei saatu sitä toimimaan suorallakaan virralla.
Mutta varsinainen kysymys on että miten tuota kylmäsuutinta voisi testata?? eli toiseen virtaa ja toinen maihin vai maadoittuuko se läppäkoteloon.
Vai onko suosiolla etsittävä ehjä käytetty.
axtec
"Aero"
Viestit: 489
Liittynyt: Ke Touko 17, 2006 20:50
Paikkakunta: jämsä

Viesti Kirjoittaja axtec »

nyt on sitten hommattu kaksi sarjaa GB:n tykkivanteita uudemmalla jaolla. Ja tehty käsikäyttö kylmäsuuttimelle, nyt lähtee hienosti käyntiin kylmänäkin. Jos huomennna ei enään sada niin pitää yrittää räkiä tuota peräkontin pohjaa kasaan, niin voisi yrittää saada oikein kilpiäkin.
axtec
"Aero"
Viestit: 489
Liittynyt: Ke Touko 17, 2006 20:50
Paikkakunta: jämsä

Viesti Kirjoittaja axtec »

nyt on tykkivanteet laitettu kiertoon ja tilalle ilmestyi aerot 8O
istuvat mielestäni ihan hyvin tupliksenkin alle.
ja peräkontin pohja sai varmaan 1/2 neliötä uutta peltiä, enään pieniä sytytyksen säätöjä ja voisi harkita katsastus ajan varaamista vaikkapa ensi viikolle.
sytylle löysin foorumilta että 23astetta 2000rpm ilman alipainetta, taitaa pitää paikkansa? onko muuten ajoitusmerkki vain sellainen "ura" siinä muovisessa kytkimen suojassa?
Vastaa Viestiin