9-3 OG Turbo Jubilee
Re: 9-3 OG Turbo Jubilee
P0502 on nyt pari kertaa kummitellut, sytyttää siis tauluun moottorin vikavalon, mutta kaikki toimii silti vakkaria lukuunottamatta normaalisti. Sulakkeen 28 irrottamalla katoaa muutaman sadan kilsan ajaksi. Täytynee käyttää ABS-yksikkö tsekattavana, jos se on ok niin lienee katkos jossain johdotuksessa.
Saab OG 9-3 Turbo Jubilee
Porsche 944
BMW E39 528iA
Porsche 944
BMW E39 528iA
- sabatti 96
- "Hölösuu"
- Viestit: 1107
- Liittynyt: Ma Helmi 25, 2008 16:28
- Paikkakunta: Knummi
Re: 9-3 OG Turbo Jubilee
SAAB 9-3 T7 -99/00 HOT SE Ei tällä vielä kuuhun mennä
SAAB 9-3 -98 2.0 cabriolet
SAAB 96 -75 Das Båten
Tunturi pappa Delivery Automatic -74
Bella 440 TL & yamaha 50+ vauhtipotkuri
Fordson super dexta
SAAB 9-3 -98 2.0 cabriolet
SAAB 96 -75 Das Båten
Tunturi pappa Delivery Automatic -74
Bella 440 TL & yamaha 50+ vauhtipotkuri
Fordson super dexta
Re: 9-3 OG Turbo Jubilee
Joo kellään ei oikein tunnu olevan varmaa ratkaisua tuohon vaikka vaivaa myös femmoja, tai sitten ohje on luokkaa "vaihdoin johtosarjan". 

Saab OG 9-3 Turbo Jubilee
Porsche 944
BMW E39 528iA
Porsche 944
BMW E39 528iA
Re: 9-3 OG Turbo Jubilee
Olisin postannut lisää tarinaa taas mutta näköjään Dropboxilla on jotain ongelmaa kun vanhatkin kuvat hävisivät näkyvistä. 

Saab OG 9-3 Turbo Jubilee
Porsche 944
BMW E39 528iA
Porsche 944
BMW E39 528iA
Re: 9-3 OG Turbo Jubilee
No nyt Dropbox virkosi näköjään taas niin jatketaan. Orkkis moottoroitu antenni kun tosiaan on enemmän tai vähemmän kaput, ja katolla on jo joka tapauksessa valmiina sopiva reikä niin tuli sitten siihen viriteltyä tällainen antenni Moponetin valikoimasta:

Mielestäni istuu ulkonäöllisesti jopa paremmin kuin mitä Viggeneissä käytetty piiska. Nyt kuuluu viimein radiokin kunnolla niin ei ole pelkkien cd-levyjen varassa.
Pakollinen päivitys sisätiloihin, Bilteman halpismittari on yllättävän asiallisen oloinen ainakin ulkoisesti:

Valokatkaisija näyttäisi istuvan aika asiallisesti tuohon vasemman polven tienoille kun vähän asettelee, siitä kuvaa myöhemmin.
Tässä kun on takapönttönä vielä vakio valtava ilmestys ja vieläpä ilman mitään kunnollista ulostuloa niin sekin piti laittaa kuntoon, SuperSprintillä sattui vielä olemaan yksi kpl näitä hyllyssä:

Eli Viggeniin tarkoitettu takapönttö, pitäisi mennä pienellä kannakkeiden vääntelyllä ihan siististi tähänkin. Oli muuten hervottoman isoon laatikkoon pakattu, herätti vähän hilpeyttä paikallisen K-kaupan kassalla kun tuon sieltä hain ruokaostosten ohessa:

Eteen tuli uusittua vaihdelaatikon kannatin, kreivin aikaan kun pientä alkavaa halkeamaa oli jo havaittavissa kumissa parissa kohtaa. Samalla huomasin tämän:
Kuuluisikos tuossa olla mutteri?

Mielestäni istuu ulkonäöllisesti jopa paremmin kuin mitä Viggeneissä käytetty piiska. Nyt kuuluu viimein radiokin kunnolla niin ei ole pelkkien cd-levyjen varassa.

Pakollinen päivitys sisätiloihin, Bilteman halpismittari on yllättävän asiallisen oloinen ainakin ulkoisesti:

Valokatkaisija näyttäisi istuvan aika asiallisesti tuohon vasemman polven tienoille kun vähän asettelee, siitä kuvaa myöhemmin.
Tässä kun on takapönttönä vielä vakio valtava ilmestys ja vieläpä ilman mitään kunnollista ulostuloa niin sekin piti laittaa kuntoon, SuperSprintillä sattui vielä olemaan yksi kpl näitä hyllyssä:

Eli Viggeniin tarkoitettu takapönttö, pitäisi mennä pienellä kannakkeiden vääntelyllä ihan siististi tähänkin. Oli muuten hervottoman isoon laatikkoon pakattu, herätti vähän hilpeyttä paikallisen K-kaupan kassalla kun tuon sieltä hain ruokaostosten ohessa:

Eteen tuli uusittua vaihdelaatikon kannatin, kreivin aikaan kun pientä alkavaa halkeamaa oli jo havaittavissa kumissa parissa kohtaa. Samalla huomasin tämän:

Kuuluisikos tuossa olla mutteri?

Saab OG 9-3 Turbo Jubilee
Porsche 944
BMW E39 528iA
Porsche 944
BMW E39 528iA
Re: 9-3 OG Turbo Jubilee

Rykissäkin on valokatkaisin tuolla, siinähän on seosmittari tuon katkaisijan paikalla...
Harkitsin myös ysivitosen katkaisijan virittämistä, mutta se jäi toteuttamatta. Rykiketjusta löytyy spekulaatiota aiheesta ->
https://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.p ... &start=247
Eski
Re: 9-3 OG Turbo Jubilee
Kaikista eniten alkoi nyt viehättää ajatus neliasentoisesta katkaisijasta tuohon sumarikytkinten alle, täytyypä tutkia vielä lisää ennen kuin rupean leikkelemään mitään.
Osaatko tuohon turbon mutterin mahdolliseen puuttumiseen sanoa, kuuluisko tuossa paikassa olla jotain?
Eteen tuli muuten uusittua tukivarret ja taka"varsien" pusliksi Powerflexiä, samoin takapään isoiksi pusliksi. Ei nyt silläkään vielä oikein tullut riittävän hyvä, eli kyllä näköjään iskarit menevät vielä uusiksi. Taakse onkin jo jossain vaiheessa vaihdettu Professional Parts Swedeniä, aika lopussa ovat ne ainakin jo. Koni Sportit tai Bilstein B8:sit tarttee varmaan laittaa, kattoo nyt mistä löytyy parhaaseen hintaan..

Osaatko tuohon turbon mutterin mahdolliseen puuttumiseen sanoa, kuuluisko tuossa paikassa olla jotain?
Eteen tuli muuten uusittua tukivarret ja taka"varsien" pusliksi Powerflexiä, samoin takapään isoiksi pusliksi. Ei nyt silläkään vielä oikein tullut riittävän hyvä, eli kyllä näköjään iskarit menevät vielä uusiksi. Taakse onkin jo jossain vaiheessa vaihdettu Professional Parts Swedeniä, aika lopussa ovat ne ainakin jo. Koni Sportit tai Bilstein B8:sit tarttee varmaan laittaa, kattoo nyt mistä löytyy parhaaseen hintaan..
Saab OG 9-3 Turbo Jubilee
Porsche 944
BMW E39 528iA
Porsche 944
BMW E39 528iA
Re: 9-3 OG Turbo Jubilee
Kyllä sen dp:n tulee olla kolmella metallilukkomutterilla kiinni turbon pakopesässä
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
Re: 9-3 OG Turbo Jubilee
Jaaha, tais tulla kesäloman puhteiksi pelkän öljypohjan pudottamisen oheen moottorin nollaus:

Eikös tuo nyt juuri ole noin mitattuna sen 15mm joka kaiketi on wear limit ketjulle?
No muutaman tuhat km uskaltanee vielä ajella..

Eikös tuo nyt juuri ole noin mitattuna sen 15mm joka kaiketi on wear limit ketjulle?

Saab OG 9-3 Turbo Jubilee
Porsche 944
BMW E39 528iA
Porsche 944
BMW E39 528iA
Re: 9-3 OG Turbo Jubilee
Jep, 15mm oli aikanaan noiden huohotinvaivaisten koneiden moottoritakuun remonttiraja. Meidänkin 9-5 Aeron 100k ajetun jakopään kiristin mitattiin 14,8mm, joten sitä ei vielä korjattu. Lopulta jakopää pitää niin pahaa ääntä, kun tasapainoketjun rattaat on sileänä ja ketjut löysällä, että remonttitarve on hyvin selvä homma
Eski

Eski
Re: 9-3 OG Turbo Jubilee
Joo no aika pian hankkimisen jälkeen tuo omakin alkoi pitää vähän aiempaa kovempaa ääntä, olisiko sitten tuosta juuri kyse kun ainakaan hihnan + kiristimen vaihdolla ei muuttunut. Täytynee kuunteluttaa jollain nämä koneet tuntevalla.
Saab OG 9-3 Turbo Jubilee
Porsche 944
BMW E39 528iA
Porsche 944
BMW E39 528iA
Re: 9-3 OG Turbo Jubilee
Tuossa setissä ilmeisesti olisi suurinpiirtein kaikki mitä hommaan tarvitsee: https://shop.speedparts.se/en/prod/saab ... 84480.html ?
Olikos tuossa tarvetta joillekin erikoistyökaluille esim. ajoitukseen, ja kai homma onnistuu moottori autossa, ei millään jaksaisi ruveta nostelemaan pataa pois..?
Edit. Tai no, tasapainoakselien ketjun delete voisi kyllä olla ihan paikallaan ja pääsisi halvemmalla, aika turha keksintö alle 2,5l mosissa.
Olikos tuossa tarvetta joillekin erikoistyökaluille esim. ajoitukseen, ja kai homma onnistuu moottori autossa, ei millään jaksaisi ruveta nostelemaan pataa pois..?

Edit. Tai no, tasapainoakselien ketjun delete voisi kyllä olla ihan paikallaan ja pääsisi halvemmalla, aika turha keksintö alle 2,5l mosissa.
Saab OG 9-3 Turbo Jubilee
Porsche 944
BMW E39 528iA
Porsche 944
BMW E39 528iA
Re: 9-3 OG Turbo Jubilee
Jep, tuo Speden satsi näyttää olevan out of stock, mutta marmorilta löytyy orkkista ->
https://webshop-fi.saabparts.com/produc ... s/93184480
Tasapainoakselien kettingin poisto vaatii omat temppunsa ja itse jättäisin sen jopa T7-koneeseen toimintaan. Näiden jakopääongelmien syynä on perinteisesti ollut se, että on ajettu virallisen huolto-ohjelman mukaisesti 20K öljynvaihtovälillä ja rasvaa on lisäytty vasta kun öljynpainevalo välähtää, eli yläkerta on pyörinyt usein kuivana... Paras ratkaisu on hommata GM900-vaparikoneen lohko, jossa ei ole tp-akseleita ollenkaan
Eski
https://webshop-fi.saabparts.com/produc ... s/93184480
Tasapainoakselien kettingin poisto vaatii omat temppunsa ja itse jättäisin sen jopa T7-koneeseen toimintaan. Näiden jakopääongelmien syynä on perinteisesti ollut se, että on ajettu virallisen huolto-ohjelman mukaisesti 20K öljynvaihtovälillä ja rasvaa on lisäytty vasta kun öljynpainevalo välähtää, eli yläkerta on pyörinyt usein kuivana... Paras ratkaisu on hommata GM900-vaparikoneen lohko, jossa ei ole tp-akseleita ollenkaan

Eski
Re: 9-3 OG Turbo Jubilee
Monipuolisilla perustyökaluilla pärjää. Koneen etu ja jakopään puoleiset tuet irti niin sen pystyy kampeamaan 5 cm kuskin puolen suuntaan, jolloin jakopään kotelo mahtuu tulemaan kampiakselin pään ohi - eli pystyy tekemään, mutta purkaminen etenee vuorotellen ylä- ja alakautta, joten ei saa olla kiire.
--Hannu H #1020
9-3AeroA-01 BPS1, 9-5AeroWA-05 BPS1, 9-3AeroCab-02 BPS1, 9-5VectorA-11 BPH
9-3AeroA-01 BPS1, 9-5AeroWA-05 BPS1, 9-3AeroCab-02 BPS1, 9-5VectorA-11 BPH
Re: 9-3 OG Turbo Jubilee
Tutkin taas vähän auton papereita ja näköjään tuohon on muka vaihdettu ketjukin silloin reilu vuosi sitten kun turbokin on uusittu. Mutta miten ihmeessä se nyt jo voi olla 5000km ajoilla löystynyt noin pahasti, aiheuttaako tuon se jos sinne on jätetty alkuperäiset kuluneet ketjurattaat uuden ketjun kaveriksi? 

Saab OG 9-3 Turbo Jubilee
Porsche 944
BMW E39 528iA
Porsche 944
BMW E39 528iA