The Daddy: Mercedes-Benz S55 AMG
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2909
- Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
- Paikkakunta: Helsinki
Re: The Daddy: Mercedes-Benz S55 AMG
^
Joo kyllähän se tämmöisen aikanaan jenkkilässä ultra luxury -määritelmän täyttäneen vekottimen ylläpito on aika edullista ollut.
Jos omistajan oma ropaaminen ja vaivannäkö lasketaan ulos, ainakin pari syytä tälle hahmotan:
- mallin erikoisemmat kuorrutteet on hyvin pitkälti rakennettu perusässän päälle joka taas melko pitkälti pohjautuu perus taksimersuun soveltuvin osin eli varmaan saksalaisella nuukuudella kaikkinensa myös valmistajalle kalliiden erikoisosien määrä on melko vähäinen
- näitäkin AMG-malleja on maailmanlaajuisesti myyty aikoinaan kymmeniä tuhansia, joten myös erikoisempien varaosien saatavuuden on oltava jonkinlainen ja ropaamistaitoa löytyy monessa kylässä
Joo kyllähän se tämmöisen aikanaan jenkkilässä ultra luxury -määritelmän täyttäneen vekottimen ylläpito on aika edullista ollut.
Jos omistajan oma ropaaminen ja vaivannäkö lasketaan ulos, ainakin pari syytä tälle hahmotan:
- mallin erikoisemmat kuorrutteet on hyvin pitkälti rakennettu perusässän päälle joka taas melko pitkälti pohjautuu perus taksimersuun soveltuvin osin eli varmaan saksalaisella nuukuudella kaikkinensa myös valmistajalle kalliiden erikoisosien määrä on melko vähäinen
- näitäkin AMG-malleja on maailmanlaajuisesti myyty aikoinaan kymmeniä tuhansia, joten myös erikoisempien varaosien saatavuuden on oltava jonkinlainen ja ropaamistaitoa löytyy monessa kylässä
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2909
- Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
- Paikkakunta: Helsinki
Re: The Daddy: Mercedes-Benz S55 AMG
Viimeaikoina ei tämän kanssa sen kummempia. Ajoa on viimeisen parin kuukauden aikana tullut joitakin satoja kilsoja ja auto on toiminut hyvin. Tuon sähkön kanssa liikkuessa saa mennä aika omia aikojaan, mutta tällä liikkeellä ollessa ei voi olla huomaamatta sen vaikutusta joihinkin kanssakulkijoihin. Viime perjantain pidemmältä kruisailulta mieleen jäivät poikkeuksellisesti useampi uudehko "tehokas" hybridi, joiden kuljettajilla oli hauskoja tarviksia roikkua kontissa tai ohittaa keulaa viistäen. Vissiin tämä joitakin huomioita herättää
Katsastus meni huomautuksitta:

Ensi kerralle kannattaa herkistellä seisontajarrua.
Tein hakemuksen OP:lle harrasteajoneuvovakuutuksesta. Sen voi hakea 20-vuotiaalle autolle. Vuosihinta menisi noin puoleen perus superkaskon hintaan verrattuna ja arvo määritetään vakuutushinnan perusteeksi. Myös harrastevakuutuksen saa seisontaan.
Alla muutama hakemuksessa käytetty kuva ei mitenkään erityisesti puunatusta autosta:




Katsastus meni huomautuksitta:

Ensi kerralle kannattaa herkistellä seisontajarrua.
Tein hakemuksen OP:lle harrasteajoneuvovakuutuksesta. Sen voi hakea 20-vuotiaalle autolle. Vuosihinta menisi noin puoleen perus superkaskon hintaan verrattuna ja arvo määritetään vakuutushinnan perusteeksi. Myös harrastevakuutuksen saa seisontaan.
Alla muutama hakemuksessa käytetty kuva ei mitenkään erityisesti puunatusta autosta:



SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Re: The Daddy: Mercedes-Benz S55 AMG
Hyvät jarrulukemat! Mitäs herkistelyä "käsijarru" muka vaatii???
Jäsen #720 6 * turbo, 1 * Aero
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2909
- Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
- Paikkakunta: Helsinki
Re: The Daddy: Mercedes-Benz S55 AMG
^
Käytännössäkin ihan hyvin hidastuu ja pysähtyy.
Taitaa noilla lukemilla olla jo rajoilla kokonaismassaan ja 16 %:n sääntöön nähden.
Tätä olen jo alustavasti selannut:
https://w220.wiki/Parking_brake
Käytännössäkin ihan hyvin hidastuu ja pysähtyy.
Taitaa noilla lukemilla olla jo rajoilla kokonaismassaan ja 16 %:n sääntöön nähden.
Tätä olen jo alustavasti selannut:
https://w220.wiki/Parking_brake
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Re: The Daddy: Mercedes-Benz S55 AMG
Mitenkähän noi numerot oikein menee. Katsoin oman auton katsastuslappua:
Etuakseli 3,2 ja 2,9
Taka-akseli 1,6 ja 1,4
Seisontajarru 2,3 ja 2,4
Kokonaisjarruvoima 4,7 kN / 4,0 kN
Kokonaisjarruvoima siis isompi vaikka etu- ja takajarrut numerot pienemmät kuin sun mersussa.
Etuakseli 3,2 ja 2,9
Taka-akseli 1,6 ja 1,4
Seisontajarru 2,3 ja 2,4
Kokonaisjarruvoima 4,7 kN / 4,0 kN
Kokonaisjarruvoima siis isompi vaikka etu- ja takajarrut numerot pienemmät kuin sun mersussa.
Jäsen #720 6 * turbo, 1 * Aero
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2909
- Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
- Paikkakunta: Helsinki
Re: The Daddy: Mercedes-Benz S55 AMG
En ole niin perehtynyt, mutta koskeeko kokonaisjarruvoima vain seisontajarrua?
Silloin tuo 2,3+2,4=4,7 per vaadittu 4 toimisi.
Silloin tuo 2,3+2,4=4,7 per vaadittu 4 toimisi.
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Re: The Daddy: Mercedes-Benz S55 AMG
Kokonaisjarruvoima on käsijarrut yhteensä ja pitää olla se 16% auton painosta, eli 0,16*9,81*auton paino
9000CS 2.0t -96
9-3 TurboJubileum 2.0t -02
9-5 Vector 2.3t BioPower -08
Ex: 9-3SS Linear 2.0t -04, 900 -87, 90 5sp -85, 99L 1.85 -74
9-3 TurboJubileum 2.0t -02
9-5 Vector 2.3t BioPower -08
Ex: 9-3SS Linear 2.0t -04, 900 -87, 90 5sp -85, 99L 1.85 -74
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2909
- Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
- Paikkakunta: Helsinki
Re: The Daddy: Mercedes-Benz S55 AMG
^
Hyvä niin, kiitti.
Toinen juttu.
Muistaakseni viime vuonna vielä oli merkitty päästötiedot numeroilla. Jos on yleinen uudistus, niin huonoon suuntaan. Vaikken kyllä muistaisi tietoa oikein koskaan mihinkään konkreettiseen käyttäneenikään yhtä Saabia lukuun ottamatta, jossa runsas ilma kertoi pakoputken vuodosta.
Hyvä niin, kiitti.
Toinen juttu.
Muistaakseni viime vuonna vielä oli merkitty päästötiedot numeroilla. Jos on yleinen uudistus, niin huonoon suuntaan. Vaikken kyllä muistaisi tietoa oikein koskaan mihinkään konkreettiseen käyttäneenikään yhtä Saabia lukuun ottamatta, jossa runsas ilma kertoi pakoputken vuodosta.
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87