Projekti tonnari(t)

Esittele oma(t) projektisi täällä. Projektiin liittyvät kysymykset sallittuja, muut kysymykset mallikohtaisiin foorumeihin.
TeePee
"Hölösuu"
Viestit: 1007
Liittynyt: Pe Tammi 07, 2005 17:59
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja TeePee »

Pieni videopätkä tuosta cc:stä. Tämä siis otettu silloin kun se hetken aikaa oli ajossa nykyisellä kokoonpanolla... öljynpaluu kuitenkin vuosi niin paljon että piti ottaa uudestaan käsittelyyn.

Hyvin se omasta mielestäni potkii. Tekniikkaa siis päivitetty T5 kannella jota hieman työstetty, garrett gt28rs, itse tehty pakosarja, T5 imusarja, 3" putkisto alusta loppuun, tasauspyörästön lukko. Moottorinohjaus vielä LH:lla ja suuttimet vakiot, bensapumppu vakio. Turbopiikki tuntuu tulevan TODELLA myöhään (@4500rpm) ja sen huomaa kyllä videollakin että n.60km/h jälkeen potkaisee mukavasti. Johtunee varmasti osaksi ainakin siitä että autoa ei ole millään lailla saatu vielä säätöihin... ei ole kyllä yritettykään saada! :D

saab 0,4bar.wmv
TeePee
"Hölösuu"
Viestit: 1007
Liittynyt: Pe Tammi 07, 2005 17:59
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja TeePee »

Öljynpaluuputki valmis. Työn tulos: Epäonnistunut!!! Vuotaa taas...enää ei järki riitä miten voi vuotaa kun on kiristetty hampaat irvessä ja on tiiviste ja liimaa välissä. Joku joka osaa saa tulla tuon putken vääntämään, tarjoan oluet :!:
jani
"Aero"
Viestit: 453
Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 10:22
Paikkakunta: nokia

Viesti Kirjoittaja jani »

saatko kuvia tuosta ahtimen asennosta suhteessa öljypohjaan . laita kuvia jmo220478@gmail.com. Tuo on aika kiva viritellä että saa paluuputken toimimaan.
TeePee
"Hölösuu"
Viestit: 1007
Liittynyt: Pe Tammi 07, 2005 17:59
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja TeePee »

CC on nyt ainakin tilapäisesti myynnissä tilanpuutteen vuoksi. H. 4900€.
öljysormi
"Aero"
Viestit: 390
Liittynyt: Ma Elo 18, 2003 17:38

Viesti Kirjoittaja öljysormi »

TeePee kirjoitti:Öljynpaluuputki valmis. Työn tulos: Epäonnistunut!!!
Elä yritä tehdä putkesta, vaan letkusta. Omaan perunaan laitoin vaan letkukaran kiinni laippaan josta lähtee sopivankokoinen öljynpaluuletku suoraan öljypohjaan. Vähä vaan laitat lämmöneristenauhaa dp:n ympärille siihen kohtaan, niin ei hehkuta kumiletkua.
ex9000 -95aero,1.9 tdi passat, MB450SL-77,MB E220cdi,cls 55 amg
TeePee
"Hölösuu"
Viestit: 1007
Liittynyt: Pe Tammi 07, 2005 17:59
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja TeePee »

Yritin ensin letkusta mutta oli niin jäykkää ettei taipunut. Nyt on tosin turbo ylempänä että voisi kokeilla...

MUTTA, se öljy vuotaa turbon ja öljynpaluuputken laipan välistä :?
9000LPT
"Hölösuu"
Viestit: 2075
Liittynyt: Ti Touko 20, 2003 17:16
Paikkakunta: Laukaa

Putken asento

Viesti Kirjoittaja 9000LPT »

TeePee kirjoitti:Yritin ensin letkusta mutta oli niin jäykkää ettei taipunut. Nyt on tosin turbo ylempänä että voisi kokeilla...

MUTTA, se öljy vuotaa turbon ja öljynpaluuputken laipan välistä :?
Oletko varma ettei putki väännä liitosta vinoon. Väliinhän kuuluu tiiviste :?: , joka siellä varmaankin on :roll:

Itse sovitin öljyn paluuputken turbon mukana tulleesta pätkästä (9-5 aero) ja toisen pään alkuperäisestä paluuputkesta. Väliin laitoin alkuperäisen letkunpätkän muokattuna, jotta paluuputken asennus helpottuisi.
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
TeePee
"Hölösuu"
Viestit: 1007
Liittynyt: Pe Tammi 07, 2005 17:59
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja TeePee »

Kyllä se todennäköisesti vääntää sitä liitosta vinoon.. Kokeilen laittaa letkun ja katson mitä tapahtuu.
manneri
Matalapaineturbo
Viestit: 174
Liittynyt: Su Elo 28, 2005 09:38
Paikkakunta: Hollola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja manneri »

Mulla on tohon omaa joku laittanu sellasta metallipunosletkua turbon öljyletkuiksi..... Vaikuttais ainakin pirun hyvältä kun ei lämpö yms vaikuta siihen millään lailla
9000 2.3T -95
Chevy Van 6.2D -89
jäsen
TeePee
"Hölösuu"
Viestit: 1007
Liittynyt: Pe Tammi 07, 2005 17:59
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja TeePee »

Joo mietin sitä ensin mutta sen toteuttaminen olisi ollut hankalaa...

Pitää vissiin tehdä uusi laippa ja putki tohon öljynpaluuseen... vakio öljynpaluuputkea ei ainakaan voi hyödyntää, se kun on niin paksu se että kun siihen vielä tunkee letkun ympärille niin ei mahdu mutterit pyörimään kiinni.

Voitko öljysormi ottaa kuvan siitä sun öljynpaluu virityksestä niin voisin katsoa vähän mallia. Minkä laipan muuten laitoit turbon päähän? Ainakaan tuo vakioöljynpaluuputki ei käy koska ruuvien reiät on liian kaukana....ja jos jyrsii ne reiät soikeiksi, että saa ruuvit lähemmäksi toisiaan niin ottaa putki vastaan.
öljysormi
"Aero"
Viestit: 390
Liittynyt: Ma Elo 18, 2003 17:38

Viesti Kirjoittaja öljysormi »

Laippa tuli minulla perunan mukana. Kääntelin vaan perunan keskiön siihen asentoon , että öljynpaluuletku on helppo pujottaa öljypohjaan. Eli toisinsanoen minulla ei öljynpaluu osoita suoraan alaspäin, mikä olisi optimaalisin asento.

Öljynpaluulinjan kanssa kikkailu oli kyllä kovin homma koko turbon vaihdossa.. :x
ex9000 -95aero,1.9 tdi passat, MB450SL-77,MB E220cdi,cls 55 amg
TeePee
"Hölösuu"
Viestit: 1007
Liittynyt: Pe Tammi 07, 2005 17:59
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja TeePee »

Mulla ei toimitettu mitään ahtimen mukana. Öljynkuristus nipan sai tilata jenkeistä koska kyseisessä liikkeessä ei tuolloin ollut tuota kuristinta myynnissä. Nyt täytyy ilmeisesti sitten tilata se öljynpaluun laippakin samasta paikasta...jenkeistä. Prkl ku kaikki on aina niin vaikeeta. :evil:
Avatar
Juho80
"Hirsch"
Viestit: 751
Liittynyt: La Touko 24, 2003 11:39

Viesti Kirjoittaja Juho80 »

t3 öljyntulolaippa on sama, kuin 28rs paluu.
og900/9-3/9-5 vm.-88-05
Tech 2 china
TeePee
"Hölösuu"
Viestit: 1007
Liittynyt: Pe Tammi 07, 2005 17:59
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja TeePee »

onko? 8O no kiitoksia tiedosta :P Ei ihan heti olis tullut mieleen kokeillakaan... pitääkin huomenna etsiä se öljyntuloputki jostain tallin nurkista ja tehdä se paluuputki siitä!!!
f-19
"Hölösuu"
Viestit: 1973
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 01:00
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja f-19 »

Sama kikka toimii myös näin "isompien" mitsujen kanssa.

Muista porata se laipan reikä sitten vaan mahdollisimman suureksi.
Lukittu