Projekti tonnari(t)
Pieni videopätkä tuosta cc:stä. Tämä siis otettu silloin kun se hetken aikaa oli ajossa nykyisellä kokoonpanolla... öljynpaluu kuitenkin vuosi niin paljon että piti ottaa uudestaan käsittelyyn.
Hyvin se omasta mielestäni potkii. Tekniikkaa siis päivitetty T5 kannella jota hieman työstetty, garrett gt28rs, itse tehty pakosarja, T5 imusarja, 3" putkisto alusta loppuun, tasauspyörästön lukko. Moottorinohjaus vielä LH:lla ja suuttimet vakiot, bensapumppu vakio. Turbopiikki tuntuu tulevan TODELLA myöhään (@4500rpm) ja sen huomaa kyllä videollakin että n.60km/h jälkeen potkaisee mukavasti. Johtunee varmasti osaksi ainakin siitä että autoa ei ole millään lailla saatu vielä säätöihin... ei ole kyllä yritettykään saada!
saab 0,4bar.wmv
Hyvin se omasta mielestäni potkii. Tekniikkaa siis päivitetty T5 kannella jota hieman työstetty, garrett gt28rs, itse tehty pakosarja, T5 imusarja, 3" putkisto alusta loppuun, tasauspyörästön lukko. Moottorinohjaus vielä LH:lla ja suuttimet vakiot, bensapumppu vakio. Turbopiikki tuntuu tulevan TODELLA myöhään (@4500rpm) ja sen huomaa kyllä videollakin että n.60km/h jälkeen potkaisee mukavasti. Johtunee varmasti osaksi ainakin siitä että autoa ei ole millään lailla saatu vielä säätöihin... ei ole kyllä yritettykään saada!
saab 0,4bar.wmv
saatko kuvia tuosta ahtimen asennosta suhteessa öljypohjaan . laita kuvia jmo220478@gmail.com. Tuo on aika kiva viritellä että saa paluuputken toimimaan.
Elä yritä tehdä putkesta, vaan letkusta. Omaan perunaan laitoin vaan letkukaran kiinni laippaan josta lähtee sopivankokoinen öljynpaluuletku suoraan öljypohjaan. Vähä vaan laitat lämmöneristenauhaa dp:n ympärille siihen kohtaan, niin ei hehkuta kumiletkua.TeePee kirjoitti:Öljynpaluuputki valmis. Työn tulos: Epäonnistunut!!!
ex9000 -95aero,1.9 tdi passat, MB450SL-77,MB E220cdi,cls 55 amg
Putken asento
Oletko varma ettei putki väännä liitosta vinoon. Väliinhän kuuluu tiiviste , joka siellä varmaankin onTeePee kirjoitti:Yritin ensin letkusta mutta oli niin jäykkää ettei taipunut. Nyt on tosin turbo ylempänä että voisi kokeilla...
MUTTA, se öljy vuotaa turbon ja öljynpaluuputken laipan välistä
Itse sovitin öljyn paluuputken turbon mukana tulleesta pätkästä (9-5 aero) ja toisen pään alkuperäisestä paluuputkesta. Väliin laitoin alkuperäisen letkunpätkän muokattuna, jotta paluuputken asennus helpottuisi.
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
Joo mietin sitä ensin mutta sen toteuttaminen olisi ollut hankalaa...
Pitää vissiin tehdä uusi laippa ja putki tohon öljynpaluuseen... vakio öljynpaluuputkea ei ainakaan voi hyödyntää, se kun on niin paksu se että kun siihen vielä tunkee letkun ympärille niin ei mahdu mutterit pyörimään kiinni.
Voitko öljysormi ottaa kuvan siitä sun öljynpaluu virityksestä niin voisin katsoa vähän mallia. Minkä laipan muuten laitoit turbon päähän? Ainakaan tuo vakioöljynpaluuputki ei käy koska ruuvien reiät on liian kaukana....ja jos jyrsii ne reiät soikeiksi, että saa ruuvit lähemmäksi toisiaan niin ottaa putki vastaan.
Pitää vissiin tehdä uusi laippa ja putki tohon öljynpaluuseen... vakio öljynpaluuputkea ei ainakaan voi hyödyntää, se kun on niin paksu se että kun siihen vielä tunkee letkun ympärille niin ei mahdu mutterit pyörimään kiinni.
Voitko öljysormi ottaa kuvan siitä sun öljynpaluu virityksestä niin voisin katsoa vähän mallia. Minkä laipan muuten laitoit turbon päähän? Ainakaan tuo vakioöljynpaluuputki ei käy koska ruuvien reiät on liian kaukana....ja jos jyrsii ne reiät soikeiksi, että saa ruuvit lähemmäksi toisiaan niin ottaa putki vastaan.
Laippa tuli minulla perunan mukana. Kääntelin vaan perunan keskiön siihen asentoon , että öljynpaluuletku on helppo pujottaa öljypohjaan. Eli toisinsanoen minulla ei öljynpaluu osoita suoraan alaspäin, mikä olisi optimaalisin asento.
Öljynpaluulinjan kanssa kikkailu oli kyllä kovin homma koko turbon vaihdossa..
Öljynpaluulinjan kanssa kikkailu oli kyllä kovin homma koko turbon vaihdossa..
ex9000 -95aero,1.9 tdi passat, MB450SL-77,MB E220cdi,cls 55 amg