Saab 900 t16 project RedEvil

Esittele oma(t) projektisi täällä. Projektiin liittyvät kysymykset sallittuja, muut kysymykset mallikohtaisiin foorumeihin.
Sebardi
"Aero"
Viestit: 438
Liittynyt: Ma Elo 31, 2009 12:00
Paikkakunta: Länsi-Suomi

Re: Saab 900 t16 project RedEvil

Viesti Kirjoittaja Sebardi »

Samoin Uudet vuodet Saab voi mainiosti, Voi tätä elämän nautintoa
Sebardi #4526
Saab 900 T 16 -88 Saab 9-3 t E85 -02
Könsikäs
"Hirsch"
Viestit: 718
Liittynyt: To Touko 21, 2009 13:00

Re: Saab 900 t16 project RedEvil

Viesti Kirjoittaja Könsikäs »

Sebardi kirjoitti:Samoin Uudet vuodet Saab voi mainiosti, Voi tätä elämän nautintoa

Kirjottele ihmeessä tänne lisää autosta jos jotain siihen aidot tehdä 8)
15cm matalampi caprice -83
Pontiac safari -87
Buick electra -84
Saab 96 -79
Sebardi
"Aero"
Viestit: 438
Liittynyt: Ma Elo 31, 2009 12:00
Paikkakunta: Länsi-Suomi

Re: Saab 900 t16 project RedEvil

Viesti Kirjoittaja Sebardi »

Ensitöikseni ajattelin etsiä keskikapselit aluihin, mutta 28 Egee kappale ovh on mielestäni ehkä liikaa, taitaa kumminkin tulla vastaan lähiaikoina jostain.
-Laitettu

Punkku taitaa saada uuden letkuklemmarin huomenna, kun yksi letkuista falskaa hieman, ei kulkenu kuin eilen, mutta nopeammin kumminkin kuin riisikupit vaikka ne ajais startilla.
-Laitettu

Lisäpitkät taitaa tulla lähiaikoina, mutta nkyiset myytävät mallit ei oikein istu nätisti vinonokaisessa.

Saab merkki konepellissä taitaa vaihtua uudempaan. -Vaihdettu

Uudet laturinhihnat on hommattu, taitaa mennä paikalleen ensi viikonloppuna.
-Vaihdettu

Nahat varmaan joskus tulevaisuudessa.

vahvari/subbari puolta pitää miettiä.

Antennia pitää tutkia, -Vaihdettu

Kellon koneiston ajattelin putsata ensi kesänä.

Ehkä joskus tulevaisuudessa Webasto.

Ym, mutta ensi kerran elämässä sanon maltti on valttia.
Viimeksi muokannut Sebardi, La Helmi 19, 2011 17:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Sebardi #4526
Saab 900 T 16 -88 Saab 9-3 t E85 -02
Sebardi
"Aero"
Viestit: 438
Liittynyt: Ma Elo 31, 2009 12:00
Paikkakunta: Länsi-Suomi

Re: Saab 900 t16 project RedEvil

Viesti Kirjoittaja Sebardi »

Laturin hihnat tuli vaihdettua ja samoin antenni, Saabin alkuperäisessä antennissa tosin lyhyt johto, rikkimenneessä tarvike antennissa oli pitkä johto joka taitaa mennä radiolle saakka. Samalla tossa mietin jos vaihtais radion paikan alas ja lisämittarit ylempän radiopaikkaan. Harva auto on lämmin talvella mutta tämä on tarvittaessa sauna. Siirtämällä lisämittareiden paikkaa saisin taas käyttöön ne "turhat" ilmanottoaukot kojetaulussa. Uskomatonta kyllä olen kaivannut niitä pidemmillä matkoilla. Saab klubi kilventaustat ovat saanet paikkansa samoin kuin tarrakin.
Sebardi #4526
Saab 900 T 16 -88 Saab 9-3 t E85 -02
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24614
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: Saab 900 t16 project RedEvil

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

orggis anteninjalassa taita tosiaan olla se kaapeli kontinpäässä sellainen nysä!
suosittelen vaihtamaan jatkopätkän "tarvike" malliin saa ohmit kohdalleen ja radion kuuluvuus paranee toodella paljon.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Sebardi
"Aero"
Viestit: 438
Liittynyt: Ma Elo 31, 2009 12:00
Paikkakunta: Länsi-Suomi

Re: Saab 900 t16 project RedEvil

Viesti Kirjoittaja Sebardi »

Saab ei lähtenyt palmunjuuresta talvella, Tuli akku vaihdettua, ei startannut vieläkään. Startti irti ja vasta kolmas startti sopi siihen. Ei startannut vieläkään. Johtoliitokset tuli parannettua, ei startannut. Akun maajohto tuli uusittua, siis itse tehtyä kun ei saanut tarpeeksi hyvää. Samoin akun plussa johdon liitos meni uusiksi. Asensin volttimittarin löytääkseni starttaamattomuuden. Virtalukonpohja pitäisi vaihtaa, mutta ongelma hävisi uudella avaimella. Ovet sai tuulenohjaimet. Ihanaa kun on kesä ja Red Evil saa taas ulkoilua.
Sebardi #4526
Saab 900 T 16 -88 Saab 9-3 t E85 -02
Sebardi
"Aero"
Viestit: 438
Liittynyt: Ma Elo 31, 2009 12:00
Paikkakunta: Länsi-Suomi

Re: Saab 900 t16 project RedEvil

Viesti Kirjoittaja Sebardi »

Saab toimii kuin unelma taas.

Startin vaihto operaatiosta tuli lopulta akun vaihto, akun maakaapelin vaihto, virta avaimen korotus, ilmasuodattimen pesu, volttimittarin asennus, radion siirto, ovi tuuliohjaineten asennus, apc boksin liittimen korjaus, ahtojen säätö ja mootorin maajohdon uusinta. Siinä samassa tuli vahattua auto useamman kerran, suvi kumit meni alle, uudet öljyt koneeseen, yksi öljynvuoto korjattua.

Kahta en vaihda Saabin ajamista ja laittamista.
Sebardi #4526
Saab 900 T 16 -88 Saab 9-3 t E85 -02
Sebardi
"Aero"
Viestit: 438
Liittynyt: Ma Elo 31, 2009 12:00
Paikkakunta: Länsi-Suomi

Re: Saab 900 t16 project RedEvil

Viesti Kirjoittaja Sebardi »

no niin taas on päivä taisteltu, tuli uutta laturin siltaa, sporttikattia, jarrujen säätöä, viime taistelussa uutta virtalukonpohjaa jne.

Viime vikolla hukkaportin sokkaa, dumpin vaihtoa, raidetangon päätä, vetarin suojakumia ym.

Voi kun tämä joskus toimisi kuukauden, ehkä se pian alkaa toimia kun kohta olen käynyt kaikki kohdat läpi.

Alkaa tuntua punaiselta pirulta, rukoilen kesää.
Sebardi #4526
Saab 900 T 16 -88 Saab 9-3 t E85 -02
Sebardi
"Aero"
Viestit: 438
Liittynyt: Ma Elo 31, 2009 12:00
Paikkakunta: Länsi-Suomi

Re: Saab 900 t16 project RedEvil

Viesti Kirjoittaja Sebardi »

no hiljaa hyvää tulee, virranjakajan Hall anturi huollettu, samalla laitettu virranjakajan tiiviste. Laturin silta vaihdettu toistamiseen, Umpion lasi halkesi ja saa uuden tilalle. Excel taulukon väsäsin kaikesta minkä vielä teen lähiaikoina.
Sebardi #4526
Saab 900 T 16 -88 Saab 9-3 t E85 -02
Sebardi
"Aero"
Viestit: 438
Liittynyt: Ma Elo 31, 2009 12:00
Paikkakunta: Länsi-Suomi

Re: Saab 900 t16 project RedEvil

Viesti Kirjoittaja Sebardi »

Vanha topiikki henkiin taas. Paholainen kettuilee eikä ole liikkunut pitkään aikaan ollenkaan. Moottorin sähköt tuli vaihdettua. Seuraavaksi tulee etupalkin kaikki sähköt vaihdettua. Tarkoituksena saada auto käyntiin jotta sen saa laitettua isompaan remonttiin mm. etsiä kaikki mahdolliset kauneusvirheet pois. Seuraavan parin vuoden tähtäimessä käydä tekniikka täysin läpi ja palauttaa sähköt niin lähelle tehtaan alkuperäisiä kuin mahdollista, samalla maalauttaa airflow sarjat ja mahdollinen ylimaalaus. Samalla tulee todennäköisesti sähköikkunat, ilmastointi ja sähköpeilit, takasiipi vaihtuu jossain vaiheesa isompaan, ja nahat tulee varmaan laitettua. Vikalista on tällä hetkellä varsin pitkä, noin kolmekymmentä eri kohtaa, joku sanoo varmaan kannattaako? -Ihan sama kannattaako, työtä on mutta kiirettä ei.
Sebardi #4526
Saab 900 T 16 -88 Saab 9-3 t E85 -02
Vastaa Viestiin