MY88 Saab OG900
Re: MY88 Saab OG900
Todellakin, true saabisti! propseja mä en välttis anna
selittää paljon projektin haasteita ja muutenkin jos ilman valoja on tehty, nii eikä valaistuskaan ole ollut riittävä
Mulla ois ylimääräisenä tuplaputkisia täyspitkiä loisteputkivalaisimia, kiinnostaako?
selittää paljon projektin haasteita ja muutenkin jos ilman valoja on tehty, nii eikä valaistuskaan ole ollut riittävä
Mulla ois ylimääräisenä tuplaputkisia täyspitkiä loisteputkivalaisimia, kiinnostaako?
Re: MY88 Saab OG900
Huikeeta tekstiä nämä viimisimmät postit Kaikki elää hengessä... Täm onkyllä ens kesänä nähtävä. On muuten antanut uutta intoa oman og-prokkiksen suhteen, alkutalvesta alkaa kasausvaihe, jahka tallissa sopii taas elämään. Keep on the good work!
"Ite ku tekee, ni saa just sellasen ku tulee" -wippe #1419
#9-3 2.3T -99 NT stage:X v.2.2Re.. # 900 T16 -88 #99 GL T8 -84 #900 i16 2.0 -92#900 2.0i -97#Turbo 006 ex: 90, og 900 i8, ng 900 2.0i, og 9-3 2.0t, ng 9-3 Turbo X
#9-3 2.3T -99 NT stage:X v.2.2Re.. # 900 T16 -88 #99 GL T8 -84 #900 i16 2.0 -92#900 2.0i -97#Turbo 006 ex: 90, og 900 i8, ng 900 2.0i, og 9-3 2.0t, ng 9-3 Turbo X
Re: MY88 Saab OG900
Tässä hetken painittiin öljynpaine ongelman kanssa, mutta kun irroitin öljysuodatin jalan kokonaan ja ruuttasin tippakannulla öljyntulokanavan täyteen niin tuli heti starttauksen kanssa öljyä ylös.
Turbon öljynpaluunletkun saa nyt laittaakkin kiinni, kun ei tarvitse pelätä tuleeko nyt öljyä turbolle asti vai ei.
Hommat alkanut kummasti vähenevän vaikka onhan tuossa vielä hommaa pirusti, tulee varmaan talvi vastaan ennenkuin pääsen koeajolle.
Vielä olisi yksi ongelma mikä vaatii vähäsen ratkomista. Vanhalla Vemsin firmiksellä tuli kipinää mutta ei kiekkatietoa ja nyt uudemmalla firmiksellä tulee kiekkatietoa muttei kipinää eli joku asetus siellä nyt väärin vaikka otin suoraan Vemstunen asetuksista käyttöön 36-1 NoCamSync.
Kiitoksia positiivisistä palautteesta, niitä on aina mukava saada!
Itselläki aikamoinen helpotus kun alkaa näkemään auton valmiina ainakin korin osalta.
Turbon öljynpaluunletkun saa nyt laittaakkin kiinni, kun ei tarvitse pelätä tuleeko nyt öljyä turbolle asti vai ei.
Hommat alkanut kummasti vähenevän vaikka onhan tuossa vielä hommaa pirusti, tulee varmaan talvi vastaan ennenkuin pääsen koeajolle.
Vielä olisi yksi ongelma mikä vaatii vähäsen ratkomista. Vanhalla Vemsin firmiksellä tuli kipinää mutta ei kiekkatietoa ja nyt uudemmalla firmiksellä tulee kiekkatietoa muttei kipinää eli joku asetus siellä nyt väärin vaikka otin suoraan Vemstunen asetuksista käyttöön 36-1 NoCamSync.
Kiitoksia positiivisistä palautteesta, niitä on aina mukava saada!
Itselläki aikamoinen helpotus kun alkaa näkemään auton valmiina ainakin korin osalta.
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Re: MY88 Saab OG900
Ei vaan lähde wörkkimään tuo VR ja 36-1 yhdistelmä ja taidot loppuu itseltään kesken.. Boksin asetukset on tsekattu moneen kertaa ja itseasiassa anturin johdotkin on vedetty nyt eri reittiä(auton sisällä) ettei ottaisi häiriötä muusta ecun johtosarjasta.
Ilmeisesti vika on boksin sisällä VR:n sisäisessä kytkennässä enkä viitsi boksia mihinkään lähettää modattavaksi joten paluu Hall-anturille tulee.
36-1 muokataan 12-1:ksi ja Hall-anturiksi tulee Honeywellin GT101DC eli anturitelinettä joutuu hieman muokkaamaan ja tuosta 36-1 poistetaan tarvittava määrä hampaita.
Ilmeisesti vika on boksin sisällä VR:n sisäisessä kytkennässä enkä viitsi boksia mihinkään lähettää modattavaksi joten paluu Hall-anturille tulee.
36-1 muokataan 12-1:ksi ja Hall-anturiksi tulee Honeywellin GT101DC eli anturitelinettä joutuu hieman muokkaamaan ja tuosta 36-1 poistetaan tarvittava määrä hampaita.
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Re: MY88 Saab OG900
Oletko nyt varma missä vika on? Kai VEMS foorumit on luettu läpi ja kysyttykin asiasta vähän? En kyllä ainakaan usko että sisäisessä kytkennässä on mitään vikaa. Toki kaikenlaista projektissa on kyllä ollut että en ihmettelis että VR-anturoinnin piiri rikki...
Mieti nyt vielä ja varmista asiat ennen kuin triggerin pilhot ja anturin jalan modaat...
Mieti nyt vielä ja varmista asiat ennen kuin triggerin pilhot ja anturin jalan modaat...
Re: MY88 Saab OG900
Jooh, kysytty viisaammilta ja koettu monta eri juttua.. Oskiliskoopin kanssa katottu myös ja se näyttää ok.
Siis ei ollut mun tulkinta, että sisäinen kytkentä kusee. Vaan Vemsin kanssa paljon hommia tehneen henkilön kanssa.
Siis ei ollut mun tulkinta, että sisäinen kytkentä kusee. Vaan Vemsin kanssa paljon hommia tehneen henkilön kanssa.
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Re: MY88 Saab OG900
Joops, nyt on 12-1 triggeripyörä paikassa ja Honeywellin GT101DC, nyt tulee kiekkatietoa oikein ja pitää tarkistaa saako vielä liipasun oikeaan kohtaan.
Tässä esittelyvideo firmasta joka maalasi autoni:
http://www.eniro.fi/KARINAINEN/430582/T ... laus&where
Näkyy siellä videolla jotain muutakin kun maalari
Tässä esittelyvideo firmasta joka maalasi autoni:
http://www.eniro.fi/KARINAINEN/430582/T ... laus&where
Näkyy siellä videolla jotain muutakin kun maalari
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Re: MY88 Saab OG900
Jee! Eli epäilykset osui oikeaan? Kohta käy siis jo?
Laita muutama uus kuva esille? Vaikkei mittää suurta näkyvää ois tapahtunut niin kunhan on edes eri kuvakulma, kuvia aina kiva katella.
Laita muutama uus kuva esille? Vaikkei mittää suurta näkyvää ois tapahtunut niin kunhan on edes eri kuvakulma, kuvia aina kiva katella.
Re: MY88 Saab OG900
Atte, arvasin että kysyt tuota että käykö se kohta.
Nyt se käy
Pittää napata pari uutta kuvaa kun kerkeen niputtamaan vielä pikkase lissää.
Nyt se käy
Pittää napata pari uutta kuvaa kun kerkeen niputtamaan vielä pikkase lissää.
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Re: MY88 Saab OG900
Hyvä juttu et käy, mukava jatkaa eteenpäin.Turbo16 kirjoitti:
Pittää napata pari uutta kuvaa kun kerkeen niputtamaan vielä pikkase lissää.
Projekti-osioon kuuluu kuvat myös välivaiheesta.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Re: MY88 Saab OG900
No jooh, se siittä siististä konehuoneesta kun tuli noi rumat ecun johtosarjat heitettyä konehuoneeseen. Nuo menee todellakin uusiksi, kamalan näköiset.
Vesipumpun takalaippa vuotaa pikkasen vettä ja sinne tarttee hankkia uusi tiiviste, ainut paikka johon jäi vanha tiiviste ja siitä nyt saa kärsiä
Laturin voi pultata nyt paikkaansa ja samoin ohjaustehostimen, kun sai noi triggerimurheet kuntoon.
Tuolle öljynjäähdyttimelle pitäisi keksiä uusi paikka kun tuppaa olemaan liian matalalla.
DP:n ylle tulee vielä mustaa maalia, ettei näytä noin kauhealta, mutten jaksa nyt tuommoiseen panostaa kun keli on nollassa ja on tärkeämpääkin tekemistä kuin dp:n maalaus.
Imusarja tosiaan on nyt tuo vanha B202:n ja AMWorksin painekotelo pitää tuossa keväällä tehdä sitten kun keli taas alkavat lämmitä.
Samalla ahtoputket maalataan mustaksi.
Tuon puolan haluaisin viedä lukkopeltiin kiinni,jotta tulpanjohdot lähtisivät saman suuntaan kuin orkkiksena virranjakajalle. Eli jonkinlaisen pellin varmaan teen puolalle tuohon lukkopeltiin.
Auto on sitten todella pölyinen, että pahoitteluni jos se näyttää likaiselta eikä kiillä sillä tavalla kuin pitäisi.
Kylkilinjaa
Kylkilinjaa
Lokarinkaarta ei viimeistelty sisältä kunnolla, kun jäi puskurin taakse piiloon!
Yleisnäkymää
Vesipumpun takalaippa vuotaa pikkasen vettä ja sinne tarttee hankkia uusi tiiviste, ainut paikka johon jäi vanha tiiviste ja siitä nyt saa kärsiä
Laturin voi pultata nyt paikkaansa ja samoin ohjaustehostimen, kun sai noi triggerimurheet kuntoon.
Tuolle öljynjäähdyttimelle pitäisi keksiä uusi paikka kun tuppaa olemaan liian matalalla.
DP:n ylle tulee vielä mustaa maalia, ettei näytä noin kauhealta, mutten jaksa nyt tuommoiseen panostaa kun keli on nollassa ja on tärkeämpääkin tekemistä kuin dp:n maalaus.
Imusarja tosiaan on nyt tuo vanha B202:n ja AMWorksin painekotelo pitää tuossa keväällä tehdä sitten kun keli taas alkavat lämmitä.
Samalla ahtoputket maalataan mustaksi.
Tuon puolan haluaisin viedä lukkopeltiin kiinni,jotta tulpanjohdot lähtisivät saman suuntaan kuin orkkiksena virranjakajalle. Eli jonkinlaisen pellin varmaan teen puolalle tuohon lukkopeltiin.
Auto on sitten todella pölyinen, että pahoitteluni jos se näyttää likaiselta eikä kiillä sillä tavalla kuin pitäisi.
Kylkilinjaa
Kylkilinjaa
Lokarinkaarta ei viimeistelty sisältä kunnolla, kun jäi puskurin taakse piiloon!
Yleisnäkymää
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Re: MY88 Saab OG900 (more kuvia)
Upeeta perkele!!
Jani Virtanen
Saab 9-3SS 2.0t ARC "Stage1"
Bmw 518 M10B18 e28- Projekti, turboa, isoa vannetta ja voimaa
janipetterivirtanen(a)gmail.com
Saab 9-3SS 2.0t ARC "Stage1"
Bmw 518 M10B18 e28- Projekti, turboa, isoa vannetta ja voimaa
janipetterivirtanen(a)gmail.com
Re: MY88 Saab OG900 (more kuvia)
Hyvältä näyttää!
Tuo ahtoputki/by-pass putki, kuinka monesta palasta ic:n jälkeinen putki koostuu? Eikö olis ainakin parempi vetää se suoraan läppäkotelolta alaspäin? Meinaa tuo ei välttis ajossa tule pysymään läjässä vaan lerpahtaa kun riittävästi on painoa ja liitoksia. Hitsaa se ahtoputki yhdeksi tai kahdeksi palaksi ja mahdollisimman lyhyeksi. Nyt tuntuu että tuo by-pass-putki vaikuttaa ihan ylimääräiseltä...
Kuinkahan paljon iloa tuosta pypassista mahtaa olla, varsin pieneltä vaikuttaa? Ettei vaan sakkailisi vaan :-/ tosin ei se niin vakavaa
Ja miksi se puola pitäisi saada lukopeltiin kiinni ja johdot niinkuin orkkiksessa? Ethän sä mitään tehtaanlinjoja muutenkaan noudattanut. Parempi sen puolan siellä tulipellissä olla? Lukkopeltiin nihkeempi tehä kiinnitystäkin.
Tuo ahtoputki/by-pass putki, kuinka monesta palasta ic:n jälkeinen putki koostuu? Eikö olis ainakin parempi vetää se suoraan läppäkotelolta alaspäin? Meinaa tuo ei välttis ajossa tule pysymään läjässä vaan lerpahtaa kun riittävästi on painoa ja liitoksia. Hitsaa se ahtoputki yhdeksi tai kahdeksi palaksi ja mahdollisimman lyhyeksi. Nyt tuntuu että tuo by-pass-putki vaikuttaa ihan ylimääräiseltä...
Kuinkahan paljon iloa tuosta pypassista mahtaa olla, varsin pieneltä vaikuttaa? Ettei vaan sakkailisi vaan :-/ tosin ei se niin vakavaa
Ja miksi se puola pitäisi saada lukopeltiin kiinni ja johdot niinkuin orkkiksessa? Ethän sä mitään tehtaanlinjoja muutenkaan noudattanut. Parempi sen puolan siellä tulipellissä olla? Lukkopeltiin nihkeempi tehä kiinnitystäkin.
Re: MY88 Saab OG900 (more kuvia)
Tuo ahtoputki tullaan tekemään uusiksi yhdestä palasta, silloin joskus oli kiire saada äkkiä ilman hitsausta kasaan ja kun se painekotelo muuttuu niin joka tapauksessa tuo ic-kaasuläppäkotelon putki menee uusiksi niin silloin se tehdään yhdestä palasesta, nyt se on 3-osainen niin sen takia en ala sitä nyt tekemään uusiksi.
Eikös tuo ihan dump-valve ole eikä bypass? Tuskin tuosta ole iloa, mutta en halua päästä suoraankaan painetta takaisin niin mielummin siinä on joku päästämässä paineen ulos eikä siiville.
Puolan sijoituksella meinasin sillä, että tulipellissä on kuitenkin ns. "tupla-pelti" eli pitäisi melkein lyödä läpi pulteilla kehikko kiinni ja sitten vasta puola, koska haluan että puola on oikeasti tukevasti kiinni.
Tosin voisi apukuljettajan jousitornikin olla hyvä paikka sijoitukselle.
Lukko peltiin samalla tapaa kuin syylärikin kiinni L-raudan tyyppinen johon puola sitten kiinni.
Sitten saisi venakopan keskelle sen orkkis peltisuojan niin tulisi senkin puolesta siistimpi setuppi.
Kiitoksia vain positiivisestä palautteesta, vaikka tuo ole läheskään valmis. Harmittaa vielä tuo konehuoneen keskeneräisyys.
Eikös tuo ihan dump-valve ole eikä bypass? Tuskin tuosta ole iloa, mutta en halua päästä suoraankaan painetta takaisin niin mielummin siinä on joku päästämässä paineen ulos eikä siiville.
Puolan sijoituksella meinasin sillä, että tulipellissä on kuitenkin ns. "tupla-pelti" eli pitäisi melkein lyödä läpi pulteilla kehikko kiinni ja sitten vasta puola, koska haluan että puola on oikeasti tukevasti kiinni.
Tosin voisi apukuljettajan jousitornikin olla hyvä paikka sijoitukselle.
Lukko peltiin samalla tapaa kuin syylärikin kiinni L-raudan tyyppinen johon puola sitten kiinni.
Sitten saisi venakopan keskelle sen orkkis peltisuojan niin tulisi senkin puolesta siistimpi setuppi.
Kiitoksia vain positiivisestä palautteesta, vaikka tuo ole läheskään valmis. Harmittaa vielä tuo konehuoneen keskeneräisyys.
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Re: MY88 Saab OG900 (more kuvia)
Eipä tässä kauheesti mitään edistystä ole tapahtunut, kun alkuviikon olin kursseilla niin en iltaisin enää jaksanut mennä laittamaan autoa.
Tänään kävin laittamassa hieman Saabbia eteenpäin.
- Laturi paikassa hihnoineen
- Vesipumpun takalaipan tiivisteen vaihto
- Pakoputken kiinnitys
- Ohjaustehostimen raudan kiinnitys(home-made T5-kannen takia)
- Kone keitetty kuumaksi, niin että termostaatti aukesi ja vesi lähti kiertämään.
- Säädetty koko VE-karttaa arvoiltaan pienemmäksi että menisi yli 12 kun kierrättää konetta paikoilleen.
- Punaraja tarkistettu 6850rpm liekkien kera eli paksulla vielä ollaan
Huomenna pitää hakea Motonetistä uudet pakoputken kiinnityskumit sekä tehdä startin ja laturin väliin parempi kaapeli väliin.
Perjantaina jos olisi ahkera ja säätäisi kaikki luukut tarkasti paikoilleen sekä takaikkunan asennus.
Jos sää on armollinen sekä moottorijumala suosiollinen niin lähden koettamaan tien päälle lauantaina autoa.
Tänään kävin laittamassa hieman Saabbia eteenpäin.
- Laturi paikassa hihnoineen
- Vesipumpun takalaipan tiivisteen vaihto
- Pakoputken kiinnitys
- Ohjaustehostimen raudan kiinnitys(home-made T5-kannen takia)
- Kone keitetty kuumaksi, niin että termostaatti aukesi ja vesi lähti kiertämään.
- Säädetty koko VE-karttaa arvoiltaan pienemmäksi että menisi yli 12 kun kierrättää konetta paikoilleen.
- Punaraja tarkistettu 6850rpm liekkien kera eli paksulla vielä ollaan
Huomenna pitää hakea Motonetistä uudet pakoputken kiinnityskumit sekä tehdä startin ja laturin väliin parempi kaapeli väliin.
Perjantaina jos olisi ahkera ja säätäisi kaikki luukut tarkasti paikoilleen sekä takaikkunan asennus.
Jos sää on armollinen sekä moottorijumala suosiollinen niin lähden koettamaan tien päälle lauantaina autoa.
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"