Saab 900 -88 (Episode II - Karvalakista Deluxeen)
-
- "Aero"
- Viestit: 339
- Liittynyt: Ti Elo 14, 2007 19:08
- Paikkakunta: Espoo
Re: Saab 900 -88 (kokoamista pikkuhiljaa)
Aero -palat on nyt lakattu ja tällä hetkellä kuivumassa pannuhuoneessa:
Pannuhuone on ollut sen verran täynnä autonosia, että puntille ei ole ollut asiaa
Pannuhuone on ollut sen verran täynnä autonosia, että puntille ei ole ollut asiaa
Re: Saab 900 -88 (kokoamista pikkuhiljaa)
Hieno projekti kaikenkaikkiaan. Sopiiko udella että millä maalilla/pohjamaalilla nuo muoviset aero-helmat on maalattu, kuvien lopputuloksesta päätellen on maalattu, ja lakattu paineilmaruiskulla (ja taidokkaasti)?
Tuosta tulee kyllä uutta parempi kulkupeli.
Tuosta tulee kyllä uutta parempi kulkupeli.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Re: Saab 900 -88 (kokoamista pikkuhiljaa)
Menee nyt ihan ohi aiheen mutta tuosta kuvasta arvailin arimax eetta 17 kattila sähkövastuksella, oertli poltin ja palosuojattu 1500l li-plast
-
- "Saabisti"
- Viestit: 3983
- Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
- Paikkakunta: Jämsä
- Viesti:
Re: Saab 900 -88 (kokoamista pikkuhiljaa)
Palat oli ennestään maalattu, joten lähinnä hionta pohjalla. Näin maalin myynyt myyjä neuvoi. Ennen maalaamattomat loksunreunat pohjustin Motipin muovipohjusteella.ng900aero kirjoitti:Hieno projekti kaikenkaikkiaan. Sopiiko udella että millä maalilla/pohjamaalilla nuo muoviset aero-helmat on maalattu, kuvien lopputuloksesta päätellen on maalattu, ja lakattu paineilmaruiskulla (ja taidokkaasti)?
Tuosta tulee kyllä uutta parempi kulkupeli.
Maalina MIPA:n Saabin numerolla ( thänks Mimmi ) teetetty maali.
Nykyään yleensä vesiohenteinen, mutta sain "liukkarina". Päälle satiinilakka eli joku himmeähän se on, vaikka tuossa kiiltääkin. Ja ruiskulla on vedetty...jopa usempaan kertaan, kun niitä hitsin silikoonitäpiliä tuli, vaikka moneen kertaan pyyhittiin silikoonin poistoaineella. Pohjamaalaushan olisi paljastanut heti tuon ongelman, joten otetaan opiksi. Koriakaan ei muuten pohjamaalattu kokonaan. Maalarimestari neuvoi vain karhentamaan pinnan. Maalauksen taidokkuudesta en mene sanomaan mitään. Harrastelijan puuhastelua ennemminkin, sillä virheitä on.
Edelleen autotallissa liuotinmaalien maalaaminen ruiskulla on hirveää puuhaa, vaikka kuinka on kaasunaamaria. Tallin saaminen tarpeeksi lämpimäksi on myös oma hommansa. Peruslämpö on jossain +10 -12 C astetta, joten melkein tuplata pitää. Pölyä ja roskaa leijuu joka tapauksessa. Onneksi tuollainen himmeä pinta antaa anteeksi enemmän kuin kiiltävä.
Mikolle: Juu Arimax eetta on pannu ja poltin Bentone. Öljysäiliö on Motoralin 2000 litrainen. Hyvin on pelannut.
# 419 Vesa Pohjalainen
-
- "Saabisti"
- Viestit: 3983
- Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
- Paikkakunta: Jämsä
- Viesti:
Re: Saab 900 -88 (kokoamista pikkuhiljaa)
No niin, nyt ainakin näyttäisi kaikki maalattava olevan nipussa. Tietenkin tuli tehdyksi koriväriä sen verran, että olisi toinenkin spoikka siinä maalattu. Parempi niin, kuin että olisi ohueksi jäänyt. Takaspoileri maalattiin nyt kolmannen kerran. Paukkupullon sävy oli hieman tummempi, joten se ei kelvannut. Korimaalia oli jäänyt, joten ruiskulla taas taisteltiin väriä pintaan. Otettiin uusi ruisku peliin ja hyvä olikin. Ei yhtään valumaa tai harvaa kohtaa. Jokunen roska oli kuitenkin taas kerran ilmatilassa ja lennonjohdon kielloista huolimatta laskeutunut maalattavalle pinnalle. Lokasuojan levikkeet lakattiin vielä uudelleen, kun oli jäänyt liikaa appelsiinipintaa.
Huomenna voisi viimein siivota tallin oikein paremman jälkeen. Aivan kamalassa kunnossa se on. Mutta niinhän se on aina tämänlaisen projektin aikana. Kaikki uudet jarrujen hilppeet odottelevat asentamista: levyt, satulat, palat, letkut jne. Luulisi pysähtyvän noiden asennuksen jälkeen.
Iskarit pitää hankkia samoin renkaat. Sitten aletaankin olla konkurssin partaalla. Toivoa sopii, ettei auto niputeta heti eka päivänä kortin saamisen jälkeen purkukuntoon. Onhan näistä autoprojekteista kuitenkin työtä ja vaivaa, mutta on niistä sitten rahan menoakin
Huomenna voisi viimein siivota tallin oikein paremman jälkeen. Aivan kamalassa kunnossa se on. Mutta niinhän se on aina tämänlaisen projektin aikana. Kaikki uudet jarrujen hilppeet odottelevat asentamista: levyt, satulat, palat, letkut jne. Luulisi pysähtyvän noiden asennuksen jälkeen.
Iskarit pitää hankkia samoin renkaat. Sitten aletaankin olla konkurssin partaalla. Toivoa sopii, ettei auto niputeta heti eka päivänä kortin saamisen jälkeen purkukuntoon. Onhan näistä autoprojekteista kuitenkin työtä ja vaivaa, mutta on niistä sitten rahan menoakin
# 419 Vesa Pohjalainen
-
- "Aero"
- Viestit: 339
- Liittynyt: Ti Elo 14, 2007 19:08
- Paikkakunta: Espoo
Re: Saab 900 -88 (kokoamista pikkuhiljaa)
Kuvia lisäilin verkkoalbumiin:
KLIK!
Tuosta etiäpäin.
Itse olen ollut (taas kerran) flunssassa lomalla, joten omat toimet projektin parissa ovat jääneet lähinnä katselemiseksi, miettimiseksi ja istuskeluksi. Noh, jospa sitä olisi jo huomenna sellaisessa kunnossa, että pääsisi edes jotain tekemään. Lauantai menee pelireissussa, jos kunto on sen mukainen, että kykenee lähtemään. Sunnuntaina täytyy yrittää saada sitten itsekin jotain aikaan
KLIK!
Tuosta etiäpäin.
Itse olen ollut (taas kerran) flunssassa lomalla, joten omat toimet projektin parissa ovat jääneet lähinnä katselemiseksi, miettimiseksi ja istuskeluksi. Noh, jospa sitä olisi jo huomenna sellaisessa kunnossa, että pääsisi edes jotain tekemään. Lauantai menee pelireissussa, jos kunto on sen mukainen, että kykenee lähtemään. Sunnuntaina täytyy yrittää saada sitten itsekin jotain aikaan
Re: Saab 900 -88 (kokoamista pikkuhiljaa)
tein jotakin niin sairasta kun luin tämän koko 15 sivusen jutun projektista ja ootan nyt sit innolla että koska toi o valmis
siisti projekti kaikinpuolin ja vielä tehty vielä samalla tyylillä kun ite tekisin eli hinkataan kaikki puhtaaks ja nii hyväks ku vaan saa
siisti projekti kaikinpuolin ja vielä tehty vielä samalla tyylillä kun ite tekisin eli hinkataan kaikki puhtaaks ja nii hyväks ku vaan saa
#4113
Ng900 -94
Ng900 -94
-
- "Aero"
- Viestit: 339
- Liittynyt: Ti Elo 14, 2007 19:08
- Paikkakunta: Espoo
Re: Saab 900 -88 (kokoamista pikkuhiljaa)
Ihan kunnioitettava suoritus lukea koko juttu läpiBaConi kirjoitti:tein jotakin niin sairasta kun luin tämän koko 15 sivusen jutun projektista ja ootan nyt sit innolla että koska toi o valmis
siisti projekti kaikinpuolin ja vielä tehty vielä samalla tyylillä kun ite tekisin eli hinkataan kaikki puhtaaks ja nii hyväks ku vaan saa
Itse koitin joskus samaa, mutta luovutin
Perjantai-iltana täytyy yrittää jatkaa hommia.
Re: Saab 900 -88 (kokoamista pikkuhiljaa)
Nii jääkö tämä kaasutinkoneiseksi?
VW transporter 2.5tdi vm.99
-
- "Aero"
- Viestit: 339
- Liittynyt: Ti Elo 14, 2007 19:08
- Paikkakunta: Espoo
Re: Saab 900 -88 (kokoamista pikkuhiljaa)
Toistaiseksi jää. Mutta melko todennäköisesti tullaan tulevaisuudessa muuttamaan tekniikka (T16), täytyyhän tekniikan vastata ulkonäköähimmee kirjoitti:Nii jääkö tämä kaasutinkoneiseksi?
Kuitenkin käytännössä vastaa brittien T16 2d mallia. Tosin niitä ei tainnut pahemmin olla pystykeulaisina.
-
- "Saabisti"
- Viestit: 3983
- Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
- Paikkakunta: Jämsä
- Viesti:
Re: Saab 900 -88 (kokoamista pikkuhiljaa)
Ajatus on, että opetellaan ajamaan ja siihen ekaksi opetteluautoksi sopii Saabin peruskone ihan hyvin. Sillä kun on ajettu vasta piirun verran alle 200.000 km. Turvallisuuteen liittyvät asiat pistetään kerralla kuntoon. Jarrut ja alusta rakennetaan vastaamaan aeroa uusilla osilla.
Moottorin muutoshan vaatii myös katin nykyään, joten projektiin syvennytään tuonnempana, kun ajokokemusta on kertynyt ja asenteet liikenteessä osoitettu terveiksi ja ns. yleisen oikeuskäytännön mukaisiksi. Ei siis ole tarvetta lähteä yleisille teille kilpaa ajamaan tai elvistelemään muilla typeryyksillä. Luotan kuitenkin vakaasti ajajan harkintaan ja järjen käyttöön aiempien kokemusten perusteella, joten käytännössä tekniikan päivitykseen olen henkisesti varautunut.
Moottorin muutoshan vaatii myös katin nykyään, joten projektiin syvennytään tuonnempana, kun ajokokemusta on kertynyt ja asenteet liikenteessä osoitettu terveiksi ja ns. yleisen oikeuskäytännön mukaisiksi. Ei siis ole tarvetta lähteä yleisille teille kilpaa ajamaan tai elvistelemään muilla typeryyksillä. Luotan kuitenkin vakaasti ajajan harkintaan ja järjen käyttöön aiempien kokemusten perusteella, joten käytännössä tekniikan päivitykseen olen henkisesti varautunut.
# 419 Vesa Pohjalainen
Re: Saab 900 -88 (kokoamista pikkuhiljaa)
Aivan oikein.Vesa Pohjalainen kirjoitti:Ajatus on, että opetellaan ajamaan ja siihen ekaksi opetteluautoksi sopii Saabin peruskone ihan hyvin.
Moottorin muutoshan vaatii myös katin nykyään, joten projektiin syvennytään tuonnempana, kun ajokokemusta on kertynyt ja asenteet liikenteessä osoitettu terveiksi ja ns. yleisen oikeuskäytännön mukaisiksi. Ei siis ole tarvetta lähteä yleisille teille kilpaa ajamaan tai elvistelemään muilla typeryyksillä.
Kannattaa aloittaa ajelut perus autolla ja sitä myöden stressikin on vähempää liikenteessä (lue:eihän tämä mene minnekään,menköön noi nopeammat sitten).
Itsellä oli juuri päinvastoin nuorena ja maksoin isot oppirahat ja tuli muutenkin käyttäydyttyä liikenteessä niin että oikein näin vanhempana hävettää..
Joka sakko ja ajokielto tuli varmasti aiheesta.
Vasta ruvetessani ajamaan rekkaa homma rauhoittui kertalaakista.
-
- "Aero"
- Viestit: 339
- Liittynyt: Ti Elo 14, 2007 19:08
- Paikkakunta: Espoo
Re: Saab 900 -88 (kokoamista pikkuhiljaa)
Iltapäivän ja illan aikana sain tehtyä kaikennäköistä pientä.
Aluksi tutustuin ihan ajatuksella (käyttöohjeen kanssa ) raarion toimintoihin. Sitten paransin kromiteipillä ovien sisäökahvoja, mitkä oli hieman heikossa hapessa.
Nyt meinaan kiiltää!
Nyt illemmalla sitten koitin asennella etulippaa. Alaosan sain kiinni, mutta ylhäältä puuttuikin metallikäikäleet, niin en saanut sitä sitten vielä kokonaan kiinni.
Huomenna voisi sitten perehtyä jarruihin ja jousiin. Autollekin sain sopivasti reilun viikon lisää rakennusaikaa, kun pääsen liukkaankelin harjoitteluun vasta 2.4.
Aluksi tutustuin ihan ajatuksella (käyttöohjeen kanssa ) raarion toimintoihin. Sitten paransin kromiteipillä ovien sisäökahvoja, mitkä oli hieman heikossa hapessa.
Nyt meinaan kiiltää!
Nyt illemmalla sitten koitin asennella etulippaa. Alaosan sain kiinni, mutta ylhäältä puuttuikin metallikäikäleet, niin en saanut sitä sitten vielä kokonaan kiinni.
Huomenna voisi sitten perehtyä jarruihin ja jousiin. Autollekin sain sopivasti reilun viikon lisää rakennusaikaa, kun pääsen liukkaankelin harjoitteluun vasta 2.4.
Re: Saab 900 -88 (kokoamista pikkuhiljaa)
''iskä,saanko asentaa turbon?''
Hieno siitä on tulossa.
Hieno siitä on tulossa.
///M
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
Re: Saab 900 -88 (kokoamista pikkuhiljaa)
Hienoo että joku jaksaa dokumentoida (ja ennenkaikkea väsätä) huolellisesti... Mistä ootte nuo lokasuojien kumilistat (sekä tuon takaspoilerin ) hommannu?
S. Niittumaa
900 T8
99 T8
900 T8
99 T8