Re: MY06 SC 1.8tA mummularaketti
Lähetetty: La Helmi 11, 2023 21:19
Nyt se Saabbi sitte porsi. Mä joskus syksyllä jo kuuntelin "alkavaa laakerin jollotusta", mutta tällä viikolla sitte alko mekkala. No Aeromotorssilta olis saanu halvalla, mutta kun rassausaikaikkunat on mitä on, niin hain sitte ihan paikalliselta varaosatiskiltä 30 € kalliimman. Motonetis halvempi arpamerkki maksaa 89,00 € ja Biltemas ihan vaan biltemalainen 89,00 €. Otin tunteella jälkimmäisen, koska Motonet voi perustella halvemman paskuutta kalliimmalla OE-vaihtoehdolla ja Biltema tuskin myy sutta ja sekundaa omalla brändillään?
No se yks kansivikanen Skoda vaan makaa edelleen hallis, eikä sinne rullamitan mukaan toista autoa edes mahdu, niin tämmönen laakerijumppahan menee vanhoja aikoja muistellen sitte ikkunattomas kylmäs hallis. Sentään oven saa kii, ettei tuuli puhalla alaselkään. Jotain seki. Eli ei muuta kuin Tegeran lumihiutalehanskat mukaan ja kohti iloista rassauskeikkaa, kun pitkästä aikaa on kuitenki Saab, jonka kans saa aikaansa tappaa.
Mut hemmetti, tää pappa betalar -halleiluhan alko hyvin, kun kolmannella vekslauksella auto mahtuki halliin!
Hommahan suju ongelmitta, mutta raidetankoa en saanu irti. Hakkasin sekä pulttia ylös että pultti tukea vasten olka-akselia alas. No lopulta kun ei sujunu, niin avasin raidetangon klemmarin, kun kyllähän se siinä sitte pyörii ja hakkaan sitte navan pois auton vieres... Ja turhaan manasin, kun napahan lähti ekalla lekan kopautuksella pois. Tainnu edellenen asentaja käyttää rasvaa
Bilteman navas ei ollu mitään muuta mainintaa kuin Biltema. Eli valmistaja jää tällä kertaa arvoitukseksi.
Raidetangon mutteri tosiaan sai vähän kipeetä, niin sellainen piti metsästää. Miljoonalaatikossa ei ollut oikealla kierteellä olevaa, mutta jokaisella saabistillahan on paalausta odottava varaosa, jota siis onneksi ei ole vielä tullut paalattua
Yksi oppituntikin tuli, sillä totta tosiaan kallistuksen vakaajahan on ikävä kaveri, ellei koko keula ole ilmassa. En tuotakaan ajatellut.
No se oli nopeasti korjattu virhe, kun kaivo kymmenen vuotta pölyttyneen pukin romukasan alta ja raahas tunkin Skodan konehuoneen osien ohi ja kampes autoa ylös toiseltaki puolelta.
Ja rengasta vaille kasas!
Jousittamaton massaki pieneni, kun löysin ilmeisesti alapallonivelen pultin prikan viä lopuks lattialta.
No pysyy se pultti ilman tuotaki paikallaan. Voihan sen sinne laittaa takasi sitte kohta pian kun öljyt pitää taas vaihtaa. Eli tämmönen remontti mittarilukemalla 294465.
No se yks kansivikanen Skoda vaan makaa edelleen hallis, eikä sinne rullamitan mukaan toista autoa edes mahdu, niin tämmönen laakerijumppahan menee vanhoja aikoja muistellen sitte ikkunattomas kylmäs hallis. Sentään oven saa kii, ettei tuuli puhalla alaselkään. Jotain seki. Eli ei muuta kuin Tegeran lumihiutalehanskat mukaan ja kohti iloista rassauskeikkaa, kun pitkästä aikaa on kuitenki Saab, jonka kans saa aikaansa tappaa.
Mut hemmetti, tää pappa betalar -halleiluhan alko hyvin, kun kolmannella vekslauksella auto mahtuki halliin!
Hommahan suju ongelmitta, mutta raidetankoa en saanu irti. Hakkasin sekä pulttia ylös että pultti tukea vasten olka-akselia alas. No lopulta kun ei sujunu, niin avasin raidetangon klemmarin, kun kyllähän se siinä sitte pyörii ja hakkaan sitte navan pois auton vieres... Ja turhaan manasin, kun napahan lähti ekalla lekan kopautuksella pois. Tainnu edellenen asentaja käyttää rasvaa
Bilteman navas ei ollu mitään muuta mainintaa kuin Biltema. Eli valmistaja jää tällä kertaa arvoitukseksi.
Raidetangon mutteri tosiaan sai vähän kipeetä, niin sellainen piti metsästää. Miljoonalaatikossa ei ollut oikealla kierteellä olevaa, mutta jokaisella saabistillahan on paalausta odottava varaosa, jota siis onneksi ei ole vielä tullut paalattua
Yksi oppituntikin tuli, sillä totta tosiaan kallistuksen vakaajahan on ikävä kaveri, ellei koko keula ole ilmassa. En tuotakaan ajatellut.
No se oli nopeasti korjattu virhe, kun kaivo kymmenen vuotta pölyttyneen pukin romukasan alta ja raahas tunkin Skodan konehuoneen osien ohi ja kampes autoa ylös toiseltaki puolelta.
Ja rengasta vaille kasas!
Jousittamaton massaki pieneni, kun löysin ilmeisesti alapallonivelen pultin prikan viä lopuks lattialta.
No pysyy se pultti ilman tuotaki paikallaan. Voihan sen sinne laittaa takasi sitte kohta pian kun öljyt pitää taas vaihtaa. Eli tämmönen remontti mittarilukemalla 294465.