Näyttää olevan tonnarin nopeusmittari, ainakin aivan sama fontti ja tuo viimeinen numero on noin 16-16:30 kun sarkussa se 17 paikkeilla
Latolöytö; SAAB 900 Turbo vm. -90
Re: Latolöytö; SAAB 900 Turbo vm. -90
Mercedes CL500
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
Re: Latolöytö; SAAB 900 Turbo vm. -90
Tämä teksti on jäänyt puhelimen muistioon odottelemaan inspiraatiota, mutta nyt tarjoillaan Saabisteille Joululukemista hieman myöhässä.

(Kuvissa vilahtava Aeron takapönttö ei liity tähän projektiin, vaan extempore lisätyöhön)
No niinhän siinä kävi, että leima laitteeseen saatiin, vaan jäi kesän kilometrit silti vähiin. Eräänkin lenkin jäljiltä kun oltiin autoa talliin tuuppaamassa, sen huomattiin savuavan konehuoneesta. Flektin liitin ja johdot olivat kärähtäneet ja sulaneet tyystin. Ennen seuraavaa ajoa piti siis flektin sulake ottaa pois.


Elokuun ekan lomaviikon roadtripin saldona 4 yötä, 10 maata ja 2560 kilometriä (väärän merkkisellä) Saksasta mutkan kautta Suomeen.

Jäljelle jäävää lomaahan oli sitten hyvä viettää tämän tapauksen parissa, josko joskus pääsis tälläkin tuommoselle reissulle. Tehtävää kun on myös ihan riittämiin. Otettiin auto mökille, jotta saadaan nauttia Suomen suvesta ja tästä hullusta harrastamisesta samalla kertaa.



Ovet oli vaihdettu jo aiemmin, mutta veivien vaihto sähköikkunoihin sekä keskuslukituksen moottorien, peilien, lukkopesien ja ovien johtosarjojen asentelut tulivat nyt työn alle. Uusissa ja vanhoissa ovissa oli keskenään erilaiset johtosarjat ja näiden sähköjen kanssa menikin odotettua enemmän aikaa. Onneksi netistä löytyi kytkentäkaavioita näihin liittyen. Lopulta kuitenkin kaikki saatiin toimimaan hienosti! Tässä samalla, kun ovet oli räjäytetty, irrotettiin tiivisteet ovista ja tehtiin perusteellinen putsaus ovien sisäpuolelle sekä maalailtiin ensihätään pahimpia rupia. Kirsikkana kakun päälle ovet äänieristettiin. Harmillisesti ovet on eri vuosimallista ja eri värikoodilla, täytyy myöhemmin miettiä mitä tuolle erolle tekee.












Pensseliä heilutellessa myös taka-akseli ja tankin pannat saivat hammeritea pintaan.

Katsurilta tuli sanomista takavalojen toiminnasta, ongelma käytännössä oli kyllä tiedossa konttorille ajellessa. Vika paikallistettiin vetokoukun pistokkeen johtosarjaan joka oli aiemmin leikattu ensihätään sivuleikkureilla poikki vetokoukkua irrotettaessa. Vetokoukun johtosarja oli rosvoliittimillä ryöstetty takavalojen johtosarjasta, revittiin ylimääräiset johdot ja rosvot pois ja korjattiin johtosarja.


Pientä viilausta unohtamatta tuli tottakai asennettua syntymäpäivälahjaksi saatu Nardin puuratti ja vaihdekepin nuppi samaa sarjaa.


Kauheella tohinalla saatiin muutoin masiina nippuun ja flektikin elvytettyä WD40:llä. Loman viimeisille päiville oltiin suunniteltu pidempi testilenkki Kymenlaaksosta Tampereelle, jossa oli tarkoitus ehostaa auton yleisilmettä myllyttämällä ym fiksauksilla. Viimeisenä tehtävänä ennen Tampereelle lähtöä oli Flektin johtojen korjaus. Maajohto kuitenkin repesi irti keulan maapisteestä ja näyttää sen verran hapettuneelta kaikkiaan, että täytyy purkaa koko maapiste ja todennäköisesti korjata iso osa muistakin maajohdoista, mitä tuohon kulkee. Aika loppui siltä erää kesken ja tähän palataan sitten, kun taas löytyy aikaa ja lämmintä tilaa.

Ai niin, auton mittaristo on temppuillut kuoppaisilla hiekkateillä jolloin esim kierroslukumittari on pomppinut päälle ja pois, voiskohan syy tähän löytyä tästä samasta maadoituspisteestä?

(Kuvissa vilahtava Aeron takapönttö ei liity tähän projektiin, vaan extempore lisätyöhön)
No niinhän siinä kävi, että leima laitteeseen saatiin, vaan jäi kesän kilometrit silti vähiin. Eräänkin lenkin jäljiltä kun oltiin autoa talliin tuuppaamassa, sen huomattiin savuavan konehuoneesta. Flektin liitin ja johdot olivat kärähtäneet ja sulaneet tyystin. Ennen seuraavaa ajoa piti siis flektin sulake ottaa pois.


Elokuun ekan lomaviikon roadtripin saldona 4 yötä, 10 maata ja 2560 kilometriä (väärän merkkisellä) Saksasta mutkan kautta Suomeen.

Jäljelle jäävää lomaahan oli sitten hyvä viettää tämän tapauksen parissa, josko joskus pääsis tälläkin tuommoselle reissulle. Tehtävää kun on myös ihan riittämiin. Otettiin auto mökille, jotta saadaan nauttia Suomen suvesta ja tästä hullusta harrastamisesta samalla kertaa.



Ovet oli vaihdettu jo aiemmin, mutta veivien vaihto sähköikkunoihin sekä keskuslukituksen moottorien, peilien, lukkopesien ja ovien johtosarjojen asentelut tulivat nyt työn alle. Uusissa ja vanhoissa ovissa oli keskenään erilaiset johtosarjat ja näiden sähköjen kanssa menikin odotettua enemmän aikaa. Onneksi netistä löytyi kytkentäkaavioita näihin liittyen. Lopulta kuitenkin kaikki saatiin toimimaan hienosti! Tässä samalla, kun ovet oli räjäytetty, irrotettiin tiivisteet ovista ja tehtiin perusteellinen putsaus ovien sisäpuolelle sekä maalailtiin ensihätään pahimpia rupia. Kirsikkana kakun päälle ovet äänieristettiin. Harmillisesti ovet on eri vuosimallista ja eri värikoodilla, täytyy myöhemmin miettiä mitä tuolle erolle tekee.












Pensseliä heilutellessa myös taka-akseli ja tankin pannat saivat hammeritea pintaan.

Katsurilta tuli sanomista takavalojen toiminnasta, ongelma käytännössä oli kyllä tiedossa konttorille ajellessa. Vika paikallistettiin vetokoukun pistokkeen johtosarjaan joka oli aiemmin leikattu ensihätään sivuleikkureilla poikki vetokoukkua irrotettaessa. Vetokoukun johtosarja oli rosvoliittimillä ryöstetty takavalojen johtosarjasta, revittiin ylimääräiset johdot ja rosvot pois ja korjattiin johtosarja.


Pientä viilausta unohtamatta tuli tottakai asennettua syntymäpäivälahjaksi saatu Nardin puuratti ja vaihdekepin nuppi samaa sarjaa.


Kauheella tohinalla saatiin muutoin masiina nippuun ja flektikin elvytettyä WD40:llä. Loman viimeisille päiville oltiin suunniteltu pidempi testilenkki Kymenlaaksosta Tampereelle, jossa oli tarkoitus ehostaa auton yleisilmettä myllyttämällä ym fiksauksilla. Viimeisenä tehtävänä ennen Tampereelle lähtöä oli Flektin johtojen korjaus. Maajohto kuitenkin repesi irti keulan maapisteestä ja näyttää sen verran hapettuneelta kaikkiaan, että täytyy purkaa koko maapiste ja todennäköisesti korjata iso osa muistakin maajohdoista, mitä tuohon kulkee. Aika loppui siltä erää kesken ja tähän palataan sitten, kun taas löytyy aikaa ja lämmintä tilaa.

Ai niin, auton mittaristo on temppuillut kuoppaisilla hiekkateillä jolloin esim kierroslukumittari on pomppinut päälle ja pois, voiskohan syy tähän löytyä tästä samasta maadoituspisteestä?
NG 9-3 SS Aero -04
OG 900 Turbo -90
Ex: OG 9-3 2.0i -00
Valokuvaukset:
Www.instagram.com/anniaittolaphotos
https://anniaittolaphotos.kuvat.fi/kuvat/
OG 900 Turbo -90
Ex: OG 9-3 2.0i -00
Valokuvaukset:
Www.instagram.com/anniaittolaphotos
https://anniaittolaphotos.kuvat.fi/kuvat/