Myrkyn sekalaiset projektit..
Ny ois hieman käyty alustavia neuvotteluja josko tuohon noppaan tuliskin 2.1L alakerta.. lieneekö kukaan muuten aiemmin tehnyt 2.1L 8-venttaalista pataa..?
Arveluttaa itseänikin tuo kaasuläppärunkojen vääntäminen noista kaasareista.. kuka saamari ne saa synkattua ikinä kun on neljä eriverta kulunutta läppää ja akselia.
Arveluttaa itseänikin tuo kaasuläppärunkojen vääntäminen noista kaasareista.. kuka saamari ne saa synkattua ikinä kun on neljä eriverta kulunutta läppää ja akselia.
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
Ei kuulosta kovin hyvältä ajatukselta, ite tekisin "romu" 40 vaakaimuista joita kaupitellaan satunnaisesti.Myrkky kirjoitti: Arveluttaa itseänikin tuo kaasuläppärunkojen vääntäminen noista kaasareista.. kuka saamari ne saa synkattua ikinä kun on neljä eriverta kulunutta läppää ja akselia.
V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
No niinpä tietesti itellekin aatelin josko tekis ruisku suuttimille tellingit tommosiin "romu" vaakaimuihin.hewidero kirjoitti:Mä oon tuommosia tällä viikolla myyny jo kahdet.V-M kirjoitti:
Ei kuulosta kovin hyvältä ajatukselta, ite tekisin "romu" 40 vaakaimuista joita kaupitellaan satunnaisesti.
V-M
V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Tuo nyt onkin vähän sitä, että näprätään joutessaan jollei jostain löydy kympillä-kahdella-kolmella tuplien runkoja.hewidero kirjoitti:Mä oon tuommosia tällä viikolla myyny jo kahdet.V-M kirjoitti:
Ei kuulosta kovin hyvältä ajatukselta, ite tekisin "romu" 40 vaakaimuista joita kaupitellaan satunnaisesti.
V-M
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
Ei ne kalliita ole olleet, 40-60e/pari joita olen nähnyt myynnissä. Tietty noissakin on sitä samaa vikaa yleensä että on väljät akselit jne mutta ne on kohtuullinen työ modata kuntoon.
V-M
V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Toiset meni 60e:llä ja toiset 90e:llä. Ostin halvemmat aikoinaan freetechniksiltä, helvetin paskaisina, jumittuneina, hapettuneina, yms. Eivät maksaneet montaakaan kymppiä ja tekemällä tulivat kuntoon.Sisuskalutkin menivät huutonetissä kaupaksi.
#2013
1×90+1×(9-3)+2×(9-5)+1×96+4×99+9×900+4×9000=44696
1×90+1×(9-3)+2×(9-5)+1×96+4×99+9×900+4×9000=44696
Nokka tuli Sepolta, oli Seppo tehny vähän miedomman kuin odotin mut itteppähän annoin mestarille vapaat kädet. Kuulemma rajumpi olis alkanu tuntua jokapäiväisessä käytössä mukavuudessa ja toimivuudessa, joten tällä hyvä ja luotetaan ammattilaisen sanaan(mitä olenkaan itse sanonut harrastelijavirittäjistä jotka haluaa mahd. rajun nokan.. )
Nokassa on asteita 272 ja nostoa hitusen päälle 11 millin, nokkien välinen kulma 108 astetta.
Nokassa on asteita 272 ja nostoa hitusen päälle 11 millin, nokkien välinen kulma 108 astetta.
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
Eurooppalaisella scaalalla vai usa scaalalla mitattu asteet? Nosto nokalla vai venalla? Jos on euro scaala niin aika mieto on Jos on usa scaala niin saattais olla melkoisen jyrkkä. Vai onko tuo turbon nokka jos on niin sitten ihan normi? Paljonko on vakion asteet? ja lobe? ja nosto?Myrkky kirjoitti:Nokka tuli Sepolta, oli Seppo tehny vähän miedomman kuin odotin mut itteppähän annoin mestarille vapaat kädet. Kuulemma rajumpi olis alkanu tuntua jokapäiväisessä käytössä mukavuudessa ja toimivuudessa, joten tällä hyvä ja luotetaan ammattilaisen sanaan(mitä olenkaan itse sanonut harrastelijavirittäjistä jotka haluaa mahd. rajun nokan.. )
Nokassa on asteita 272 ja nostoa hitusen päälle 11 millin, nokkien välinen kulma 108 astetta.
V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Eiköhän se liene euroscaalalla olettaisin, venttaalivälys pois lukien noston on tasan 11mm viimeisimpien mittausten mukaan(11.3mm nokalta). Vakio nokan nosto on 10.5mm ja asteet on muistini mukaan vakiossa jotain 240-250 välimaastosta, vapariin tulossa mutta nokan tekijälle mainittu että saattaa joutua joskus tulevaisuudessa myöskin ahdettuun.V-M kirjoitti:
Eurooppalaisella scaalalla vai usa scaalalla mitattu asteet? Nosto nokalla vai venalla? Jos on euro scaala niin aika mieto on Jos on usa scaala niin saattais olla melkoisen jyrkkä. Vai onko tuo turbon nokka jos on niin sitten ihan normi? Paljonko on vakion asteet? ja lobe? ja nosto?
V-M
Tuossa nokassa on kuulemma hieman ongelmana tekijän mukaan tuo päittäisvälyshomma.. ei mahdottomia pysty hiomaan pois kun päittäinen tulee vastaan. En tiedä joten puhun vain mitä minulle on kerrottu.
Edit: lobe..?
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
[quote="Myrkky]Tuossa nokassa on kuulemma hieman ongelmana tekijän mukaan tuo päittäisvälyshomma.. ei mahdottomia pysty hiomaan pois kun päittäinen tulee vastaan. En tiedä joten puhun vain mitä minulle on kerrottu.
Edit: lobe..?[/quote]
En ymmärrä tuota päittäisvälys asiaa Ihan ok nokka turbo käyttöön, vaparissa tuskin huomaa eroa vakioon. Laitan mallin vuoksi tuon oman harraste pirssin arvoja:
R-koneistamon nokka (heidän oma profiili)-> 272/282 ja 7.8mm
Dani kopio (viripajan nokka)-> 278/289 ja 7.45mm
Alkuperäinen -> inlet opens BTDC 19 deg 34 min
inlet closes ATDC 56 deg 24 min
Exhaust opens BTDC 55 deg 10 min
Exhaust closes ATDC 12 geg 50 min
Vastaavat danista -> AOA 21 deg
RFA 77 deg
AOE 85 deg
RFE 24 deg
Eka nokka tuli tämmösillä spekseillä:
312 deg ja nosto 7.8mm, imu auki 4.6mm kun mäntä on ykk
Kävi hieman huonosti tuoll nokalla turbossa
Nuo nostot on mitattu nokalla eli tuo X 1.4 niin on venan nousu.
Lobe on tuo nokkien välinen kulma
V-M
Edit: lobe..?[/quote]
En ymmärrä tuota päittäisvälys asiaa Ihan ok nokka turbo käyttöön, vaparissa tuskin huomaa eroa vakioon. Laitan mallin vuoksi tuon oman harraste pirssin arvoja:
R-koneistamon nokka (heidän oma profiili)-> 272/282 ja 7.8mm
Dani kopio (viripajan nokka)-> 278/289 ja 7.45mm
Alkuperäinen -> inlet opens BTDC 19 deg 34 min
inlet closes ATDC 56 deg 24 min
Exhaust opens BTDC 55 deg 10 min
Exhaust closes ATDC 12 geg 50 min
Vastaavat danista -> AOA 21 deg
RFA 77 deg
AOE 85 deg
RFE 24 deg
Eka nokka tuli tämmösillä spekseillä:
312 deg ja nosto 7.8mm, imu auki 4.6mm kun mäntä on ykk
Kävi hieman huonosti tuoll nokalla turbossa
Nuo nostot on mitattu nokalla eli tuo X 1.4 niin on venan nousu.
Lobe on tuo nokkien välinen kulma
V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Ok, en osaa kuvitella juttua kun ei ole kuvaa.Myrkky kirjoitti:Niin tuo päittäisvälys"klunssi" tulee eteen kun perusympyrää pienentää, sitä on nytkin jo madallettu pois tieltä.
Eikös euro ja usa-scaalassa ollut erona se, että minkä verran venttaalin piti nousta mittauskohdalla?
Juu. US mittaus tapa on tuo tietty en muista...joku 0.05" ventiilin nousua ja sittä mittaus alkaa, kun euro tapa on tuosta profiilin muuttumisen alusta. Ja tuon takia on noiden vertailu hankalaa kun harrastajat eikä aina edes valmistajatkaan eivät mainitse tuota ilmoitettua mittaus tapaa (ylläreitä on tapahtunut).
EDIT Hups! livahti tämä ihan kahdenkeskiseksi jutusteluksi... pitäisköhän jatkaa yv:nä ettei häirihe muita lukijoita...
V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135