Arveluttaa itseänikin tuo kaasuläppärunkojen vääntäminen noista kaasareista.. kuka saamari ne saa synkattua ikinä kun on neljä eriverta kulunutta läppää ja akselia.

Ei kuulosta kovin hyvältä ajatukselta, ite tekisin "romu" 40 vaakaimuista joita kaupitellaan satunnaisesti.Myrkky kirjoitti: Arveluttaa itseänikin tuo kaasuläppärunkojen vääntäminen noista kaasareista.. kuka saamari ne saa synkattua ikinä kun on neljä eriverta kulunutta läppää ja akselia.
No niinpä tietestihewidero kirjoitti:Mä oon tuommosia tällä viikolla myyny jo kahdet.V-M kirjoitti:
Ei kuulosta kovin hyvältä ajatukselta, ite tekisin "romu" 40 vaakaimuista joita kaupitellaan satunnaisesti.
V-M
Tuo nyt onkin vähän sitä, että näprätään joutessaan jollei jostain löydy kympillä-kahdella-kolmella tuplien runkoja.hewidero kirjoitti:Mä oon tuommosia tällä viikolla myyny jo kahdet.V-M kirjoitti:
Ei kuulosta kovin hyvältä ajatukselta, ite tekisin "romu" 40 vaakaimuista joita kaupitellaan satunnaisesti.
V-M
Eurooppalaisella scaalalla vai usa scaalalla mitattu asteet? Nosto nokalla vai venalla? Jos on euro scaala niin aika mieto onMyrkky kirjoitti:Nokka tuli Sepolta, oli Seppo tehny vähän miedomman kuin odotin mut itteppähän annoin mestarille vapaat kädet. Kuulemma rajumpi olis alkanu tuntua jokapäiväisessä käytössä mukavuudessa ja toimivuudessa, joten tällä hyvä ja luotetaan ammattilaisen sanaan(mitä olenkaan itse sanonut harrastelijavirittäjistä jotka haluaa mahd. rajun nokan.. )![]()
![]()
Nokassa on asteita 272 ja nostoa hitusen päälle 11 millin, nokkien välinen kulma 108 astetta.
Eiköhän se liene euroscaalalla olettaisin, venttaalivälys pois lukien noston on tasan 11mm viimeisimpien mittausten mukaan(11.3mm nokalta). Vakio nokan nosto on 10.5mm ja asteet on muistini mukaan vakiossa jotain 240-250 välimaastosta, vapariin tulossa mutta nokan tekijälle mainittu että saattaa joutua joskus tulevaisuudessa myöskin ahdettuun.V-M kirjoitti:
Eurooppalaisella scaalalla vai usa scaalalla mitattu asteet? Nosto nokalla vai venalla? Jos on euro scaala niin aika mieto onJos on usa scaala niin saattais olla melkoisen jyrkkä. Vai onko tuo turbon nokka jos on niin sitten ihan normi? Paljonko on vakion asteet? ja lobe? ja nosto?
V-M
Ok, en osaa kuvitella juttua kun ei ole kuvaa.Myrkky kirjoitti:Niin tuo päittäisvälys"klunssi" tulee eteen kun perusympyrää pienentää, sitä on nytkin jo madallettu pois tieltä.
Eikös euro ja usa-scaalassa ollut erona se, että minkä verran venttaalin piti nousta mittauskohdalla?