Saab 99 T16, projekti jatkuu uudessa kodissa
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1992
- Liittynyt: Su Joulu 21, 2003 11:34
- Paikkakunta: Mikkeli
Ei oo nettiä kun muutin tässä juuri, niin on huono päivitellä täällä. On mennyt nyt viimeajat muissa puuhissa. Jahka eka kesätyötili tulee niin pitää alkaa tätä laittamaan. Purkaan sen tässä vielä varmaan ensiviikolla hitsauskuntoon. Ja samalla irrotan ässästä jarrut.
Vähän sillä pihassa ajelin reilu viikko takoperin ja fiilistelin. Vaikea oli käyntiin saada, mutta sen jälkeen pelasi hyvin. Vähän jäykkä vaan seisomisen jälkeen.
Tuo uus avokki vaan läpsii korville jos aina istuu saapin vieressä
Vähän sillä pihassa ajelin reilu viikko takoperin ja fiilistelin. Vaikea oli käyntiin saada, mutta sen jälkeen pelasi hyvin. Vähän jäykkä vaan seisomisen jälkeen.
Tuo uus avokki vaan läpsii korville jos aina istuu saapin vieressä
Saab 900 T16 Airflow
BMW 316 M10 turbo
Skoda 130 Coupe S
BMW 316 M10 turbo
Skoda 130 Coupe S
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1992
- Liittynyt: Su Joulu 21, 2003 11:34
- Paikkakunta: Mikkeli
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1992
- Liittynyt: Su Joulu 21, 2003 11:34
- Paikkakunta: Mikkeli
Re: Saab 99 S special Airflow
Päivitellään nyt tätäkin vaikka juuri mitään en oo saanu aikaiseksi...
Tätä alan nyt tekemään tässä syksyllä/talvella.
Eli jarrut päivitellään, samalla eteen tulee tontun isommat satulat.
Sytyksi tulee di, liekö kuinka monta ysiysiä tien päällä suorasytyllä..?
Ässän tekniikan ahdin siirtyy tuohon mun satkuun ja tähän tulee tilalle hitusen isompi kkk:n ahdin. Samalla lisätään ic, joten penkissä pitänee piipahtaa ennen leimaa. Pitänee tosin konttorilla käydä vähän jutustelemassa heidän mielipiteitä...
Ensin olisi tarkoitus saada paketti pelaamaan, ja kori kuntoon, ensi kesänä sitten maalaus ja helmasarjan kunnostus.
edittiä
Tätä alan nyt tekemään tässä syksyllä/talvella.
Eli jarrut päivitellään, samalla eteen tulee tontun isommat satulat.
Sytyksi tulee di, liekö kuinka monta ysiysiä tien päällä suorasytyllä..?
Ässän tekniikan ahdin siirtyy tuohon mun satkuun ja tähän tulee tilalle hitusen isompi kkk:n ahdin. Samalla lisätään ic, joten penkissä pitänee piipahtaa ennen leimaa. Pitänee tosin konttorilla käydä vähän jutustelemassa heidän mielipiteitä...
Ensin olisi tarkoitus saada paketti pelaamaan, ja kori kuntoon, ensi kesänä sitten maalaus ja helmasarjan kunnostus.
edittiä
Viimeksi muokannut 900turbo3d, Ke Kesä 17, 2009 18:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 900 T16 Airflow
BMW 316 M10 turbo
Skoda 130 Coupe S
BMW 316 M10 turbo
Skoda 130 Coupe S
Re: Saab 99 S special Airflow
Suomessa en yhtään. Jos kuiten tuo turbo jää taloon niin mielessä on pyörähtänyt siitä, että ymppään tekniikan 99:iin juurikin DI/APC:llä. Joten seuraan topiccia miten homma etenee.900turbo3d kirjoitti:Sytyksi tulee di, liekö kuinka monta ysiysiä tien päällä suorasytyllä..?
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1992
- Liittynyt: Su Joulu 21, 2003 11:34
- Paikkakunta: Mikkeli
Re: Saab 99 S special Airflow
Eipä kelvannut kellekkään, kohta alkaa loma ja tyhjä pajakin löyty, niin ei auttanut enää selittely ja sormien pyörittely. Eli mennään tämä kertomus loppuun, kun tullut aloiteltua, muista en sitten tiedä, jaksaako kirjoitella..
Sen verran muutoksia aiempiin suunnitelmiin, että kaikki hilppeet jää pois, eihän ässässä niitä ole. (di ja mittarit yms, menee muihin rojekteihin). Originaali satkun cooleri kuitenkin ympätään, kehtaa nostaa ahtoja...
Ensin koppa kuntoon (ruosteet), sitten tekniikka nykyisen lootan päälle, ja leimalle. Kuullostaapa helpolle.
Helmoihin menee metrin pätkät peltiä, toiseen takakaareen joutuu osan uusimaan, ja kontin pohja menee siis uusiksi jo pelkästään satkun tankin takia, mutta myös se on reikäjuustoa.
Sisusta on nyt purettu kutakuinkin pois. Kaikki osat pestään ja käsitellään, kattoverhoilu ja c-pilarit sekä k-luukun vehoilu uusitaan tod. näk. valkoinen keinonahka. Ottaa ihan pirusti nuppiin kun repsikan penkin keinonahkaosa repesi hitusen kun otin verhoilua irti, että saa "kuilut" korjautettua.
Tavoitteena on, että leima löytyisi ensi-viikolla muutetulla tekniikalla. Leiman jälkeen sitten nuo verhoilu ym asiat kuntoon.
todistusaineistoa että oikiasti on työn alla
Kyllä se siitä, iltapäivä per helma ja kolmas paksiin... vielä jää vajaa viikko tekniikan sulattamiseen tähän koppaan...
Sen verran muutoksia aiempiin suunnitelmiin, että kaikki hilppeet jää pois, eihän ässässä niitä ole. (di ja mittarit yms, menee muihin rojekteihin). Originaali satkun cooleri kuitenkin ympätään, kehtaa nostaa ahtoja...
Ensin koppa kuntoon (ruosteet), sitten tekniikka nykyisen lootan päälle, ja leimalle. Kuullostaapa helpolle.
Helmoihin menee metrin pätkät peltiä, toiseen takakaareen joutuu osan uusimaan, ja kontin pohja menee siis uusiksi jo pelkästään satkun tankin takia, mutta myös se on reikäjuustoa.
Sisusta on nyt purettu kutakuinkin pois. Kaikki osat pestään ja käsitellään, kattoverhoilu ja c-pilarit sekä k-luukun vehoilu uusitaan tod. näk. valkoinen keinonahka. Ottaa ihan pirusti nuppiin kun repsikan penkin keinonahkaosa repesi hitusen kun otin verhoilua irti, että saa "kuilut" korjautettua.
Tavoitteena on, että leima löytyisi ensi-viikolla muutetulla tekniikalla. Leiman jälkeen sitten nuo verhoilu ym asiat kuntoon.
todistusaineistoa että oikiasti on työn alla
Kyllä se siitä, iltapäivä per helma ja kolmas paksiin... vielä jää vajaa viikko tekniikan sulattamiseen tähän koppaan...
Saab 900 T16 Airflow
BMW 316 M10 turbo
Skoda 130 Coupe S
BMW 316 M10 turbo
Skoda 130 Coupe S
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1992
- Liittynyt: Su Joulu 21, 2003 11:34
- Paikkakunta: Mikkeli
Re: Saab 99 S special Airflow
Työt taas haittaa harrastustoimintaa.. Noh vielä huominen ja sitten ei haittaa neljään viikkoon.
Kuskin helma olis kunnossa, kontinpohja alkaa muotoutua. Harmiksi tuli laikattua ehkä vähän liian pieni pala, tosin oli tiedossa ettei siitä tuo "alaosa" kuitenkaan tohon 99 käy, mutta leveämpi olisi voinut hivenen olla, kun muuten kyhmy uppoaa tohon konttiin ihan niinkuin se olisi siihen tarkoitettu.
Huomenna jatkuu, ja tosiaan viikonloppuna olis tarkoitus saada hitsaukset hitsattua. Maanantaina sitten auto toiselle hallille, jossa sitä odottaa ässän kone
Eniten tässä nyt jännittää nuo johdotukset. Auto kun on vielä ihan kärjellisellä sytkällä, niin miten ja mitä sitä siirtää satkun johtosarjasta tuohon 99:n. Täytynee sunnuntai-iltapäivä viettää alfamer/haynes kourassa...
Kuskin helma olis kunnossa, kontinpohja alkaa muotoutua. Harmiksi tuli laikattua ehkä vähän liian pieni pala, tosin oli tiedossa ettei siitä tuo "alaosa" kuitenkaan tohon 99 käy, mutta leveämpi olisi voinut hivenen olla, kun muuten kyhmy uppoaa tohon konttiin ihan niinkuin se olisi siihen tarkoitettu.
Huomenna jatkuu, ja tosiaan viikonloppuna olis tarkoitus saada hitsaukset hitsattua. Maanantaina sitten auto toiselle hallille, jossa sitä odottaa ässän kone
Eniten tässä nyt jännittää nuo johdotukset. Auto kun on vielä ihan kärjellisellä sytkällä, niin miten ja mitä sitä siirtää satkun johtosarjasta tuohon 99:n. Täytynee sunnuntai-iltapäivä viettää alfamer/haynes kourassa...
Saab 900 T16 Airflow
BMW 316 M10 turbo
Skoda 130 Coupe S
BMW 316 M10 turbo
Skoda 130 Coupe S
-
- "Saabisti"
- Viestit: 3983
- Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
- Paikkakunta: Jämsä
- Viesti:
Re: Saab 99 S special Airflow
Tämä tekniikan/johtosarjan siirto kiinnosaa kovasti, kun tulevissa suunnitelmissa on myös etsiä sopiva turbotekniikka pojan pappikseen ( 900 -88 )
# 419 Vesa Pohjalainen
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1992
- Liittynyt: Su Joulu 21, 2003 11:34
- Paikkakunta: Mikkeli
Re: Saab 99 S special Airflow
Nyt olis tankin paikka heppailtu hyvin paikoilleen, ja tankkikin sinne menee juuri passelisti. Vielä saumaa ja sitten repsikan helma, joka onkin se pahin hitsauskohde. Oikein muistin, että yllättävän aikaavievää puuhaa tuo hitsaaminen, kun palasia ei liimata päällekkäin, vaan sovitellaan pellinkäikäleet oikean kokoisiksi.
Täytyy toivoa, että tankkaaminen ei vaikeudu, vaikka täyttöputken pituus kasvaa puolella, ja loppuosan kallistus on aika onneton, kun pitää tosiaan vetää putkella toiselle puolelle autoa. Luulisi, että jos huohotus pelaa, niin nou roplem.
Vesa:
Olettaisin että 900 on helpompi liittää nuo ruiskun hilppeet, kun johtosarja on periaatteessa sama. 99:ssä kun joutuu varmaankin tekemään rinnalle oman sarjan tuota ruiskua varten. Ja minulla kun on tosiaan tuo lucas/ezk, niin on mukavasti kaikenlaista näperrettävää, kun nopusmittarikin pitäs saada sovitettua tuohon 99:n. Lienee käy kuitenkin, muistan ainakin lukeneeni että joku on laittanut.
Omaan 900 laitoin lh:2.2 ruiskun, ja se oli kohtuu helppo liittää, kun syttypuoli oli sama kuin paikallaan olleessa t8. Samoin APC ym. Piti siis pelkkä lh johdottaa. Noh pitää runoilla tarkoin, kun alkaa tuota johtosarjaa rakentamaan tuohon 99:n Kun on varmasti toinenkin samanmoinen urakka edessa....
Täytyy toivoa, että tankkaaminen ei vaikeudu, vaikka täyttöputken pituus kasvaa puolella, ja loppuosan kallistus on aika onneton, kun pitää tosiaan vetää putkella toiselle puolelle autoa. Luulisi, että jos huohotus pelaa, niin nou roplem.
Vesa:
Olettaisin että 900 on helpompi liittää nuo ruiskun hilppeet, kun johtosarja on periaatteessa sama. 99:ssä kun joutuu varmaankin tekemään rinnalle oman sarjan tuota ruiskua varten. Ja minulla kun on tosiaan tuo lucas/ezk, niin on mukavasti kaikenlaista näperrettävää, kun nopusmittarikin pitäs saada sovitettua tuohon 99:n. Lienee käy kuitenkin, muistan ainakin lukeneeni että joku on laittanut.
Omaan 900 laitoin lh:2.2 ruiskun, ja se oli kohtuu helppo liittää, kun syttypuoli oli sama kuin paikallaan olleessa t8. Samoin APC ym. Piti siis pelkkä lh johdottaa. Noh pitää runoilla tarkoin, kun alkaa tuota johtosarjaa rakentamaan tuohon 99:n Kun on varmasti toinenkin samanmoinen urakka edessa....
Saab 900 T16 Airflow
BMW 316 M10 turbo
Skoda 130 Coupe S
BMW 316 M10 turbo
Skoda 130 Coupe S
-
- "Saabisti"
- Viestit: 3983
- Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
- Paikkakunta: Jämsä
- Viesti:
Re: Saab 99 S special Airflow
Joo, Jope jo valaisikin asiasta ja tietoa on luvassa sitä kautta, kun meillä projekti on ajankohtainen. Kiinnostava hanke kuitenkin ja seuraan sitä suurella mielenkiinnolla.
# 419 Vesa Pohjalainen
Re: Saab 99 S special Airflow
Serkulle laitettiin 99sedaniin taannoin tuo 900i:n tankki. Siinä tankissa on valmiina yhde sielläkin vasemmalla. Se sahattiin auki ja sisään laitettiin originaalin tyylinen teräsputkenpätkä, jotta täyttöputken klemmari ei litistä muovista yhdettä lyttyyn. Ainoastaan se täyttökorkin yläpäähän tuleva peukalon paksuinen putki jatkettiin sieltä samasta liitännästä, johon se on kytketty 900:ssa alunperinkin. 900:ssa käytetty täyttöputken reikä tukittiin käyttämällä yhtä kumiletkun pätkää, kahta klemmaria ja teräsputkenpätkää, jonka päähän hitsattiin umpeen.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: Saab 99 S special Airflow
Ei kai tuollaista lucas/ezk yhdistelmää ole olemassakaan, ainakaan tehtaan jäljiltä.900turbo3d kirjoitti:Ja minulla kun on tosiaan tuo lucas/ezk
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3 2.0T xwd -09 (PR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1992
- Liittynyt: Su Joulu 21, 2003 11:34
- Paikkakunta: Mikkeli
Re: Saab 99 S special Airflow
No hups, sitä kirjoittaa mitä sattu näin ilta-aikaan. Kimmo voisikin poltella minulle tuohon lucas cu14 pienen lastun, että saa ahtoja lisää. Kiesi tulee varmaan tiistaina Kouvolaan. Tekniikkaa pääsee upottamaan vasta viikonpäästä... Muutenkin aikataulu himpun kusee, kun joutuikin juhlia lomaa näin sunnuntaina.suorsa kirjoitti:Ei kai tuollaista lucas/ezk yhdistelmää ole olemassakaan, ainakaan tehtaan jäljiltä.900turbo3d kirjoitti:Ja minulla kun on tosiaan tuo lucas/ezk
Tomppa
Saab 900 T16 Airflow
BMW 316 M10 turbo
Skoda 130 Coupe S
BMW 316 M10 turbo
Skoda 130 Coupe S
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1992
- Liittynyt: Su Joulu 21, 2003 11:34
- Paikkakunta: Mikkeli
Re: Saab 99 S special Airflow
Kontinpohja ja kuskin helma nyt tehty. Vielä repsikan helma jäljellä ja sitten tutkitaan onko jossain muualla hepposta peltiä. Nyt kuitenkin pitää lähteä reissuun, joten siirtynee ainakin viikolla projektin eteneminen.
Tomppa
Tomppa
Saab 900 T16 Airflow
BMW 316 M10 turbo
Skoda 130 Coupe S
BMW 316 M10 turbo
Skoda 130 Coupe S
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1992
- Liittynyt: Su Joulu 21, 2003 11:34
- Paikkakunta: Mikkeli
Re: Saab 99 S special Airflow
Nyt on sähköjä vähän selvitelty ja raavittu päätä, että kummankohan..Lattiamatot tuli pestyä ja samoin penkkien verhoilut. Ja niitä kuiluja korjailtua myös.
Tulipa vastaan varsin komeita etupenkkien istuinosan jousisarjoja, A oli mallia paalinaru ja vaneerinpalanen, B sitten vähän jämerämpi, eli sitä metallista reikänauhaa apunakäyttäen muotoiltu komia sokkelo...
Ruostehommat ne vaan jatkuu.. Repsikan takahelma vielä kesken. Onneksi periaatteessa kaikki paitsi kuskin etuhelma jää piiloon, niin jäljen ei tarvitse olla aivan priimaa, kunhan on ruosteet pois.
Sen verran on hitsattavaa, että aikataulu kyllä kusee kunnolla
Tulipa vastaan varsin komeita etupenkkien istuinosan jousisarjoja, A oli mallia paalinaru ja vaneerinpalanen, B sitten vähän jämerämpi, eli sitä metallista reikänauhaa apunakäyttäen muotoiltu komia sokkelo...
Ruostehommat ne vaan jatkuu.. Repsikan takahelma vielä kesken. Onneksi periaatteessa kaikki paitsi kuskin etuhelma jää piiloon, niin jäljen ei tarvitse olla aivan priimaa, kunhan on ruosteet pois.
Sen verran on hitsattavaa, että aikataulu kyllä kusee kunnolla
Saab 900 T16 Airflow
BMW 316 M10 turbo
Skoda 130 Coupe S
BMW 316 M10 turbo
Skoda 130 Coupe S