900c Combi Coupe MY89
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: 900c Combi Coupe MY89 + 900i 2.1-16 MY92
Tohoa tai oikein mitään muutakaan lämmönlähdettä keittiön hellaa lukuunottamatta ei ole, mutta mites ois nuotio tai saunankiukaan tulipesä? Vai ottaako reaktiotanko jo itteensä liiasta lämmöstä... Mutta mites tuo on mahdollista että kylmä pusla ja lämmin tanko on paras yhdistelmä? Eikös juuri toisinpäin olisi loogisinta?
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Re: 900c Combi Coupe MY89 + 900i 2.1-16 MY92
Niin enpä tiedä loogisuudesta mutta juuri tuon pitkittäistangon puslan ulkokehähän on metallia ja sehän kutistuu pakkasessa ja kun annat lämpöä reaktiotankoon joka vastaavasti laajenee.
Näin minä olen tehnyt ja homma hoituu erittäin kivuttomasti.
Näin minä olen tehnyt ja homma hoituu erittäin kivuttomasti.
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: 900c Combi Coupe MY89 + 900i 2.1-16 MY92
Aah, ny avautuu. Ajattelin vain eilen että ne tulevat toisinpäin, mutta tosiaan puslahan tulee tavallaan reaktiotangon "sisään". Pitänee tätä taktiikkaa tosissaan harkita kun pääsee vaihtopuuhiin.
Tuntuu olevan hyvin vahvasti tuulesta kiinni tuo suuntavakavuus, sillä yöllä tultiin....melko reilua vauhtia moottoritietä Helsingistä päin ja ohjaamisen saa noissakin nopeuksissa tehdä parilla sormella eikä mitään omia taipumuksia ole. Ei muuten lakkaa ihmetyttämästä tuo kulutus, kun ajaa ison osan tankista taajamassa, sitten maantietä josta suurin osa hyvin mutkaista ja mäkistä, ja loput moottoritietä ei ihan mutta melkein kaasu pohjassa, ja bensa- ja trippimittareista päätellen kulutus asettuu taas johonkin kahdeksan litran tienoille.
Mittarivirhettä on tullut tarkkailtua puhelimen Speed Hudilla, ja menee ny kesärenkailla siten että taajamanopeuksilla ja kuudenkympin alueella mittarivirhe on +2, 70-110-alueilla +1 ja sitten alkaa siitä suurenemaan tasaisesti niin että mittarin näyttäessä 140 on todellinen nopeus 135 (eli poliisin 10% + 3km/h sakotusrajalla ). Moottori luonnollisesti huutaa noin neljässätonnissa tuossa vaiheessa.
Tuntuu olevan hyvin vahvasti tuulesta kiinni tuo suuntavakavuus, sillä yöllä tultiin....melko reilua vauhtia moottoritietä Helsingistä päin ja ohjaamisen saa noissakin nopeuksissa tehdä parilla sormella eikä mitään omia taipumuksia ole. Ei muuten lakkaa ihmetyttämästä tuo kulutus, kun ajaa ison osan tankista taajamassa, sitten maantietä josta suurin osa hyvin mutkaista ja mäkistä, ja loput moottoritietä ei ihan mutta melkein kaasu pohjassa, ja bensa- ja trippimittareista päätellen kulutus asettuu taas johonkin kahdeksan litran tienoille.
Mittarivirhettä on tullut tarkkailtua puhelimen Speed Hudilla, ja menee ny kesärenkailla siten että taajamanopeuksilla ja kuudenkympin alueella mittarivirhe on +2, 70-110-alueilla +1 ja sitten alkaa siitä suurenemaan tasaisesti niin että mittarin näyttäessä 140 on todellinen nopeus 135 (eli poliisin 10% + 3km/h sakotusrajalla ). Moottori luonnollisesti huutaa noin neljässätonnissa tuossa vaiheessa.
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: 900c Combi Coupe MY89 + 900i 2.1-16 MY92
Tänään taas vaihteeksi puuhailtu auringossa. Vihreä otettu liikennekäyttöön, vaihdettu kesärenkaat, laitettu täyskoon kromikapselit, pesty kylkien alaosat ja perä kun muu auto oli syksyn jäljiltä puhdas. Siniseen ruuvattu kiinni antenni joka jäi pesetyksen jäljiltä kiinnittämättä toissapäivänä. Valkoinen (eli vanhempien 9-3) niin ikään pesetetty. On muuten hauska väri tuo Cirrus White aka perusvalkoinen, ei sitä koskaan saa niin likaiseksi etteikö katto ja konepelti yms. ylemmät osat näyttäisi ihan suht siistiltä, kun nuo metalliväriset muuttavat olemustaan parista pölyhiukkasesta.
- - - -
Ja kun tuli ajettua talouden kolmella Saabilla peräjälkeen, niin seuraa yleisvertailu koska pidän tällaisten kirjoittamisesta mutta en kehtaa täyttää ihmettelyketjua enempää:
Kaasarisatku käynnistyy todella pikaisesti, ei niinkään käy kuin kehrää tyhjäkäynnillä mutta kaasua antaessa tulee kunnon rouheat äänet (semminkin kun matkustajan jalkatilan äänieristeet ovat edelleen autotallin seinällä syksyisen ruoste-episodin jäljiltä ). Ajoasento on korkea ja laid back, eli rattiin ylettyy parhaiten kun tyytyy ohjailemaan alaosaa sormilla, tuntuma on kuin istuisi mukavassa nojatuolissa. Vaihteisto pistää ajoittain hanttiin oikein tosissaan, klonksuu ja vinkuu minkä ehtii, ja äänimaailma on muutenkin kuin yli 30-vuotiaasta autosta. Kytkin on jousimainen, alusta (paskoine renkaineen) päästää aivan kaiken läpi ja kallistuksenvakaajien puute tuntuu mutkissa.
Ruiskusatku pyörittää starttia pitkään ja hartaasti mutta aina täsmälleen samalla nuotilla (paitsi joskus kun solenoidi jättää yhdistämättä ), ja sitten ronksottaa tyhjäkäynnillä kiitos niiden hydraulisten nostimien joille en ole mitään tehnyt, mutta heti kun lähtee liikkeelle ja antaa kierroksia tulee hyvin siisti ja tasainen ääni melkein kuin suihkumoottorista, kiertää iloisesti ja korkelle. Penkki on huomattavasti matalammalla ja jalat paljon suorempana, vaikkakin reisituki on heikompi ja selkänojan reunat tuntuvat lievästi ahdistavilta vihreän tasaisen nojatuolin jälkeen. Vaihteisto toimii huomattavasti nätimmin, kytkin on samaa raskausluokkaa, auto on täyskiihdytystä lukuunottamatta hyvin, hyvin hiljainen. Alusta on huomattavasti mukavampi, osittain kiitos valovuosia parempien renkaiden, mutta pienet epätasaisuudet ja kuopat tulevat edelleen läpi. Ajettavuus loistava.
9-3 käynnistyy suht ripeästi mutta vieteriä silti löytyy kaasariin verrattuna. Moottorista ei tiedä käytännössä ikinä yhtään mitään ennen kuin painaa kaasun pohjaan, jolloin tulee pientä vihellystä ja takaluukkuun pyrkinyt Octavia pienenee taustapeilissä miniatyyriluokkaan. Ajoasento on heikoin, kun istuin on yhtä matalalla kuin ruiskussa mutta penkki ei liiku riittävän taakse, jolloin jalat jäävät liian koukkuun ja reisitukea ei ole oikealla jalalla oikein ollenkaan. Kytkinjalalle ei ole mitään lepopaikkaa (ei ole satkuissakaan, mutta niissä on enemmän jalkatilaa joten jalkaa voi lepuuttaa poljinten etupuolella). Koko auto tuntuu kaupunkioloihin sopivalta kun vaihteisto toimii suht sulavasti, kytkin on erittäin kevyt ja muutkin hallintalaitteet toimivat kevyesti (ja hieman halvantuntuisesti, satkujen jämäkkyys puuttuu sieltäkin missä sitä saisi olla). Ohjaus ei ole samaa luokkaa kuin satkuissa, auto pyrkii vaeltamaan kallistuksien mukaan, alusta roikkuu mutkissa mukana mutta on epätasaisuuksissa (= Suomen teillä) aivan omaa luokkaansa.
Vielä parikuvat kotipihasta (kolkkikin loistaa taustalla).
- - - -
Ja kun tuli ajettua talouden kolmella Saabilla peräjälkeen, niin seuraa yleisvertailu koska pidän tällaisten kirjoittamisesta mutta en kehtaa täyttää ihmettelyketjua enempää:
Kaasarisatku käynnistyy todella pikaisesti, ei niinkään käy kuin kehrää tyhjäkäynnillä mutta kaasua antaessa tulee kunnon rouheat äänet (semminkin kun matkustajan jalkatilan äänieristeet ovat edelleen autotallin seinällä syksyisen ruoste-episodin jäljiltä ). Ajoasento on korkea ja laid back, eli rattiin ylettyy parhaiten kun tyytyy ohjailemaan alaosaa sormilla, tuntuma on kuin istuisi mukavassa nojatuolissa. Vaihteisto pistää ajoittain hanttiin oikein tosissaan, klonksuu ja vinkuu minkä ehtii, ja äänimaailma on muutenkin kuin yli 30-vuotiaasta autosta. Kytkin on jousimainen, alusta (paskoine renkaineen) päästää aivan kaiken läpi ja kallistuksenvakaajien puute tuntuu mutkissa.
Ruiskusatku pyörittää starttia pitkään ja hartaasti mutta aina täsmälleen samalla nuotilla (paitsi joskus kun solenoidi jättää yhdistämättä ), ja sitten ronksottaa tyhjäkäynnillä kiitos niiden hydraulisten nostimien joille en ole mitään tehnyt, mutta heti kun lähtee liikkeelle ja antaa kierroksia tulee hyvin siisti ja tasainen ääni melkein kuin suihkumoottorista, kiertää iloisesti ja korkelle. Penkki on huomattavasti matalammalla ja jalat paljon suorempana, vaikkakin reisituki on heikompi ja selkänojan reunat tuntuvat lievästi ahdistavilta vihreän tasaisen nojatuolin jälkeen. Vaihteisto toimii huomattavasti nätimmin, kytkin on samaa raskausluokkaa, auto on täyskiihdytystä lukuunottamatta hyvin, hyvin hiljainen. Alusta on huomattavasti mukavampi, osittain kiitos valovuosia parempien renkaiden, mutta pienet epätasaisuudet ja kuopat tulevat edelleen läpi. Ajettavuus loistava.
9-3 käynnistyy suht ripeästi mutta vieteriä silti löytyy kaasariin verrattuna. Moottorista ei tiedä käytännössä ikinä yhtään mitään ennen kuin painaa kaasun pohjaan, jolloin tulee pientä vihellystä ja takaluukkuun pyrkinyt Octavia pienenee taustapeilissä miniatyyriluokkaan. Ajoasento on heikoin, kun istuin on yhtä matalalla kuin ruiskussa mutta penkki ei liiku riittävän taakse, jolloin jalat jäävät liian koukkuun ja reisitukea ei ole oikealla jalalla oikein ollenkaan. Kytkinjalalle ei ole mitään lepopaikkaa (ei ole satkuissakaan, mutta niissä on enemmän jalkatilaa joten jalkaa voi lepuuttaa poljinten etupuolella). Koko auto tuntuu kaupunkioloihin sopivalta kun vaihteisto toimii suht sulavasti, kytkin on erittäin kevyt ja muutkin hallintalaitteet toimivat kevyesti (ja hieman halvantuntuisesti, satkujen jämäkkyys puuttuu sieltäkin missä sitä saisi olla). Ohjaus ei ole samaa luokkaa kuin satkuissa, auto pyrkii vaeltamaan kallistuksien mukaan, alusta roikkuu mutkissa mukana mutta on epätasaisuuksissa (= Suomen teillä) aivan omaa luokkaansa.
Vielä parikuvat kotipihasta (kolkkikin loistaa taustalla).
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24074
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: 900c Combi Coupe MY89 + 900i 2.1-16 MY92
kummassakin 9satkussa on suurinpiirtein samat säädöt penkin korkeuden suhteen. jne jne.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: 900c Combi Coupe MY89 + 900i 2.1-16 MY92
Vihreässä on se satkun (ja ysiysin?) oma kiikkuvipusysteemi etureunan alla (jolla säädetään etuosa ylhäällä/alhaalla ja takaosa ylhäällä/alhaalla), sinisessä on tonnarin teleskooppivipu penkin sivussa, jossa on se vika että jos penkin etureunaa haluaa ylöspäin, takareuna tulee mukana jolloin jalkatila supistuu huomattavasti ja pää ottaa kattoon. 9-3:sta löytyvässä Opel-tyypin pumpattavassa vivussa on vähän samaa vikaa, eli joudun istumaan paljon alempana kuin haluaisin että ylipäätään mahdun ratin taakse.
Nämä ovat kyllä pirun hankalia juttuja selittää kirjoittamalla, pitäisi melkein demonstroida jossain potkiaisissa...tai WST:ssä/CSM:ssä, jos nyt sinne ehdin.
Nämä ovat kyllä pirun hankalia juttuja selittää kirjoittamalla, pitäisi melkein demonstroida jossain potkiaisissa...tai WST:ssä/CSM:ssä, jos nyt sinne ehdin.
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Re: 900c Combi Coupe MY89 + 900i 2.1-16 MY92
Itsehän olen kolkilla nyt ajellut pari kuukautta ja sunnuntaina otin kaasarisatkun hetkeksi käyttöön. Aika samat on mietteet itselläkinRattivaihde kirjoitti:
Ja kun tuli ajettua talouden kolmella Saabilla peräjälkeen, niin seuraa yleisvertailu koska pidän tällaisten kirjoittamisesta mutta en kehtaa täyttää ihmettelyketjua enempää:
Kaasarisatku käynnistyy todella pikaisesti, ei niinkään käy kuin kehrää tyhjäkäynnillä mutta kaasua antaessa tulee kunnon rouheat äänet (semminkin kun matkustajan jalkatilan äänieristeet ovat edelleen autotallin seinällä syksyisen ruoste-episodin jäljiltä ). Ajoasento on korkea ja laid back, eli rattiin ylettyy parhaiten kun tyytyy ohjailemaan alaosaa sormilla, tuntuma on kuin istuisi mukavassa nojatuolissa. Vaihteisto pistää ajoittain hanttiin oikein tosissaan, klonksuu ja vinkuu minkä ehtii, ja äänimaailma on muutenkin kuin yli 30-vuotiaasta autosta. Kytkin on jousimainen, alusta (paskoine renkaineen) päästää aivan kaiken läpi ja kallistuksenvakaajien puute tuntuu mutkissa.
9-3 käynnistyy suht ripeästi mutta vieteriä silti löytyy kaasariin verrattuna. Moottorista ei tiedä käytännössä ikinä yhtään mitään ennen kuin painaa kaasun pohjaan, jolloin tulee pientä vihellystä ja takaluukkuun pyrkinyt Octavia pienenee taustapeilissä miniatyyriluokkaan. Ajoasento on heikoin, kun istuin on yhtä matalalla kuin ruiskussa mutta penkki ei liiku riittävän taakse, jolloin jalat jäävät liian koukkuun ja reisitukea ei ole oikealla jalalla oikein ollenkaan. Kytkinjalalle ei ole mitään lepopaikkaa (ei ole satkuissakaan, mutta niissä on enemmän jalkatilaa joten jalkaa voi lepuuttaa poljinten etupuolella). Koko auto tuntuu kaupunkioloihin sopivalta kun vaihteisto toimii suht sulavasti, kytkin on erittäin kevyt ja muutkin hallintalaitteet toimivat kevyesti (ja hieman halvantuntuisesti, satkujen jämäkkyys puuttuu sieltäkin missä sitä saisi olla). Ohjaus ei ole samaa luokkaa kuin satkuissa, auto pyrkii vaeltamaan kallistuksien mukaan, alusta roikkuu mutkissa mukana mutta on epätasaisuuksissa (= Suomen teillä) aivan omaa luokkaansa.
Mönkijän korvike Saab 900i -86
Käyttis Saab 900 S -97
Käyttis Saab 900 S -97
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: 900c Combi Coupe MY89 + 900i 2.1-16 MY92
No itse kun kaasarilla lähdin renkaidenvaihdon jälkeen maantielle niin kyllä päällimmäinen ajatus oli "Olenko tosiaan ajanut tällä arkiajoni viime marraskuuhun asti...", niin karu ja vanhanaikaisen oloinen se tuohon ruiskuun verrattuna on. Noin harrasteautona kyllä ihan loistava kun kaikkea pientä laitettavaa riittää kymmeneksi vuodeksi, mutta mitään dramaattista isoa ei ole, kohtalaisesti pärjäilee ilman talliakin ja omistaminen on melko edullista.Uitukki kirjoitti:Itsehän olen kolkilla nyt ajellut pari kuukautta ja sunnuntaina otin kaasarisatkun hetkeksi käyttöön. Aika samat on mietteet itselläkin
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Re: 900c Combi Coupe MY89 + 900i 2.1-16 MY92
Satkussa vähenee lattialla loikoilu huomattavasti kun korjaa kuskin jakkarasta ne istuinosan katkeilleet jouset sekä samalla verhoilun niin että se pysyy jousien yläpuolella. Näkee sitten jatkossa kojetaulun lisäksi maisemiakin ja istuma-asentoon tulee semmosta vanhan hyvän ajan ryhtiä.
In Memoriam: 900i ´86, 900S ´90 RE85, 900S ´91,9000i ´96 RE85 ja 9000CSE 2.0t ´95 RE85, 9000CSE Jubileum 2.3T ´97 RE85
Re: 900c Combi Coupe MY89 + 900i 2.1-16 MY92
^^Hehheh. Samaa mietin minäkin, kun tuolla Saabilla pari kertaa viikossa työmatkan n. 40 km / kerta taitan. Yleensä valitsen sellaisen päivän, kun tiedän, että reissu on pihasta pihaan ilman kakaroitten kanssa pitkin kaupunkia treenien perässä suhailua ym. pätkä-ajoa. Siis täsmäreissu kahdella käynnistyksellä.
Kun toisena vaihtoehtona on CVT-vaihteistolla varustettu Honda, on Saabilla ajaminen suorastaan projekti, niin vaivalloinen se on, kun Hondaan vertaa. No, AINA, kun Saabiin saa nelosen silmään ja mittariin jouhean 60-70 km/h, jolla nopeudella suurimman osan työmatkastani jolkottelen, fiilis on vakaa ja leppoisa ja Saabimaisella tavalla nautinnollinen.
Sen verran olen tottunut noihin nykyautoihin ja niiden vaivattomuuteen, että en voisi kuvittellakaan enää ajavani kaikkia arki-ajojani Saabilla. Harrasteautona mitä mainioin. No, tulihan niillä edellisillä ajettua ihan kaikki ajot aikoinaan, vuosikausia ja muutama sata tuhatta kilometriä, joten oman osani olen siinäkin hommassa antanut.
Kun toisena vaihtoehtona on CVT-vaihteistolla varustettu Honda, on Saabilla ajaminen suorastaan projekti, niin vaivalloinen se on, kun Hondaan vertaa. No, AINA, kun Saabiin saa nelosen silmään ja mittariin jouhean 60-70 km/h, jolla nopeudella suurimman osan työmatkastani jolkottelen, fiilis on vakaa ja leppoisa ja Saabimaisella tavalla nautinnollinen.
Sen verran olen tottunut noihin nykyautoihin ja niiden vaivattomuuteen, että en voisi kuvittellakaan enää ajavani kaikkia arki-ajojani Saabilla. Harrasteautona mitä mainioin. No, tulihan niillä edellisillä ajettua ihan kaikki ajot aikoinaan, vuosikausia ja muutama sata tuhatta kilometriä, joten oman osani olen siinäkin hommassa antanut.
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06, Honda Accord 2.4 Tourer-08 AT Executive Advanced
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
-
- "Hirsch"
- Viestit: 708
- Liittynyt: La Tammi 28, 2012 13:54
Re: 900c Combi Coupe MY89 + 900i 2.1-16 MY92
Tuo vihreähän on paljon siistimpi kuin muistinkaan. Aivan pirun komea!
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: 900c Combi Coupe MY89 + 900i 2.1-16 MY92
Ei tuossa sinisessäkään satkussa siinä mielessä lattialla istuta että oltaisiin oikeasti niin alhaalla kuin mitä esim. kolkissa korkeussäätö ala-asennossa (siinä rupeaa 195-senttisestäkin oikeasti tuntumaan että oviverhoilutkin jatkuvat pirun korkealle ), ja mitä olen jousia alapuolelta kurkkinut ne ovat yllättävänkin hyvässä kunnossa. Istuma-asento on melkein ryhdikkäin minkä olen missään autossa saanut aikaiseksi, perseen väsyminenkin on vähentynyt huomattavasti kun sain pehmusteet pysymään reunoiltakin jousien yläpuolella, mutta tuntuu se vain vähän matalalta kun vertailukohtana on tuo kaasarin valtaistuin ja VW Tiguan, joissa tulee useimmin vierailtua.marvi kirjoitti:Satkussa vähenee lattialla loikoilu huomattavasti kun korjaa kuskin jakkarasta ne istuinosan katkeilleet jouset sekä samalla verhoilun niin että se pysyy jousien yläpuolella. Näkee sitten jatkossa kojetaulun lisäksi maisemiakin ja istuma-asentoon tulee semmosta vanhan hyvän ajan ryhtiä.
Se on sellainen auto jonka kuvaamiseen kännykkäkamera on juuri oikea laite, sillä kiilto näkyy melkein yhtä hyvin kuin todellisuudessa mutta kaikki pienet vähemmän kivat yksityiskohdat suodattuvat kohinaan. Oikeasti renkaanpulttien kanssa tapellessa mietin että onkohan tässä yhtään mitään järkeä kun tuo sininen on niin paljon kehittyneempi, oikeasti käytössä ja parempikuntoinen, mutta toisaalta tuohon vihreään on tullut kiinnyttyä todella vahvasti, käy omaan silmään vähintään yhtä hyvin kuin tuo spoilerihirmu ja se on vain yksinkertaisesti erinomainen harrastelu- ja harjoittelukohde tällaiselle kaupunkilaisamatöörille kunhan hankin sen tallin. Ja vaikka tallin hankkiminen lykkääntyisi tai tulisi muita kiireitä vastaan liiaksi, sittenkin mieluummin pistän vaikka navetan ylisille odottamaan uutta tulemista kuin myyn varaosiksi, peltoautoksi tai Kuusakoskelle. Niin kauan kuin se on olemassa sillä on mahdollisuus palautua alkuperäiseen loistoonsa.kärkkäinen kirjoitti:Tuo vihreähän on paljon siistimpi kuin muistinkaan. Aivan pirun komea!
Edit: Käytän hyväksi tilaisuuden tiedustella tuleeko ONE Hyvinkäälle ensi viikolla?
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
-
- "Hirsch"
- Viestit: 708
- Liittynyt: La Tammi 28, 2012 13:54
Re: 900c Combi Coupe MY89 + 900i 2.1-16 MY92
Ilman muuta tulee, tuuhan juttusille ja kattomaan autoa.
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: 900c Combi Coupe MY89 + 900i 2.1-16 MY92
Aina pääsee unohtumaan että muut eivät ole yhtä laiskoja lähtemään yhtään pidemmälle vain päiväreissulle. Pakkohan sinne on varmaan tulla, pitää vain päättää otanko kromilistaisen vai esittelykuntoisen...
Ja vielä tähän loppuillan naurunaiheeksi esitelmä aiheesta miksi pitäisi käyttää oikeaa kameraa.
En käsitä mitä noille kuville tapahtuu matkalla puhelimesta koneeseen kun puhelimessa ne näyttää vielä ihan hyvältä...ehkä se on vain tämä näyttöjen kokoero 3,7" vs 15,6".
Ja vielä tähän loppuillan naurunaiheeksi esitelmä aiheesta miksi pitäisi käyttää oikeaa kameraa.
En käsitä mitä noille kuville tapahtuu matkalla puhelimesta koneeseen kun puhelimessa ne näyttää vielä ihan hyvältä...ehkä se on vain tämä näyttöjen kokoero 3,7" vs 15,6".
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
-
- "Hirsch"
- Viestit: 708
- Liittynyt: La Tammi 28, 2012 13:54
Re: 900c Combi Coupe MY89 + 900i 2.1-16 MY92
Samaa monesti miettiny, koitan välttää kännykkäkameraa jos vaan mahollista Kummalla vaan, molemmathan nuo on puhtaita klassikkoja, itseä saattas tuo kaasari kiinnostaa enemmän. Mahdollisesti myös isoveljen 99 tulee näytille.