Kojetaulun aion jossain vaiheessa vuorata uudelleen, joten se oli irrotettava. Kuvassa säätimien paneeli irrotettuna. Tässä vaiheessa piti jopa kaivaa pitkästä aikaa manuaali esiin, kun oli kojelaudan kiinnitykset vähän hukassa. Siellähän niitä oli pari kappaletta kajarien ritilöiden alla piilossa. Paneelia irrottaessa tuli tuhottua molemmin puolin oheiset pahviset ilmaröörit liian voiman käytön seurauksena.


Kojelaudan ympärykset lähti melko helposti hivuttelemalla irti, jonka jälkeen loppu roina tuleekin yhdessä köntässä. Konehuoneen puolella on pari pulttia per puoli ja lisäksi muistista repien tarvi irrottaa ainakin kuvassa huonosti näkyvät kolme isoa liittintä sulakerasian suuntaan, maapiste, cruisen ketju kaasulle, polkimien palautusjouset ja sähköt, ilmaletkua ja nopeusmittarin vaijeri.

Loputkin johtosarjasta irrotin myös. Auton sisäpuolella oli melko suoraviivaista hommaa, mutta läpiviennit konehuoneen puolelle oikealla puolella tekee melko äkkimutkia, joitten kanssa piti jonkin aikaa nysvätä. Siellä nurkalla on kaksi liitintäkin, joilla johtosarjan saa pienempiin palasiin, mutta isompi niistä ei ollut auetakseen tässä tapauksessa. Tuli vähän runnellun näköinen lopputulos, mutta ei voi mitään. Kattovalojen sähköt näkyi vielä jäävän roikkumaan kattoon, mutta ei ole muistikuvaa mistä kohtaa ne haarautui johtosarjasta. Kuvia napsin viikonlopun aikana n. 200 kpl, joten muuten pitäisi löytyy suurinpiirtein johtojen paikat takaisinpäinkin.
Konehuoneesta lähti irti loput jarruletkut, kilvet oikeasta lokarista, irto tulipelti (vidumaiset niitit keksitty tuohon muuten), jarrutehostimen pönttö ja johtosarjan muovisuojus tulipellissä. Tuon viimeisen alta muistaakseni paljastui viimeiset pari mutteria, joilla polkimet sai irti. Toista irrottaessa katkesi pultti, joten pääsee hitsaamaan uuden tilalle, kun oli näköjään integroitu tuohon kehikkoon. Alla näkymiä tyhjästä ruosteisesta konehuoneesta.


Sisäpuolelta ehdin myös poistaa aika lailla kaiken ruuveilla ja pulteilla kiinni olevan. Putken tunnelin päältä kaikki kiinnikkeet, turvavyöt takaa, tuulilasi lähti kojelaudan irrotuksen tiimellyksessä, ovien johtosarjat pilareista, jne. Lopuksi kuumailmapuhaltimen kanssa hinkasin viimeisetkin lattian bitumit ja kojelaudan takaa ilmestyneet bonukset, joiden jäämistö näkyy alla olevissa kuvissa.


Samoin näkösällä aiemmin hinkaamani osa lattiaa ja muutama reikä joihin pitänee laitaa tilalle peltiä. Kuskin lattiaankin tein jo reikää illan päätteeksi. Melko hankala paikka luonnollisesti tuokin, kun palkin ja pellin välissä on muhinut. Tekisi mieli käyttää koko palkki irti, mutta ei taida hengenvoimat kuitenkaan riittää niin pitkälle.
Motonetistä hain tänään jarruputkia entisten tilalle konehuoneeseen ja taka-akselille. Ääliönä luulin noiden olevan valmiiksi taivuteltuja, mikä ei järjellä ajateltuna tietysti ole tilateknisistä syistä viisasta. Onneksi taittelin roskiin konehuoneen putken mallikappaleen.
Tilaukseen meni myös vetarintunnelit molemmin puolin. Alla muutama kuvasto jo alkuun rälläköidyistä kauhistuksista. Alkoi olemaan sen verran mutkia ja reikiä joka suuntaan ja lahoa peltiä, että kopion yrittäminen omin kätösin ei kannata.


Taka-akseli on pohjamaaleissa. Jarruputkien kiinnikeet oli tosin unohtua, kun alkuperäisten jämäthän sai luonnollisesti rälläköidä sileäksi. Taidan hakea biltemasta noita reikään asennettavia pidikkeitä, jos ne vain ovat oikealle putken vahvuudelle.
Pitää vielä lopuksi lisätä utelu, että mikähän tämä mööpeli mahtoi olla konehuoneessa? Katkaistut johdon päät oli kuskin jalkatilassa. Kuvittelen olevan osa käytöstä poistettua varashälytintä.
