

Johtuu juurikin tuon Tumpin/pässin puuttesta tuo ääni. Kantsii laittaa sellanen niin saa kestoikää puhaltimelle.S1mppa_ kirjoitti:asiasta toiseen. mistä mahtaa johtua ns. "pulu ääni- wizizizizi" vaihdetta vaidettaessa ja moottorijarrutuksessa?kiinni ei ole vielä minkäänlaista dumppia/by passia...
pitää rueta vissiin kattelee sopivaa dumppia markkinoilta.Frostwind kirjoitti:Kyllähän tuo kuulostaisi vähän siltä, että ahdin sakkailisi. Pidemmän päälle tuo ei ole terveellistä ahtimelle.
Millä kierroksilla lähtee ahtamaan ja miten pitää paineet yläkierroksilla?
Lähtee ahtamaan, eli siis imusarjan paine nousee positiiviseksi vasta 3000rpm:ssä?S1mppa_ kirjoitti: pitää rueta vissiin kattelee sopivaa dumppia markkinoilta.
tuossa 3000rpm kohdilla lähtee ahtamaan ja 5500rpm hujakoilla laskee.. hyvin pitkälti samaan tapaan mitä vakio saabissa.
Olisko hukkaportin jousi liian löysä?Frostwind kirjoitti:Lähtee ahtamaan, eli siis imusarjan paine nousee positiiviseksi vasta 3000rpm:ssä?S1mppa_ kirjoitti: pitää rueta vissiin kattelee sopivaa dumppia markkinoilta.
tuossa 3000rpm kohdilla lähtee ahtamaan ja 5500rpm hujakoilla laskee.. hyvin pitkälti samaan tapaan mitä vakio saabissa.
Mikähän kun tuossa omassa masterissa tiputtaa paineita jo 4500rpm:ssä...
=ahdin liian pieni?Mertmi kirjoitti:Olisko hukkaportin jousi liian löysä?Frostwind kirjoitti:Lähtee ahtamaan, eli siis imusarjan paine nousee positiiviseksi vasta 3000rpm:ssä?S1mppa_ kirjoitti: pitää rueta vissiin kattelee sopivaa dumppia markkinoilta.
tuossa 3000rpm kohdilla lähtee ahtamaan ja 5500rpm hujakoilla laskee.. hyvin pitkälti samaan tapaan mitä vakio saabissa.
Mikähän kun tuossa omassa masterissa tiputtaa paineita jo 4500rpm:ssä...
Turbiini ja pesä ovat liian pieniä.Suppari kirjoitti:=ahdin liian pieni?
näin juuri. ihan sopivalta kierrosalueelta omasta mielestä lähtee kehittämään posittivista painetta. kauhulla odotin miten oma masteri toimii, kun aiemmin lueskelin tätä keskustelua ilman että pääsi henk.koht testaamaan. ihan yllättynyt olen miten hyvin toimiiMertmi kirjoitti:Frostwind kirjoitti:Lähtee ahtamaan, eli siis imusarjan paine nousee positiiviseksi vasta 3000rpm:ssä?S1mppa_ kirjoitti: pitää rueta vissiin kattelee sopivaa dumppia markkinoilta.
tuossa 3000rpm kohdilla lähtee ahtamaan ja 5500rpm hujakoilla laskee.. hyvin pitkälti samaan tapaan mitä vakio saabissa.
Mikähän kun tuossa omassa masterissa tiputtaa paineita jo 4500rpm:ssä...
Se riippuu ahtopaineesta.Frostwind kirjoitti:Kun te nyt noista kompurakartoista puhutte, niin kuinka monta kuutiojalkaa minuutissa (cfm) ilmaa B202L imee itseenä vaikkapa 6000 kierroksella? Tai vaikkapa 3000:lla?
Vakiossa on, ehkä. Varsinkin jos on arka kuljettaja niin varmasti säikähtää alkuperäisen by-passin mölinääMertmi kirjoitti:kylmempi ilma taasen lisää täytöstä, mutta se ei tässä tapauksessa ole huono asia![]()
Satkussa? Miten miten, kerro kerro.tema kirjoitti:Kun lueskelee tätä(kin) topikkia niin ei voi olla kuin kuin tyytyväinen TD04:seen.