Re: Ikuisuusprojekti -92 900s piristystä?

Esittele oma(t) projektisi täällä. Projektiin liittyvät kysymykset sallittuja, muut kysymykset mallikohtaisiin foorumeihin.
Olli Kinaret
"Hirsch"
Viestit: 997
Liittynyt: La Heinä 16, 2005 11:28
Paikkakunta: Kalajoki

Re: Ikuisuusprojekti -92 900s

Viesti Kirjoittaja Olli Kinaret »

Maikki kirjoitti:Nätti og

Tuohon vain kiinni lastu, modattu APC, IC ja alusta kuntoon niin moni uudempi turbovehje on ihmeissään :mrgreen:
IC löytyy hirven tuhoamasta, mutta T8:n APC ei taida sopia T16:n vai? Tarviiko täys paineistukseen muuta kuin IC:n ja APC:n? Tä? Häh? Mitä? :)

Odottelen tässä vielä paperien saamista, niin pääsee pesulle ja jarrutesteriin. Orkkis penkit lähtee romikselle ja nuhjuinen lattiaverhoilu myös. Siistimpi matto ja nahat siirretään projektiin kunhan lattian kunto on tarkistettu.
Mercedes-benz S turbodiesel vm.-74
Pontiac Firebird vm.-85
Jaguar X-Type 3.0 -01
Saab 9-5 aero -06
99 GL
"Hölösuu"
Viestit: 2993
Liittynyt: La Touko 22, 2004 13:41
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Ikuisuusprojekti -92 900s

Viesti Kirjoittaja 99 GL »

Tuossa ässässä taitaa olla uudemmat (tonnarin) penkit, niin ei nuo kolaroidun Saabin penkit taida suoraan käydä?

Tätä projektia seuraan kyllä mielenkiinnolla 8)
Saab 9-3 Cabriolet 2.0t Vector A MY07
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7682
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Re: Ikuisuusprojekti -92 900s

Viesti Kirjoittaja tetammi »

Olli Kinaret kirjoitti:i taida sopia T16:n vai? Tarviiko täys paineistukseen muuta kuin IC:n ja APC:n? Tä? Häh? Mitä? :)

Odottelen tässä vielä paperien saamista, niin pääsee pesulle ja jarrutesteriin. Orkkis penkit lähtee romikselle ja nuhjuinen lattiaverhoilu myös. Siistimpi matto ja nahat siirretään projektiin kunhan lattian kunto on tarkistettu.
Kyllä se apc sopii,reagoi vähän herkemmin nakutukseen vaan. Sillä ja IC:llä saa reilummat paineet.
Ja uudemmat penkit tuossa on että etupenkkien kanssa joutunet vaihtaan verhoilun orkkisrunkoihin.

Tsemppii!
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Maikki
"Hölösuu"
Viestit: 1133
Liittynyt: Su Helmi 15, 2004 22:52
Paikkakunta: Oulu

Re: Ikuisuusprojekti -92 900s

Viesti Kirjoittaja Maikki »

tetammi jo mainitsikin sopivuudesta mutta boksi kannattaa modata isommille paineille ja lastu vaihtaa.

Tuo on sen ikäluokan vehje että softan saa suoraan kopsattua ja tyhjä chippi maksaa ~5€ :wink: Modatulla APC:llä, softalla ja IC:llä saa paineet 98 / V-Powerilla max 1.1-1.2 jolloin pitäisi olla 210-220hv. IC kannattaa olla ihan oikean kokoinen eikä alkuperäinen "melkein kuin IC mutta pienempi". Vääntöä on sitten senverran reilusti että 3:lla ei kannata kiihdyttää kaasu pohjassa ellie halua vaihdelaatikoremonttia tehdä.

Omassa ässässä oli budjettialustana Kilenin madallusjouset ja Sachsin Advantaget joka oli ihan hyvä yhdistelmä. Täällähän on kehuttu valkoisia KYB:n iskareita hyviksi satkun alle.
9-5 2.0t wagon biopower linear sport - 05, 9-3 cabriolet 2.0t A SE -00, 900i 16valve 3d - 93

detailing...sitä korrekmies ei voi ymmärtää.
Olli Kinaret
"Hirsch"
Viestit: 997
Liittynyt: La Heinä 16, 2005 11:28
Paikkakunta: Kalajoki

Re: Ikuisuusprojekti -92 900s

Viesti Kirjoittaja Olli Kinaret »

tetammi kirjoitti:
Olli Kinaret kirjoitti:i taida sopia T16:n vai? Tarviiko täys paineistukseen muuta kuin IC:n ja APC:n? Tä? Häh? Mitä? :)

Odottelen tässä vielä paperien saamista, niin pääsee pesulle ja jarrutesteriin. Orkkis penkit lähtee romikselle ja nuhjuinen lattiaverhoilu myös. Siistimpi matto ja nahat siirretään projektiin kunhan lattian kunto on tarkistettu.
Kyllä se apc sopii,reagoi vähän herkemmin nakutukseen vaan. Sillä ja IC:llä saa reilummat paineet.
Ja uudemmat penkit tuossa on että etupenkkien kanssa joutunet vaihtaan verhoilun orkkisrunkoihin.

Tsemppii!
No voi ryssä. Onko tuo verhoilujen vaihto vaikea homma? Olishan se uudemman penkin korkeus säätö kyllä plussaa. Jos sitä nyt alkuun laittas vain sen orkkis coolerin, kun ei ole vielä sen kummempaa tietoa koneen kunnosta.
Mercedes-benz S turbodiesel vm.-74
Pontiac Firebird vm.-85
Jaguar X-Type 3.0 -01
Saab 9-5 aero -06
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7682
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Re: Ikuisuusprojekti -92 900s

Viesti Kirjoittaja tetammi »

Olli Kinaret kirjoitti:
tetammi kirjoitti:Ja uudemmat penkit tuossa on että etupenkkien kanssa joutunet vaihtaan verhoilun orkkisrunkoihin.
No voi ryssä. Onko tuo verhoilujen vaihto vaikea homma? Olishan se uudemman penkin korkeus säätö kyllä plussaa.
Kyllä siinä varmaan jonkin verran hommaa on kun verhoilun kiinnityski on hieman eri, lähinnä istuinosassa, jotain reikiä joutunee poraileen. Tosin mä kattelin tuota sillee että oisin tontun verhoilut asentanu ysiysin penkin runkoihin.

Toisaalta tonnarin etunahkapenkkejä on aika paljon enempi liikentees että simmoset hakuu ja omat myyntiin.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Olli Kinaret
"Hirsch"
Viestit: 997
Liittynyt: La Heinä 16, 2005 11:28
Paikkakunta: Kalajoki

Re: Ikuisuusprojekti -92 900s

Viesti Kirjoittaja Olli Kinaret »

Kuva
Pikaisen pesun jäljiltä paljastui ihan mukiin menevää peltiä. Joutuu kyllä maalauttamaan, kun oli kiven iskemiä ympäri autoa runsaanlaisesti :roll:

Kuva
Nuhjuinen ja haiseva sisustus purettuna. Lattia näytti olevan virheetön, joten siellä ei ole ylimääräisiä yllätyksiä. Ihan hyvin 500€ autoksi :) Pitäis vielä irrottaa loput tympeät siniset verhoilut, niin pääsis välillä rikkomisen sijasta kasaamaan :o

Onkos tonnariin saannut beigeä nahkasisustaa? Kun noin äkki vilkaisulla ei viitsisi alkaa vaihtamaa nahkoja rungoille. Tykkään tuosta beigestä, enkä haluaisi vaihtaa väriä. Ketjun alkupuolella on kuvia penkkien väristä.
Mercedes-benz S turbodiesel vm.-74
Pontiac Firebird vm.-85
Jaguar X-Type 3.0 -01
Saab 9-5 aero -06
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24617
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: Ikuisuusprojekti -92 900s

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

beige siis sellainen hiekanvärinen nahkapenkit juu löytyy...
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
aero
-
Viestit: 9119
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: Ikuisuusprojekti -92 900s

Viesti Kirjoittaja aero »

Olli Kinaret kirjoitti:Onkos tonnariin saannut beigeä nahkasisustaa? Kun noin äkki vilkaisulla ei viitsisi alkaa vaihtamaa nahkoja rungoille. Tykkään tuosta beigestä, enkä haluaisi vaihtaa väriä. Ketjun alkupuolella on kuvia penkkien väristä.
Wink wink, http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=19&t=106493
anttipa kirjoitti: 9000 CDE 2,3 t A -95 (mm.beige nahkasisusta)
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
Olli Kinaret
"Hirsch"
Viestit: 997
Liittynyt: La Heinä 16, 2005 11:28
Paikkakunta: Kalajoki

Re: Ikuisuusprojekti -92 900s

Viesti Kirjoittaja Olli Kinaret »

Kuva
Matot, takapenkki, ratti, vanhempi kojelauta ja hanskalokeron luukku vaihdettu. Tonnarin penkkejä vielä odotellaan. Hattuhylly pitäisi maalata mustaksi, kun ei jaksa verhoilla/verhoiluttaa.

Kuva
Sitten vielä fiilistelykuva Hoviasentajan(tm) tallista.
Mercedes-benz S turbodiesel vm.-74
Pontiac Firebird vm.-85
Jaguar X-Type 3.0 -01
Saab 9-5 aero -06
Olli Kinaret
"Hirsch"
Viestit: 997
Liittynyt: La Heinä 16, 2005 11:28
Paikkakunta: Kalajoki

Re: Ikuisuusprojekti -92 900s

Viesti Kirjoittaja Olli Kinaret »

Kuva
Hommasin tuossa erittäin hyväkuntoiset etupenkit, jotka ovat kyllä aika paljon vaaleammat kuin takapenkki. Pitää miettiä, että kumman värin sitten valitsen. Näillä näkymin tuo takapenkin ruskeampi sävy miellyttää enemmän. Mutta ompahan vaan tonnarissa ollut hyvät penkit 8) Seuraavaksi jarrujen testausta ja pakokaasu mittausta.
Mercedes-benz S turbodiesel vm.-74
Pontiac Firebird vm.-85
Jaguar X-Type 3.0 -01
Saab 9-5 aero -06
Olli Kinaret
"Hirsch"
Viestit: 997
Liittynyt: La Heinä 16, 2005 11:28
Paikkakunta: Kalajoki

Re: Ikuisuusprojekti -92 900s

Viesti Kirjoittaja Olli Kinaret »

Näkyy, että vuotaa ässän öljynjäähdytin. Onko tuolla kennolla mitään virkaa, vai voiko nyppästä irti?
Mercedes-benz S turbodiesel vm.-74
Pontiac Firebird vm.-85
Jaguar X-Type 3.0 -01
Saab 9-5 aero -06
core2
"Hölösuu"
Viestit: 4533
Liittynyt: Pe Kesä 04, 2010 18:57
Paikkakunta: Nyköping

Re: Ikuisuusprojekti -92 900s

Viesti Kirjoittaja core2 »

Olli Kinaret kirjoitti:Näkyy, että vuotaa ässän öljynjäähdytin. Onko tuolla kennolla mitään virkaa, vai voiko nyppästä irti?
Ei pitäis olla tarvetta normaali käytössä.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Olli Kinaret
"Hirsch"
Viestit: 997
Liittynyt: La Heinä 16, 2005 11:28
Paikkakunta: Kalajoki

Re: Ikuisuusprojekti -92 900s

Viesti Kirjoittaja Olli Kinaret »

core2 kirjoitti:
Olli Kinaret kirjoitti:Näkyy, että vuotaa ässän öljynjäähdytin. Onko tuolla kennolla mitään virkaa, vai voiko nyppästä irti?
Ei pitäis olla tarvetta normaali käytössä.
Eli siis lämpenee jos rataa näyttää, mutta ei tarvi maantiellä/normiajossa vaikka muutaisi täyspaineiseksi?
Mercedes-benz S turbodiesel vm.-74
Pontiac Firebird vm.-85
Jaguar X-Type 3.0 -01
Saab 9-5 aero -06
core2
"Hölösuu"
Viestit: 4533
Liittynyt: Pe Kesä 04, 2010 18:57
Paikkakunta: Nyköping

Re: Ikuisuusprojekti -92 900s

Viesti Kirjoittaja core2 »

Olli Kinaret kirjoitti:
core2 kirjoitti:
Olli Kinaret kirjoitti:Näkyy, että vuotaa ässän öljynjäähdytin. Onko tuolla kennolla mitään virkaa, vai voiko nyppästä irti?
Ei pitäis olla tarvetta normaali käytössä.
Eli siis lämpenee jos rataa näyttää, mutta ei tarvi maantiellä/normiajossa vaikka muutaisi täyspaineiseksi?
Kun joskus aikoinaan, tämä oli kylläkin 99 jolla ajelin näitä metsä taipaleita oli autossa käytössä öljynlauhdutin ja silloin se oli tarpeen.
No samoihin aikoihin ajelin 99 WagonBack 3 pykäläisellä automaatilla suunnistusajoja koneessa ei ollut lauhdutinta, mutta laatikossa kylläkin ja se oli tarpeen silloin.
Työsuhdeautossa normaali käytössä ja normikoneella ei ollut eikä varmaan ole nytkään tarvetta käyttää koneen eikä laatikon öljynlauhdutinta.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Vastaa Viestiin