Tuohon vain kiinni lastu, modattu APC, IC ja alusta kuntoon niin moni uudempi turbovehje on ihmeissään
IC löytyy hirven tuhoamasta, mutta T8:n APC ei taida sopia T16:n vai? Tarviiko täys paineistukseen muuta kuin IC:n ja APC:n? Tä? Häh? Mitä?
Odottelen tässä vielä paperien saamista, niin pääsee pesulle ja jarrutesteriin. Orkkis penkit lähtee romikselle ja nuhjuinen lattiaverhoilu myös. Siistimpi matto ja nahat siirretään projektiin kunhan lattian kunto on tarkistettu.
Mercedes-benz S turbodiesel vm.-74
Pontiac Firebird vm.-85
Jaguar X-Type 3.0 -01
Saab 9-5 aero -06
Olli Kinaret kirjoitti:i taida sopia T16:n vai? Tarviiko täys paineistukseen muuta kuin IC:n ja APC:n? Tä? Häh? Mitä?
Odottelen tässä vielä paperien saamista, niin pääsee pesulle ja jarrutesteriin. Orkkis penkit lähtee romikselle ja nuhjuinen lattiaverhoilu myös. Siistimpi matto ja nahat siirretään projektiin kunhan lattian kunto on tarkistettu.
Kyllä se apc sopii,reagoi vähän herkemmin nakutukseen vaan. Sillä ja IC:llä saa reilummat paineet.
Ja uudemmat penkit tuossa on että etupenkkien kanssa joutunet vaihtaan verhoilun orkkisrunkoihin.
tetammi jo mainitsikin sopivuudesta mutta boksi kannattaa modata isommille paineille ja lastu vaihtaa.
Tuo on sen ikäluokan vehje että softan saa suoraan kopsattua ja tyhjä chippi maksaa ~5€ Modatulla APC:llä, softalla ja IC:llä saa paineet 98 / V-Powerilla max 1.1-1.2 jolloin pitäisi olla 210-220hv. IC kannattaa olla ihan oikean kokoinen eikä alkuperäinen "melkein kuin IC mutta pienempi". Vääntöä on sitten senverran reilusti että 3:lla ei kannata kiihdyttää kaasu pohjassa ellie halua vaihdelaatikoremonttia tehdä.
Omassa ässässä oli budjettialustana Kilenin madallusjouset ja Sachsin Advantaget joka oli ihan hyvä yhdistelmä. Täällähän on kehuttu valkoisia KYB:n iskareita hyviksi satkun alle.
9-5 2.0t wagon biopower linear sport - 05, 9-3 cabriolet 2.0t A SE -00, 900i 16valve 3d - 93
Olli Kinaret kirjoitti:i taida sopia T16:n vai? Tarviiko täys paineistukseen muuta kuin IC:n ja APC:n? Tä? Häh? Mitä?
Odottelen tässä vielä paperien saamista, niin pääsee pesulle ja jarrutesteriin. Orkkis penkit lähtee romikselle ja nuhjuinen lattiaverhoilu myös. Siistimpi matto ja nahat siirretään projektiin kunhan lattian kunto on tarkistettu.
Kyllä se apc sopii,reagoi vähän herkemmin nakutukseen vaan. Sillä ja IC:llä saa reilummat paineet.
Ja uudemmat penkit tuossa on että etupenkkien kanssa joutunet vaihtaan verhoilun orkkisrunkoihin.
Tsemppii!
No voi ryssä. Onko tuo verhoilujen vaihto vaikea homma? Olishan se uudemman penkin korkeus säätö kyllä plussaa. Jos sitä nyt alkuun laittas vain sen orkkis coolerin, kun ei ole vielä sen kummempaa tietoa koneen kunnosta.
Mercedes-benz S turbodiesel vm.-74
Pontiac Firebird vm.-85
Jaguar X-Type 3.0 -01
Saab 9-5 aero -06
tetammi kirjoitti:Ja uudemmat penkit tuossa on että etupenkkien kanssa joutunet vaihtaan verhoilun orkkisrunkoihin.
No voi ryssä. Onko tuo verhoilujen vaihto vaikea homma? Olishan se uudemman penkin korkeus säätö kyllä plussaa.
Kyllä siinä varmaan jonkin verran hommaa on kun verhoilun kiinnityski on hieman eri, lähinnä istuinosassa, jotain reikiä joutunee poraileen. Tosin mä kattelin tuota sillee että oisin tontun verhoilut asentanu ysiysin penkin runkoihin.
Toisaalta tonnarin etunahkapenkkejä on aika paljon enempi liikentees että simmoset hakuu ja omat myyntiin.
Pikaisen pesun jäljiltä paljastui ihan mukiin menevää peltiä. Joutuu kyllä maalauttamaan, kun oli kiven iskemiä ympäri autoa runsaanlaisesti
Nuhjuinen ja haiseva sisustus purettuna. Lattia näytti olevan virheetön, joten siellä ei ole ylimääräisiä yllätyksiä. Ihan hyvin 500€ autoksi Pitäis vielä irrottaa loput tympeät siniset verhoilut, niin pääsis välillä rikkomisen sijasta kasaamaan
Onkos tonnariin saannut beigeä nahkasisustaa? Kun noin äkki vilkaisulla ei viitsisi alkaa vaihtamaa nahkoja rungoille. Tykkään tuosta beigestä, enkä haluaisi vaihtaa väriä. Ketjun alkupuolella on kuvia penkkien väristä.
Mercedes-benz S turbodiesel vm.-74
Pontiac Firebird vm.-85
Jaguar X-Type 3.0 -01
Saab 9-5 aero -06
Olli Kinaret kirjoitti:Onkos tonnariin saannut beigeä nahkasisustaa? Kun noin äkki vilkaisulla ei viitsisi alkaa vaihtamaa nahkoja rungoille. Tykkään tuosta beigestä, enkä haluaisi vaihtaa väriä. Ketjun alkupuolella on kuvia penkkien väristä.
Matot, takapenkki, ratti, vanhempi kojelauta ja hanskalokeron luukku vaihdettu. Tonnarin penkkejä vielä odotellaan. Hattuhylly pitäisi maalata mustaksi, kun ei jaksa verhoilla/verhoiluttaa.
Sitten vielä fiilistelykuva Hoviasentajan(tm) tallista.
Mercedes-benz S turbodiesel vm.-74
Pontiac Firebird vm.-85
Jaguar X-Type 3.0 -01
Saab 9-5 aero -06
Hommasin tuossa erittäin hyväkuntoiset etupenkit, jotka ovat kyllä aika paljon vaaleammat kuin takapenkki. Pitää miettiä, että kumman värin sitten valitsen. Näillä näkymin tuo takapenkin ruskeampi sävy miellyttää enemmän. Mutta ompahan vaan tonnarissa ollut hyvät penkit Seuraavaksi jarrujen testausta ja pakokaasu mittausta.
Mercedes-benz S turbodiesel vm.-74
Pontiac Firebird vm.-85
Jaguar X-Type 3.0 -01
Saab 9-5 aero -06
Olli Kinaret kirjoitti:Näkyy, että vuotaa ässän öljynjäähdytin. Onko tuolla kennolla mitään virkaa, vai voiko nyppästä irti?
Ei pitäis olla tarvetta normaali käytössä.
Eli siis lämpenee jos rataa näyttää, mutta ei tarvi maantiellä/normiajossa vaikka muutaisi täyspaineiseksi?
Kun joskus aikoinaan, tämä oli kylläkin 99 jolla ajelin näitä metsä taipaleita oli autossa käytössä öljynlauhdutin ja silloin se oli tarpeen.
No samoihin aikoihin ajelin 99 WagonBack 3 pykäläisellä automaatilla suunnistusajoja koneessa ei ollut lauhdutinta, mutta laatikossa kylläkin ja se oli tarpeen silloin.
Työsuhdeautossa normaali käytössä ja normikoneella ei ollut eikä varmaan ole nytkään tarvetta käyttää koneen eikä laatikon öljynlauhdutinta.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.