Nyt toimii ilmastointi.
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Syypää flektin toimimattomuuteen oli mahdollisesti poiskytkentäreleen pohjasta livennyt maanasta, tai sitten se toimi koko ajan, joka tapauksessa nyt ainakin toimii koko helahoito, tänään vielä tarkistettiin karg:in ilmastointihuollossa että kaikki on ok.
Samassa osoitteessa tutkittiin myös ahtoja tech 2:n avustuksella (tosin yhteys meinasi olla heikko) ja laitettiin puolittain testimielessä stage 1 sisään. Kun ahtohuippu pysyi itsepäisesti 0,7 barin tienoilla, vaikka sisällä oli ensin 0,9 barin vakiosofta ja sitten 1,1 barin stage, otettiin hukkaportin letku irti magneettiventtiililtä. Tästähän se hauskuus alkoi, auto alkoi kiihdyttäessä heilumaan kuin keinutuoli, ahtopainemittari kelaamaan keltaisen alueen keskellä edestakaisin ja konehuoneesta kuului rytmikäs tsuh - tsuh - tsuh - tsuh.
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
Elikkäs joku paikka alkaa vuotamaan paineita pihalle 0,7 barissa, sen verran tasaisesti vielä että mitään ei kuulu tai tunnu hukkaportin ohjaus käytössä.
Käväisin sitten paluumatkalla Motonetistä ensihoitona uutta alipaineletkua kun entiset pienet letkut hajoavat käsiin tyypilliseen tapaan. Jos se ei auta niin seuraava epäilty saattaisi olla bypass.
Pari tuntia sitten olikin ihan erikoisohjelmanumero tämän tonnarin elämässä. Toimenpidenimike oli takapenkin selkänojan irrotus.
![Kuva](https://lh5.googleusercontent.com/-k8Tp9rJUepc/U-Dj6oTWV-I/AAAAAAAACZE/izYMtwYFDUI/s640/20140805_002%255B1%255D.jpg)
(tässä kuvassa näkyy myös yksi auton merkittävimmistä ruostekohdista...takaluukun tiivisteen alta on vähän maalia lohjennut
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
)
Vähän kyllä pistää ihmetyttämään, miksei siellä ole ihan saranoita. Ei ole mitään bensatankkia väliseinässä tms. syytä, miksi pitää työkalut ottaa esiin tuohon hommaan. Kuka keksii toisen Saabin, jossa takapenkin selkänoja ei kaadu? Mää en ainakaan keksi, eli sellainen taatusti on olemassa, Sonetista en ole varma. Toki näin oli tässä tapauksessa melkein parempi, koska nyt koko selkänoja on parvekkeella poissa tieltä sänkyä kuskatessa. Kuskin penkin säätöihin ei tarvinnut koskea lainkaan ja matkustajaltakin sai vielä selkänojaa kallistettua taaksepäin.
Kampiakselin asentoanturi teki tänään oikein tosissaan kiusaa niin Linnatuulen, Motonetin kuin katsastuskonttorinkin pihalta lähtiessä. Olen jo joutunut tekemään varotoimenpiteitä: parkkeeraan aina nokka ulosmenotielle päin ja käynnistän N:llä että saa D:n äkkiä silmään ja liikkeelle. Noin sadan metrin jälkeen sammuu kerran, sen jälkeen rötäilee vielä hetken aikaa. Melko rasittava tapa oireilla. Kylmää vettäkin tuli testattua ja se auttoi, viimeinen startti sängynlastauksen jälkeen oli ongelmaton.
Lienee pakko joko myöhään tänä iltana tai huomenna aamulla yrittää saada se v*tun pistoke käsiin ja anturi vaihdettua että ei tulisi tuon kanssa huomenna ylitsepääsemättömiä ongelmia, luulen että reissun toinen auto hoitaa pikkuvikojen puolen ihan omatoimisestikin... Huomenna nimittäin lähtee vihreä satku Laihialle säilytykseen, pitäisi vielä tässä illan aikana käydä varmistamassa että se lähtee käyntiin.
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Siirtolaput on jo käyty pokkaamassa, olihan harvinaisen vaivaton ja suorastaan halpa toimenpide... Huomiselta lupaan tarinaa ja oikein kuviakin satkun omaan topikkiin.
Edit: Huomasinpa noista kuvista että toisesta takaluukun saranasta puuttuu muovisuojus. Eipä ole koskaan pistänyt silmään.
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)