Onhan tuokin yksi näkökulma tähän kakkakasaan. Itse olen alkanut näkemään myös tämän kirouksena, tai vikana pääni sisällä. Useimmathan näkis tämmösen reilun viisvuotiaan ja 150 tkm ajetun laatumerkin jotenki uutta vastaavana tai ainakin hyvänä ja huolettomana. Ite taas mietin, että eipä tää ihan hirveästi eroa jostain tuplasti vanhemmasta ja tuplasti ajetusta Saabista. Ihan samaa paskaa, ihan samoja vikoja korjataan (no Saab ei sentään päästä vettä sisään) ja hintaa on vaan kymmenkertasesti Ja se kirous on siis siinä, että oon niin ankea ja perusnyrpeä ihmisenä, että niitä tänki hintaluokan autoja koeajaes aina vaan mietin, että mikä on vikana ja mistä seuraavaks hajoaa kun taas joku aurinkoisempi kaveri ehkä hehkuttais jotain Apple Car Playta ja lompakkoystävällistä pitkää huoltoväliä, jostain kahden vuoden leimasta puhumattakaan.IC1970 kirjoitti: ↑Ke Heinä 06, 2022 20:23Tässä ollaan nyt todistamassa sitä, että vaikka auto maksaa vähän enemmänkin, voi siitä kuitenkin olla ns. Levottomat Kädet omaavan isännän harrastevälineeksi, helposti. Ei aina tartte ostaa parin tonnin ruoskaa, riittää sitä hommia vaikka alkupääoma on suurempikin. Meillä on vielä toivoa !
MY15 EA288+DSG6 -kolopallo [Oli: MY09 9-3 SC XWD (Oli: MY08 9-3 SC BioPower)]
Re: MY15 EA288+DSG6 -kolopallo [Oli: MY09 9-3 SC XWD (Oli: MY08 9-3 SC BioPower)]
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: MY15 EA288+DSG6 -kolopallo [Oli: MY09 9-3 SC XWD (Oli: MY08 9-3 SC BioPower)]
Kyllä ainaki itel merkistä riippumatta kun autonpesun jälkeen avaa ovet niin sieltä jostain reiästä valuu vettä paitti siinä kohtaa kun ne on massattu yms umpeen ja vesi tulee ulos vasta kun ruoste tekee uuden reiänjooseppi78 kirjoitti: ↑Ke Heinä 06, 2022 09:30Tuoreena vaginistina en vielä ole omasta kolhvista tuota huomannu mutta eikös alkuperäinen ongelma ole ikkunan alareunassa oleva lista mikä vuotaa vai onko se yleistäkin että ovien sisään menee vettä
Mut IC on oikeessa kyllä tuosta ihan oikeeksi harrasteeksi on ollut
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
-
- "Viggen"
- Viestit: 603
- Liittynyt: Ma Heinä 13, 2015 20:57
- Paikkakunta: Oulu
Re: MY15 EA288+DSG6 -kolopallo [Oli: MY09 9-3 SC XWD (Oli: MY08 9-3 SC BioPower)]
^ ei mulla, toki käsinpesua tullu harvemmin harrastettua. Olen kyllä huomioinut ovien alareunoissa nämä vedenpoistoreiät mutta vasta wolkkaristina olen alkanut ymmärtämään niiden tarpeellisuuden
Jos olisin ostanut kymmenyksellä golfin hinnasta saabin niin olisin päätynyt kyllä johonkin muuhun kuin ruosteiseen saabiin
Jos olisin ostanut kymmenyksellä golfin hinnasta saabin niin olisin päätynyt kyllä johonkin muuhun kuin ruosteiseen saabiin
"Hevoseton" mies on huoleton mies
Re: MY15 EA288+DSG6 -kolopallo [Oli: MY09 9-3 SC XWD (Oli: MY08 9-3 SC BioPower)]
Noniin kemiallista metallia tuli haettua Tokmannilta. Sitten vaan illalla leipomaan noita kaiutinrinkuloita paremmiksi. Alle kympin kokeilu, niin jaksaa värkätä. Autostudiolla sovitteet ja halvimmat kaiuttimet kuitenki maksaa n. 70 €, niin säästäähän tässä rahallisesti puoli tankkia dieseliä...
Tossa illalla tuli myös katteltua jos popit pistäis paremmiks. Siis eteen erillissarja ja taakse subi. Käytännössä tehtaan radion pitämällä se ei onnistu. Volkkarin radio siis leikkaa alataajuudet jyrkästi, joka ei tietty yllättäny. Sit siinä on tietty sisäänrakennettu EQ, jota ei pysty poistamaan. No sekään ei yllättänyt. Mutta noiden lisäksi siinä on siis se EQ vielä ilmeisesti volumenupin mukaan säätyvä No en mä tiä haittaisko se oikeasti, jos sen sitten säätäis hyväks sille normaalille popitteluvolumelle, mutta kaikkee ne insinöörit keksivät, jotta saavat "bassontuntua" jo pienellä volumella.
Tää nyt ei varmaan ketään enää yllätä, mutta mä siis olen ajatuksissani edelleen jämähtänyt sille aikakaudelle kun rammari ruuvattiin kojelautaan ja siitä sitten paksuilla rca-kaapeleilla eteenpäin ja vähemmän paksuilla kaiutinkaapeleilla takasipäin. Tämmönen nykyaikanen DSP:n sisältävä vahvistin yllätti mut täysin
Eli vahvistin, joka lykätään vaan johtosarjan sekaan valmiilla liittimillä. On tää elämä menny helpoks, jos vaan on rahaa mitä mällätä. Toisaalta eipä noista iloa ole, jos lähtökohta on niin surkea kuin olen tän Golfin ymmärtänyt olevan
Tossa illalla tuli myös katteltua jos popit pistäis paremmiks. Siis eteen erillissarja ja taakse subi. Käytännössä tehtaan radion pitämällä se ei onnistu. Volkkarin radio siis leikkaa alataajuudet jyrkästi, joka ei tietty yllättäny. Sit siinä on tietty sisäänrakennettu EQ, jota ei pysty poistamaan. No sekään ei yllättänyt. Mutta noiden lisäksi siinä on siis se EQ vielä ilmeisesti volumenupin mukaan säätyvä No en mä tiä haittaisko se oikeasti, jos sen sitten säätäis hyväks sille normaalille popitteluvolumelle, mutta kaikkee ne insinöörit keksivät, jotta saavat "bassontuntua" jo pienellä volumella.
Tää nyt ei varmaan ketään enää yllätä, mutta mä siis olen ajatuksissani edelleen jämähtänyt sille aikakaudelle kun rammari ruuvattiin kojelautaan ja siitä sitten paksuilla rca-kaapeleilla eteenpäin ja vähemmän paksuilla kaiutinkaapeleilla takasipäin. Tämmönen nykyaikanen DSP:n sisältävä vahvistin yllätti mut täysin
Eli vahvistin, joka lykätään vaan johtosarjan sekaan valmiilla liittimillä. On tää elämä menny helpoks, jos vaan on rahaa mitä mällätä. Toisaalta eipä noista iloa ole, jos lähtökohta on niin surkea kuin olen tän Golfin ymmärtänyt olevan
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: MY15 EA288+DSG6 -kolopallo [Oli: MY09 9-3 SC XWD (Oli: MY08 9-3 SC BioPower)]
Lähin korjaamaan kaiuttimia helpoimmalla mahdollisella tavalla, eli teippiä "muotiks", tulitikku "jäykisteeks" ja toinen teippi pitämään tikku paikallaan.
Sitte koko paketti hylsyjen päälle, jotta "muotit" pysyvät paikoillaan.
Ja hyvä alku siitä tuli
Itse asiassa niin hyvä, että toista en edes alota. Noita rapsutelles se muovi tuntu niin hepposelta, että ei tosta tuu mitään. Periaattees jollain reikäpannalla vois tehdä nopeat ja huonot tuet, mutta käytännös noi nyt on vain roskiskamaa. Pääsipä harrastaan taas. Tos samalla kyl tuumailin, et tohonhan sopii yleismallisetki korokkeet, koska pinta on tasanen. Eli ehkä mä sit haen ne yleissovitteet suosiolla ja uutta kaiutinta vaan paikalleen... Tai peitelevyt.
Sitte koko paketti hylsyjen päälle, jotta "muotit" pysyvät paikoillaan.
Ja hyvä alku siitä tuli
Itse asiassa niin hyvä, että toista en edes alota. Noita rapsutelles se muovi tuntu niin hepposelta, että ei tosta tuu mitään. Periaattees jollain reikäpannalla vois tehdä nopeat ja huonot tuet, mutta käytännös noi nyt on vain roskiskamaa. Pääsipä harrastaan taas. Tos samalla kyl tuumailin, et tohonhan sopii yleismallisetki korokkeet, koska pinta on tasanen. Eli ehkä mä sit haen ne yleissovitteet suosiolla ja uutta kaiutinta vaan paikalleen... Tai peitelevyt.
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: MY15 EA288+DSG6 -kolopallo [Oli: MY09 9-3 SC XWD (Oli: MY08 9-3 SC BioPower)]
Tänään nyppäsin nosturilla alamuovin irti tarkastaakseni pitääkö raneasennettu stefa vai ei. Reilu 1000 km ajettuna toi keskellä kuvaa oleva klipu on kuiva, ja se on se, joka oletettavasti kastuis ekana.
Myös öljypohjan tiivistys on kuiva.
Ja koska itelle tätä autoa nyt tehdään, niin öljysin alamuovin ruuvit ja pultit
Vesiongelmien kanssa muistui mieleen myös tekemätön kamppis, jonka toki vois teettää myös merkkitiskillä, mut ei jaksa. Tai siis ei malta ostaa huoltoa, jossa toi tehtäis samalla.
Noi ohjetyöajat on kyllä jänniä. Takana olevan muovin irrotus 10 minuuttia? Siinä on kolme T25 ruuvia ja kaks 10mm kannalla olevaa muovimutteria. Eikö korjaamoilla ole työkaluvaunut eli 9 minuuttia ei selity hukas olevilla avaimilla, kuten kotiolois vois olettaa
Mut joo, ei se ihme oo jos remontti maksaa. Tämmösiä siis neljä pitäs etsiä:
Takaa kun alotti, niin eka oli äänenvaimentimen lämpöpellin vieres, siihen meni 5 sekuntia ja työkaluina omat karvaset kädet.
Toinen oli sen kolmen ruuvin ja kahden mutterin takana, työkaluina perussetti plus karvaset kädet. Tästä sai jo kuvanki.
Ja tommoset nypättiin pois.
Takana putket oli puhtaat sisältä.... Edes työmäärä oli isompi, kun piti nypätä kolme klipsua, tiivistenauha, ottaa toinen klipsu, irrottaa pyyhkijät (kaks mutteria, ei tarvetta ulosvetimen etsimiselle kun oli irti laatikkoremontis) ja lopuks kolme T30 ruuvia, jotta pyyhinkoneisto käänty.
Lopuks taas työkaluina omat karvaset kädet ja maatunutta kamaa oli putkis sen verran, että "lypsin" ne auki. Ton verran tuli kuskin puolelta, apparista enemmän.
Huuhtelin lopuks vedellä putket. Viimeks kun vaan kokelin vetääkö ne ylinpäänsä, niin aika hiljalleen laski. Nyt sai pullosta kaataa ja ihan holahti läpi. Etenki apparin puoleinen oli niin tukos, ettei lopputulos yllättäny.
Niin tai näin, auto pelaa ja tärkeä kamppiski on nyt tehty. Jokohan tän malttais laittaa myyntiin vai pitäskö vaan ajaa?
Myös öljypohjan tiivistys on kuiva.
Ja koska itelle tätä autoa nyt tehdään, niin öljysin alamuovin ruuvit ja pultit
Vesiongelmien kanssa muistui mieleen myös tekemätön kamppis, jonka toki vois teettää myös merkkitiskillä, mut ei jaksa. Tai siis ei malta ostaa huoltoa, jossa toi tehtäis samalla.
Noi ohjetyöajat on kyllä jänniä. Takana olevan muovin irrotus 10 minuuttia? Siinä on kolme T25 ruuvia ja kaks 10mm kannalla olevaa muovimutteria. Eikö korjaamoilla ole työkaluvaunut eli 9 minuuttia ei selity hukas olevilla avaimilla, kuten kotiolois vois olettaa
Mut joo, ei se ihme oo jos remontti maksaa. Tämmösiä siis neljä pitäs etsiä:
Takaa kun alotti, niin eka oli äänenvaimentimen lämpöpellin vieres, siihen meni 5 sekuntia ja työkaluina omat karvaset kädet.
Toinen oli sen kolmen ruuvin ja kahden mutterin takana, työkaluina perussetti plus karvaset kädet. Tästä sai jo kuvanki.
Ja tommoset nypättiin pois.
Takana putket oli puhtaat sisältä.... Edes työmäärä oli isompi, kun piti nypätä kolme klipsua, tiivistenauha, ottaa toinen klipsu, irrottaa pyyhkijät (kaks mutteria, ei tarvetta ulosvetimen etsimiselle kun oli irti laatikkoremontis) ja lopuks kolme T30 ruuvia, jotta pyyhinkoneisto käänty.
Lopuks taas työkaluina omat karvaset kädet ja maatunutta kamaa oli putkis sen verran, että "lypsin" ne auki. Ton verran tuli kuskin puolelta, apparista enemmän.
Huuhtelin lopuks vedellä putket. Viimeks kun vaan kokelin vetääkö ne ylinpäänsä, niin aika hiljalleen laski. Nyt sai pullosta kaataa ja ihan holahti läpi. Etenki apparin puoleinen oli niin tukos, ettei lopputulos yllättäny.
Niin tai näin, auto pelaa ja tärkeä kamppiski on nyt tehty. Jokohan tän malttais laittaa myyntiin vai pitäskö vaan ajaa?
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: MY15 EA288+DSG6 -kolopallo [Oli: MY09 9-3 SC XWD (Oli: MY08 9-3 SC BioPower)]
...
Viimeksi muokannut JP_Vette, Ti Elo 02, 2022 16:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: MY15 EA288+DSG6 -kolopallo [Oli: MY09 9-3 SC XWD (Oli: MY08 9-3 SC BioPower)]
No jopas
Raporttii ootelles..
Raporttii ootelles..
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Re: MY15 EA288+DSG6 -kolopallo [Oli: MY09 9-3 SC XWD (Oli: MY08 9-3 SC BioPower)]
...
Viimeksi muokannut JP_Vette, Ti Elo 02, 2022 16:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: MY15 EA288+DSG6 -kolopallo [Oli: MY09 9-3 SC XWD (Oli: MY08 9-3 SC BioPower)]
Mihin tarkotukseen tää katiska nyt olis tulossa? Mummularaketin lähtölaskenta alkoi vai onko ropaamiskuume niin kova että pitää hankkia lisää?
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: MY15 EA288+DSG6 -kolopallo [Oli: MY09 9-3 SC XWD (Oli: MY08 9-3 SC BioPower)]
...
Viimeksi muokannut JP_Vette, Ti Elo 02, 2022 16:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: MY15 EA288+DSG6 -kolopallo [Oli: MY09 9-3 SC XWD (Oli: MY08 9-3 SC BioPower)]
kaverilla hieman samanlainen Passat muodossa ja taisi tosiaan pari kertaa vaihteisto olla ongelma kun sitä hieman piti huollossa käyttää.
Pintaruostekin alkoi näyttätyä.
Pintaruostekin alkoi näyttätyä.
9-5 2.0t A bp+ ´07
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
Re: MY15 EA288+DSG6 -kolopallo [Oli: MY09 9-3 SC XWD (Oli: MY08 9-3 SC BioPower)]
...
Viimeksi muokannut JP_Vette, Ti Elo 02, 2022 16:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: MY15 EA288+DSG6 -kolopallo [Oli: MY09 9-3 SC XWD (Oli: MY08 9-3 SC BioPower)]
No niin. Jos olen ittestäni huolissani, niin pitäiskö olla sustakin ? Toisaalta, sä sentään osaat huutaa noita halpoja, mä putoon paljon korkeemmalta taas tälläkin kertaa. Raporttia odotellessa, aika huono saa olla, ettet ota
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06, Honda Accord 2.4 Tourer-08 AT Executive Advanced
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Re: MY15 EA288+DSG6 -kolopallo [Oli: MY09 9-3 SC XWD (Oli: MY08 9-3 SC BioPower)]
...
Viimeksi muokannut JP_Vette, Ti Elo 02, 2022 16:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09