Tänään nyppäsin nosturilla alamuovin irti tarkastaakseni pitääkö raneasennettu stefa vai ei. Reilu 1000 km ajettuna toi keskellä kuvaa oleva klipu on kuiva, ja se on se, joka oletettavasti kastuis ekana.
Myös öljypohjan tiivistys on kuiva.
Ja koska itelle tätä autoa nyt tehdään, niin öljysin alamuovin ruuvit ja pultit
Vesiongelmien kanssa muistui mieleen myös tekemätön kamppis, jonka toki vois teettää myös merkkitiskillä, mut ei jaksa. Tai siis ei malta ostaa huoltoa, jossa toi tehtäis samalla.
Noi ohjetyöajat on kyllä jänniä. Takana olevan muovin irrotus 10 minuuttia? Siinä on kolme T25 ruuvia ja kaks 10mm kannalla olevaa muovimutteria. Eikö korjaamoilla ole työkaluvaunut eli 9 minuuttia ei selity hukas olevilla avaimilla, kuten kotiolois vois olettaa
Mut joo, ei se ihme oo jos remontti maksaa. Tämmösiä siis neljä pitäs etsiä:
Takaa kun alotti, niin eka oli äänenvaimentimen lämpöpellin vieres, siihen meni 5 sekuntia ja työkaluina omat karvaset kädet.
Toinen oli sen kolmen ruuvin ja kahden mutterin takana, työkaluina perussetti plus karvaset kädet. Tästä sai jo kuvanki.
Ja tommoset nypättiin pois.
Takana putket oli puhtaat sisältä.... Edes työmäärä oli isompi, kun piti nypätä kolme klipsua, tiivistenauha, ottaa toinen klipsu, irrottaa pyyhkijät (kaks mutteria, ei tarvetta ulosvetimen etsimiselle kun oli irti laatikkoremontis) ja lopuks kolme T30 ruuvia, jotta pyyhinkoneisto käänty.
Lopuks taas työkaluina omat karvaset kädet ja maatunutta kamaa oli putkis sen verran, että "lypsin" ne auki. Ton verran tuli kuskin puolelta, apparista enemmän.
Huuhtelin lopuks vedellä putket. Viimeks kun vaan kokelin vetääkö ne ylinpäänsä, niin aika hiljalleen laski. Nyt sai pullosta kaataa ja ihan holahti läpi. Etenki apparin puoleinen oli niin tukos, ettei lopputulos yllättäny.
Niin tai näin, auto pelaa ja tärkeä kamppiski on nyt tehty. Jokohan tän malttais laittaa myyntiin vai pitäskö vaan ajaa?
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)