OG 9-3 Nürburgring

Esittele oma(t) projektisi täällä. Projektiin liittyvät kysymykset sallittuja, muut kysymykset mallikohtaisiin foorumeihin.
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9217
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Re: OG 9-3 Nürburgring

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Mieluummin mitä tahansa muuta maalia kuin Miranolia, se ei kuivu oikeastaan ikinä, se ei kestä minkäänlaista mekaanista pesua, se mattaantuu jo Fairylla pestynä, se ei kestä hiomista, jne. Luulisi olevan nykyään parempiakin maaleja kuten vaikka toi jarrusatulamaali tms?
Nm. Yhden Saabin Miranolilla ruiskulla maalannut.
Edit. tai sitten ovat päivittäneet Miranolia aika paljon vs. vuoden 1992 Miranol :)
Saab 9-3SC TTiD -08
Ducato Maxi -98

Avatar
AZP
"Hanki elämä"
Viestit: 10433
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: OG 9-3 Nürburgring

Viesti Kirjoittaja AZP »

En mä auton ulkopellejä sillä varmaan vetäisi, mutta moottorimaalina on ajanut asiansa. Silloin aikanaan kyselin joltakulta että mikä maali olis paras jenkin valurautalohkolle ja sain vinkin että Miranol kestää kuumuutta ja käyttöä paremmin kuin markettien 1000 °C mainostetut moottorimaalit paukkupulloissa.

Enkä ole katunut maalivalintaa. Kansissa pakokanavien kohdalla havaittavissa pientä värimuutosta mutta siinä kaikki. Toki auto vain kesäkäytössä ja kone pesty ehkä 3 kertaa 12 vuoden aikana, ja melko varovasti. Parempiakin maaleja varmasti on mutta mikä olisi parempi ja mikä huonompi, en tiedä. En ainakaan sanoisi että mitä tahansa muuta kuin Miranolia, koska en usko että Remontti-Ässä tai kolmen euron markettispray on ainakaan parempia moottoriin kuin Miranol.

Niin ja kuivumisen kanssa ei mulla ollut ongelmia, ei ole moneen vuoteen enää jäänyt punaista sormiin huoltohommia tehdessä :mrgreen:

Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 5782
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi
Viesti:

Re: OG 9-3 Nürburgring

Viesti Kirjoittaja Eski »

Kuva

Tuosta lohkosta tulikin alun perin yllättävän siisti pesemällä. Itse pesin sitä ensin painepesurilla, mutta se kävi myös koneistamon pesukoneessa. Toista kylkeä ei tullut kuvattua ennen maalausta, mutta siinä oli enemmän ruostetta pinnassa, kuin tuossa kuvan kyljessä. Poistin enimmät ruosteet porakoneen pienellä puikkoharjalla. Miranolilla näitä blokkeja on aikaisemmin maalattu ja itsekin harkitsin aluksi miranolia, mutta päädyin kokeilemaan tuota jarrumaalia. Juniori käski vetää punaista, vaikka itse olin enemmän mustan tai hopean kannalla :D

Eski

Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 5782
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi
Viesti:

Re: OG 9-3 Nürburgring

Viesti Kirjoittaja Eski »

Kuva
Tänään saatiin kampura laakereineen paikalleen, pariin mäntään renkaat paikalleen ja männät pyttyihin...

Eski

Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 5782
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi
Viesti:

Re: OG 9-3 Nürburgring

Viesti Kirjoittaja Eski »

Tänään saatiin loputkin männät paikoilleen ja kasattiin jakopää uusilla osilla kiinni ->
Kuva

Lisäksi pestiin öljypohja ja muita likaisia osia ja vedettiin pilipalin harmaata kuumakestomaalia esim tuohon koppaan -> Kuva

Eski

Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 5782
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi
Viesti:

Re: OG 9-3 Nürburgring

Viesti Kirjoittaja Eski »

Kuva
Nyt on saatu öljypohja kiinni.

Kuva
Molemmat päädyt ja vähän muutakin on jo paikallaan...

Eski

Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 5782
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi
Viesti:

Re: OG 9-3 Nürburgring

Viesti Kirjoittaja Eski »

Tässä vielä muutama rojektikuva:

Kuva
Irto-osia on maalattu kuvassa näkyvällä pilipalin mustalla ja harmaalla kuumuutta kestävällä maalilla.

Kuva
Siistiltä näyttää, mutta eihän tuo mihinkään enää paikallaan näy, joten pitää nyt esitellä kuvia...

Kuva
Öljypohja ja suodattimen jalkakin on maalattu...

Kuva
Tässäpä on alakertaan vaihdettuja osia...

Eski

JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 3618
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55
Paikkakunta: Nokia

Re: OG 9-3 Nürburgring

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Hienoa seurattavaa, kun moottori oheisroinineen on sen näköinen, että pakko pistää hanskat naulaan ettei tule tahroja :) Monihan auton konehuonetta pesee painepesurilla, mutta ei sillä pääse lähellekään tuota lopputulosta!
9-3 2.0t '01
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17

Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 5782
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi
Viesti:

Re: OG 9-3 Nürburgring

Viesti Kirjoittaja Eski »

Kuva
Ryki kävi tankilla. Halusin kokeilla miltä nuo ttidin kiekot näyttää rykissä ja siihen tuli hyvä tilaisuus, kun laitoin ttidin vanhat kitkat alle talven varalta... Eihän nuo vanteet hassummalta näytä, enkä ole ikinä nähnyt noita valsseja oogeessä...

Eski

Avatar
AZP
"Hanki elämä"
Viestit: 10433
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: OG 9-3 Nürburgring

Viesti Kirjoittaja AZP »

On muuten hieno noilla vanteilla :!:

Jeppe96
"Turbo"
Viestit: 225
Liittynyt: Ke Tammi 28, 2015 14:17
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: OG 9-3 Nürburgring

Viesti Kirjoittaja Jeppe96 »

On hieno, myöskin hyvä että puskureiden listat on jätetty tummaksi, eikä vedetty sivulistojen kanssa auton sävyyn.. 👍

Meinasitko ovenkahvat jättää tummiksi? Nämä voisivat olla siistit korinsävyisenä :wink:
9-3 B207L Vector 4D VM03 BioPower
Volvo V90 CC D4 AWD vm18

Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 5782
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi
Viesti:

Re: OG 9-3 Nürburgring

Viesti Kirjoittaja Eski »

Jep, kahvojen virittely oli jo suunnittelemissa ja olisin ostanut nämä uudet kahvat -> https://webshop-fi.saabparts.com/900-9- ... t-door-837
Mutta ilmeisesti noissa on joku ero, kun 9-3:n kahvat on eri osanrolla ja niiden hinta on noin satasen kovempi... Avo-kolkin kahvatkin olisi parillakympillä, joten aika metka homma. Voisihan nuo omatkin kahvat tässä talviseisokin aikana maalata korin värisiksi...

Eski

Vastaa Viestiin