99 2.0L vm 1975

Esittele oma(t) projektisi täällä. Projektiin liittyvät kysymykset sallittuja, muut kysymykset mallikohtaisiin foorumeihin.
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 5098
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Re: 99 2.0L vm 1975

Viesti Kirjoittaja tetammi » To Helmi 05, 2015 21:52

Olikohan noita etukässärin jäähdytettyjä levyjä jenkkipeleis. Nimimerkillä Kallek tuollaiset ainakin oli finkussa.
Merkkiluokassakin noita on taidettu käyttää.

Tai sit muuttaa vaan kässärin taakse, ostat jonku loppupään satkun mistä osat. Menee toki jakokin vanteissa uusiksi. Niihen sopii sitten tonnarin isommat jarrut helposti niin rupee jo pysähtyyn

hyvoneju
"Aero"
Viestit: 439
Liittynyt: Ke Helmi 03, 2010 18:26
Paikkakunta: Raisio

Re: 99 2.0L vm 1975

Viesti Kirjoittaja hyvoneju » Pe Helmi 06, 2015 21:23

Tilasin tommoset etusatulat missä käsijarru , sekä levyt , katotaan koska tulee/tuleeko koskaan ?
Ehdotuksia jousista iskareista otetaan vastaan , tuntuu ettei noita ihan joka paikassa enää kaupata ?
Onko jollakulla kokemuksia noista speedpartsin madallusjousista , onko valtavan kovat ?
Autoista en tiedä mitään , eli :Vanha ja vanhempi Volvo
V70 -10 ja Amazon -70 Eight Valve Only
Saab 99 1975

hyvoneju
"Aero"
Viestit: 439
Liittynyt: Ke Helmi 03, 2010 18:26
Paikkakunta: Raisio

Re: 99 2.0L vm 1975

Viesti Kirjoittaja hyvoneju » La Helmi 07, 2015 10:54

Selailin tuossa motonetin sivuja , ja ilmeisesti jarrusatulat ovat muuttuneet 1977> ? Onko noissa uudemmissa sama
pulttijako , eli käykö tuohon vanhaan akseliin uudempi satula ?
Viimeksi muokannut hyvoneju, La Helmi 07, 2015 20:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Autoista en tiedä mitään , eli :Vanha ja vanhempi Volvo
V70 -10 ja Amazon -70 Eight Valve Only
Saab 99 1975

Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 5098
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Re: 99 2.0L vm 1975

Viesti Kirjoittaja tetammi » La Helmi 07, 2015 18:42

Uudemmissa on ainaki 4x114,3 jako vai tarkoititko satulan pulttiväliä?
Alatukivarret oli vissiin eri tavalla muotoiltu, uudemmilla mahtuu leveämpää vannetta.

Speedpartsin jouset on ainaki aiemmin ollu ihan arkikäyttöön soveltuvia eli ei liian jämyt.

Tuohon sopii taakse myös satkun kallistuksenvakaaja, tai ainaki loppupään ysiyseihin. Sellanen löytyy täältä jos tarvetta.

Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 5098
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Re: 99 2.0L vm 1975

Viesti Kirjoittaja tetammi » La Helmi 07, 2015 18:48


hyvoneju
"Aero"
Viestit: 439
Liittynyt: Ke Helmi 03, 2010 18:26
Paikkakunta: Raisio

Re: 99 2.0L vm 1975

Viesti Kirjoittaja hyvoneju » La Helmi 07, 2015 20:42

tetammi kirjoitti:Uudemmissa on ainaki 4x114,3 jako vai tarkoititko satulan pulttiväliä?
Alatukivarret oli vissiin eri tavalla muotoiltu, uudemmilla mahtuu leveämpää vannetta.

Speedpartsin jouset on ainaki aiemmin ollu ihan arkikäyttöön soveltuvia eli ei liian jämyt.

Tuohon sopii taakse myös satkun kallistuksenvakaaja, tai ainaki loppupään ysiyseihin. Sellanen löytyy täältä jos tarvetta.

Joo tota satulan pulttiväliä meinasin ? Kyllä tommonen takavakaaja kiinnostaa , pistä vaikka YV:llä hintaa .

Tänään sain penkit ja matot pois paikoiltaan , onneksi niiden alta ei kauheasti tekemistä löytynyt :D
Autoista en tiedä mitään , eli :Vanha ja vanhempi Volvo
V70 -10 ja Amazon -70 Eight Valve Only
Saab 99 1975

hyvoneju
"Aero"
Viestit: 439
Liittynyt: Ke Helmi 03, 2010 18:26
Paikkakunta: Raisio

Re: 99 2.0L vm 1975

Viesti Kirjoittaja hyvoneju » Su Helmi 08, 2015 18:42

Nyt kun tuo heppa tuntuu taas hirnuvan , niin ajattelin mahtaisiko mistään löytyä mätää 99 turboa , josta saisi raapaistua sisustan :oops: Voisi sopia kivasti tohon retro lookeriin :? Sitten millaisia bolt on mittaristoja löytyy ?
Tuo paikoillaan oleva on isolla kellolla , joka ei oikeastaan tee muuta kuin vetää akun tyhjäksi kun on pari päivää ajamatta ?
Autoista en tiedä mitään , eli :Vanha ja vanhempi Volvo
V70 -10 ja Amazon -70 Eight Valve Only
Saab 99 1975

Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 5098
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Re: 99 2.0L vm 1975

Viesti Kirjoittaja tetammi » Ma Helmi 09, 2015 09:31

Taitaa mädissäkin turboissa olla mukavasti hintaa. GLE satkuissa oli kans henkselipenkkejä.
Mittaristoja ei tainnu olla kuin jenkamittarilla missä oli pieni kello. Ahtomittariki tais olla erillinen, tosin alkuperäsii turboja ei oo turhan usein päässy katteleen.

hyvoneju
"Aero"
Viestit: 439
Liittynyt: Ke Helmi 03, 2010 18:26
Paikkakunta: Raisio

Re: 99 2.0L vm 1975

Viesti Kirjoittaja hyvoneju » Ti Helmi 10, 2015 23:11

Tänään kun oli mukavan lämmintä meidän ruattalaiset ottivat aurinkoa
Kuva

Kyllähän mä suurimpia pölyjä sitten huuhtelin konehuoneesta
Kuva

Aika totisen näköinen rupeaa olemaan !
Kuva
Kuva

Paljon romua tommosessa pikkasessa Saabissakin on !
Kuva
Kuva
Ja tossahan on murto-osa tavarasta :?

Jos jollakulla on hyväkuntoinen ton värinen matto , voi tarjota , ja ainakin etupuskuri pitäis jostain löytää ?
Autoista en tiedä mitään , eli :Vanha ja vanhempi Volvo
V70 -10 ja Amazon -70 Eight Valve Only
Saab 99 1975

PVI
"Turbo"
Viestit: 277
Liittynyt: Ti Elo 26, 2003 12:22
Paikkakunta: Turku

Re: 99 2.0L vm 1975

Viesti Kirjoittaja PVI » Ke Helmi 11, 2015 07:28

Mukava rojekti ja hyvät kuvat. Konehuoneen kuvaa katsellessa tuli mieleen, että eikös tässä -75:ssa ole pienempi jarrutehostin. Muistaakseni jonkun Saabin muutoslapun mukaan tuo oli vaatimus jotta voi Turbo koneen laittaa, mutta en muista enää minkä vuoden 99:ssä tuo vaihtui. Nyt asia kannattaa selvittää. On ainakin helpompi vaihtaa kun on vähemmän rojua tiellä...
PVI
9-5 aero wagon aut -01, Audi A6 3,0 TFSI Quattro
Edelliset: 9-5 aero wagon aut 07, 9000CDE 2,3t -95, 900S -90, 99T -78, 900T16 -90, 900GLs -83

hyvoneju
"Aero"
Viestit: 439
Liittynyt: Ke Helmi 03, 2010 18:26
Paikkakunta: Raisio

Re: 99 2.0L vm 1975

Viesti Kirjoittaja hyvoneju » La Helmi 14, 2015 19:28

Mitään ihmeellistä ei ole tullut tälle tehtyä , lähinnä osahankintoja :oops:
Aina kun projektikertomuksissa puhutaan peltitöistä , valitetaan liian pienistä paikoista ?
Kuva
Kuva
Ajattelin että tommonen paikka olisi riittävä takalaatikon pohjaan :?:
Myöskin tasauspyörästön lukko on hankittu , saa vaan nähdä onko mulla laatikkoa mihin se sopii ?
Kiitoksia foorumilaisille Pieksämäen ja Vaasan suuntaan .
Paikallaan olleista ovista kirvoittelin suurinpiirtein kaiken irti lähtevän .
Autoista en tiedä mitään , eli :Vanha ja vanhempi Volvo
V70 -10 ja Amazon -70 Eight Valve Only
Saab 99 1975

hyvoneju
"Aero"
Viestit: 439
Liittynyt: Ke Helmi 03, 2010 18:26
Paikkakunta: Raisio

Re: 99 2.0L vm 1975

Viesti Kirjoittaja hyvoneju » Ti Helmi 17, 2015 23:00

Tänään kun ei ollut kummempaa inspiraatiota rupesin haaveilemaan noiden maalattujen ovien kasaamista (purku vielä hyvin mielessä) , mutta eihän se mene niin kuin elokuvissa :cry: Mistä mahtaisi löytyä niitä klipsuja , millä tippalista on kromilistassa , ja kromilista ovessa ? Ja tietysti myöskin uudet tippalistat voisi laittaa , jos jostain löytyy (uustuotantoa ?) Ja onko ovien tiivisteitä jossain myynnissä , ja niitä muovisia "t" kappaleita joilla tiivisteet on kiinni ?
Ja kun on kyselyikä , saako sitä kromilistaa jostain joka kiertää tuuli- ja takalasin tiivisteissä ? Ja mahtaisiko jostain löytyä korjauspaloja sisälokareihin , tulis varmaan aika hyvä kun tulee uudet etulokarit , ja kaaret taakse ? Jarruhomma myöskin hiukan edistynyt , eli käsijarru taakse , mutta koitetaan säilyttää orkkis jako :?
Autoista en tiedä mitään , eli :Vanha ja vanhempi Volvo
V70 -10 ja Amazon -70 Eight Valve Only
Saab 99 1975

hyvoneju
"Aero"
Viestit: 439
Liittynyt: Ke Helmi 03, 2010 18:26
Paikkakunta: Raisio

Re: 99 2.0L vm 1975

Viesti Kirjoittaja hyvoneju » Pe Helmi 20, 2015 20:58

Tänään saapui tasauspyörästön hilut , ja eteen jäähdytetyt levyt . Katotaan meneekö noi levyt paikoilleen niin kuin meinasin ? Ja sitten näkee millaiset jarrukilvet vaaditaan ? En ole koskaan avannut tehostettua hammastankoa , onko
paha homma ? Jos vaikka vahingossa sais ton OG 900 hammastangon sopimaan paikoilleen ? Olisiko jollain kuvaa
900:n alta , missä olis toi etuvakaaja paikoillaan , muistikuvat ovat huonot millainen oli se väli johon se pujotetaan ?
Lähinnä meinaan joutuuko sen säveltämään kokonaan tohon 99:iin ? Noita edellisessä viestissä kyseltyjä listan kiinnikkeitä tarvittais ?
Autoista en tiedä mitään , eli :Vanha ja vanhempi Volvo
V70 -10 ja Amazon -70 Eight Valve Only
Saab 99 1975

Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 10510
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: 99 2.0L vm 1975

Viesti Kirjoittaja jus » Pe Helmi 20, 2015 21:38

Jäähdytetyt levyt menee jäähdytetyille levyille tarkoitettuihin satuloihin.

Vakaajat:
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=11&t=140250
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... 47#p535447
http://s192.photobucket.com/user/jus_sa ... 9_vakaajat

900:n tehostetun ohjausvaihteen ropaamista:
http://saab-900cv.rajce.idnes.cz/2007.09.01/
http://saab-900cv.rajce.idnes.cz/2007.09.04/
http://saab-900cv.rajce.idnes.cz/2007.09.08/

Eikös noita tehostimia löydy toimivina vuotamattomina valmiinakin, miksi ryhtyä aukomaan?
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00

nalleolut
"Hanki elämä"
Viestit: 18920
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: 99 2.0L vm 1975

Viesti Kirjoittaja nalleolut » La Helmi 21, 2015 08:02

Kiinnityskin ihan eri 99/900.

Vastaa Viestiin