TeemuHil Viggen harraste (massen ex.)
Re: TeemuHil Viggen harraste (massen ex.)
19.9.2022 @191 050km
Ylimaalaus
Auto ylimaalattiin ammattilaisen toimesta kauttaaltaan. Alkuperäinen harmaa väriksi pelti ja muovi osille, sekä etu- ja takapuskurien viggenille tyypilliset tumman harmaat väritykset maalattiin uudelleen. Samalla vaihdettiin tuulilasi, ajovalojen lasit, lokasuojien viggen merkit sekä maski uuteen. Samalla kun pyyhkimet oli purettu niin oli helppo vaihtaa raitisilmansuodatin uuteen. originaalia tottakai.
Alla projektista muutama kuva.
Seuraavaksi odotellaan muutama kuukausi maalin kuivumista, että pääsee pinnoituksen laittamaan. Taitaa jäädä ensi kevään hommiksi kun on aika laittaa viggeni peiton alle lämpimään talvihorrokseen.
Ylimaalaus
Auto ylimaalattiin ammattilaisen toimesta kauttaaltaan. Alkuperäinen harmaa väriksi pelti ja muovi osille, sekä etu- ja takapuskurien viggenille tyypilliset tumman harmaat väritykset maalattiin uudelleen. Samalla vaihdettiin tuulilasi, ajovalojen lasit, lokasuojien viggen merkit sekä maski uuteen. Samalla kun pyyhkimet oli purettu niin oli helppo vaihtaa raitisilmansuodatin uuteen. originaalia tottakai.
Alla projektista muutama kuva.
Seuraavaksi odotellaan muutama kuukausi maalin kuivumista, että pääsee pinnoituksen laittamaan. Taitaa jäädä ensi kevään hommiksi kun on aika laittaa viggeni peiton alle lämpimään talvihorrokseen.
Viimeksi muokannut TeemuHil, Ma Huhti 15, 2024 11:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
#7603
• 9-3 Viggen harraste
• 900 -88 3d
Ex:
• 9-5 Aero -04 • 9-5 Aero -02 • 900 T16 3d • 900i -89 "ex poliisiauto" • 9000 Aero -94 • 9-5 Aero -00 • 900i 3d -89 • 9-5 2.0t -04 • 9-3 Turbo X -08 • 9-3 1.8t -04
• 9-3 Viggen harraste
• 900 -88 3d
Ex:
• 9-5 Aero -04 • 9-5 Aero -02 • 900 T16 3d • 900i -89 "ex poliisiauto" • 9000 Aero -94 • 9-5 Aero -00 • 900i 3d -89 • 9-5 2.0t -04 • 9-3 Turbo X -08 • 9-3 1.8t -04
Re: TeemuHil Viggen harraste (massen ex.)
Tuosta taitaa tulla siis pitoauto
Järin huonolta tuo ei näyttänyt aiemminkaan mut nyt on kyllä siisti.
Järin huonolta tuo ei näyttänyt aiemminkaan mut nyt on kyllä siisti.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Re: TeemuHil Viggen harraste (massen ex.)
Nyt on kyllä viimeisen päälle!
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Re: TeemuHil Viggen harraste (massen ex.)
Nyt kyllä jysähti ja ihan pystyyn asti. Kuten aiemmin jo todettu, niin siisti se taisi olla jo aiemminkin, mutta nyt on vähintäänkin erittäin siisti. Koita pitää siinä kunnossa, että raaskit vielä ulkoiluttaa.
9-5 NG | 9-3 SC | 9-3 Aero | 95 V4 | Exät | 9-3 SC TiDs | 9-5 Aero | 900 Turbo T8 x 2 | 9-3 SE | 9000 CS x 4 |
"Having a fast SAAB is like coming out of the closet, you might surprise people, but you're still gay"
"Having a fast SAAB is like coming out of the closet, you might surprise people, but you're still gay"
Re: TeemuHil Viggen harraste (massen ex.)
Monesti harmittanut autojen myynti jälkikäteen, mutta tämä löysi kyllä arvoisensa kodin ja siitä todella iloinen!
Sitä ei pysty kieltämään etteikö tähänkin olisi syntynyt suhteellisen vahva tunneside vuosien varrella. Rehellisesti sanottuna auto tuli tutuksi
Nytpä tähänkin tehty ne mitkä itseä mietityttämään jäi eli ylimaalaus ja tuulilasi
Kesällä sitten viimeistään pitää kahvitella
Sitä ei pysty kieltämään etteikö tähänkin olisi syntynyt suhteellisen vahva tunneside vuosien varrella. Rehellisesti sanottuna auto tuli tutuksi
Nytpä tähänkin tehty ne mitkä itseä mietityttämään jäi eli ylimaalaus ja tuulilasi
Kesällä sitten viimeistään pitää kahvitella
ex. Viggen harraste
#7409 TH
#7409 TH
Re: TeemuHil Viggen harraste (massen ex.)
Päivittelyä tänne pitkästä aikaa:
Saabbi lokakuusta lähtien talvehtinut lämpimässä tallissa, tankki täynnä bensaa. Kuullut huhua, että bensa säilyy paremmin kuin etanoli niin päädyin tähän ratkaisuun. Talven jälkeen tarkoitus tankata etanolit tankkiin ja "puhdistuksen" jälkeen taas öljyt ja suodatin vaihtoon. Samalla tulpat vaihtoon. Nykyisillä öljyillä ei paljoa kerennyt ajamaan loppukesässä, koska auto oli pitkään maalauksessa. Autoa käynnistelty kuukauden välein ja käytetty lämpimäksi niin liikkuvat osat saaneet liikettä.
Nykyiset kaiuttimet alkaa rämisemään, katsoin kaiuttimien kuntoa ainakin hattuhyllyllä, niin elementtien jousto osista puolet hävinneet. Löyty luultavasti syy räminään. Ajattelin laittaa uudet kaiuttimet jokaiseen nurkkaan talven mittaan, tai viimeistään kesän alussa. Ajattelin 3-tie 6x9 hattuhyllylle, oviin 6.5" midibassot ja kojelaudalle 3.5" 2-tie kaiuttimet. Nämä koot pitäisi olla oikeat, mutta korjatkaa jos olen väärässä .
Loppukesästä ilmestyi vettä konttiin pesun yhteydessä, niin syyksi löytyi väsynyt kontin tiiviste. Mutkan kohdilta tiiviste jää liian lyttyyn ja ei tiivistä konttia kunnolla. Uusi käytetty hommattu ja sekin menee vaihtoon.
Katolla oleva antennin tiiviste alkaa olla parhaat päivät nähneet ja halkeillut. Uusia ei tunnu löytyvän enää viggen malliselle antennille, niin päädyin ostamaan ns. ohutta kumimattoa. Leikkaamalla sen antennin jalan kokoiseksi, pitäisi tulla hyvä.
Tällä hetkellä auto on ollut ilman pinnoitusta, jotta maali on saanut maksimaallisen kuivumisajan. Ennen ensimmäisiä ajoja Fusso coat white- vaha pintaan ja kovaa ajoa.
To do:
- Kaiuttimien vaihto
- Antennin tiiviste katolta vaihtoon
- Peräkontin tiiviste vaihtoon
- Vahat pintaan
Saabbi lokakuusta lähtien talvehtinut lämpimässä tallissa, tankki täynnä bensaa. Kuullut huhua, että bensa säilyy paremmin kuin etanoli niin päädyin tähän ratkaisuun. Talven jälkeen tarkoitus tankata etanolit tankkiin ja "puhdistuksen" jälkeen taas öljyt ja suodatin vaihtoon. Samalla tulpat vaihtoon. Nykyisillä öljyillä ei paljoa kerennyt ajamaan loppukesässä, koska auto oli pitkään maalauksessa. Autoa käynnistelty kuukauden välein ja käytetty lämpimäksi niin liikkuvat osat saaneet liikettä.
Nykyiset kaiuttimet alkaa rämisemään, katsoin kaiuttimien kuntoa ainakin hattuhyllyllä, niin elementtien jousto osista puolet hävinneet. Löyty luultavasti syy räminään. Ajattelin laittaa uudet kaiuttimet jokaiseen nurkkaan talven mittaan, tai viimeistään kesän alussa. Ajattelin 3-tie 6x9 hattuhyllylle, oviin 6.5" midibassot ja kojelaudalle 3.5" 2-tie kaiuttimet. Nämä koot pitäisi olla oikeat, mutta korjatkaa jos olen väärässä .
Loppukesästä ilmestyi vettä konttiin pesun yhteydessä, niin syyksi löytyi väsynyt kontin tiiviste. Mutkan kohdilta tiiviste jää liian lyttyyn ja ei tiivistä konttia kunnolla. Uusi käytetty hommattu ja sekin menee vaihtoon.
Katolla oleva antennin tiiviste alkaa olla parhaat päivät nähneet ja halkeillut. Uusia ei tunnu löytyvän enää viggen malliselle antennille, niin päädyin ostamaan ns. ohutta kumimattoa. Leikkaamalla sen antennin jalan kokoiseksi, pitäisi tulla hyvä.
Tällä hetkellä auto on ollut ilman pinnoitusta, jotta maali on saanut maksimaallisen kuivumisajan. Ennen ensimmäisiä ajoja Fusso coat white- vaha pintaan ja kovaa ajoa.
To do:
- Kaiuttimien vaihto
- Antennin tiiviste katolta vaihtoon
- Peräkontin tiiviste vaihtoon
- Vahat pintaan
#7603
• 9-3 Viggen harraste
• 900 -88 3d
Ex:
• 9-5 Aero -04 • 9-5 Aero -02 • 900 T16 3d • 900i -89 "ex poliisiauto" • 9000 Aero -94 • 9-5 Aero -00 • 900i 3d -89 • 9-5 2.0t -04 • 9-3 Turbo X -08 • 9-3 1.8t -04
• 9-3 Viggen harraste
• 900 -88 3d
Ex:
• 9-5 Aero -04 • 9-5 Aero -02 • 900 T16 3d • 900i -89 "ex poliisiauto" • 9000 Aero -94 • 9-5 Aero -00 • 900i 3d -89 • 9-5 2.0t -04 • 9-3 Turbo X -08 • 9-3 1.8t -04
Re: TeemuHil Viggen harraste (massen ex.)
Meidän rykissä on Rainbowin erillissarja edessä. Siinä on 6,5 ovissa ja diskantit kojelaudalla. Vahvari on takakontissa ja jakosuotimet apukuskin jalkatilan puolella keskikonsolissa.TeemuHil kirjoitti: ↑Pe Tammi 06, 2023 19:51Nykyiset kaiuttimet alkaa rämisemään, katsoin kaiuttimien kuntoa ainakin hattuhyllyllä, niin elementtien jousto osista puolet hävinneet. Löyty luultavasti syy räminään. Ajattelin laittaa uudet kaiuttimet jokaiseen nurkkaan talven mittaan, tai viimeistään kesän alussa. Ajattelin 3-tie 6x9 hattuhyllylle, oviin 6.5" midibassot ja kojelaudalle 3.5" 2-tie kaiuttimet. Nämä koot pitäisi olla oikeat, mutta korjatkaa jos olen väärässä .
Lisäksi vaihdoin taakse uudet 6x9 kajarit, mutta onneksi sain sovittaa useampia kajareita paikalleen, koska kaikki eivät siihen sopineet. Siihen tarvitaan sellainen korotuspala, jonka avulla kaiutin nousee vähän ylemmäs. Vastaavat korotukset pitää olla myös ovikajareille...
Eski
Re: TeemuHil Viggen harraste (massen ex.)
To do listaan päivittelyä
Antennin jalan tiiviste vaihettiin DIY malliseen kumimatosta muotoiltuun tiivistee, sillä uusia tiivisteitä ei saa. Viggen mallin antennin jalkaan ei saa pelkkää tiivistettä, täytyisi ostaa koko antenni, eikä niitäkään saa enää. Hyvä tuli 2mm paksuisella kumitiivisteellä itse leikattuna.
Takakontin tiiviste vaihdettu toivottavasti pitävempään, selviää kesällä ensimmäisillä pesuilla.
Vahaksi auton päälle valikoitui Soft99 Fusso Coat White. Levitys ja kiillotus käsipelissä . Hyvää jälkeä oli maalaamo tehnyt, roskia ei löytynyt vaikka kuinka yritti etsiä jälkiä. Vain pieni lakka valuma kuskin ovessa. Samalla pieni ulkoilutus ja renkaisiin talvikelin ilmat . Vasta vahattu ulkoilutus kuva alla:
Kaiuttimet vaihdettu tälle vuosituhannelle. Hattuhyllyn kaiuttimet alkoi kuulostaa siltä, että kourallinen hiekkaa olisi kaiutinelementin päällä. Kaiuttimien jousto osat halkeilleet koko matkalta (kuva alla), joten uusin kaikki 3 paria kaiuttimia. Äänentoisto testattu ja alkaa kuulostaa jo itselle riittävän hyvältä, kun en itse oikein hifi miehiä ole. Soitin saattaa mennä vielä jossain kohtaa vaihtoon...
Kaiuttimiksi valikoitui:
- JL Audio C2-350x 3,5"
- Hertz MP165P.3 6.5" midbassokaiuttimet
- Hertz CPX 690 3-tie 6x9" koaksiaalikaiuttimet
Alla kuva entisten kaiuttimien kunnosta, erityisesti hattuhyllyn 6x9 :
Nyt odotellaan kesää, että pääsee taas illa baanalle
Antennin jalan tiiviste vaihettiin DIY malliseen kumimatosta muotoiltuun tiivistee, sillä uusia tiivisteitä ei saa. Viggen mallin antennin jalkaan ei saa pelkkää tiivistettä, täytyisi ostaa koko antenni, eikä niitäkään saa enää. Hyvä tuli 2mm paksuisella kumitiivisteellä itse leikattuna.
Takakontin tiiviste vaihdettu toivottavasti pitävempään, selviää kesällä ensimmäisillä pesuilla.
Vahaksi auton päälle valikoitui Soft99 Fusso Coat White. Levitys ja kiillotus käsipelissä . Hyvää jälkeä oli maalaamo tehnyt, roskia ei löytynyt vaikka kuinka yritti etsiä jälkiä. Vain pieni lakka valuma kuskin ovessa. Samalla pieni ulkoilutus ja renkaisiin talvikelin ilmat . Vasta vahattu ulkoilutus kuva alla:
Kaiuttimet vaihdettu tälle vuosituhannelle. Hattuhyllyn kaiuttimet alkoi kuulostaa siltä, että kourallinen hiekkaa olisi kaiutinelementin päällä. Kaiuttimien jousto osat halkeilleet koko matkalta (kuva alla), joten uusin kaikki 3 paria kaiuttimia. Äänentoisto testattu ja alkaa kuulostaa jo itselle riittävän hyvältä, kun en itse oikein hifi miehiä ole. Soitin saattaa mennä vielä jossain kohtaa vaihtoon...
Kaiuttimiksi valikoitui:
- JL Audio C2-350x 3,5"
- Hertz MP165P.3 6.5" midbassokaiuttimet
- Hertz CPX 690 3-tie 6x9" koaksiaalikaiuttimet
Alla kuva entisten kaiuttimien kunnosta, erityisesti hattuhyllyn 6x9 :
Nyt odotellaan kesää, että pääsee taas illa baanalle
#7603
• 9-3 Viggen harraste
• 900 -88 3d
Ex:
• 9-5 Aero -04 • 9-5 Aero -02 • 900 T16 3d • 900i -89 "ex poliisiauto" • 9000 Aero -94 • 9-5 Aero -00 • 900i 3d -89 • 9-5 2.0t -04 • 9-3 Turbo X -08 • 9-3 1.8t -04
• 9-3 Viggen harraste
• 900 -88 3d
Ex:
• 9-5 Aero -04 • 9-5 Aero -02 • 900 T16 3d • 900i -89 "ex poliisiauto" • 9000 Aero -94 • 9-5 Aero -00 • 900i 3d -89 • 9-5 2.0t -04 • 9-3 Turbo X -08 • 9-3 1.8t -04
Re: TeemuHil Viggen harraste (massen ex.)
On tuo 3-ovinen viggen vaan hieno auto vielä vuonna 2023, kun vertaa moneen uuteen autoon.
Jäsen #720 6 * turbo, 1 * Aero
Re: TeemuHil Viggen harraste (massen ex.)
Siis nimenomaan, samaa itsekin mietin, että reilu 20v vanha auto näyttää noin hienolta. Liekö osuutta sillä että katsoo lasit päässä
Re: TeemuHil Viggen harraste (massen ex.)
Viggen on kyllä onnistunut kokonaisuus. Sellainen hillitty, mutta raamikas voimanpesä, josta näkee päälle että puhutaan ihan menevästä vepottimesta, mutta joka ei ole sellainen rääväsuinen uhittelija.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: TeemuHil Viggen harraste (massen ex.)
1.5.2023 @192 080km
Viggenillä pari viikkoa ajoa takana talvisäilönnän jälkeen. Ilmanputsari puhdistettiin talven mittaan. Ennen turboa oleva imuputki muokattiin paremmin virtaavaksi, aiheuttaen vähemmän pyörteitä imupuolelle ja se valmistettiin rosterista. Ensimmäinen rajumpi veto säikäytti talven jäljiltä .
Aluksi säikytteli etupäästä oikealta kolisevalla äänellä, silloin kun veto meni päälle tai moottorijarrutus alkoi. Ensimmäisenä tuli mieleen vetoakselin tukilaakeri, joka hiljattain vaihdettu. Mutta syyksi selvisi vetarin pultin löysyys. Pultti oli sormitiukkuudella, mutta nyt pistetty ohjeen mukaan 60nm +90°. Toivottavasti kestäisi nyt taas pari tuhatta kiinni.
Ilmastointia tarvitsi viime viikolla, mutta kompura ei kytkeytynyt päälle... Ilmastointi täytettiin n. 200g mutta ei siltikään vaikutusta. Mittasin kompuran releen ja maan välisen johdon vastukseksi 1.5M ohm. Siitä voi laskea I=U/R niin paljoa ei virtaa kompuralle mennyt. Ihme ettei kytkeytynyt... Pelkäsin pahinta, että kompuran magneetin käämi olisi ollut entinen, mutta tällä kertaa homma korjattiin liittimen contactispraylla. Tällä kertaa vastukseksi saatiin 0.5 ohm .Viime kerralla kun ilmastointi ei toiminut 9000:ssa niin ongelmaksi selvisi hapettunut liitos jäätymisenesto termostaatin liittimessä. Tästä opimme tarkastamaan kytkennät ennen täyttöhuoltoa.
Toisena vikana ilmeni, että ei puhalla naaman venttiileistä ilmaa ollenkaan. Päivän purin ja tutkin kaverin og 9-3 purkuautoa ja tarkastelin läppien toimintaa niin ainakin siinä oli läpät täynnä hyvin pientä hiekkaa ja kääntyminen oli raskasta. Ne kun putsasi niin toimi kuin junan vessa. Ainut tapa päästä läppiin käsiksi on purkaa koko koelauta kaikkine hilppeineen. Tällä kertaa tyydyin puhaltamaan paineilmaa tuulilasin puhallus kanaviin, samalla säätäen ilman puhallus suuntaa. Ja kas kummaa vika korjaantui.
Seuraavaksi ajelua ja nykyisillä öljyillä ajettu vasta reilu pari tuhatta niin pistetään uudet öljyt ja tulpat vaikka ensiviikolla, kunhan tänään tankkaamani etanolitankillinen pesee koneen puhtaaksi, niistä vähäisistä karstoista mitä yksi tankillinen bensaa on aiheuttanut .
To do:
- takakontin alareunan maalausta sisäpuolelta (millimetrin kokoista pientä ruostetäplää)
- takakontin reuna haljenut vasemmalta kontin vääränlaisen nykimisen johdosta halkeama noin 1.5cm --> kemppiä näyttämään
Viggenillä pari viikkoa ajoa takana talvisäilönnän jälkeen. Ilmanputsari puhdistettiin talven mittaan. Ennen turboa oleva imuputki muokattiin paremmin virtaavaksi, aiheuttaen vähemmän pyörteitä imupuolelle ja se valmistettiin rosterista. Ensimmäinen rajumpi veto säikäytti talven jäljiltä .
Aluksi säikytteli etupäästä oikealta kolisevalla äänellä, silloin kun veto meni päälle tai moottorijarrutus alkoi. Ensimmäisenä tuli mieleen vetoakselin tukilaakeri, joka hiljattain vaihdettu. Mutta syyksi selvisi vetarin pultin löysyys. Pultti oli sormitiukkuudella, mutta nyt pistetty ohjeen mukaan 60nm +90°. Toivottavasti kestäisi nyt taas pari tuhatta kiinni.
Ilmastointia tarvitsi viime viikolla, mutta kompura ei kytkeytynyt päälle... Ilmastointi täytettiin n. 200g mutta ei siltikään vaikutusta. Mittasin kompuran releen ja maan välisen johdon vastukseksi 1.5M ohm. Siitä voi laskea I=U/R niin paljoa ei virtaa kompuralle mennyt. Ihme ettei kytkeytynyt... Pelkäsin pahinta, että kompuran magneetin käämi olisi ollut entinen, mutta tällä kertaa homma korjattiin liittimen contactispraylla. Tällä kertaa vastukseksi saatiin 0.5 ohm .Viime kerralla kun ilmastointi ei toiminut 9000:ssa niin ongelmaksi selvisi hapettunut liitos jäätymisenesto termostaatin liittimessä. Tästä opimme tarkastamaan kytkennät ennen täyttöhuoltoa.
Toisena vikana ilmeni, että ei puhalla naaman venttiileistä ilmaa ollenkaan. Päivän purin ja tutkin kaverin og 9-3 purkuautoa ja tarkastelin läppien toimintaa niin ainakin siinä oli läpät täynnä hyvin pientä hiekkaa ja kääntyminen oli raskasta. Ne kun putsasi niin toimi kuin junan vessa. Ainut tapa päästä läppiin käsiksi on purkaa koko koelauta kaikkine hilppeineen. Tällä kertaa tyydyin puhaltamaan paineilmaa tuulilasin puhallus kanaviin, samalla säätäen ilman puhallus suuntaa. Ja kas kummaa vika korjaantui.
Seuraavaksi ajelua ja nykyisillä öljyillä ajettu vasta reilu pari tuhatta niin pistetään uudet öljyt ja tulpat vaikka ensiviikolla, kunhan tänään tankkaamani etanolitankillinen pesee koneen puhtaaksi, niistä vähäisistä karstoista mitä yksi tankillinen bensaa on aiheuttanut .
To do:
- takakontin alareunan maalausta sisäpuolelta (millimetrin kokoista pientä ruostetäplää)
- takakontin reuna haljenut vasemmalta kontin vääränlaisen nykimisen johdosta halkeama noin 1.5cm --> kemppiä näyttämään
#7603
• 9-3 Viggen harraste
• 900 -88 3d
Ex:
• 9-5 Aero -04 • 9-5 Aero -02 • 900 T16 3d • 900i -89 "ex poliisiauto" • 9000 Aero -94 • 9-5 Aero -00 • 900i 3d -89 • 9-5 2.0t -04 • 9-3 Turbo X -08 • 9-3 1.8t -04
• 9-3 Viggen harraste
• 900 -88 3d
Ex:
• 9-5 Aero -04 • 9-5 Aero -02 • 900 T16 3d • 900i -89 "ex poliisiauto" • 9000 Aero -94 • 9-5 Aero -00 • 900i 3d -89 • 9-5 2.0t -04 • 9-3 Turbo X -08 • 9-3 1.8t -04
Re: TeemuHil Viggen harraste (massen ex.)
12.5.2023 @ 193 020km
Perus huolto
Kesää varten perus huolto tehty, jossa vaihdettu:
- Öljyt castrol magnatec 5w-40
- Öljynsuodatin GM original
- Tulpat NGK BCPR7ES-11
Tälläkään kertaa ei löytynyt öljypohjasta mitään silppua
Perus huolto
Kesää varten perus huolto tehty, jossa vaihdettu:
- Öljyt castrol magnatec 5w-40
- Öljynsuodatin GM original
- Tulpat NGK BCPR7ES-11
Tälläkään kertaa ei löytynyt öljypohjasta mitään silppua
#7603
• 9-3 Viggen harraste
• 900 -88 3d
Ex:
• 9-5 Aero -04 • 9-5 Aero -02 • 900 T16 3d • 900i -89 "ex poliisiauto" • 9000 Aero -94 • 9-5 Aero -00 • 900i 3d -89 • 9-5 2.0t -04 • 9-3 Turbo X -08 • 9-3 1.8t -04
• 9-3 Viggen harraste
• 900 -88 3d
Ex:
• 9-5 Aero -04 • 9-5 Aero -02 • 900 T16 3d • 900i -89 "ex poliisiauto" • 9000 Aero -94 • 9-5 Aero -00 • 900i 3d -89 • 9-5 2.0t -04 • 9-3 Turbo X -08 • 9-3 1.8t -04
Re: TeemuHil Viggen harraste (massen ex.)
Mukavasti siis lähtee -kausi alkuun ja kalusto ojennuksessa
Meitin pitää ajella Saabit kesällä paikallispotkuihin
Satamaan Sannille Vedyille tai letuille
Meitin pitää ajella Saabit kesällä paikallispotkuihin
Satamaan Sannille Vedyille tai letuille
Sininen Saab 9-3, '99
Re: TeemuHil Viggen harraste (massen ex.)
9.6.2023 @193 775km
Katsastusta ja remonttia
Ilmastointi oli vuotanut jonkun aikaa aineita pihalle rikkinäisen o-renkaan vuoksi (osanumero 4756599), onneksi Masse oli ostanut renkaan jo valmiiks. Ilmastoinnin kompuraa joutui hieman irrottamaan, jotta sai liitännän aukeamaan helposti. Ilmastoinnin täytin 770g, niinkuin tarrassa oli ohjeistettu. Nyt taitaa olla valmiina kesän rientoihin.
Käsijarrun säätö leimalle, mutta kotiin palatessa huomasin vasemman puoleisen jarrulevyn olevan kuumana. Vika diagnosoitui jumittuvaan käsijarruvaijeriin. Uusi motonetistä sekä vaihtotyötä noin 30min, jonka jälkeen säätötyö oikeaoppisesti. Lie kuinka pitkään käsijarru laahannut . Ehkä hieman kohottunut polttoaineen kulutus selittyy tällä...
Katsastus suoritettiin samalla, läpihän se meni. Kilometrejä edellisen katsastuksen välillä kerkisi kertyä ~7 000km. Päästöjä mitatessa kieroksilla, katsuri joutui hieman lämmittämään kattia, jotta vaadittu HC arvo (0,3) saavutettiin. Onneksi tämä vielä euro 2, joten raja on hieman korkeampi. Vuoden uudemmassa mallissa (euro 3) täytyisi olla arvon alle 0,2, jota tällä katilla ei olisi saavutettu lainkaan. Mittarin sai arvojen 0,26-0,28 välille, joten riittävä. Korjatkaa jos olen väärässä arvoista tai päästöluokista.
Havaittuja vikoja katsastuksessa, vänkärin sumuvalo ei toimi sekä ajovalojen korkeudensäätö ei toimi. Sumuvalo alkoi pelaamaan kun katsuri laittoi konepellin kiinni, joka viittaa huonoon/hapettuneeseen liitokseen. Korkeudensäätöä en ole koskaan edes käyttänyt, mutta pitää ihmetellä se kuntoon jossain välissä. Pohjaa ei katsuri kolistellut rengasraudan kanssa tälläkään kertaa
Öljyjä tsekkaillut, ei ole vajunut ja pysyvät kirkkaana. Hyvä niin
To do:
- Yllä olevan postauksen lista
- ajovalojen korkeudensäätö kuntoon
Katsastusta ja remonttia
Ilmastointi oli vuotanut jonkun aikaa aineita pihalle rikkinäisen o-renkaan vuoksi (osanumero 4756599), onneksi Masse oli ostanut renkaan jo valmiiks. Ilmastoinnin kompuraa joutui hieman irrottamaan, jotta sai liitännän aukeamaan helposti. Ilmastoinnin täytin 770g, niinkuin tarrassa oli ohjeistettu. Nyt taitaa olla valmiina kesän rientoihin.
Käsijarrun säätö leimalle, mutta kotiin palatessa huomasin vasemman puoleisen jarrulevyn olevan kuumana. Vika diagnosoitui jumittuvaan käsijarruvaijeriin. Uusi motonetistä sekä vaihtotyötä noin 30min, jonka jälkeen säätötyö oikeaoppisesti. Lie kuinka pitkään käsijarru laahannut . Ehkä hieman kohottunut polttoaineen kulutus selittyy tällä...
Katsastus suoritettiin samalla, läpihän se meni. Kilometrejä edellisen katsastuksen välillä kerkisi kertyä ~7 000km. Päästöjä mitatessa kieroksilla, katsuri joutui hieman lämmittämään kattia, jotta vaadittu HC arvo (0,3) saavutettiin. Onneksi tämä vielä euro 2, joten raja on hieman korkeampi. Vuoden uudemmassa mallissa (euro 3) täytyisi olla arvon alle 0,2, jota tällä katilla ei olisi saavutettu lainkaan. Mittarin sai arvojen 0,26-0,28 välille, joten riittävä. Korjatkaa jos olen väärässä arvoista tai päästöluokista.
Havaittuja vikoja katsastuksessa, vänkärin sumuvalo ei toimi sekä ajovalojen korkeudensäätö ei toimi. Sumuvalo alkoi pelaamaan kun katsuri laittoi konepellin kiinni, joka viittaa huonoon/hapettuneeseen liitokseen. Korkeudensäätöä en ole koskaan edes käyttänyt, mutta pitää ihmetellä se kuntoon jossain välissä. Pohjaa ei katsuri kolistellut rengasraudan kanssa tälläkään kertaa
Öljyjä tsekkaillut, ei ole vajunut ja pysyvät kirkkaana. Hyvä niin
To do:
- Yllä olevan postauksen lista
- ajovalojen korkeudensäätö kuntoon
#7603
• 9-3 Viggen harraste
• 900 -88 3d
Ex:
• 9-5 Aero -04 • 9-5 Aero -02 • 900 T16 3d • 900i -89 "ex poliisiauto" • 9000 Aero -94 • 9-5 Aero -00 • 900i 3d -89 • 9-5 2.0t -04 • 9-3 Turbo X -08 • 9-3 1.8t -04
• 9-3 Viggen harraste
• 900 -88 3d
Ex:
• 9-5 Aero -04 • 9-5 Aero -02 • 900 T16 3d • 900i -89 "ex poliisiauto" • 9000 Aero -94 • 9-5 Aero -00 • 900i 3d -89 • 9-5 2.0t -04 • 9-3 Turbo X -08 • 9-3 1.8t -04