9.6.2023 @193 775km
Katsastusta ja remonttia
Ilmastointi oli vuotanut jonkun aikaa aineita pihalle rikkinäisen o-renkaan vuoksi (osanumero 4756599), onneksi Masse oli ostanut renkaan jo valmiiks. Ilmastoinnin kompuraa joutui hieman irrottamaan, jotta sai liitännän aukeamaan helposti. Ilmastoinnin täytin 770g, niinkuin tarrassa oli ohjeistettu. Nyt taitaa olla valmiina kesän rientoihin.
Käsijarrun säätö leimalle, mutta kotiin palatessa huomasin vasemman puoleisen jarrulevyn olevan kuumana. Vika diagnosoitui jumittuvaan käsijarruvaijeriin. Uusi motonetistä sekä vaihtotyötä noin 30min, jonka jälkeen säätötyö oikeaoppisesti. Lie kuinka pitkään käsijarru laahannut

. Ehkä hieman kohottunut polttoaineen kulutus selittyy tällä...
Katsastus suoritettiin samalla, läpihän se meni. Kilometrejä edellisen katsastuksen välillä kerkisi kertyä ~7 000km. Päästöjä mitatessa kieroksilla, katsuri joutui hieman lämmittämään kattia, jotta vaadittu HC arvo (0,3) saavutettiin. Onneksi tämä vielä euro 2, joten raja on hieman korkeampi. Vuoden uudemmassa mallissa (euro 3) täytyisi olla arvon alle 0,2, jota tällä katilla ei olisi saavutettu lainkaan. Mittarin sai arvojen 0,26-0,28 välille, joten riittävä. Korjatkaa jos olen väärässä arvoista tai päästöluokista.
Havaittuja vikoja katsastuksessa, vänkärin sumuvalo ei toimi sekä ajovalojen korkeudensäätö ei toimi. Sumuvalo alkoi pelaamaan kun katsuri laittoi konepellin kiinni, joka viittaa huonoon/hapettuneeseen liitokseen. Korkeudensäätöä en ole koskaan edes käyttänyt, mutta pitää ihmetellä se kuntoon jossain välissä. Pohjaa ei katsuri kolistellut rengasraudan kanssa tälläkään kertaa
Öljyjä tsekkaillut, ei ole vajunut ja pysyvät kirkkaana. Hyvä niin
To do:
- Yllä olevan postauksen lista
- ajovalojen korkeudensäätö kuntoon