
Ja aivan oikein, kyseessähän on mun tonnari, joka on suulin päädyllä maannu joku neljä vuotta. Tekniikaltaan täys kymppi, koriltaan sellanen, että ei tarvi sääliä ja sisustaki niin homees, et laihdutuskuuri ei haittaa...
Tuohan nyt vedetään kevään ratapäiviä ajatelleen nippuun. Eli kytkin jo etukäteen, Suokolta Stage1, jyväskyläläisten kahvipöytätietoa mallaillen joku iso öljynjäähdytin ja radalle.
Tästähän ei ole tarkotus tehdä mitää kädelle.com-soveltuvaa wnb-ratatykkiä, vaan ruosteet saa olla, kaikki mikä jarruhiekalla kuitenki hajoo saa lähteä ja sisältä kaikki turha pois, jotta kori kevenee. Tarkoitus on kuitenki saada hauskanpitoa ja "ajoharjoittelua", joten renkaiksi vois ostaa käytetyt semi-sliksit tai miksei jopa sliksit. Nettivaraosas sellasia tähän soveltuvia "ammattirenkaita" saa satasella-kahdella per sarja. Mutta ongelmaksi tulee pelottelut siitä, että pitoa on niin paljo, että jousitus pohjaa, ja kun jousien pohjates pitoa riittää, niin se on kattokierros ja ratapäivä päätty siihen.
Alusta on ihan loppu, joten sitä voi lähteä muuttamaan. Tarkotus ei ole tehdä tieliikennekelposta, joten mig kyllä hoittaa sen, mihin tehtaan linjat ei sovi. Mikä on ratakonkarien näkymys alustasta ja renkaista? Jos ostaa ne satasen sliksit, niin kippaako auto jonneratkaisulla eli -30 mm? Entä semislikseillä? Jos otetaan tähtäimeen sliksit, niin onko valmista ehdotusta suunnilleen sopivista jousista ja iskareista, jokka päivän hitsailulla sopis paikalleen?
Budjettihommaahan tää on, joten tonnin alustaa ei aleta ruuvaan alle. Halpa=hyvä. Ajatuksia? Näkemyksiä? Kokemuksia?