Mätä tonnari radalle
Mätä tonnari radalle
Klunssin kanssa ollaan ajatustasolla pyöritelty jo hetki rataromua. Kaksi päivää ajoa vuodessa, ei siis huono sijoitus ollenkaan. Pitkään meinattiin valjastaa joku 9-3SS ratakelpoiseksi, mutta lompakko tökki vastaan. Sitte hiljaisesta myynnistä löyty tämmönen
Ja aivan oikein, kyseessähän on mun tonnari, joka on suulin päädyllä maannu joku neljä vuotta. Tekniikaltaan täys kymppi, koriltaan sellanen, että ei tarvi sääliä ja sisustaki niin homees, et laihdutuskuuri ei haittaa...
Tuohan nyt vedetään kevään ratapäiviä ajatelleen nippuun. Eli kytkin jo etukäteen, Suokolta Stage1, jyväskyläläisten kahvipöytätietoa mallaillen joku iso öljynjäähdytin ja radalle.
Tästähän ei ole tarkotus tehdä mitää kädelle.com-soveltuvaa wnb-ratatykkiä, vaan ruosteet saa olla, kaikki mikä jarruhiekalla kuitenki hajoo saa lähteä ja sisältä kaikki turha pois, jotta kori kevenee. Tarkoitus on kuitenki saada hauskanpitoa ja "ajoharjoittelua", joten renkaiksi vois ostaa käytetyt semi-sliksit tai miksei jopa sliksit. Nettivaraosas sellasia tähän soveltuvia "ammattirenkaita" saa satasella-kahdella per sarja. Mutta ongelmaksi tulee pelottelut siitä, että pitoa on niin paljo, että jousitus pohjaa, ja kun jousien pohjates pitoa riittää, niin se on kattokierros ja ratapäivä päätty siihen.
Alusta on ihan loppu, joten sitä voi lähteä muuttamaan. Tarkotus ei ole tehdä tieliikennekelposta, joten mig kyllä hoittaa sen, mihin tehtaan linjat ei sovi. Mikä on ratakonkarien näkymys alustasta ja renkaista? Jos ostaa ne satasen sliksit, niin kippaako auto jonneratkaisulla eli -30 mm? Entä semislikseillä? Jos otetaan tähtäimeen sliksit, niin onko valmista ehdotusta suunnilleen sopivista jousista ja iskareista, jokka päivän hitsailulla sopis paikalleen?
Budjettihommaahan tää on, joten tonnin alustaa ei aleta ruuvaan alle. Halpa=hyvä. Ajatuksia? Näkemyksiä? Kokemuksia?
Ja aivan oikein, kyseessähän on mun tonnari, joka on suulin päädyllä maannu joku neljä vuotta. Tekniikaltaan täys kymppi, koriltaan sellanen, että ei tarvi sääliä ja sisustaki niin homees, et laihdutuskuuri ei haittaa...
Tuohan nyt vedetään kevään ratapäiviä ajatelleen nippuun. Eli kytkin jo etukäteen, Suokolta Stage1, jyväskyläläisten kahvipöytätietoa mallaillen joku iso öljynjäähdytin ja radalle.
Tästähän ei ole tarkotus tehdä mitää kädelle.com-soveltuvaa wnb-ratatykkiä, vaan ruosteet saa olla, kaikki mikä jarruhiekalla kuitenki hajoo saa lähteä ja sisältä kaikki turha pois, jotta kori kevenee. Tarkoitus on kuitenki saada hauskanpitoa ja "ajoharjoittelua", joten renkaiksi vois ostaa käytetyt semi-sliksit tai miksei jopa sliksit. Nettivaraosas sellasia tähän soveltuvia "ammattirenkaita" saa satasella-kahdella per sarja. Mutta ongelmaksi tulee pelottelut siitä, että pitoa on niin paljo, että jousitus pohjaa, ja kun jousien pohjates pitoa riittää, niin se on kattokierros ja ratapäivä päätty siihen.
Alusta on ihan loppu, joten sitä voi lähteä muuttamaan. Tarkotus ei ole tehdä tieliikennekelposta, joten mig kyllä hoittaa sen, mihin tehtaan linjat ei sovi. Mikä on ratakonkarien näkymys alustasta ja renkaista? Jos ostaa ne satasen sliksit, niin kippaako auto jonneratkaisulla eli -30 mm? Entä semislikseillä? Jos otetaan tähtäimeen sliksit, niin onko valmista ehdotusta suunnilleen sopivista jousista ja iskareista, jokka päivän hitsailulla sopis paikalleen?
Budjettihommaahan tää on, joten tonnin alustaa ei aleta ruuvaan alle. Halpa=hyvä. Ajatuksia? Näkemyksiä? Kokemuksia?
Viimeksi muokannut JP_Vette, Ma Loka 02, 2017 15:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: Mätä tonnari radalle
Mielenkiintoista.
Tässä olis kiva tietää, paljon on (aihion) lähtöpaino ja paljonko se on sitten keväällä ennen kun romuja mennään koeponnistamaan radalle.
Tässä olis kiva tietää, paljon on (aihion) lähtöpaino ja paljonko se on sitten keväällä ennen kun romuja mennään koeponnistamaan radalle.
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Re: Mätä tonnari radalle
Mä voin heittää romut puntarin kautta kaatikselle Odotan 300 kg laihiskuuria, mutta toteuma voi olla eri. Ilmastointi ja Webasto saa jäädä. Webasto lähinnä, jos talvipäiville joskus eksyy, niin pitäähän autos nyt lämmitin olla varikkotaukoja varte
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: Mätä tonnari radalle
Entä jos unohtaa ne slicksit, ostaa jotkut selvästi matalammat vakiokumit niin säästäät ne rahat alustaan. Kallistelu kumminki vähenee huomattavasti jollain 40-sarjalaisilla. Välityksetki tihenee. Pienen et:n vanteet niin saa vähä leveyttä. Camberii saanee eteen lisää viilaamalla reiät soikeeks, saattaa vaatii toki tankon konehuoneeseen tolppien väliin et pysyy.
Ja ohan se kivempi omaks iloks päästellä kun vähä ees sladittaa.
Takacamberin säätö lienee vaikeampaa, jäykempää vakajaa kumminkin saanee.
Ja ohan se kivempi omaks iloks päästellä kun vähä ees sladittaa.
Takacamberin säätö lienee vaikeampaa, jäykempää vakajaa kumminkin saanee.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Re: Mätä tonnari radalle
Jaha, rata-aktiviteettia täälläkin, hyvä.
Kone kannattaa pitää mahdollisimman vakiona, ni pysyy koossakin eikä lämpeä kovin pahasti, niin pystyy ajamaan enemmän kuin 2 kierrosta kerrallaan.
Staagi 1-2 lienee ok, tonnarin coolerikin on paremmin hehtaarilla kuin esim. og-kolkissa.
Jos tonnariin pätee sama kuin muihinkin saappeihin niin kääntyvyys on ongelma. Takavakaaja kannattanee laittaa niin paksu kuin saatavilla vain on.
Renkaiksi semislicksit, esim. yokohama AD08R. Federaalia en suosittele saappiin koska se on altis kaatumaan pahasti alle. R888 ja muut kalliimmat on sitten nopeampia mutta kuluvat nopeammin. Slickseihin en panostaisi ennen kuin alusta oikeasti on hyvä, menee hyvät renkaat ihan hukkaan. Kuluvat nimittäin todella nopeasti ja pilalle jos alusta on liian pehmeä tai muuten huono.
Jos kerran ei ole tarvis pitää kilvissä, hommaisin jonkun halppis-coilarisarjan minkä sovittaisin etupäähän. Kiina-iskarit vain hevon kuuseen ja jotain toimivaa tilalle, esim. koni sport. Coilareihin saa sitten oikeasti tarpeeksi jäykkiä jousia. Perus madallusjouset ovat kaikki aivan liian löysiä vaikka kuinka kovalta tuntuisi tien päällä. Camberia reilusti, luokkaa 3 astetta vaikka alkuun. Casteria niin paljon kuin vain saa. Aurausta lähtisin kokeilemaan pienellä aurauksella, mutta mahdollisimman vähällä.
Jarruihin on pakko panostaa, tonnari on niin painava että ne ovat todella kovilla. Ensin kunnollista jarrunestettä, esim. Motul RBF600, maksaa 15e/purkki motonetissä ja toimii. Jarruletkut ehjät, ei tarvi välttämättä olla mitään punoksia. Ja ennen kaikkea, kunnolliset jarrupalat, itse aloittaisin kokeilut Ferodo ds2500:lla. Maksaa peruspaloihin nähden julmetusti mutta kevyemmät eivät vain toimi. FCP660 näyttää sopivan ainakin joihinkin tonnareihin, kannattaa kuitenkin varmistaa. Täällä ei ainakaan maksa ihan älytöntä ylihintaa. http://www.rallyshop.it/index.php?main_ ... anguage=en
Sitten vain kaasu pohjaan. Kierrosajat paranevat parhaiten ratakilometrejä lisäämällä, joten ajomääriin kannattaa panostaa..
Kone kannattaa pitää mahdollisimman vakiona, ni pysyy koossakin eikä lämpeä kovin pahasti, niin pystyy ajamaan enemmän kuin 2 kierrosta kerrallaan.
Staagi 1-2 lienee ok, tonnarin coolerikin on paremmin hehtaarilla kuin esim. og-kolkissa.
Jos tonnariin pätee sama kuin muihinkin saappeihin niin kääntyvyys on ongelma. Takavakaaja kannattanee laittaa niin paksu kuin saatavilla vain on.
Renkaiksi semislicksit, esim. yokohama AD08R. Federaalia en suosittele saappiin koska se on altis kaatumaan pahasti alle. R888 ja muut kalliimmat on sitten nopeampia mutta kuluvat nopeammin. Slickseihin en panostaisi ennen kuin alusta oikeasti on hyvä, menee hyvät renkaat ihan hukkaan. Kuluvat nimittäin todella nopeasti ja pilalle jos alusta on liian pehmeä tai muuten huono.
Jos kerran ei ole tarvis pitää kilvissä, hommaisin jonkun halppis-coilarisarjan minkä sovittaisin etupäähän. Kiina-iskarit vain hevon kuuseen ja jotain toimivaa tilalle, esim. koni sport. Coilareihin saa sitten oikeasti tarpeeksi jäykkiä jousia. Perus madallusjouset ovat kaikki aivan liian löysiä vaikka kuinka kovalta tuntuisi tien päällä. Camberia reilusti, luokkaa 3 astetta vaikka alkuun. Casteria niin paljon kuin vain saa. Aurausta lähtisin kokeilemaan pienellä aurauksella, mutta mahdollisimman vähällä.
Jarruihin on pakko panostaa, tonnari on niin painava että ne ovat todella kovilla. Ensin kunnollista jarrunestettä, esim. Motul RBF600, maksaa 15e/purkki motonetissä ja toimii. Jarruletkut ehjät, ei tarvi välttämättä olla mitään punoksia. Ja ennen kaikkea, kunnolliset jarrupalat, itse aloittaisin kokeilut Ferodo ds2500:lla. Maksaa peruspaloihin nähden julmetusti mutta kevyemmät eivät vain toimi. FCP660 näyttää sopivan ainakin joihinkin tonnareihin, kannattaa kuitenkin varmistaa. Täällä ei ainakaan maksa ihan älytöntä ylihintaa. http://www.rallyshop.it/index.php?main_ ... anguage=en
Sitten vain kaasu pohjaan. Kierrosajat paranevat parhaiten ratakilometrejä lisäämällä, joten ajomääriin kannattaa panostaa..
Re: Mätä tonnari radalle
Ei kai Tonnari sen painavampi ole kuin og kolkkikaan. Jos tässä nyt oikein rivien välistä luin. Tonnari on kuitenkin huomattavasti kevyempi kuin esim. Femma.Baas 009 kirjoitti: Jarruihin on pakko panostaa, tonnari on niin painava että ne ovat todella kovilla.
9-5 NG | 9-3 SC | 9-3 Aero | 95 V4 | Exät | 9-3 SC TiDs | 9-5 Aero | 900 Turbo T8 x 2 | 9-3 SE | 9000 CS x 4 |
"Having a fast SAAB is like coming out of the closet, you might surprise people, but you're still gay"
"Having a fast SAAB is like coming out of the closet, you might surprise people, but you're still gay"
Re: Mätä tonnari radalle
Ei niin hirveän paljon ng 900 painavampi ja uudempia 9-3 onkin kevyempi mitä tuolta kattelin ja jos pitää tiedot paikkansa.. Koko versus painot hämää kyllä pahasti näissä.
https://www.auto-data.net/fi/?f=showModel&marki_id=124
OG 9-3 02> 2.0t 175hv 1510kg
OG 9-3 98-02 2.0t 185hv 1440kg
Ng900 185hv 1330kg
CS 2.3 Aero 225hp 1440kg
CS 2.0t 150hv 1375kg
Verrokkina tuo mun ( näyttäs sigusta sullakin joskus olleen) S40 ph1.5 2.0t 160hv näyttää 1230kg ja kuulemma (x40.fin) tuolla esim maili +230km/h vaatii 280-300hv, ng 900 meni 297hv/495Nm penkkitehoilla 232km/h ja tonnari meni 260hv/422Nm penkkitehol ( tiellä ehkä oikeasti 275-280hv
irtoaa) 233km/h joten voimassa ei painoeroa ( ehkä mul 9000 2.3l konekoko jotain bonusta merkkas) juuri noilla kopilla vielä huomaa.
Hienoa että hyötykäyttöä tontulle suunnitellaan, halpa budjetti ratavehje on hatunnoston arvoinen kyllä
Alustaan joutuu panostaa kyllä, suorahkolla tiellä tonttuhan on hyvä ajaa mutta tiukalla mutkatiellä ng oli minusta jotenkin parempi käteen. Tosin ng oli konin säädettäväl ja tonnari on Aeron vakioalustalla mutta muuten esim uretaaniakin oli puslissa molemmissa. Radallahan kaikki korostuu.
https://www.auto-data.net/fi/?f=showModel&marki_id=124
OG 9-3 02> 2.0t 175hv 1510kg
OG 9-3 98-02 2.0t 185hv 1440kg
Ng900 185hv 1330kg
CS 2.3 Aero 225hp 1440kg
CS 2.0t 150hv 1375kg
Verrokkina tuo mun ( näyttäs sigusta sullakin joskus olleen) S40 ph1.5 2.0t 160hv näyttää 1230kg ja kuulemma (x40.fin) tuolla esim maili +230km/h vaatii 280-300hv, ng 900 meni 297hv/495Nm penkkitehoilla 232km/h ja tonnari meni 260hv/422Nm penkkitehol ( tiellä ehkä oikeasti 275-280hv
irtoaa) 233km/h joten voimassa ei painoeroa ( ehkä mul 9000 2.3l konekoko jotain bonusta merkkas) juuri noilla kopilla vielä huomaa.
Hienoa että hyötykäyttöä tontulle suunnitellaan, halpa budjetti ratavehje on hatunnoston arvoinen kyllä
Alustaan joutuu panostaa kyllä, suorahkolla tiellä tonttuhan on hyvä ajaa mutta tiukalla mutkatiellä ng oli minusta jotenkin parempi käteen. Tosin ng oli konin säädettäväl ja tonnari on Aeron vakioalustalla mutta muuten esim uretaaniakin oli puslissa molemmissa. Radallahan kaikki korostuu.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Re: Mätä tonnari radalle
Kiitos alustavihjeistä! Eli tolppien yläpäät sisään ja taakse, vinku tekee kyllä tilaa
Jarrut oli listalla, lähinnä ainaki nesteet. "Halvat isommat jarrut" käänsivät aluksi 5x110 kiikarointiin, mutta on se ankeeta ostaa romu kun teknisesti ok jumal-T5 on nurkalla valmiina. Viritykses oli sama ajatus, että ei liikaa ku kuitenki mennää lappu lattias ja lämmöt vaa nousee. Pakopainetta toki pitää helpottaa. Moonlight-tuningin (aidosti) suoraa putkea ei tohdi apinoida, joten ehkä 90 ylös ja Kummeli-tyyliin konepellin läpi toimis kans
Hyötykäyttö on aina hyvästä juu. Tää aihio on niin karu, että edes tulevaisuuden pussihousut tuskin manaa. Lisäks koneena ei oo stroukkeri, vaa tylsä 2.0t, niin tiä sitte itkeekö senkää perään kukaa... Ja toisaalta mikä sitä konetta hajottaa miedolla viriasteella ja uusilla öljyillä polkies
Isoin innostus ratavehkeeseen on tullu jyväskyläläisten kyydis istues. Tää ketju toi jo nyt hyviä perusasioita tiedoksi! Ei tuu panostettua rahaa täysin turhaan ja väärään ratkasuun. Täytyy joku vloppu Klunssin kans repiä aihioo alkuun. On vaa vapaa-aika kortilla plus toinen asuu Pirkkalas ja toinen Vaasas. Onneks auto ja halli on sentää melko tarkkaan puolivälis
Jarrut oli listalla, lähinnä ainaki nesteet. "Halvat isommat jarrut" käänsivät aluksi 5x110 kiikarointiin, mutta on se ankeeta ostaa romu kun teknisesti ok jumal-T5 on nurkalla valmiina. Viritykses oli sama ajatus, että ei liikaa ku kuitenki mennää lappu lattias ja lämmöt vaa nousee. Pakopainetta toki pitää helpottaa. Moonlight-tuningin (aidosti) suoraa putkea ei tohdi apinoida, joten ehkä 90 ylös ja Kummeli-tyyliin konepellin läpi toimis kans
Hyötykäyttö on aina hyvästä juu. Tää aihio on niin karu, että edes tulevaisuuden pussihousut tuskin manaa. Lisäks koneena ei oo stroukkeri, vaa tylsä 2.0t, niin tiä sitte itkeekö senkää perään kukaa... Ja toisaalta mikä sitä konetta hajottaa miedolla viriasteella ja uusilla öljyillä polkies
Isoin innostus ratavehkeeseen on tullu jyväskyläläisten kyydis istues. Tää ketju toi jo nyt hyviä perusasioita tiedoksi! Ei tuu panostettua rahaa täysin turhaan ja väärään ratkasuun. Täytyy joku vloppu Klunssin kans repiä aihioo alkuun. On vaa vapaa-aika kortilla plus toinen asuu Pirkkalas ja toinen Vaasas. Onneks auto ja halli on sentää melko tarkkaan puolivälis
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: Mätä tonnari radalle
Jostain halvalla tai joltain löytys ilmaseksi vakio orkkis niin tuplavakaaja värkkää taakse sekä selfi made poikkituki eteen joka jäykistää cs lötköä keulaa.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Re: Mätä tonnari radalle
Kato joo tällaasia vinkkejä täällä. Hyvä et porukalta tulee kannustusta ja hyötytietoa hyvään tahtiin.
Varmaan alotellaan ihan tuolla purkuhommalla ja sit pikkuhiljaa kaavitaan tarvittavia osia kasaan, kuppipenkit nyt jo olis periaatteessa tiedossa, mikäli mun ja JP:n perse niihin sopii ja hinta on kohtuullinen. Toki eipähän ainakaan kaarteissa putoa penkistä ku on perseestä jumissa
Tarjota saa kyllä osia mikäli jotain on ylimääräistä nurkissa.
Varmaan alotellaan ihan tuolla purkuhommalla ja sit pikkuhiljaa kaavitaan tarvittavia osia kasaan, kuppipenkit nyt jo olis periaatteessa tiedossa, mikäli mun ja JP:n perse niihin sopii ja hinta on kohtuullinen. Toki eipähän ainakaan kaarteissa putoa penkistä ku on perseestä jumissa
Tarjota saa kyllä osia mikäli jotain on ylimääräistä nurkissa.
Ja traktorityylinen läppä päähän, luonnollisesti. Plus sillä vois pelata autokrikettiä tai -pesistä Top Gear -tyyliin tauolla.JP_Vette kirjoitti:Moonlight-tuningin (aidosti) suoraa putkea ei tohdi apinoida, joten ehkä 90 ylös ja Kummeli-tyyliin konepellin läpi toimis kans
Onneks molemmilla pysyy mig, puikko ja rälläkkä sen verran käsissä että noita e-hyväksyttyjä osia saadaan valmistettua tarpeen vaatiessa.Kupari kirjoitti:Jostain halvalla tai joltain löytys ilmaseksi vakio orkkis niin tuplavakaaja värkkää taakse sekä selfi made poikkituki eteen joka jäykistää cs lötköä keulaa.
9-3 1.8t SC 2007
Honda VFR 800FI 1999 "V4 BioPower"
Lada 2107 1700i 1996
Honda VFR 800FI 1999 "V4 BioPower"
Lada 2107 1700i 1996
Re: Mätä tonnari radalle
Niin joo ja kolmen tuuman rosteria löytyy sen verran että varmaan joku käyrä siitä saatais väännettyä ylös. Jotain hyötyä Valiolla työskentelystä oli, sai tuubivärkkiä edullisesti.
9-3 1.8t SC 2007
Honda VFR 800FI 1999 "V4 BioPower"
Lada 2107 1700i 1996
Honda VFR 800FI 1999 "V4 BioPower"
Lada 2107 1700i 1996
Re: Mätä tonnari radalle
Ilmeisesti suunnitelmissa ei ollut Ahvenistolla ajaminen?JP_Vette kirjoitti:Moonlight-tuningin (aidosti) suoraa putkea ei tohdi apinoida, joten ehkä 90 ylös ja Kummeli-tyyliin konepellin läpi toimis kans
jeeeeeee!
Re: Mätä tonnari radalle
Kyllä siihen oikeasti oli tarkoitus laittaa jonkinlainen vaimenninkin. Ei meillä kestä järki aivan suoraa suoraa putkea.Keme kirjoitti:Ilmeisesti suunnitelmissa ei ollut Ahvenistolla ajaminen?JP_Vette kirjoitti:Moonlight-tuningin (aidosti) suoraa putkea ei tohdi apinoida, joten ehkä 90 ylös ja Kummeli-tyyliin konepellin läpi toimis kans
9-3 1.8t SC 2007
Honda VFR 800FI 1999 "V4 BioPower"
Lada 2107 1700i 1996
Honda VFR 800FI 1999 "V4 BioPower"
Lada 2107 1700i 1996
Re: Mätä tonnari radalle
Kuten Keme totesi, Ahveniston meluraja on aika kireä. Lisäksi helvetillinen möly sisällä alkaa 3 kierroksen jälkeen tympimään. Mistäkö tiedän, olen ajanut ihan liikaa rataa autolla missä just käyttökierrosalueella on ihan jäätävä resonanssi pakoputkistossa.
Ei se tonnari juu varmaan paljon OG-kolkkia painavampi ole, varsinkaan riisuttuna. Ittellä kolkki painoi katukuosissa aika tarkkaan 1400kg, radalla ehkä 50kg vähemmän kun irtoromut oli pois autosta. Mutta tonnari painaa ihan joka tapauksessa paljon, ja jarrut ovat vielä kaiken lisäksi pienemmät. Kolkissakin jarrut oli just ja just riittävät, eivät tosiaan hyvät. Voimaa oli vain ~210hv. Suht raskas auto ja paljon vetoja niin jarrut on todella kovilla.
Nykyisellä rataleikkikalulla voisin ajaa vaikka tankillisen täysillä yhtään helppaamatta välillä, jos kuski vain jaksaisi, kun mikään ei ylikuumene. Mutta se onkin alle 1200kg ja 140hv vapari. (näistä varmaan jo pystyy päättelemään ettei ole saab ) Eli viritykset kannattaa pitää minimissä ja viritellä vain niitä kohtia mitkä haittaavat ajamista. Siten vehkeet ehkä pysyy parhaiten kasassa.
Ei se tonnari juu varmaan paljon OG-kolkkia painavampi ole, varsinkaan riisuttuna. Ittellä kolkki painoi katukuosissa aika tarkkaan 1400kg, radalla ehkä 50kg vähemmän kun irtoromut oli pois autosta. Mutta tonnari painaa ihan joka tapauksessa paljon, ja jarrut ovat vielä kaiken lisäksi pienemmät. Kolkissakin jarrut oli just ja just riittävät, eivät tosiaan hyvät. Voimaa oli vain ~210hv. Suht raskas auto ja paljon vetoja niin jarrut on todella kovilla.
Nykyisellä rataleikkikalulla voisin ajaa vaikka tankillisen täysillä yhtään helppaamatta välillä, jos kuski vain jaksaisi, kun mikään ei ylikuumene. Mutta se onkin alle 1200kg ja 140hv vapari. (näistä varmaan jo pystyy päättelemään ettei ole saab ) Eli viritykset kannattaa pitää minimissä ja viritellä vain niitä kohtia mitkä haittaavat ajamista. Siten vehkeet ehkä pysyy parhaiten kasassa.
Re: Mätä tonnari radalle
Nojuu Klunssia lainaten ei munkaa pää kestä suoraa putkea. Toisaalta en sit tiä jos 10 cm turbosta on äänenvaimennin, niin onko ekan ratakierroksen jälkeen kaikki villa palanu
Coltin näin tänää ja hän vakuutti, että Yellow Stuffit vakiolevyille kera kunnon nesteiden niin ei tartte jarruja enempää pohtia, etenkää kunnon laihiksen jälkeen. Neolla hinnat näyttäis olevan 84 £ eteen ja 57 £ taakse, niin ei tartte kahta kertaa miettiä sopiiko tähän halpispaskaan vai ei.
Mä maanantaina jo potkein raadon kylkiä. Nyt pitäs joku lauantai tai sunnuntai sitte ryhtyä tuumasta toimeen Ne kevään ratapäivät on kuitenki yllättävän pian edes...
Coltin näin tänää ja hän vakuutti, että Yellow Stuffit vakiolevyille kera kunnon nesteiden niin ei tartte jarruja enempää pohtia, etenkää kunnon laihiksen jälkeen. Neolla hinnat näyttäis olevan 84 £ eteen ja 57 £ taakse, niin ei tartte kahta kertaa miettiä sopiiko tähän halpispaskaan vai ei.
Mä maanantaina jo potkein raadon kylkiä. Nyt pitäs joku lauantai tai sunnuntai sitte ryhtyä tuumasta toimeen Ne kevään ratapäivät on kuitenki yllättävän pian edes...
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09