Pelastusoperaatio: Saab Og900 2.1 3D "The Rust Bucket"
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4070
- Liittynyt: Pe Touko 23, 2003 10:48
- Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
- Viesti:
Re: Pelastusoperaatio: Saab Og900 2.1 3D "The Rust Bucket"
Kiitos hyvistä ideoista
Jotta terminaalin kiinnitys olisi tiivis otin kotelon pois laukun sisältä ja leikkasin vanerista kauluksen terminaalin aukon ympärille. Tämän kauluksen limasin sitten kiinni laukkuun ja koteloon. Jotta liitos olisi varmasti tiivis kiinnitin terminaalin pitkillä ruuveilla jotta liima puristuisi kunnolla kaikkiin rakoihin. Terminaalilta vedin kaijutinjohdon subbarille.
Kun subbari oli taas kiinni kotelossa oli kotelo aikalailla valmis. Sitten ryhdyin suunnittelemaan vahvistimelle paikkaa. Löysin varastosta toisen vanhan laukun joka on hieman samankaltainen kuin subbarikotelo. Käytin suurta 4-kanavaista vahvistinta sovittamiseen ja hyvin se laukkuun mahtuu. Teen vielälaukun sisälle välipohjan jonka alla kaikki piuhat saavat olla piilossa ja vain vahvistin on esillä. Sitten täytyy laukun kylkeen asentaa pieni tuuletin varmistamaan ilmanvaihto, ettei vahvistin pääse ylikuumenemaan. Saa nähdä mitä töstä vielä tulee...
Jotta terminaalin kiinnitys olisi tiivis otin kotelon pois laukun sisältä ja leikkasin vanerista kauluksen terminaalin aukon ympärille. Tämän kauluksen limasin sitten kiinni laukkuun ja koteloon. Jotta liitos olisi varmasti tiivis kiinnitin terminaalin pitkillä ruuveilla jotta liima puristuisi kunnolla kaikkiin rakoihin. Terminaalilta vedin kaijutinjohdon subbarille.
Kun subbari oli taas kiinni kotelossa oli kotelo aikalailla valmis. Sitten ryhdyin suunnittelemaan vahvistimelle paikkaa. Löysin varastosta toisen vanhan laukun joka on hieman samankaltainen kuin subbarikotelo. Käytin suurta 4-kanavaista vahvistinta sovittamiseen ja hyvin se laukkuun mahtuu. Teen vielälaukun sisälle välipohjan jonka alla kaikki piuhat saavat olla piilossa ja vain vahvistin on esillä. Sitten täytyy laukun kylkeen asentaa pieni tuuletin varmistamaan ilmanvaihto, ettei vahvistin pääse ylikuumenemaan. Saa nähdä mitä töstä vielä tulee...
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Re: Pelastusoperaatio: Saab Og900 2.1 3D "The Rust Bucket"
Kuis pahalta idealta kuulostaisi, jos vahvistinlaukku olisi pystyssä ja normaalisti auki? Tyyliin sillai että toisella reunalla on pystyssä salkkusubbari ja toisella reunalla avoin vahvistinsalkku.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4070
- Liittynyt: Pe Touko 23, 2003 10:48
- Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
- Viesti:
Re: Pelastusoperaatio: Saab Og900 2.1 3D "The Rust Bucket"
Jos salkku olis auki niin se ratkaisisi sen tuuletuksen tietysti helpoiten
Pitää kokeilla eri vaihtoehtoja takaluukussa.
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Re: Pelastusoperaatio: Saab Og900 2.1 3D "The Rust Bucket"
Hitto ku osais piirtää, rustaisin tuonn vision kuvaksi mitä ajattelin.
Sillai että kun avaat kontin, niin vasemmassa reunassa on vähän vinosti, mukamas remmillä kiinni pystyssä oleva subbarisalkku. Sillai, että subbari osoittaa kutakuinkin kohti oikeata takavaloa (ei kuitenkaan ihan, mutta melkein) ja oikealla vastaavassa asennossa vahvistinsalkku, joka on "levähtänyt" auki.
Sillai että kun avaat kontin, niin vasemmassa reunassa on vähän vinosti, mukamas remmillä kiinni pystyssä oleva subbarisalkku. Sillai, että subbari osoittaa kutakuinkin kohti oikeata takavaloa (ei kuitenkaan ihan, mutta melkein) ja oikealla vastaavassa asennossa vahvistinsalkku, joka on "levähtänyt" auki.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4070
- Liittynyt: Pe Touko 23, 2003 10:48
- Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
- Viesti:
Re: Pelastusoperaatio: Saab Og900 2.1 3D "The Rust Bucket"
Kyllä toi idea tuollakin jo aukeaa eikä voi huonoksi haukkua jotain tuollaista täytyy toteuttaa.aero kirjoitti: ↑Ti Huhti 30, 2019 14:17Hitto ku osais piirtää, rustaisin tuonn vision kuvaksi mitä ajattelin.
Sillai että kun avaat kontin, niin vasemmassa reunassa on vähän vinosti, mukamas remmillä kiinni pystyssä oleva subbarisalkku. Sillai, että subbari osoittaa kutakuinkin kohti oikeata takavaloa (ei kuitenkaan ihan, mutta melkein) ja oikealla vastaavassa asennossa vahvistinsalkku, joka on "levähtänyt" auki.
Täytyy vaan jostain löytää halpa ja toimiva 2 /4 kanavainen vahvistin, noi mitä tallista löytyy ei rokkaa enään
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Re: Pelastusoperaatio: Saab Og900 2.1 3D "The Rust Bucket"
...ja vieläpä laukun mittoihin sopiva. Asettaa tiettyjä rajoja...
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4070
- Liittynyt: Pe Touko 23, 2003 10:48
- Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
- Viesti:
Re: Pelastusoperaatio: Saab Og900 2.1 3D "The Rust Bucket"
Joo, vaikka mä en ole kovin pikkutarkka merkillä ja mallilla ei ole väliä. Toi kuvan lankku on suurin mikä Fiksusti mahtuu ja se on 4 kanavainen. En usko että tota isompaa kannattaa muutenkaan hankkia, useimmat 2/4 kanavaiset on tota pienempiä.
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4070
- Liittynyt: Pe Touko 23, 2003 10:48
- Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
- Viesti:
Re: Pelastusoperaatio: Saab Og900 2.1 3D "The Rust Bucket"
Viime syksynä tehdyn etujousien lyhennyksestä johtuen meni eturenkaat kaljuksi 2 700 km ajon jälkeen. (pintaa oli maaliskuun lopussa n 4,5 mm) Syyksi paljastui Eturenkaiden haritus, 10,9 mm
Tänään olis tarkoitus rakentaa faijan kanssa aurauksensäätö työkalu sen avulla saadaan auraus säädettyä ohjearvojen mukaiseksi.
Tänään pitäisi myös PostNordin toimittaa uudet eturenkaat, ne vaihdetaan alle kunhan saadaan tuo auraus kohdalleen....
Tänään olis tarkoitus rakentaa faijan kanssa aurauksensäätö työkalu sen avulla saadaan auraus säädettyä ohjearvojen mukaiseksi.
Tänään pitäisi myös PostNordin toimittaa uudet eturenkaat, ne vaihdetaan alle kunhan saadaan tuo auraus kohdalleen....
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Re: Pelastusoperaatio: Saab Og900 2.1 3D "The Rust Bucket"
Itsellä on kans sellane levee U-mallinen rauta jossa putket menee keskellä sisäkkäin ja päissä vielä pienet vaakanatsat.
Saattaa olla kyl hyvä käyttää oikeessaki suuntauksessa et ovat samas linjassa takarenkaiden kanssa.
Saattaa olla kyl hyvä käyttää oikeessaki suuntauksessa et ovat samas linjassa takarenkaiden kanssa.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4070
- Liittynyt: Pe Touko 23, 2003 10:48
- Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
- Viesti:
Re: Pelastusoperaatio: Saab Og900 2.1 3D "The Rust Bucket"
Just samanlainen rauta rakennettiin. Saatiin auraus just ohjearvon
Pystyykö og900 säätää muuta kun etupäätä? Eikös taka-akseli ole aikalailla yhtä rautaa?
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 23999
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: Pelastusoperaatio: Saab Og900 2.1 3D "The Rust Bucket"
kyl se taipuu ku akselia murjoo.. mut onko tarvetta on eriasia.. joku joskus kirjoitti et taka akseleis ois eroa just vm juttu et toinen kulkee ku juna ja toinen ei .
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4070
- Liittynyt: Pe Touko 23, 2003 10:48
- Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
- Viesti:
Re: Pelastusoperaatio: Saab Og900 2.1 3D "The Rust Bucket"
Vastaavaa olen kuullut itsekin. Siksi jos ajossa ei oo moittimista saa tää riittää.
Äsken tuli uudet renkaat sopivasti pihalle, meen maanantaina laittaa ne alle niin olisi satku iskussa.
Jossain välissä pitää ehtiä vaan vaihtaa se jäähdytin vielä uuteen. Onkohan se millainen urakka
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Re: Pelastusoperaatio: Saab Og900 2.1 3D "The Rust Bucket"
Ei sitä takapäätä säädetä vaan etuset säädetään suhteessa siihen tjsp.
Syylärin vaihto on helppo, se on vaan yläreunast kiinni, alhaalla tapit.
Syylärin vaihto on helppo, se on vaan yläreunast kiinni, alhaalla tapit.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Re: Pelastusoperaatio: Saab Og900 2.1 3D "The Rust Bucket"
Camberit/casterit kannattaa etupäästä joskus tarkistaa/säätää. Ainakin rankkemmissa vetarintunnelin korjauksissa kulmat saattavat muuttua jos tukivarren kiinnitys alapäästä siirtyy tai korjauspala ei ole kohdillaan. Niiden säätö on sinänsä helppoa niilla säätölevyillä ylätukivarren kiinnityspisteisiin.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4070
- Liittynyt: Pe Touko 23, 2003 10:48
- Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
- Viesti:
Re: Pelastusoperaatio: Saab Og900 2.1 3D "The Rust Bucket"
Se on hyvä ajatus, pääseekö sitä kuskin puolen ylätukivarren levyjä vaihtaa kun on kuullema ahdas kolo?b20 kirjoitti: ↑Pe Touko 17, 2019 14:28Camberit/casterit kannattaa etupäästä joskus tarkistaa/säätää. Ainakin rankkemmissa vetarintunnelin korjauksissa kulmat saattavat muuttua jos tukivarren kiinnitys alapäästä siirtyy tai korjauspala ei ole kohdillaan. Niiden säätö on sinänsä helppoa niilla säätölevyillä ylätukivarren kiinnityspisteisiin.
Tukivarren vaihto kuullema edellyttää moottorin irroituksen.
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.