Töpselikärsien kuningaskarju: Mitsu Outlander PHEV
Re: Töpselikärsien kuningaskarju: Mitsu Outlander PHEV
Pitääkin tutkia Citikan sumarit ennen kuin tunkee nenänsä hernerokkasumuun. Etusumareita ei kyllä ole kaivannut sen jälkeen kun kivekset on laskeutuneet. Teininä piti äitin cliolla ajaa parkit-sumarit kombolla
Jotkut kääntymisvalot tuossa ainakin on.
Jotkut kääntymisvalot tuossa ainakin on.
Nothing on earth comes close
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004
Nyk: Citroen C5 Aircross Hÿbrid | ex:VW Touran 1.4TSI DSG MY16
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004
Nyk: Citroen C5 Aircross Hÿbrid | ex:VW Touran 1.4TSI DSG MY16
Re: Töpselikärsien kuningaskarju: Mitsu Outlander PHEV
Sinnikäs on automyyjä. Kun se Kia EV6 jäi viime viikolla huollon aikana auton saatavuusongelman takia koeajamatta, niin myyjähän sitten halus buukata uuden koeajon ja mikä mä olen kieltäytymään.
Tällä viikolla tuli siis koeajettua tällanen:
Nelivetoinen GT-line, eli ihan kivasti kaikkea blingblingiä ja yli 300 hv tehoja. Lähtee niinkuin sähköauton kuuluukin ja nyt kun tuli viime viikolla se yli 100 hv tehokkaampi Tesla koeajettua niin piti testata miten Kia rullaa vauhtia mittariin kun painaa kaasua motarinopeuksissa. Ei kyllä yhtään pärjännyt Teslalle tuossa hommassa, vaikka paikalta lähtiessä tuntuikin että puhtia on luokkaa saman verran kuin Teslassa. Mutta siellä isoissa vauhdeissahan se tehontarve vasta onkin ja siellä sitä myös välityksistä riippuen on sitten parhaiten tarjolla, joten erotkin selkiää parhaiten.
Kojelauta ja varsinkin näytöt melko samanlaiset kuin Hyundaissa eli aika tuttu juttu.
Hynkyssä on 10 cm pidempi akseliväli samasta platformista huolimatta, ja se taitaa näkyä eniten takajalkatiloissa. Kiahan on kokonaispituudeltaan Hynkkyä pidempi.
Luonnossa muuten tuo Kian keula näyttää julmettoman leveältä. En tiedä onko se sen leveämpi kuin kilpailijoissa, mutta jotenkin sellainen nuijapääfiilis tuli kun mittasuhteita siinä katseli.
Kun ostohousut on jo laitettu Hynkyn tilauksen myötä reilu kuukausi sitten kaappiin, niin kävin ihan vain huviajelulla sen enempää detaljeja tutkimatta. Mutta onpahan tuokin nyt kokeiltu.
Tällä viikolla tuli siis koeajettua tällanen:
Nelivetoinen GT-line, eli ihan kivasti kaikkea blingblingiä ja yli 300 hv tehoja. Lähtee niinkuin sähköauton kuuluukin ja nyt kun tuli viime viikolla se yli 100 hv tehokkaampi Tesla koeajettua niin piti testata miten Kia rullaa vauhtia mittariin kun painaa kaasua motarinopeuksissa. Ei kyllä yhtään pärjännyt Teslalle tuossa hommassa, vaikka paikalta lähtiessä tuntuikin että puhtia on luokkaa saman verran kuin Teslassa. Mutta siellä isoissa vauhdeissahan se tehontarve vasta onkin ja siellä sitä myös välityksistä riippuen on sitten parhaiten tarjolla, joten erotkin selkiää parhaiten.
Kojelauta ja varsinkin näytöt melko samanlaiset kuin Hyundaissa eli aika tuttu juttu.
Hynkyssä on 10 cm pidempi akseliväli samasta platformista huolimatta, ja se taitaa näkyä eniten takajalkatiloissa. Kiahan on kokonaispituudeltaan Hynkkyä pidempi.
Luonnossa muuten tuo Kian keula näyttää julmettoman leveältä. En tiedä onko se sen leveämpi kuin kilpailijoissa, mutta jotenkin sellainen nuijapääfiilis tuli kun mittasuhteita siinä katseli.
Kun ostohousut on jo laitettu Hynkyn tilauksen myötä reilu kuukausi sitten kaappiin, niin kävin ihan vain huviajelulla sen enempää detaljeja tutkimatta. Mutta onpahan tuokin nyt kokeiltu.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Töpselikärsien kuningaskarju: Mitsu Outlander PHEV
Mä oon miettinyt miksi autot ei enempää näytä nuijapäiltä, sehän olis aerodynaamisin muoto
Kerrankin ovat saaneet yhdestä konsernista tuotettua samoista lähtökohdista hyvin erinäköiset autot. Molemmat jakaa mielipiteitä, itse olen enemmän ioniq 5:n leirissä. Jossain kehuttiin kiaa paremmaksi ajoltaan, mutta sitten pitäisi päästä vertailemaan saman tasoisia autoja keskenään
Kerrankin ovat saaneet yhdestä konsernista tuotettua samoista lähtökohdista hyvin erinäköiset autot. Molemmat jakaa mielipiteitä, itse olen enemmän ioniq 5:n leirissä. Jossain kehuttiin kiaa paremmaksi ajoltaan, mutta sitten pitäisi päästä vertailemaan saman tasoisia autoja keskenään
Nothing on earth comes close
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004
Nyk: Citroen C5 Aircross Hÿbrid | ex:VW Touran 1.4TSI DSG MY16
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004
Nyk: Citroen C5 Aircross Hÿbrid | ex:VW Touran 1.4TSI DSG MY16
Re: Töpselikärsien kuningaskarju: Mitsu Outlander PHEV
Australiassa on saatu uuden sukupolven töpselikärsä viimein myyntiin ja koeajoille. Tuli katsottua mielenkiinnosta tällainen video:
https://youtu.be/Xqvl8Z8XeTU
Ihan hyvältä tuo näyttää ulkoa ja sisältä ja speksit esim sähkörangen osalta on kohdillaan. Kolmas penkkirivi näyttää vähän vitsiltä mutta aika fiksun näköisesti sen saa tarpeettomana piiloon. 80 km sähkörangea olisi itselleni jo tosi paljon, varmaan tollasella rangella alettais mun ajoilla lähennellä tasan litran keskikulutusta bensaa.
Edelleenkään ei ole varmaa tietoa tuleeko tuo Eurooppaan vai ei. Uskaltaisin luvata uudellekin mallille täällä hyvää myyntimenestystä vanhemman mallin tapaan, mutta isot Japanin Kekkoset sen kai viisauksissaan päättää halutaanko autoa edes yrittää myydä meillä.
https://youtu.be/Xqvl8Z8XeTU
Ihan hyvältä tuo näyttää ulkoa ja sisältä ja speksit esim sähkörangen osalta on kohdillaan. Kolmas penkkirivi näyttää vähän vitsiltä mutta aika fiksun näköisesti sen saa tarpeettomana piiloon. 80 km sähkörangea olisi itselleni jo tosi paljon, varmaan tollasella rangella alettais mun ajoilla lähennellä tasan litran keskikulutusta bensaa.
Edelleenkään ei ole varmaa tietoa tuleeko tuo Eurooppaan vai ei. Uskaltaisin luvata uudellekin mallille täällä hyvää myyntimenestystä vanhemman mallin tapaan, mutta isot Japanin Kekkoset sen kai viisauksissaan päättää halutaanko autoa edes yrittää myydä meillä.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Töpselikärsien kuningaskarju: Mitsu Outlander PHEV
Mikä ihmeen sairaus noilla kojelautapaketin suunnittelijoilla oikeen on Kamalia kötöstyksiä on monen e-auton kojelauta mittareineen.
Sininen Saab 9-3, '99
Re: Töpselikärsien kuningaskarju: Mitsu Outlander PHEV
^komppaan, ihme virityksiä joka vie enemmän huomiota omin silmin siitä liikenteen seuraamisen sijaan.
Oli joku kuskisankari hivelelemässä sitä autonsa näyttöpaneelia, ja ohjautui vastaantulevan kaistalle.
Siinä sai OG femman jarrut hieman pikatreenia ettei olisi kolahtanut.
Oli joku kuskisankari hivelelemässä sitä autonsa näyttöpaneelia, ja ohjautui vastaantulevan kaistalle.
Siinä sai OG femman jarrut hieman pikatreenia ettei olisi kolahtanut.
9-5 2.0t A bp+ ´07
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
Re: Töpselikärsien kuningaskarju: Mitsu Outlander PHEV
Ford Sierra mk1. Niin ja olihan se jokin Scorpio hieman hassun näköinen.Mä oon miettinyt miksi autot ei enempää näytä nuijapäiltä, sehän olis aerodynaamisin muoto
9-5 2.0t A bp+ ´07
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
Re: Töpselikärsien kuningaskarju: Mitsu Outlander PHEV
Teslahan sen aloitti, että auto onkin kuin suuri kosketusnäyttö jonka ympärille rakennetaan vaunu. Teslasta on varsinkin sähköautojen osalta tullut kopioinnin kohde, oli se sitten hyvässä tai pahassa. En itekään mitenkään innostunut Hyundain ja Kian nopeusmittarinäytöstä, perinteinen viisarinäyttö olis paljon selkeämpi ajossa. Mutta kaikkeen tottuu ja kun on hetken ajellut sitten uudella autolla kun sen saan, niin saatan olla sitä mieltä että Hynkyn systeemi onkin ihan a-ok.
Monessa autossahan saa sitä näytön grafiikkaa muunneltua oman maun mukaan, eli jos ei tietty näyttö miellytä, vaihtaa toiseen. Enkä muuten tiedä löytyykö Hyundain valikosta viisarinäytöllinenkin vaihtoehto rutuun. Jos taas ei tykkää isoista näytöistä tai kosketusnäytöistä yleisesti, niin hankala olis nykyautoa käyttää ilman, kun ominaisuuksia on jo niin paljon.
Ja tokihan kaikkein vähiten ajoa häiritään jos kuskin edessä on vain oikeasti relevantit tiedot ja mitään räplättävää ei ole tarjolla. Kuplavolkkarissa on silmeen hyvä systeemi että löytyy vain nopeus- ja bensamittarit. Ei ole mitään SIDejä tai kiekkamittareita viemässä huomiota
Silti selvä heikkous nykyautoissa on kaiken tunkeminen kosketusnäyttöön. Ajossa käytettävät jutut pitäisi ehdottomasti olla painikkeilla joista saa sormeen painotuntuman. Jos lämpötilaa, penkinlämmittimiä, volumea saatikka pyyhkimiä tai kruisea pitää säätää valikon kautta, ollaan menty liian pitkälle auton padittamisessa. Hynkyssä onneksi on fyysiset säätimet suurimmalle osalle normijuttuja.
Enyaqissa oli muuten Hyundaihin verrattuna huomattavan konservatiivinen eli myös ensituntumalta selkeämpi kojelauta. Jotenkin Hyundain futuristisuus kuitenkin miellytti mua enemmän. Makuasioitahan nämä myös.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Töpselikärsien kuningaskarju: Mitsu Outlander PHEV
Reilu 100 tkm näytölle piirrettyä nopeusviisaria katteelleena väittäisin, että se ei korvaa fyysistä viisaria.
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: Töpselikärsien kuningaskarju: Mitsu Outlander PHEV
Sitikan mittaristosta löytyy fyysinen viisari (josta näkyy pelkkä pää), digimittari keskellä olevalla näytöllä (johon saa vaihdettua näkyviin tripit) sekä vakionopeudensäätimelle oma numeronäyttö vasemmalla. Täytyy sanoa että fyysinen viisari on näistä kaikista ylivoimaisesti epähavainnollisin ja digimittari on käytännössä aina käytössä.
Teslan ratissa pärjää hyvin tuon numeronäytön seuraamiseen tottunut, numerot vain näkyvät ratin oikealla puolella eivätkä kehän sisäpuolella.
Teslan ratissa pärjää hyvin tuon numeronäytön seuraamiseen tottunut, numerot vain näkyvät ratin oikealla puolella eivätkä kehän sisäpuolella.
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Re: Töpselikärsien kuningaskarju: Mitsu Outlander PHEV
Näistä hallintalaitteista oli tehty testiä ruottissa ja yllättäen vanha Volvo päihitti uudet hipaisunäytöt ->
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/tas ... #gs.9yddi6
Eski
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/tas ... #gs.9yddi6
Eski
Re: Töpselikärsien kuningaskarju: Mitsu Outlander PHEV
^^Toi nopeuden numeronäyttö voi olla vahvasti tottumis- ja makukysymys. Selvää on että numeronäytöltä saa nopeasti ja tarkasti tiedon nopeudesta. Eri asis sitten on tarvitaanko kyseistä tietoa 1 km/h tarkkuudella, ja kokeeko jatkuvasti vaihtuvan numeron hermostuneeksi vai ei. Tai sitten pitää vain opetella ajamaan tasaisemmin
Itsekin oppinut hiljalleen numeronäyttöön kun Mitsussa on koko ajan känny auki ja Watchdog siinä näytöllä näyttää numeroina vauhdin. Lisäksi jos on vakkari päällä niin mittaristo näyttää asetuksen numeroina. Ja rasittavaa onkin se, että viisari näyttää aina jostain syystä 1 km/h enemmän kuin asetettu vakkari
^Äänikomentelu on sellanen asia johon en oikein ole tottunut. Yksin ollessa tuntuu oudolta alkaa höpöttää, on se sitten autolle tien päällä tai kotona kännykälle, telkulle, tietokoneelle tai kotiautomaatiolle jne. Jos paikalla on muita, tuntuu se sitäkin hölmömmältä.
Voi miettiä kumpi on sulavampaa kun ajaessaan osallistuu matkustajien kanssa keskusteluun ja haluaa samalla vaikka vaihtaa radiokanavaa tai laittaa penkinlämmittimen päälle: painaa fyysistä nappulaa naks vai alkaa keskustelun lomassa höpöttää kovalla äänellä "Hei Auto! Laita kuskin penkinlämmitin päälle!
Itsekin oppinut hiljalleen numeronäyttöön kun Mitsussa on koko ajan känny auki ja Watchdog siinä näytöllä näyttää numeroina vauhdin. Lisäksi jos on vakkari päällä niin mittaristo näyttää asetuksen numeroina. Ja rasittavaa onkin se, että viisari näyttää aina jostain syystä 1 km/h enemmän kuin asetettu vakkari
^Äänikomentelu on sellanen asia johon en oikein ole tottunut. Yksin ollessa tuntuu oudolta alkaa höpöttää, on se sitten autolle tien päällä tai kotona kännykälle, telkulle, tietokoneelle tai kotiautomaatiolle jne. Jos paikalla on muita, tuntuu se sitäkin hölmömmältä.
Voi miettiä kumpi on sulavampaa kun ajaessaan osallistuu matkustajien kanssa keskusteluun ja haluaa samalla vaikka vaihtaa radiokanavaa tai laittaa penkinlämmittimen päälle: painaa fyysistä nappulaa naks vai alkaa keskustelun lomassa höpöttää kovalla äänellä "Hei Auto! Laita kuskin penkinlämmitin päälle!
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Töpselikärsien kuningaskarju: Mitsu Outlander PHEV
^^ Eipä tuo ihme oo. Saman huomasi kännyköissä, kun piti ottaa kosketusnäyttö käyttöön. Ei ollut enään niin helppoa käyttö ajaessa, vaati huomiota.
Re: Töpselikärsien kuningaskarju: Mitsu Outlander PHEV
tuutana kun näkee joitain kuljettatajia autolla näyttöpaneelina ajossa kikkaiailemassa sen jonku sääätöpaneelin kanssa. Taas en osaa mitään.Teslahan sen aloitti, että auto onkin kuin suuri kosketusnäyttö jonka ympärille rakennetaan vaunu. Teslasta on varsinkin sähköautojen osalta tullut kopioinnin kohde, oli se sitten hyvässä tai pahassa.
9-5 2.0t A bp+ ´07
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
Re: Töpselikärsien kuningaskarju: Mitsu Outlander PHEV
näinhän se voi mennä, ja muutosvastaisuus täällä melko lievä, vaan se että komentaa kotona äänelllä teknistä laitetta ei oikein istu minun repetoaoaarin. Kaiikenlaista "kuuntelu laitetta" saanut koeta, ja kenties tulevaisuudessa , voin olla "kiitollinen uhri".^Äänikomentelu on sellanen asia johon en oikein ole tottunut. Yksin ollessa tuntuu oudolta alkaa höpöttää, on se sitten autolle tien päällä tai kotona kännykälle, telkulle, tietokoneelle tai kotiautomaatiolle jne. Jos paikalla on muita, tuntuu se sitäkin hölmömmältä.
Viimeksi muokannut torque, Ma Syys 12, 2022 01:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
9-5 2.0t A bp+ ´07
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..