Itse olen todennut, että pesu ja käsittely takaa suht hyvän hylkivyyden pariksi kuukaudeksi, mutta tarvii jo loppukesästä toisen käsittelyn. Autoglymin setillä siis.
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Itse olen todennut, että pesu ja käsittely takaa suht hyvän hylkivyyden pariksi kuukaudeksi, mutta tarvii jo loppukesästä toisen käsittelyn. Autoglymin setillä siis.
Kyselin vähä mitä uskaltaa käyttää ja aika kovia menetelmiä ammattilaiset käyttävät. Kulunut ja pehmennyt kynsiharja valikoitui työkaluksi, hyvin poisti kaiken sammaleen yms eikä jättänyt jälkiä kattoon.
Jopa pehmeää messinkiharjaa käyttävät ammattimiehet....
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009 http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Moneen paikkaan, ehkä (kokeilematta en lupaa) tähänkin löytyy sopiva pikkuharja tästä satsista: https://www.motonet.fi/fi/tuote/781564/ ... lon-3-osaa - ovat pieniä ja käteviä, nylonharja on melko jäykkä ja siksi tehokkaahko, mutta selvästi metalliveljiään hellävaraisempi.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin. -Agentti Tuplanolla
Jos ei vesi helmeile katon pinnassa tuon jälkeen, niin seuraavaksi Starbriten kylläste. Uskalla väittää, että sitten helmeilee pomminvarmasti. Itse kokeilin aikoinaan Renovon kyllästettä, joka oli melkoinen pettymys. Sen jälkeen olen käyttänyt ainoastaan Starbriteä. Kannattaa tosin varata hyvä maski hollille, koska tallissa on sen jälkeen melkoinen käry...
Saabisti vuodesta -93
9-5 2.0t Linear Wagon Sentronic -06
9-3 2.0t SE Cabriolet -00
9-3 1,8t SC -06
Hieno cabbe
Aikonaan omassani suojasin katon Auto Glymin pesu / suojaussetillä, kun sellainen Motonetistä osui käteen. Suoja-aineen kaadoin pumppupullosta pieneen astiaan, josta pensselillä sivelin kattoon. Tällä tekniikalla kaikki suoja-aine osuu kattoon, eikä laseille, sekä koko katolle tulee varmasti riittävästi ja tasaisesti ainetta. Lisäksi saumat tuli tehokkaasti kyllästettyä. Katto helmeili melkein vuoden yhdellä käsittelykerralla. Tämän kikan kopion muistaakseni Saabisti -lehdestä.
petok kirjoitti: ↑
Hieno cabbe
Aikonaan omassani suojasin katon Auto Glymin pesu / suojaussetillä, kun sellainen Motonetistä osui käteen. Suoja-aineen kaadoin pumppupullosta pieneen astiaan, josta pensselillä sivelin kattoon. Tällä tekniikalla kaikki suoja-aine osuu kattoon, eikä laseille, sekä koko katolle tulee varmasti riittävästi ja tasaisesti ainetta. Lisäksi saumat tuli tehokkaasti kyllästettyä. Katto helmeili melkein vuoden yhdellä käsittelykerralla. Tämän kikan kopion muistaakseni Saabisti -lehdestä.
Toihan on hyvä kikka
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009 http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Omani edellinen omistaja muistaakseni kertoi, että vuonna 2016 oli tullut n. 230tkm ajettuna vm. 2005 avoon veroja 2600e. Minusta sekin tuntui isolta verolta. Toisaalta, kaikki tuntuu köyhästä kalliilta ja tietämättömästä myös. Ei mulla siis mitään käryä ole noista yleensäkään.
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, MB GLA 200 CDI A -15, Volvo V70 Classic 2.5 10V -00, ex 93 SS 1.8t Vector -05
Aika hurjia summia on tullut ainakin mitä mahti ja toi verottajan oma laskuri kertoo niin veron pitäisi olla kyllä ton alle mutta, jännityksellä odotan...
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009 http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
2010 290tkm ajettuna 4600 ja risat. Mielenkiinnolla odotan mitä sulle arpovat.
Millä koneella? Aika pöyristyttävä vero. Itse katselin että noin 100tkm ajettuun 2008 TTID Aero caben verot olisi tuolla noin 4000€ luokassa, hieman alle, ja nämä muistaakseni vielä automaatin päästöillä.
2010 290tkm ajettuna 4600 ja risat. Mielenkiinnolla odotan mitä sulle arpovat.
Millä koneella? Aika pöyristyttävä vero. Itse katselin että noin 100tkm ajettuun 2008 TTID Aero caben verot olisi tuolla noin 4000€ luokassa, hieman alle, ja nämä muistaakseni vielä automaatin päästöillä.
Samaa ajattelin itsekin, että aika kovan veron tälläsi.
Mulla vaikuttaa aika paljon se että on 1.8t ja 6v manuaali ja sillon päästöt vain 192 g / km
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009 http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.