'81 99 4D Sedan "police" kunnostusoperaatio
'81 99 4D Sedan "police" kunnostusoperaatio
Elikäs tuo poliisiauto mielestäni ansaitsee vielä paikkansa liikenteessä, ja koska olen kaivannut neliovista käyttöpeliä, tuo täytyy vielä kunnostaa.
Tämän hetken ongelmia, venttiilit naputtavat sekä kuuluu tasainen kolkutus koneesta, männäntappi, mäntä tms. kone avataan, vialliset osat vaihdetaan, samalla stefat sun muut tarpeelliset (suosituksia vaihdettavista osista otetaan vastaan), kaasarit voisi tutkia ja huoltaa samalla vaivalla.
Pelleissä on sanomista lähinnä repsikan puolen ovien alareunoissa, sekä myöskin kuskin takakaaressa (listan alla pesi ruostetta, ei pahasti, mutta hitsata pitää, jes ), pohjan tutkin myös, ja siistin jos on tarvetta, massaus myöskin uusiksi.
Sitten päästäänkin käsiksi tuohon julkisivuun, autohan on ollut poliisinsininen, maalattu ensin hopean väriseksi ja myöhemmin harmaan siniseksi, itse haluaisin tuon poliisin sinisen värin pintaan, nykyinen maali on epätasainen, ja varsinkin katto tuottaa ongelmia, mutta eiköhän siitäkin nätti tule.
Sieltätäältä repsottaa paikat, niitä parsitaan umpeen, otan tänään kuvia lähtökohdasta ja lisäilen sivuille tämän auton kuvakansioon niitä, taidampa pistää tälle projektille oman sivunkin kehittelyyn.
Eiköhän ensi vuonna nähdä hyvinkäällä (jos wst siellä silloinkin pidetään) sama auto kuin tänäkin vuonna, mutta eri kunnossa
edit: Ja kun budjetti ei tällä hetkellä muuta salli, niin operaation aloitan tuon varaosakoneen purkamisella, käyttökelpoisten osien hyllyynsäilömisellä, rälläkkä / hionta / hitsaus / pohjamaalihommilla, sekä iän tuomien vaurioiden kartoittamisella, peltiä ja hitsilankaa on onneksi reilusti, joten niiden suhteen ei tarvitse kauppaan lähteä, myös maalejakin piisaa, joten ainakin nuo pahimmat ruostepaikat saan tehtyä melko sutjakasti.
edit2: ja jos löytyy nurkista ylimääräinen täysin pelaava ja ilman ylimääräisiä ääniä toimiva b-kone, niin olen kiinnostunut, asennusvalmis konelaatikkopaketti olisi kiva, mutta pelkkä konekin riittää, apulaitteita en tarvitse.
Tämän hetken ongelmia, venttiilit naputtavat sekä kuuluu tasainen kolkutus koneesta, männäntappi, mäntä tms. kone avataan, vialliset osat vaihdetaan, samalla stefat sun muut tarpeelliset (suosituksia vaihdettavista osista otetaan vastaan), kaasarit voisi tutkia ja huoltaa samalla vaivalla.
Pelleissä on sanomista lähinnä repsikan puolen ovien alareunoissa, sekä myöskin kuskin takakaaressa (listan alla pesi ruostetta, ei pahasti, mutta hitsata pitää, jes ), pohjan tutkin myös, ja siistin jos on tarvetta, massaus myöskin uusiksi.
Sitten päästäänkin käsiksi tuohon julkisivuun, autohan on ollut poliisinsininen, maalattu ensin hopean väriseksi ja myöhemmin harmaan siniseksi, itse haluaisin tuon poliisin sinisen värin pintaan, nykyinen maali on epätasainen, ja varsinkin katto tuottaa ongelmia, mutta eiköhän siitäkin nätti tule.
Sieltätäältä repsottaa paikat, niitä parsitaan umpeen, otan tänään kuvia lähtökohdasta ja lisäilen sivuille tämän auton kuvakansioon niitä, taidampa pistää tälle projektille oman sivunkin kehittelyyn.
Eiköhän ensi vuonna nähdä hyvinkäällä (jos wst siellä silloinkin pidetään) sama auto kuin tänäkin vuonna, mutta eri kunnossa
edit: Ja kun budjetti ei tällä hetkellä muuta salli, niin operaation aloitan tuon varaosakoneen purkamisella, käyttökelpoisten osien hyllyynsäilömisellä, rälläkkä / hionta / hitsaus / pohjamaalihommilla, sekä iän tuomien vaurioiden kartoittamisella, peltiä ja hitsilankaa on onneksi reilusti, joten niiden suhteen ei tarvitse kauppaan lähteä, myös maalejakin piisaa, joten ainakin nuo pahimmat ruostepaikat saan tehtyä melko sutjakasti.
edit2: ja jos löytyy nurkista ylimääräinen täysin pelaava ja ilman ylimääräisiä ääniä toimiva b-kone, niin olen kiinnostunut, asennusvalmis konelaatikkopaketti olisi kiva, mutta pelkkä konekin riittää, apulaitteita en tarvitse.
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Näin teen, asiasta on myös maininta kotisivuillani, päivittelin äsken ja värkkäsin häthätää ihan oman sivun tuolle projektille..
http://koti.mbnet.fi/stefa
Käykäähän ihmettelemässä
OT: on muuten erikoista että sivuillani on käynyt kuukauden aikana yli 600 kävijää, enkä ole muualla mainostanut kuin täällä
http://koti.mbnet.fi/stefa
Käykäähän ihmettelemässä
OT: on muuten erikoista että sivuillani on käynyt kuukauden aikana yli 600 kävijää, enkä ole muualla mainostanut kuin täällä
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Minä olen ainakin useaan otteeseen käynyt siellä vakoilemassa yksityiskohtia sun -75:stä.lefa42 kirjoitti:Näin teen, asiasta on myös maininta kotisivuillani, päivittelin äsken ja värkkäsin häthätää ihan oman sivun tuolle projektille..
http://koti.mbnet.fi/stefa
Käykäähän ihmettelemässä
OT: on muuten erikoista että sivuillani on käynyt kuukauden aikana yli 600 kävijää, enkä ole muualla mainostanut kuin täällä
Yllättävän paljon kyllä kävijöitä, tuohan tarkoittaa vaan sitä että sinun kannattaa mainostaa myytäviä artikkeleita siellä sivuillasi.
Jonkinlainen photoshopattu versio saabisi tulevasta värityksestä olisi hauska nähdä, esimerkiksi kaksivärisenä ja pelkkänä tummansinisenä.
Viimeksi muokannut ng900aero, Pe Touko 13, 2005 21:23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Lähtökohta kuvattu, kuvat sivuilla tutussa(?) osoitteessa, suora linkki http://koti.mbnet.fi/stefa/81gl/rojekti/
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Tuossa näyttäisi olevan samanlaiset ja -väriset penkit kuin mä laitoin kuuppaan..nekin taisi olla yskäyskästä (tosin ei poliisiversiosta, kai).
Viritys on onnistunut, jos alle 10% tehoista häviää.
96 V4 Super -77 1700cc
96L V4 -76, odottaa aikaa ja motivaatiota | 96 super -78 K/VA | 9000 CD iA -89 VA
Forester XT 2.5T -07 (modified) | #2020
96 V4 Super -77 1700cc
96L V4 -76, odottaa aikaa ja motivaatiota | 96 super -78 K/VA | 9000 CD iA -89 VA
Forester XT 2.5T -07 (modified) | #2020
Mulla on tuossa valkoisessa yskässä myöskin tuollaiset, eli eivät liene poliisivarusteita
kiva huomata, että joku muukin kutsuu 99:ä yskäyskäksi
Edit: jälleen on saatu aikaiseksi jotain, auton penkit ovat tallissa lattiaverhoilun ja muun tiellä olleen tavaran kavereina, raportti ja kuvia operaatiosta, joka sisältää perinteisen purkamisen lisäksi onnistuneen aarteenetsinnän. http://koti.mbnet.fi/stefa/
kiva huomata, että joku muukin kutsuu 99:ä yskäyskäksi
Edit: jälleen on saatu aikaiseksi jotain, auton penkit ovat tallissa lattiaverhoilun ja muun tiellä olleen tavaran kavereina, raportti ja kuvia operaatiosta, joka sisältää perinteisen purkamisen lisäksi onnistuneen aarteenetsinnän. http://koti.mbnet.fi/stefa/
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Oikein esimerkilliset sivut, hyvä raportointi ja tarkkoja kuvia, tälläisiä juttuja on mukava lukea
Etpä taaskaan päässyt todenteolla hitsaushommiin kun ruostetta olikin noin vähän, tuohan on suhteellisen kovapeltinen yksilö, alustassa näytti olevan kilokaupalla massaa. Nuo pari pohjan hitsauspaikkaa näyttävät aika amatöörimäisiltä, lienee syytä rapsia ne pois.
Pohjaan varmaan ensiksi kunnon painepesu jollain kovalla liuottimella jotta suolat lähtevät.
Eiköhän tuosta sisustastakin saa vielä ihan siistin kun pistää penkinpäälliset koneeseen ja lattiamatot armottomaan kuuraukseen!
Tsemppiä projektiin, kyllä tuossa hommaa piisaa mutta vaikuttaa erittäin mielenkintoiselta ja kannustavalta hankkeelta!
ps. katon paklaus on sitten oma taidelajinsa jota ainakaan minä en osaa
Etpä taaskaan päässyt todenteolla hitsaushommiin kun ruostetta olikin noin vähän, tuohan on suhteellisen kovapeltinen yksilö, alustassa näytti olevan kilokaupalla massaa. Nuo pari pohjan hitsauspaikkaa näyttävät aika amatöörimäisiltä, lienee syytä rapsia ne pois.
Pohjaan varmaan ensiksi kunnon painepesu jollain kovalla liuottimella jotta suolat lähtevät.
Eiköhän tuosta sisustastakin saa vielä ihan siistin kun pistää penkinpäälliset koneeseen ja lattiamatot armottomaan kuuraukseen!
Tsemppiä projektiin, kyllä tuossa hommaa piisaa mutta vaikuttaa erittäin mielenkintoiselta ja kannustavalta hankkeelta!
ps. katon paklaus on sitten oma taidelajinsa jota ainakaan minä en osaa
Viimeksi muokannut ng900aero, Pe Touko 13, 2005 22:06. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Yritän tuottaa mahdollisimman ravitsevia sivuja tiedon/jutunjanoisille, mukava kuulla että onnistuin
Hitsausta ikävä kyllä vähän, mutta hyviä kohtia, kaikki mukavasti esillä, etulattian rälläköin auki, ja teen kunnolla, penkinpäällisten istuinosat ovat aikas kulahtaneet, eli ainakin kuskinpenkin persus on jo harsoa, sen joudun vaihtamaan, kuskin niskatuessa muuten on päällinen .
Katon paklauksen näkee sitten aikanaan, kunhan saan hiottua pirusti tuota susimaalia pois päältä, ja kun tuo poliisiväri ei onneksi ole kovin kiiltävä, pienet virheet eivät haittaa, eivätkä ne kyllä muutenkaan haittaa, onhan kyseessä projekti, jonka yritän tehdä itse kaikilta osin, ja autokin tulee käyttöön, ei näyttelyyn (tai eihän sitä tiedä )
Mukavaa hommaa, perkules kun taas lainasin hitsikoneeni yhdelle tutulle, no... saampahan sen takaisin taas kerran puhdistettuna ja uuden lankakerän kanssa, kuten ennenkin
Hitsausta ikävä kyllä vähän, mutta hyviä kohtia, kaikki mukavasti esillä, etulattian rälläköin auki, ja teen kunnolla, penkinpäällisten istuinosat ovat aikas kulahtaneet, eli ainakin kuskinpenkin persus on jo harsoa, sen joudun vaihtamaan, kuskin niskatuessa muuten on päällinen .
Katon paklauksen näkee sitten aikanaan, kunhan saan hiottua pirusti tuota susimaalia pois päältä, ja kun tuo poliisiväri ei onneksi ole kovin kiiltävä, pienet virheet eivät haittaa, eivätkä ne kyllä muutenkaan haittaa, onhan kyseessä projekti, jonka yritän tehdä itse kaikilta osin, ja autokin tulee käyttöön, ei näyttelyyn (tai eihän sitä tiedä )
Mukavaa hommaa, perkules kun taas lainasin hitsikoneeni yhdelle tutulle, no... saampahan sen takaisin taas kerran puhdistettuna ja uuden lankakerän kanssa, kuten ennenkin
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Update, update, tänään oli surkea päivä, aamulla heräsin myöhään, päätä särki, ja piti vielä kerätä romurautaa keräysmiehelle, joka ensi viikolla tulee käymään.
Mutta.. silti tuli löytöjä tehtyä ruosterintamalla ja pestyä auto pyöränkoteloineen, löydöt :
-2 uutta reikää (takalattiatila, siinä poikittaispalkin alla)
-Uudet takaiskarit
-Järkyttävän näköiset takatukitangon hitsaukset
-Korjatut iskarin yläpäät
-Myös hyvää massaa, jonka alta väkivalloin putsaten löytyi tervettä peltiä.
Eli siis onnistunut työpäivä tunteihin nähden (2h)
kuvasaldo tuttuakin tutummassa osoitteessa : http://koti.mbnet.fi/stefa :
Mutta.. silti tuli löytöjä tehtyä ruosterintamalla ja pestyä auto pyöränkoteloineen, löydöt :
-2 uutta reikää (takalattiatila, siinä poikittaispalkin alla)
-Uudet takaiskarit
-Järkyttävän näköiset takatukitangon hitsaukset
-Korjatut iskarin yläpäät
-Myös hyvää massaa, jonka alta väkivalloin putsaten löytyi tervettä peltiä.
Eli siis onnistunut työpäivä tunteihin nähden (2h)
kuvasaldo tuttuakin tutummassa osoitteessa : http://koti.mbnet.fi/stefa :
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
-
- "Hirsch"
- Viestit: 963
- Liittynyt: Ti Huhti 05, 2005 11:34
- Paikkakunta: Itä-Suomi
Kaksi päiväää...lefa42 kirjoitti:Noniin, kaksi päivää onkin menny jo ihan metsään vesisateen takia, mutta joskos nyt pääsisi taas hommiin, kun tuo aurinko pilvien lomasta kurkkii vähän väliä..
Täällä on satanut vettä jo kaksi viikkoa yhtä päivää lukuunottamatta...
Ja sitten on vielä velipojan ke-20 valloittanut autotallin, joten eihän tästä nyt tule yhtään mitään, on se vaan niin väärin!
Niin, mutta... elämä on
Edit: viimeinkin, pilviä taivaalla, mutta vettä ei tule ja aurinko pilkottaa, pari tuntia tuli rälläköityä sillä tulosta, että vasen takakaari, takaluukun kulma (oli kuitenkin pehmeä) sekä tankin yläpuolinen takaluukun pohjapelti on rälläköity ruostevapaaksi, hitsata pitäis.
Phuuh.. enää jäljellä oikea takakaari, etulattiatilonen siistiminen, takalattiatilojen hitsaus, oikean puolen ovet ja mahdollisesti etupäästä löytyvät. Pikkuhiljaa, pikkuhiljaa.
Edit: viimeinkin, pilviä taivaalla, mutta vettä ei tule ja aurinko pilkottaa, pari tuntia tuli rälläköityä sillä tulosta, että vasen takakaari, takaluukun kulma (oli kuitenkin pehmeä) sekä tankin yläpuolinen takaluukun pohjapelti on rälläköity ruostevapaaksi, hitsata pitäis.
Phuuh.. enää jäljellä oikea takakaari, etulattiatilonen siistiminen, takalattiatilojen hitsaus, oikean puolen ovet ja mahdollisesti etupäästä löytyvät. Pikkuhiljaa, pikkuhiljaa.
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI