9-3 OG Turbo Jubilee

Esittele oma(t) projektisi täällä. Projektiin liittyvät kysymykset sallittuja, muut kysymykset mallikohtaisiin foorumeihin.
Avatar
Wespa
"Kaasari"
Viestit: 20
Liittynyt: Ke Maalis 13, 2024 12:23

Re: 9-3 OG Turbo Jubilee

Viesti Kirjoittaja Wespa »

P0502 on nyt pari kertaa kummitellut, sytyttää siis tauluun moottorin vikavalon, mutta kaikki toimii silti vakkaria lukuunottamatta normaalisti. Sulakkeen 28 irrottamalla katoaa muutaman sadan kilsan ajaksi. Täytynee käyttää ABS-yksikkö tsekattavana, jos se on ok niin lienee katkos jossain johdotuksessa.
Saab OG 9-3 Turbo Jubilee
Porsche 944
BMW E39 528iA
Avatar
sabatti 96
"Hölösuu"
Viestit: 1089
Liittynyt: Ma Helmi 25, 2008 16:28
Paikkakunta: Knummi

Re: 9-3 OG Turbo Jubilee

Viesti Kirjoittaja sabatti 96 »

SAAB 9-3 T7 -99/00 HOT SE Ei tällä vielä kuuhun mennä
SAAB 9-3 -98 2.0 cabriolet
SAAB 96 -75 Das Båten
Tunturi pappa Delivery Automatic -74
Bella 440 TL & yamaha 50+ vauhtipotkuri
Fordson super dexta
Avatar
Wespa
"Kaasari"
Viestit: 20
Liittynyt: Ke Maalis 13, 2024 12:23

Re: 9-3 OG Turbo Jubilee

Viesti Kirjoittaja Wespa »

Joo kellään ei oikein tunnu olevan varmaa ratkaisua tuohon vaikka vaivaa myös femmoja, tai sitten ohje on luokkaa "vaihdoin johtosarjan". :roll:
Saab OG 9-3 Turbo Jubilee
Porsche 944
BMW E39 528iA
Avatar
Wespa
"Kaasari"
Viestit: 20
Liittynyt: Ke Maalis 13, 2024 12:23

Re: 9-3 OG Turbo Jubilee

Viesti Kirjoittaja Wespa »

Olisin postannut lisää tarinaa taas mutta näköjään Dropboxilla on jotain ongelmaa kun vanhatkin kuvat hävisivät näkyvistä. :roll:
Saab OG 9-3 Turbo Jubilee
Porsche 944
BMW E39 528iA
Avatar
Wespa
"Kaasari"
Viestit: 20
Liittynyt: Ke Maalis 13, 2024 12:23

Re: 9-3 OG Turbo Jubilee

Viesti Kirjoittaja Wespa »

No nyt Dropbox virkosi näköjään taas niin jatketaan. Orkkis moottoroitu antenni kun tosiaan on enemmän tai vähemmän kaput, ja katolla on jo joka tapauksessa valmiina sopiva reikä niin tuli sitten siihen viriteltyä tällainen antenni Moponetin valikoimasta:

Kuva

Mielestäni istuu ulkonäöllisesti jopa paremmin kuin mitä Viggeneissä käytetty piiska. Nyt kuuluu viimein radiokin kunnolla niin ei ole pelkkien cd-levyjen varassa. :D

Pakollinen päivitys sisätiloihin, Bilteman halpismittari on yllättävän asiallisen oloinen ainakin ulkoisesti:

Kuva

Valokatkaisija näyttäisi istuvan aika asiallisesti tuohon vasemman polven tienoille kun vähän asettelee, siitä kuvaa myöhemmin.

Tässä kun on takapönttönä vielä vakio valtava ilmestys ja vieläpä ilman mitään kunnollista ulostuloa niin sekin piti laittaa kuntoon, SuperSprintillä sattui vielä olemaan yksi kpl näitä hyllyssä:

Kuva

Eli Viggeniin tarkoitettu takapönttö, pitäisi mennä pienellä kannakkeiden vääntelyllä ihan siististi tähänkin. Oli muuten hervottoman isoon laatikkoon pakattu, herätti vähän hilpeyttä paikallisen K-kaupan kassalla kun tuon sieltä hain ruokaostosten ohessa:

Kuva

Eteen tuli uusittua vaihdelaatikon kannatin, kreivin aikaan kun pientä alkavaa halkeamaa oli jo havaittavissa kumissa parissa kohtaa. Samalla huomasin tämän:

Kuva

Kuuluisikos tuossa olla mutteri? :roll:
Saab OG 9-3 Turbo Jubilee
Porsche 944
BMW E39 528iA
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6449
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: 9-3 OG Turbo Jubilee

Viesti Kirjoittaja Eski »

Kuva
Rykissäkin on valokatkaisin tuolla, siinähän on seosmittari tuon katkaisijan paikalla...

Harkitsin myös ysivitosen katkaisijan virittämistä, mutta se jäi toteuttamatta. Rykiketjusta löytyy spekulaatiota aiheesta ->
https://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.p ... &start=247

Eski
Avatar
Wespa
"Kaasari"
Viestit: 20
Liittynyt: Ke Maalis 13, 2024 12:23

Re: 9-3 OG Turbo Jubilee

Viesti Kirjoittaja Wespa »

Kaikista eniten alkoi nyt viehättää ajatus neliasentoisesta katkaisijasta tuohon sumarikytkinten alle, täytyypä tutkia vielä lisää ennen kuin rupean leikkelemään mitään. :lol:

Osaatko tuohon turbon mutterin mahdolliseen puuttumiseen sanoa, kuuluisko tuossa paikassa olla jotain?

Eteen tuli muuten uusittua tukivarret ja taka"varsien" pusliksi Powerflexiä, samoin takapään isoiksi pusliksi. Ei nyt silläkään vielä oikein tullut riittävän hyvä, eli kyllä näköjään iskarit menevät vielä uusiksi. Taakse onkin jo jossain vaiheessa vaihdettu Professional Parts Swedeniä, aika lopussa ovat ne ainakin jo. Koni Sportit tai Bilstein B8:sit tarttee varmaan laittaa, kattoo nyt mistä löytyy parhaaseen hintaan..
Saab OG 9-3 Turbo Jubilee
Porsche 944
BMW E39 528iA
Vastaa Viestiin