ysisatkun katsastus. lähes taistelua.

Esittele oma(t) projektisi täällä. Projektiin liittyvät kysymykset sallittuja, muut kysymykset mallikohtaisiin foorumeihin.
S1mppa_
"Aero"
Viestit: 352
Liittynyt: Ti Marras 28, 2006 18:37
Paikkakunta: susiraja

ysisatkun katsastus. lähes taistelua.

Viesti Kirjoittaja S1mppa_ »

kävin tuossa perjantaina tarjoamassa satkuani joensuun kovalaiselle. autoon tein moottorin vaihdon: vm-84 t16 kone---> -88vm vapariin. noh, mukana oli tämä http://www.saabismionsairaus.net/index2.html "yleistodistus tehon muuttamiseen" että pitäis mennä heittämällä kilpiin. siinä melkosen selityksen/räpellyksen/papereiden esittelyn jälkeen katsastusmies iskee ystävällisesti "hylätty-leiman" paperiin. Ja eikun suunta kohti Hartikaista, jossa piti toimittaa "alustan tekninen tutkiminen" sinne kun oli rahat tuhlattu ja asiapaperi käteen saatu, suunta takaisin kovalaiselle. melkosen vittuilun kuultua kilvet sain. lopultakin. Ihmettelen suuresti jos joku on saanu saappinsa kilpiin pelkällä yleistodistuksella.. :? kaiken lisäksi kotimatkalla laukes kytkin niin kiitettävästi, että meni entiseks kaikki työsylinteristä lähtien.. :( on ainakin askartelemista jonkin aikaa..
saab harrastus tunnelin loppupäässä näkyy jo valo...
lordofgreed
"Hirsch"
Viestit: 963
Liittynyt: Ti Huhti 05, 2005 11:34
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: ysisatkun katsastus. lähes taistelua.

Viesti Kirjoittaja lordofgreed »

Tuommoista se joskus on, tuurista kiinni katsastusasemilla...
Olikos sinulla jotain korjaamokirjan kopioita tai vastaavaa josta voisi todeta alustan palikoiden samankaltaisuuden?
Itselläni tuossa muutoskatsastushommassa kävi uskomattoman hyvä tuuri, kysyi lähinnä vaan onko kaikki kunnossa vaatimatta mitään kummempia todisteluja eli sain leimattua pelkästään tuolla yleistodistuksella sekä yhdellä a4:lla jossa oli eri mallien teholukemia. Eihän tuo ihan pykälien mukaan mennyt koska en täyttänyt edes sitä osaluovutuspaperihässäkkää (mikä onkaan, johon kirjataan mitkä osat vaihdettu ja mistä peräisin), mutta en valita. Jäi vaan ahdistamaan kun en älynnyt mainita että kirjaisi välijäähdyttimen otteeseen... :evil:

Jos ei ole laatikkoa rikkonut niin eihän tuon kytkimen korjaaminen kummoinen operaatio ole...
Ilkeääko kysyä minkä hintaiseksi tuo operaatio meni (katsastus+todistelu)?

[OT]Kertokaahan joku tyhmemmälle, eikös katittomia T16-satkuja (tehokkain versio) tehty molemmilla jarrukilkkeillä. Onko siis sama mitkä jarrut max-tehoisessa satkussa on, saakohan jarrut uudistaa ilman prosentteja? Jäähdytetyt levyt olisi poikaa ja vannevalikoima lisääntyisi huomattavasti, mutta toisaalta vihaan pyöränpultteja... :twisted: [/OT]
# 2569
900S - ex-käyttöauto, RIP
900T16 - entinen ikuisuusprojekti
S1mppa_
"Aero"
Viestit: 352
Liittynyt: Ti Marras 28, 2006 18:37
Paikkakunta: susiraja

Re: ysisatkun katsastus. lähes taistelua.

Viesti Kirjoittaja S1mppa_ »

tuurista melkein kiinni miten menee, tällä kertaa vaan sattu väärällä jalalla noussu katsastusmies. :wink: ei ollu sen kummemmin osaluetteloita tai muutakaan.
piti itekki tehdä tuo samainen osaluettelo lappu, prosentteja tuli noin 30..

jälkeenpäin kun miettii, niin tuli tehtyä inhimillinen virhe lappua täytellessä, unohtui nimittäin mainita katti, mitä ei katsastusmieskään älynnyt. tämä kone kun on vm.-84 ja joku uusi pakokaasu pykälä on tullut vuonna -87 ja auton kori on taasen vm.-88..
pakoputkessa pitäisi pykälien mukaan olla katti, vaan eipä tuosta tullut merkintää mihinkään papereihin! :twisted:
hintaa kertyi kaikenkaikkiaan reilu 100€
hartikaisella ottivat vajaa 40€ siitä alustan tutkimisesta.
melko innoissaan kyyläs herrakatsastaja pellin alle, kun tein uusiks pakosarjan, putkiston ja ilmanoton. eikä turbokaan oo enää vakio.. vaan pitäähän niillekki olla jotain tylsän työpäivän lisäks :wink:
saab harrastus tunnelin loppupäässä näkyy jo valo...
Jamppa
"Hölösuu"
Viestit: 2010
Liittynyt: Ke Kesä 25, 2003 10:46

Re: ysisatkun katsastus. lähes taistelua.

Viesti Kirjoittaja Jamppa »

88 kun tuon koneen laittaa, ei tuon paperin mukaan tosiaan tarvi muuta kuin iskarit olla "turbo"mallit . Mutta eipä niitä ole ikinä katsottu, kait ajateltu konttorilla järkevästi että pumput jo voineet vaihtua vuosien saatossa erilaisiin. Eikä näin ollen ole mitään narinoita tullut.
Jos on muuta sanomista ollut, kuten jarrut, ei ole katastus-setä osannut lukea :roll:
Mercedes CL500
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
lordofgreed
"Hirsch"
Viestit: 963
Liittynyt: Ti Huhti 05, 2005 11:34
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: ysisatkun katsastus. lähes taistelua.

Viesti Kirjoittaja lordofgreed »

Eipä se ole sitten tainnut tuokaan katsastus ihan pykälien mukaan mennä...
Dynolapun kanssa kai kuitenkin menit?
# 2569
900S - ex-käyttöauto, RIP
900T16 - entinen ikuisuusprojekti
Jamppa
"Hölösuu"
Viestit: 2010
Liittynyt: Ke Kesä 25, 2003 10:46

Re: ysisatkun katsastus. lähes taistelua.

Viesti Kirjoittaja Jamppa »

ei tuossa vaihdossa tarvi dynolappua.

Ja ei tarvi kattia JOS hommaa saabilta todistuksen, että kone täyttää vuoden 88 päästöt. Itse tein näin, joten ei tullut kattia autoon. Muussa tapauksessa olisi pitäny asentaa kissa putkeen. 85 900T16 kone-->88 900i koriin
Mercedes CL500
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
Avatar
Juha96
"Hölösuu"
Viestit: 2892
Liittynyt: To Tammi 19, 2006 23:16
Paikkakunta: Helsinki

Re: ysisatkun katsastus. lähes taistelua.

Viesti Kirjoittaja Juha96 »

lordofgreed kirjoitti:[OT]Kertokaahan joku tyhmemmälle, eikös katittomia T16-satkuja (tehokkain versio) tehty molemmilla jarrukilkkeillä. [/OT]
Siis sekä etukässäri että takakässäri? On tehty molemmilla jarruilla 175 hv / 273 Nm.

(Suomen myyntiohjelmassa takakäsijarrullinen katiton T16 on ollut ainakin M88 Cabriona ja Aerona.)
9-5, 96, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
lordofgreed
"Hirsch"
Viestit: 963
Liittynyt: Ti Huhti 05, 2005 11:34
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: ysisatkun katsastus. lähes taistelua.

Viesti Kirjoittaja lordofgreed »

Jamppa kirjoitti:ei tuossa vaihdossa tarvi dynolappua.
S1mppa_ kirjoitti: kun tein uusiks pakosarjan, putkiston ja ilmanoton. eikä turbokaan oo enää vakio.
Tuosta vaan ajattelin että mitenkä ilman tehotodistusta onnistuu, ei taida vastata alkuperäistä kokoonpanoa. Mikäli olen oikein ymmärtänyt niin olisi tuo katsastus voinut olla vielä hankalampikin toimenpide!

S1mppa_ kirjoitti:piti itekki tehdä tuo samainen osaluettelo lappu, prosentteja tuli noin 30..
lordofgreed kirjoitti:Eihän tuo ihan pykälien mukaan mennyt koska en täyttänyt edes sitä osaluovutuspaperihässäkkää (mikä onkaan, johon kirjataan mitkä osat vaihdettu ja mistä peräisin), mutta en valita.
Edit: Sekoilua... :roll:
# 2569
900S - ex-käyttöauto, RIP
900T16 - entinen ikuisuusprojekti
S1mppa_
"Aero"
Viestit: 352
Liittynyt: Ti Marras 28, 2006 18:37
Paikkakunta: susiraja

Re: ysisatkun katsastus. lähes taistelua.

Viesti Kirjoittaja S1mppa_ »

oishan tuo katsastus varmasti menny paljonkin vaikeemmaks, mutta ei katsastusmiehellä riittäny vissiin mielenkiinto tehä siitä vaikeinta mahdollista :)
saab harrastus tunnelin loppupäässä näkyy jo valo...
Suabisti
"Hölösuu"
Viestit: 1824
Liittynyt: La Elo 21, 2004 23:22
Paikkakunta: Alavus
Viesti:

Re: ysisatkun katsastus. lähes taistelua.

Viesti Kirjoittaja Suabisti »

Yllättävän vaikeaa se on välillä. Paljonkos tuo kustansi eli rekistöröinti+katsastus?
Kuviakin olis kiva pirssistä nähdä :)
#3628
Saab 9-3 NG 1,9TDi -08 | Saab 9-3 SE 2.0t 5D -02 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
S1mppa_
"Aero"
Viestit: 352
Liittynyt: Ti Marras 28, 2006 18:37
Paikkakunta: susiraja

Re: ysisatkun katsastus. lähes taistelua.

Viesti Kirjoittaja S1mppa_ »

rekisteröinti katsastus oli n.55€ hartikaisen alustatutkimukset n.40€ ja mitä nyt oli kilvet ja jotain muita oheismaksuja. yhteensä noin 100€ paukku. kuvia tulee kunhan kerkee.. sleeper henkinen saappi on, että ulkonäkö ei ole mitään silmiä hivelevää... :wink:
saab harrastus tunnelin loppupäässä näkyy jo valo...
lordofgreed
"Hirsch"
Viestit: 963
Liittynyt: Ti Huhti 05, 2005 11:34
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: ysisatkun katsastus. lähes taistelua.

Viesti Kirjoittaja lordofgreed »

S1mppa_ kirjoitti:rekisteröinti katsastus oli n.55€ hartikaisen alustatutkimukset n.40€ ja mitä nyt oli kilvet ja jotain muita oheismaksuja.
Melko halvalla selvisit, johan itselläni maksoi pelkkä katsastus 112€ (1,5vuotta sitten)...
# 2569
900S - ex-käyttöauto, RIP
900T16 - entinen ikuisuusprojekti
Suabisti
"Hölösuu"
Viestit: 1824
Liittynyt: La Elo 21, 2004 23:22
Paikkakunta: Alavus
Viesti:

Re: ysisatkun katsastus. lähes taistelua.

Viesti Kirjoittaja Suabisti »

Suabisti kirjoitti:Yllättävän vaikeaa se on välillä. Paljonkos tuo kustansi eli rekistöröinti+katsastus?
Kuviakin olis kiva pirssistä nähdä :)
Ei pahan hintanen. Tullut siihen tulokseen että tääläpäin yksityisellä katsastusasemilla on huomattavasti halvemmat katsastus hinnat, kun A-katsastuksella.
#3628
Saab 9-3 NG 1,9TDi -08 | Saab 9-3 SE 2.0t 5D -02 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
S1mppa_
"Aero"
Viestit: 352
Liittynyt: Ti Marras 28, 2006 18:37
Paikkakunta: susiraja

Re: ysisatkun katsastus. lähes taistelua.

Viesti Kirjoittaja S1mppa_ »

halpa oli juu. ja leimalle tuli pituutta sen verran että helmikuussa 2010 seuraavan kerran konttorille. :D A-katsastukselle ei kannata periaattessakaan tarjota autoa. mitä omia kokemuksia on, niin siellä töngetään pieninkin vika esille. ja hintakin on omaa luokkaansa... :?
saab harrastus tunnelin loppupäässä näkyy jo valo...
Coltti
"Hölösuu"
Viestit: 2826
Liittynyt: To Huhti 22, 2004 09:34
Paikkakunta: Tampere

Re: ysisatkun katsastus. lähes taistelua.

Viesti Kirjoittaja Coltti »

Miten on mahdollista saada 1v ja n. 11kk pitkä leima?
Eero Tiainen #2185 O4O7481428
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Vastaa Viestiin