Se. Varma. Kotimainen. Ilman. Kattoa. - Oli: ”Projekti Kimalainen”

Esittele oma(t) projektisi täällä. Projektiin liittyvät kysymykset sallittuja, muut kysymykset mallikohtaisiin foorumeihin.
Avatar
tsaarela
"Hölösuu"
Viestit: 2470
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:20
Paikkakunta: Oulu

Re: Se. Varma. Kotimainen. Ilman. Kattoa. - Oli: ”Projekti Kimalainen”

Viesti Kirjoittaja tsaarela » Ma Touko 27, 2019 09:18

Itsekin olen pitänyt NG900/OG9-3 avoa cabrioleteista onnistuneimpana muotoilultaan. Väristä voi todeta sen verran, että nyt on kolme mustaa autoa pihassa. :lol:
9-3 SS 1,9 TTiD Linear -11, 9-3 Cabriolet SE -00
Peugeot 206 1,4 XR -02
#621

Avatar
tsaarela
"Hölösuu"
Viestit: 2470
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:20
Paikkakunta: Oulu

Re: Se. Varma. Kotimainen. Ilman. Kattoa. - Oli: ”Projekti Kimalainen”

Viesti Kirjoittaja tsaarela » Ma Touko 27, 2019 18:38

Tuli uppouduttua avoon hieman pintaa syvemmältä, kun metsästin mikrofonin piuhan toista päätä ja kytkin sen stereoihin. Kyllä se sieltä löytyi, kun irroitti sekä SIDin, stereot että ACC:n. Puuilosta piti käydä adapteripalikka ostamassa väliin. Nyt toimii puheluissa ääni molempiin suuntiin.

Täytyy muuten kehaista tuota Sonyn XAV-AX1000 soitinta ja sen Apple Carplay -tukea. Spotifyt sun muut saa kätevästi ja navigaattorikin peilautuu siihen. Tekisi mieli hommata samanmoinen tuohon Sport Sedaniin.
9-3 SS 1,9 TTiD Linear -11, 9-3 Cabriolet SE -00
Peugeot 206 1,4 XR -02
#621

Avatar
tsaarela
"Hölösuu"
Viestit: 2470
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:20
Paikkakunta: Oulu

Re: Se. Varma. Kotimainen. Ilman. Kattoa. - Oli: ”Projekti Kimalainen”

Viesti Kirjoittaja tsaarela » Ti Touko 28, 2019 20:03

Kuva
Hukassa olevat pikselit on löydetty. Käytin SIDin auki ja vaihdoin rikkonaisen ja pikselivikaisen näytön tilalle uuden näytön kaapeleineen. Minulla on vielä toinen SID, jossa on kylläkin ehjä näyttö mutta siitäkin on pikseleitä hukassa. Tarkoitus on tilata pelkästään uusi kaapeli ja katsoa, korjautuisiko se sillä.

Kuinkahan paljon lie Saab säästänyt sillä, ettei piirilevyyn ole laitettu lattakaapelille asianmukaista ZIF-liitintä..?
9-3 SS 1,9 TTiD Linear -11, 9-3 Cabriolet SE -00
Peugeot 206 1,4 XR -02
#621

Avatar
tsaarela
"Hölösuu"
Viestit: 2470
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:20
Paikkakunta: Oulu

Re: Se. Varma. Kotimainen. Ilman. Kattoa. - Oli: ”Projekti Kimalainen”

Viesti Kirjoittaja tsaarela » Ke Touko 29, 2019 12:44

Mielenkiintoinen huomio muuten noista SID moduleista. Kokeilin myös tuota toista yksikköä ja se testautti jarrupedaalia joka käynnistyksessä. Tämä korjattu ei sitä tee. Vaikuttavat muutenkin sisältävän vähän enemmän älykkyyttä kuin mitä voisi kuvitella. Esim. keskikulutusmittari nollautuu, kun SIDin irroittaa.
9-3 SS 1,9 TTiD Linear -11, 9-3 Cabriolet SE -00
Peugeot 206 1,4 XR -02
#621

Avatar
AZP
"Hölösuu"
Viestit: 8910
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Se. Varma. Kotimainen. Ilman. Kattoa. - Oli: ”Projekti Kimalainen”

Viesti Kirjoittaja AZP » Ke Touko 29, 2019 13:25

OG-kolkin SIDissä, siis ihan siinä fyysisessä laitteessa, pitäisi olla tieto ainakin siitä onko auto cabbe vai umpinainen, bensa vai dieseli ja automaatti vai manuaali. Sen mukaan sitten voi tulla eriliaisia ilmoituksia ruutuun. Tuo jarrupedaalin (eli käytännössä jarruvalojen) testaus liittynee siihen että automaatissa ei tarvitse erikseen käskeä kuskai painamaan jarrupoljinta jarruvalojen testaamiseksi ennen liikkelle lähtöä, koska liikkelle lähteminen edellyttää vaihteen kytkemistä joka edellyttää jarrun painamista.

Techillä noita saa ymmärtääkseni speksattua SIDeihin oikein, jos haluaa korjata SIDin luulon auton ominaisuuksista.

Avatar
tsaarela
"Hölösuu"
Viestit: 2470
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:20
Paikkakunta: Oulu

Re: Se. Varma. Kotimainen. Ilman. Kattoa. - Oli: ”Projekti Kimalainen”

Viesti Kirjoittaja tsaarela » Ke Touko 29, 2019 13:58

Ahaa, eli se selittää myös, miksi tuo toinen SID ei antanut katon toimintahäiriöstä herjaa.

Olipa hyvä, että päädyin korjaamaan juuri sen SIDin, minkä korjasin.
9-3 SS 1,9 TTiD Linear -11, 9-3 Cabriolet SE -00
Peugeot 206 1,4 XR -02
#621

Avatar
tsaarela
"Hölösuu"
Viestit: 2470
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:20
Paikkakunta: Oulu

Re: Se. Varma. Kotimainen. Ilman. Kattoa. - Oli: ”Projekti Kimalainen”

Viesti Kirjoittaja tsaarela » Su Kesä 02, 2019 20:11

Tuli tänään suoritettua huollollisia toimenpiteitä katon hydrauliikkaan eli lisättyä nestettä säiliöön. Tämä vaikutti auttavan katon satunnaiseen oikutteluun.

Pitää tuumata, josko peräkontin verhoiluun raskisi tehdä viillon, jotta nesteet saisi katsottua ilman klipsien irroitusta.

Tänään oli ehkä ensimmäiset rehelliset avoautoilukelit. Ei sitä nyt vieläkään ihan t-paita päällä luu ulkona tohtinut ajaa mutta katto alhaalla kuitenkin.
9-3 SS 1,9 TTiD Linear -11, 9-3 Cabriolet SE -00
Peugeot 206 1,4 XR -02
#621

Cona
"Hölösuu"
Viestit: 1781
Liittynyt: Ma Touko 23, 2011 17:37
Paikkakunta: Vantaa

Re: Se. Varma. Kotimainen. Ilman. Kattoa. - Oli: ”Projekti Kimalainen”

Viesti Kirjoittaja Cona » Su Kesä 02, 2019 22:02

Kait tuulisuoja löytyy?! Ihan pakollinen varuste, jos tarkoitus on ajaa katto auki ja paljon.

Eri asia, jos tarkoitus on lipua kaivarin rannassa ikkunat alhaalla 20-30km/h. Kerran mulle yksi jalankulkija piti luennon, että avoautolla ei ajeta katto auki ja lasit ylhäällä. Oli ihan tosissaan :lol:
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00

Avatar
AZP
"Hölösuu"
Viestit: 8910
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Se. Varma. Kotimainen. Ilman. Kattoa. - Oli: ”Projekti Kimalainen”

Viesti Kirjoittaja AZP » Su Kesä 02, 2019 22:11

On se sallittua, jos ulkolämpötila on alle 10 astetta :mrgreen:

Avatar
tsaarela
"Hölösuu"
Viestit: 2470
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:20
Paikkakunta: Oulu

Re: Se. Varma. Kotimainen. Ilman. Kattoa. - Oli: ”Projekti Kimalainen”

Viesti Kirjoittaja tsaarela » Su Kesä 02, 2019 22:22

Juu, tuulisuoja löytyy. Tuntuu pelaavan jopa moottoritienopeuksissa.
9-3 SS 1,9 TTiD Linear -11, 9-3 Cabriolet SE -00
Peugeot 206 1,4 XR -02
#621

Avatar
tsaarela
"Hölösuu"
Viestit: 2470
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:20
Paikkakunta: Oulu

Re: Se. Varma. Kotimainen. Ilman. Kattoa. - Oli: ”Projekti Kimalainen”

Viesti Kirjoittaja tsaarela » Ke Kesä 05, 2019 19:39

Symmetria oli Adrian Monkille erittäin tärkeää. Itse sairastan lähinnä saabismia ja siihen tai yöunieni laatuun tämä pieni muutos ei juurikaan vaikuta. Vaihdoinpahan kuitenkin vänkärin puolen mattapintaisen peilin tilalle korin väriin maalatun, kuten kuskin puolella on. Itse vaihto-operaatio oli helppo, kun vaihtoi koko peilin jalkoineen päivineen. Kuorikin on ymmärtääkseni vaihdettavissa, kun irrottaa lasin ja sen jälkeen ruuvaa koneiston irti, jolloin pääsee kuoren klipseihin käsiksi. Nyt vaihtui hela hoito ja vanha jäi varalle. Minulla pitäisi olla kuskin puolelle matta peili jossain...

Kiitokset käyttäjälle vesa67, jolta löytyi oikeanvärinen peili.

Kuva
9-3 SS 1,9 TTiD Linear -11, 9-3 Cabriolet SE -00
Peugeot 206 1,4 XR -02
#621

Avatar
tsaarela
"Hölösuu"
Viestit: 2470
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:20
Paikkakunta: Oulu

Re: Se. Varma. Kotimainen. Ilman. Kattoa. - Oli: ”Projekti Kimalainen”

Viesti Kirjoittaja tsaarela » Ma Kesä 10, 2019 17:10

Otettin tänään lasikorjaamolla yksi kiveniskemä kiinni. Siinä oli pientä halkeaman alkua mutta kuulemma sen sai juuri ja juuri vielä kiinni.

Pitää iltasella ruveta etsimään mystisen nestevuodon lähdettä.
9-3 SS 1,9 TTiD Linear -11, 9-3 Cabriolet SE -00
Peugeot 206 1,4 XR -02
#621

Avatar
tsaarela
"Hölösuu"
Viestit: 2470
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:20
Paikkakunta: Oulu

Re: Se. Varma. Kotimainen. Ilman. Kattoa. - Oli: ”Projekti Kimalainen”

Viesti Kirjoittaja tsaarela » Ma Kesä 17, 2019 06:21

Viikonloppuna tuli enimmät siitepölyt pestyä pois. On todettava, ettei ainakaan tuo Moponetin pesuvaahto pahemmin irrottele itsekseen likoja eli tarvitsee ihan mekaanista pesua.

Lisäilin katon hydrauliikkaan taas nestettä ja panin merkille, että vasemman takarenkaan eteen oli pieni lammikko muodostunut. Tämä siis ilman katon operointia. Täytyy lomien alettua käyttää sivuverhoilua auki ja katsoa mistä se vuotaa.

Tuli käytettyä kuskin puolen peiliä auki sen verran, että sain alareunastaan irvistävän kuoren paikalleen.
9-3 SS 1,9 TTiD Linear -11, 9-3 Cabriolet SE -00
Peugeot 206 1,4 XR -02
#621

Avatar
aero
-
Viestit: 5959
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: Se. Varma. Kotimainen. Ilman. Kattoa. - Oli: ”Projekti Kimalainen”

Viesti Kirjoittaja aero » Ma Kesä 17, 2019 08:16

Punainen Motox -shampoo? Joo ei se ihan äkäsintä ole, pölyt huuhtelee a-ok. Mun autojen pinnalla tää toimii paljon paremmin ja on helposti (mutunetistä) saatavilla: https://www.motonet.fi/fi/tuote/6000809 ... hampoo-5-l
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla

tturku
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 4772
Liittynyt: To Heinä 21, 2005 16:21
Paikkakunta: Espoo

Re: Se. Varma. Kotimainen. Ilman. Kattoa. - Oli: ”Projekti Kimalainen”

Viesti Kirjoittaja tturku » Ma Kesä 17, 2019 08:39

Saman huomasin siitä punaisesta motoxin vaahtopesusta, ei se mitään oikein poistanut. Hankin Autodudesta kingartur snow foamia joka toimii huomattavasti paremmin. Täytyykin testata tota Korrekia mahdollisesti seuraavaksi.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
NG9-5 2.0Tid M6 Vector MY10 (KA), NG9-3 1.9Tid M6 Vector Hirsch Cab MY06 (HA), Volvo V60 D6 MY14 (paremmalla puoliskolla)
Ex: NG900 2.0T Cab by Rinspeed, OG9-3 2.2Tid, OG9-3 Aero, OG9-5 3.0Tid, parit OG900 ja 96

Vastaa Viestiin