Se. Varma. Kotimainen. Ilman. Kattoa. - Oli: ”Projekti Kimalainen”
Re: Se. Varma. Kotimainen. Ilman. Kattoa. - Oli: ”Projekti Kimalainen”
Itsekin olen pitänyt NG900/OG9-3 avoa cabrioleteista onnistuneimpana muotoilultaan. Väristä voi todeta sen verran, että nyt on kolme mustaa autoa pihassa.
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Re: Se. Varma. Kotimainen. Ilman. Kattoa. - Oli: ”Projekti Kimalainen”
Tuli uppouduttua avoon hieman pintaa syvemmältä, kun metsästin mikrofonin piuhan toista päätä ja kytkin sen stereoihin. Kyllä se sieltä löytyi, kun irroitti sekä SIDin, stereot että ACC:n. Puuilosta piti käydä adapteripalikka ostamassa väliin. Nyt toimii puheluissa ääni molempiin suuntiin.
Täytyy muuten kehaista tuota Sonyn XAV-AX1000 soitinta ja sen Apple Carplay -tukea. Spotifyt sun muut saa kätevästi ja navigaattorikin peilautuu siihen. Tekisi mieli hommata samanmoinen tuohon Sport Sedaniin.
Täytyy muuten kehaista tuota Sonyn XAV-AX1000 soitinta ja sen Apple Carplay -tukea. Spotifyt sun muut saa kätevästi ja navigaattorikin peilautuu siihen. Tekisi mieli hommata samanmoinen tuohon Sport Sedaniin.
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Re: Se. Varma. Kotimainen. Ilman. Kattoa. - Oli: ”Projekti Kimalainen”
Hukassa olevat pikselit on löydetty. Käytin SIDin auki ja vaihdoin rikkonaisen ja pikselivikaisen näytön tilalle uuden näytön kaapeleineen. Minulla on vielä toinen SID, jossa on kylläkin ehjä näyttö mutta siitäkin on pikseleitä hukassa. Tarkoitus on tilata pelkästään uusi kaapeli ja katsoa, korjautuisiko se sillä.
Kuinkahan paljon lie Saab säästänyt sillä, ettei piirilevyyn ole laitettu lattakaapelille asianmukaista ZIF-liitintä..?
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Re: Se. Varma. Kotimainen. Ilman. Kattoa. - Oli: ”Projekti Kimalainen”
Mielenkiintoinen huomio muuten noista SID moduleista. Kokeilin myös tuota toista yksikköä ja se testautti jarrupedaalia joka käynnistyksessä. Tämä korjattu ei sitä tee. Vaikuttavat muutenkin sisältävän vähän enemmän älykkyyttä kuin mitä voisi kuvitella. Esim. keskikulutusmittari nollautuu, kun SIDin irroittaa.
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Re: Se. Varma. Kotimainen. Ilman. Kattoa. - Oli: ”Projekti Kimalainen”
OG-kolkin SIDissä, siis ihan siinä fyysisessä laitteessa, pitäisi olla tieto ainakin siitä onko auto cabbe vai umpinainen, bensa vai dieseli ja automaatti vai manuaali. Sen mukaan sitten voi tulla eriliaisia ilmoituksia ruutuun. Tuo jarrupedaalin (eli käytännössä jarruvalojen) testaus liittynee siihen että automaatissa ei tarvitse erikseen käskeä kuskai painamaan jarrupoljinta jarruvalojen testaamiseksi ennen liikkelle lähtöä, koska liikkelle lähteminen edellyttää vaihteen kytkemistä joka edellyttää jarrun painamista.
Techillä noita saa ymmärtääkseni speksattua SIDeihin oikein, jos haluaa korjata SIDin luulon auton ominaisuuksista.
Techillä noita saa ymmärtääkseni speksattua SIDeihin oikein, jos haluaa korjata SIDin luulon auton ominaisuuksista.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Se. Varma. Kotimainen. Ilman. Kattoa. - Oli: ”Projekti Kimalainen”
Ahaa, eli se selittää myös, miksi tuo toinen SID ei antanut katon toimintahäiriöstä herjaa.
Olipa hyvä, että päädyin korjaamaan juuri sen SIDin, minkä korjasin.
Olipa hyvä, että päädyin korjaamaan juuri sen SIDin, minkä korjasin.
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Re: Se. Varma. Kotimainen. Ilman. Kattoa. - Oli: ”Projekti Kimalainen”
Tuli tänään suoritettua huollollisia toimenpiteitä katon hydrauliikkaan eli lisättyä nestettä säiliöön. Tämä vaikutti auttavan katon satunnaiseen oikutteluun.
Pitää tuumata, josko peräkontin verhoiluun raskisi tehdä viillon, jotta nesteet saisi katsottua ilman klipsien irroitusta.
Tänään oli ehkä ensimmäiset rehelliset avoautoilukelit. Ei sitä nyt vieläkään ihan t-paita päällä luu ulkona tohtinut ajaa mutta katto alhaalla kuitenkin.
Pitää tuumata, josko peräkontin verhoiluun raskisi tehdä viillon, jotta nesteet saisi katsottua ilman klipsien irroitusta.
Tänään oli ehkä ensimmäiset rehelliset avoautoilukelit. Ei sitä nyt vieläkään ihan t-paita päällä luu ulkona tohtinut ajaa mutta katto alhaalla kuitenkin.
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Re: Se. Varma. Kotimainen. Ilman. Kattoa. - Oli: ”Projekti Kimalainen”
Kait tuulisuoja löytyy?! Ihan pakollinen varuste, jos tarkoitus on ajaa katto auki ja paljon.
Eri asia, jos tarkoitus on lipua kaivarin rannassa ikkunat alhaalla 20-30km/h. Kerran mulle yksi jalankulkija piti luennon, että avoautolla ei ajeta katto auki ja lasit ylhäällä. Oli ihan tosissaan
Eri asia, jos tarkoitus on lipua kaivarin rannassa ikkunat alhaalla 20-30km/h. Kerran mulle yksi jalankulkija piti luennon, että avoautolla ei ajeta katto auki ja lasit ylhäällä. Oli ihan tosissaan
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Re: Se. Varma. Kotimainen. Ilman. Kattoa. - Oli: ”Projekti Kimalainen”
On se sallittua, jos ulkolämpötila on alle 10 astetta
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Se. Varma. Kotimainen. Ilman. Kattoa. - Oli: ”Projekti Kimalainen”
Juu, tuulisuoja löytyy. Tuntuu pelaavan jopa moottoritienopeuksissa.
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Re: Se. Varma. Kotimainen. Ilman. Kattoa. - Oli: ”Projekti Kimalainen”
Symmetria oli Adrian Monkille erittäin tärkeää. Itse sairastan lähinnä saabismia ja siihen tai yöunieni laatuun tämä pieni muutos ei juurikaan vaikuta. Vaihdoinpahan kuitenkin vänkärin puolen mattapintaisen peilin tilalle korin väriin maalatun, kuten kuskin puolella on. Itse vaihto-operaatio oli helppo, kun vaihtoi koko peilin jalkoineen päivineen. Kuorikin on ymmärtääkseni vaihdettavissa, kun irrottaa lasin ja sen jälkeen ruuvaa koneiston irti, jolloin pääsee kuoren klipseihin käsiksi. Nyt vaihtui hela hoito ja vanha jäi varalle. Minulla pitäisi olla kuskin puolelle matta peili jossain...
Kiitokset käyttäjälle vesa67, jolta löytyi oikeanvärinen peili.
Kiitokset käyttäjälle vesa67, jolta löytyi oikeanvärinen peili.
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Re: Se. Varma. Kotimainen. Ilman. Kattoa. - Oli: ”Projekti Kimalainen”
Otettin tänään lasikorjaamolla yksi kiveniskemä kiinni. Siinä oli pientä halkeaman alkua mutta kuulemma sen sai juuri ja juuri vielä kiinni.
Pitää iltasella ruveta etsimään mystisen nestevuodon lähdettä.
Pitää iltasella ruveta etsimään mystisen nestevuodon lähdettä.
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Re: Se. Varma. Kotimainen. Ilman. Kattoa. - Oli: ”Projekti Kimalainen”
Viikonloppuna tuli enimmät siitepölyt pestyä pois. On todettava, ettei ainakaan tuo Moponetin pesuvaahto pahemmin irrottele itsekseen likoja eli tarvitsee ihan mekaanista pesua.
Lisäilin katon hydrauliikkaan taas nestettä ja panin merkille, että vasemman takarenkaan eteen oli pieni lammikko muodostunut. Tämä siis ilman katon operointia. Täytyy lomien alettua käyttää sivuverhoilua auki ja katsoa mistä se vuotaa.
Tuli käytettyä kuskin puolen peiliä auki sen verran, että sain alareunastaan irvistävän kuoren paikalleen.
Lisäilin katon hydrauliikkaan taas nestettä ja panin merkille, että vasemman takarenkaan eteen oli pieni lammikko muodostunut. Tämä siis ilman katon operointia. Täytyy lomien alettua käyttää sivuverhoilua auki ja katsoa mistä se vuotaa.
Tuli käytettyä kuskin puolen peiliä auki sen verran, että sain alareunastaan irvistävän kuoren paikalleen.
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Re: Se. Varma. Kotimainen. Ilman. Kattoa. - Oli: ”Projekti Kimalainen”
Punainen Motox -shampoo? Joo ei se ihan äkäsintä ole, pölyt huuhtelee a-ok. Mun autojen pinnalla tää toimii paljon paremmin ja on helposti (mutunetistä) saatavilla: https://www.motonet.fi/fi/tuote/6000809 ... hampoo-5-l
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Se. Varma. Kotimainen. Ilman. Kattoa. - Oli: ”Projekti Kimalainen”
Saman huomasin siitä punaisesta motoxin vaahtopesusta, ei se mitään oikein poistanut. Hankin Autodudesta kingartur snow foamia joka toimii huomattavasti paremmin. Täytyykin testata tota Korrekia mahdollisesti seuraavaksi.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96