Ostamassa 9-5 diesel, millä koneella kannattaa hankkia
Re: Ostamassa 9-5 diesel, millä koneella kannattaa hankkia
Koska olen palaamassa Saab leiriin ja tuollainen 3.0 tid mukavalla varustuksella tuli lähistolle myyntiin kävin selvittämässa moottoritakuun tilaa.
Tänään Oulun Aineen huoltopäällikkö ilmoitti että 3.0 tid:n moottoritakuu EI ole enää voimassa. Takuu on kuulemma loppunut jo 2 vuotta sitten!
Empä tiedä mikä on totuus mutta näin Oulussa....
Tänään Oulun Aineen huoltopäällikkö ilmoitti että 3.0 tid:n moottoritakuu EI ole enää voimassa. Takuu on kuulemma loppunut jo 2 vuotta sitten!
Empä tiedä mikä on totuus mutta näin Oulussa....
Re: Ostamassa 9-5 diesel, millä koneella kannattaa hankkia
Olin väärässä, se onkin 30 tkm / joka toinen vuosi9-5T kirjoitti:Oletko lukenut huolellisesti sillä usein kirjassa on myös 9-3 tiedot melko huonosti eriteltynä?JKen kirjoitti: Allaolevan huoltokirjassa lukee 30 tkm / 2 vuotta
Ex. Saab 9-5 TiD A SportCombi vm. 2006 (2009, 105 tkm -> 2019, 416 tkm)
Ex. Saab 9-5 2.3t A Sedan vm. 2001 (2004, 73 tkm - 2015, 298 tkm)
Insignia
Ex. Saab 9-5 2.3t A Sedan vm. 2001 (2004, 73 tkm - 2015, 298 tkm)
Insignia
Re: Ostamassa 9-5 diesel, millä koneella kannattaa hankkia
Vaimo ajaa, n. 50 tkm. Virhe vai keräilyharvinaisuus ?9-5T kirjoitti:Taitaa olla virhe, paljonko ajat vuodessa? Veikkaan että jollei 30000km täyty vuodessa SID käskee huoltoon 1 vuoden välein vaikka kirjassa lukisi 2v.
Ex. Saab 9-5 TiD A SportCombi vm. 2006 (2009, 105 tkm -> 2019, 416 tkm)
Ex. Saab 9-5 2.3t A Sedan vm. 2001 (2004, 73 tkm - 2015, 298 tkm)
Insignia
Ex. Saab 9-5 2.3t A Sedan vm. 2001 (2004, 73 tkm - 2015, 298 tkm)
Insignia
Re: Ostamassa 9-5 diesel, millä koneella kannattaa hankkia
Jos erehtyy ostamaan 2.2: sen automaatilla niin tylsistyykö sillä ohittaessa, ehtiikö sillä ollenkaan? Sen verran iso auto tuo 9-5 kuitenkin. 3.0:aa en uskalla ostaa ja noi 1.9:t liian kalliita meikäläisen kukkarolle. Täytyykö siis ostaa volvo vai tyytyä tuohon pikkukakkoseen?
ng900T 3d SE -94 (kr), ng9-3 sedan 1.8t A Linear -07 (vaimon), Jumpy l2h1 2.0Hdi -07 (vaihdetaan leveämpään pakuun)
Serkku: Insignia 2.0 ttid 4wd combi
#2742 (muistaakseni)
Serkku: Insignia 2.0 ttid 4wd combi
#2742 (muistaakseni)
Re: Ostamassa 9-5 diesel, millä koneella kannattaa hankkia
Eiköhän siihen 2.2seen jotain lastu/viriä löydy.Tai odota ihan rauhas n 1.5v niin saat ostaa multa 1.9tid farkku vector griffin sportin ja on sit 15tkm välein öljyt/60tkm välein laatikon öljyt.On jopa bangladesh malli,näin mimmiä lainatakseni eli uupuu tehdas navi ja pari pientä,mut kaikki tärkeät löytyy(xenon,aut,tutka taakse,sport nahat,sähköl etupenkit,tasonsäätö peräs,harman audio,alutx2,lähes kiiltävä sportputken pää,metalliväri snow silver jota tosin ilkeät sanoo pohjaväriks)
Re: Ostamassa 9-5 diesel, millä koneella kannattaa hankkia
Ajoin aikaisemmin tuolla 9-5 2,2 Tid Vector Wagonilla 200 tkm ja ihan hyvin sillä ehti. Toki täytyy tietysti ennakoida, mutta ei läheskään niin paljoa kuin monella bensa vehkeellä. Hyvin sillä ehdit ja ohi pääset.Georges27 kirjoitti:Jos erehtyy ostamaan 2.2: sen automaatilla niin tylsistyykö sillä ohittaessa, ehtiikö sillä ollenkaan? Sen verran iso auto tuo 9-5 kuitenkin. 3.0:aa en uskalla ostaa ja noi 1.9:t liian kalliita meikäläisen kukkarolle. Täytyykö siis ostaa volvo vai tyytyä tuohon pikkukakkoseen?
Jos ihan aikuisten oikeasti sitä voimaa kaipaat, niin kannattaa dieseleissä kääntää katse Baijerilaisiin , mutta hyvin tuo 2,2 normaalit ajot hoitaa.
Re: Ostamassa 9-5 diesel, millä koneella kannattaa hankkia
Kyllä olen ehtiny ihan riittävästi tuolla manuaalilaatikkosella 2.2:lla vaikka toki se turbotonnarin jälkeen tuntui aika mopolta maantienopeuksissa.
Jotenkin kuiten numeroita parempi se tuntuu käytössä olevan.
Käynti on toki karkeaa ja maantiellä vitonen on ehkä vähän liian lyhyeksi välitetty. Tällä kuiten mennään juuri siitä syystä, että kutosta en uskaltanu ostaa ja 1.9 oli liian kallis.
Jotenkin kuiten numeroita parempi se tuntuu käytössä olevan.
Käynti on toki karkeaa ja maantiellä vitonen on ehkä vähän liian lyhyeksi välitetty. Tällä kuiten mennään juuri siitä syystä, että kutosta en uskaltanu ostaa ja 1.9 oli liian kallis.
Saabin omistaja vuodesta -90
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
Re: Ostamassa 9-5 diesel, millä koneella kannattaa hankkia
Oulun Aine muutenkinMimmi kirjoitti:Onneksi Aineen huoltopäällikkö ei päätä takuusta.lk kirjoitti:Tänään Oulun Aineen huoltopäällikkö ilmoitti että 3.0 tid:n moottoritakuu EI ole enää voimassa. Takuu on kuulemma loppunut jo 2 vuotta sitten!
Minä kysyisin GM Finlandilta.
Re: Ostamassa 9-5 diesel, millä koneella kannattaa hankkia
Et uskalla ostaa? Taivasko niskaan tippuu? Jos noin ajattelee niin kannattaa ajella kypärä päässä julkisilla. Samalla tavalla se motorschade tai jokin muu taaloja vaativa rikko voi tulla ajaa sitten saabilla tai jollain muulla merkillä.Georges27 kirjoitti:Jos erehtyy ostamaan 2.2: sen automaatilla niin tylsistyykö sillä ohittaessa, ehtiikö sillä ollenkaan? Sen verran iso auto tuo 9-5 kuitenkin. 3.0:aa en uskalla ostaa ja noi 1.9:t liian kalliita meikäläisen kukkarolle. ?
Re: Ostamassa 9-5 diesel, millä koneella kannattaa hankkia
Toiset konetyypit vaan hajoaa helpommin kuin toiset. Tosta 3.0 tidistä on sen verran pahaa kuullut että jätän ostamatta.
Eikä sen mikään urheiluauto tarvisikaan olla, sitä varten on tuo satku, vaan käyttötraktori millä vetää välillä myös kärryä, missä käytössä nykyinen 109hv sitikka on aika laiska. Tosin osa hevoista on laitumella ja painaa varmaan jopa enemmän kuin 9-5.
Eikä sen mikään urheiluauto tarvisikaan olla, sitä varten on tuo satku, vaan käyttötraktori millä vetää välillä myös kärryä, missä käytössä nykyinen 109hv sitikka on aika laiska. Tosin osa hevoista on laitumella ja painaa varmaan jopa enemmän kuin 9-5.
ng900T 3d SE -94 (kr), ng9-3 sedan 1.8t A Linear -07 (vaimon), Jumpy l2h1 2.0Hdi -07 (vaihdetaan leveämpään pakuun)
Serkku: Insignia 2.0 ttid 4wd combi
#2742 (muistaakseni)
Serkku: Insignia 2.0 ttid 4wd combi
#2742 (muistaakseni)
Re: Ostamassa 9-5 diesel, millä koneella kannattaa hankkia
Olikin kevyempi kun muistin tuo c5.
Omamassa 1460kg, kokonais 1905kg. Paljonkos 9-5 wagon dieselinä painaa noin?
Omamassa 1460kg, kokonais 1905kg. Paljonkos 9-5 wagon dieselinä painaa noin?
ng900T 3d SE -94 (kr), ng9-3 sedan 1.8t A Linear -07 (vaimon), Jumpy l2h1 2.0Hdi -07 (vaihdetaan leveämpään pakuun)
Serkku: Insignia 2.0 ttid 4wd combi
#2742 (muistaakseni)
Serkku: Insignia 2.0 ttid 4wd combi
#2742 (muistaakseni)
-
- "Hirsch"
- Viestit: 786
- Liittynyt: Su Touko 11, 2003 22:01
- Paikkakunta: Kempele
Re: Ostamassa 9-5 diesel, millä koneella kannattaa hankkia
Mitä viriä Raati suosittelee dieselmoottoriin? Esimerkiksi http://www.voimaa.com lupaa 2,2:een parhaimmillaan 143hv/340Nm.cab95 kirjoitti:Eiköhän siihen 2.2seen jotain lastu/viriä löydy.
#1488
900c Combi Coupe -88
9⁵ Aero Wagon -03
900c Combi Coupe -88
9⁵ Aero Wagon -03
Re: Ostamassa 9-5 diesel, millä koneella kannattaa hankkia
Sais melko pirun halvalla ruotsin puolelta noita viirusilmiä 1,9 koneella, mitä blocketista seuraillu. Miten luotettavia noi automaatit on tuon dieselin perässä?
Saab 9-3 Sport Sedan 2,2TiD
Re: Ostamassa 9-5 diesel, millä koneella kannattaa hankkia
1730 kg on tuon oman kiesin omamassa manuaalilaatikolla.Georges27 kirjoitti:Olikin kevyempi kun muistin tuo c5.
Omamassa 1460kg, kokonais 1905kg. Paljonkos 9-5 wagon dieselinä painaa noin?
Saabin omistaja vuodesta -90
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
Re: Ostamassa 9-5 diesel, millä koneella kannattaa hankkia
Olen omistanut kolme V6-moottorilla varustettua autoa. Eka oli Peugeot 604, jonka konepellin alla oli ns. PRV (peugeot, renault, Volvo) kutonen. Jotain kevyempää metallia kansineen päivineen. Hieno moottori, ellei kansi vuotanut.
Toinen oli onneton köyhä V6-camaro, jonka moottorin ainoa hyvä puoli oli 3/4-osakasin esihistoriallisen raudan pysyminen kasassa.
Kolmas oli Audin V6 TDi, jonka kansipuolella sijaitseva ongelmakenttä on ihan omaa luokkaansa. Sopii ainoastaan verkonpainoksi takuun loputtua.
Neljäs, jota en koskaan tule omistamaan on 9-5 Isuzun V6-komedialla. Aivan loistava kone, elleivät sylinteriputket ala vaeltamaan. Niin ne kuitenkin tekevät. Joku täällä on kirjoittanut, kuinka hyvä auto on. Kone on vaihdettu 50000 ja 150000 ja etc välein ja vielä mennään kolmannella koneella monta kilometriä kunnes neljäs pannaan pellin alle.
Ihan oikeasti, V6 konsepti tuntuu olevan vaikea toteuttaa mille hyvänsä merkillä.
2,2 on meuhkaava, vanhanaikainen laama, mutta pysyy hyvin kasassa.
Viristä on muualla ollut juttua ja kokemusperäistä tietoa kaivataan. Kaikki lupaavat saman tehon ja väännön parin Kwn ja Nm heitolla. (huom. lupaavat).
Toinen oli onneton köyhä V6-camaro, jonka moottorin ainoa hyvä puoli oli 3/4-osakasin esihistoriallisen raudan pysyminen kasassa.
Kolmas oli Audin V6 TDi, jonka kansipuolella sijaitseva ongelmakenttä on ihan omaa luokkaansa. Sopii ainoastaan verkonpainoksi takuun loputtua.
Neljäs, jota en koskaan tule omistamaan on 9-5 Isuzun V6-komedialla. Aivan loistava kone, elleivät sylinteriputket ala vaeltamaan. Niin ne kuitenkin tekevät. Joku täällä on kirjoittanut, kuinka hyvä auto on. Kone on vaihdettu 50000 ja 150000 ja etc välein ja vielä mennään kolmannella koneella monta kilometriä kunnes neljäs pannaan pellin alle.
Ihan oikeasti, V6 konsepti tuntuu olevan vaikea toteuttaa mille hyvänsä merkillä.
2,2 on meuhkaava, vanhanaikainen laama, mutta pysyy hyvin kasassa.
Viristä on muualla ollut juttua ja kokemusperäistä tietoa kaivataan. Kaikki lupaavat saman tehon ja väännön parin Kwn ja Nm heitolla. (huom. lupaavat).
Kulkuvälineenä enää maastopyörä (vaikka ajokortti on taskussa)