Hei!
Oma 9-3 TTID -09 nakkasi pari kuukautta sitten limp-moden päälle kesken ohituksen, jolloin ahdot laskivat melkein nolliin. Kävin luetuttamassa vikakoodit ja näytti vikakoodia "P0234". Vikatila ikään kuin nollaantuu, kun auto on hetken sammuksissa, valittaa vielä limp-modea mutta ahdot löytyvät taas. Toimii muuten normaalisti (Fiksu polttoaineenkulutus, ahdot nousevat tasaisesti, ei suhise, alaväännöt yms. tallella), mutta kun laittaa kaasun pohjaan isommalla vaihteella ja ahdot nousevat tappiinsa, niin heittää limpmoden päälle ja ahdot laskevat tosi pieniksi.
Mistä tätä aloittaisi tutkimaan? Katselin juuri että kaikki letkut vaikuttaisivat olevan paikoillaan, kuivina ja ilman silminnähtäviä reikiä. EGR on tukittu softalla (ei 100% varmuutta) ja DPF löytyy. Ilmansuodatin on juuri menossa tukkoon (Vaihdan huomenna), voisiko sillä olla mitään tekemistä vikatilan kanssa? Liikkeeseen en tahtoisi viedä opiskelijabudjetilla
TTID probleemaa
TTID probleemaa
9-3 SS TTiD M6 2008 Vector
Re: TTID probleemaa
Voisko olla samaa?
viewtopic.php?t=158545
viewtopic.php?t=158545
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Re: TTID probleemaa
^Voi olla. Tosin kävin yöllä vähän taas ihmettelemässä, ja totesin että hukkaportti liikkuu vähän nahkeasti, liikuttelin hukkaporttia käsin auki kiinni n. 15 kertaa ja pistin pellin kiinni. Nyt tänään päivällä ei pistänyt limppuun, vaikka painoi kaasun pohjaan kutosvaihteella n. 80km/h vauhdeissa . Olettaisin siis että vika löytyi (Pitää tarkkailla tilannetta), mitä tuonne hukkaporttiin kannattaa laittaa ettei jumita uudelleen?
9-3 SS TTiD M6 2008 Vector