Koeajoja??

Vuonna 2010 markkinoille tullut täysin uusi 9-5.
Vastaa Viestiin
aero
-
Viestit: 8716
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: Koeajoja??

Viesti Kirjoittaja aero »

ristos kirjoitti:Tulos on seuraava: Ajoin tankillisella 1097 km. Dieseliä meni 58,89 litraa.
Kulutus 5,37 l/100km. Ei paha! Tämän tankillisen ajo on matka-ajoa nastoilla ja vakkarilla rajoitusten mukaisesti mutta ei tien tukkona.
Ei lainkaan huono tulos. Edellinen tankki 9-3:lla oli karvan reippaat 5,23l ja NG-femma taitaa näppituntumalla olla hitusen isompi auto.
ristos kirjoitti: Itse hieman hämmästelen noita kulutuslukemia. Syy on se, että auton tyhjä paino on 1750kg, tankki vetää 70 litraa ja kuski on 100kg ja tavaraakin on aina vähän mukana. Siis lähes 2 tonnia liikkuu tuolla kulutuksella?

Eikä muuta kuin tuulta päin! :D
Nyt on pakko kysyä, että mistä tuo tyhjä paino on katsottu? Nimittäin jos katsot rekisteröintitodistuksen omamassaa (joka on helpoiten nähtävissä oleva "tyhjäpaino"), niin siinä lukemassa on mukana 75kg kuljettajaa, 5kg matkatavaroita ja muistaakseni vielä 75% täyttöasteen omaava polttoainesäiliö.

Tai siis ainakin pitäisi olla - A4B8:n lapussa luki 1595kg, vaaka sanoi varsin tyhjälle autolle ja 80kg kuskille 1705kg, seuraavalla kertaa 1700kg.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
Avatar
ristos
"Saabisti"
Viestit: 2927
Liittynyt: To Marras 13, 2003 13:51
Paikkakunta: Kajaani

Re: Koeajoja??

Viesti Kirjoittaja ristos »

Aero!
Kyselit tuosta auton painosta? Rekisteriote kertoo auton oman massan olevan 1750kg ja ohjekirja automaattivaihteiselle automaatille oman massan olevan 1675-1840kg. En ole sitä sen tarkemmin pohtinut ja laitoin esille tuon rekisteriotteen massan.

Kyllä tuo kulutus minulle on yllätys. Olen tässä matkustettut ihan tuon ajotietoken lukemilla, mutta ajattelin eilen sitten laskea ihan tankkauskuitin mukaan. Täytyy nyt jatkossakin katsella tuota kulutuksen kehitystä. Laitan maanantaina nyt alle uudet kitkat niin tuo kyyti vielä entisestään hiljenee. Tapahtuneeko kulutukselle jotakin, en tiedä?
Risto Suikkari #1260, Saabilla 1971 alkaen
VectorKombi9-5-02
"Turbo"
Viestit: 243
Liittynyt: Pe Loka 06, 2006 17:22
Paikkakunta: Kokkola

Re: Koeajoja??

Viesti Kirjoittaja VectorKombi9-5-02 »

Startin koeajo :D eka jaksolla mainoksineen kaikkineen :twisted: .
9-5 kombi -02 2,3 man E85 TD04-15T-06 muutti varaosiksi Etelä- Pohjanmaalle.
9-5 kombi -09 Griffin Vector 2,3 man BP
aero
-
Viestit: 8716
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: Koeajoja??

Viesti Kirjoittaja aero »

ristos kirjoitti:Aero!
Kyselit tuosta auton painosta? Rekisteriote kertoo auton oman massan olevan 1750kg ja ohjekirja automaattivaihteiselle automaatille oman massan olevan 1675-1840kg. En ole sitä sen tarkemmin pohtinut ja laitoin esille tuon rekisteriotteen massan.
Jeh, eli ei siihen ihan 100-170 kiloa tartte lisätä. Mutta yhtä kaikki, massaa kyllä löytyy, eikä tuo 5,37l ole lainkaan paha lukema. Verrokiksi esittämäni 9-3 on siis manuaaliaskilla ja omamassana lukee 1600kg. Mulla on auton koko tankkaushistoria tehtaan lirutusta lukuunottamatta hallussa ja syyskokoukseen mennessä tilanne oli muistaakseni 5,78l/100km kumulatiivisena. Tässäkin toki matka mitattuna ihan auton omalla mittarilla, joten etenkin talvirengaskaudella luku valehdellee alaspäin. Eli minun nähdäkseni varsin inhimillisellä kulutuksella pääset NG-femman kokoisella autolla etenemään. Jatka hyvää matkaa :).
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
Avatar
mike
"Hölösuu"
Viestit: 1640
Liittynyt: To Touko 08, 2003 08:39
Paikkakunta: Oulu

Re: Koeajoja??

Viesti Kirjoittaja mike »

HTH kirjoitti:
Marko A kirjoitti:Oululaiset!! Joko se Aineella oleva auto on koeajettavissa? Ensi viikolla tulee käyntiä sielläpäin ja vois samalla käydä viimein näkemässä & kokemassa auton. Ja sehän ei selviä kuin ajamalla!!
Ainakaan eilen ei vielä ollut.
Eikä kyllä näkynyt tänäänkään, kohta jaksa enää käydäkkään. Pitänee jäädä oottelemaan sitä klubilaisten omaa koeajotapahtumaa Aineen pihalla :)

Maahantuojallehan voi antaa palautetta josko ne potkis sitten vähän vauhtia jälleenmyyjäänkin?
Saabin omistaja vuodesta -90
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
Avatar
ristos
"Saabisti"
Viestit: 2927
Liittynyt: To Marras 13, 2003 13:51
Paikkakunta: Kajaani

Re: Koeajoja??

Viesti Kirjoittaja ristos »

On se kyllä aika erikoinen tilanne Teillä siellä Oulussa?
Risto Suikkari #1260, Saabilla 1971 alkaen
Maikki
"Hölösuu"
Viestit: 1120
Liittynyt: Su Helmi 15, 2004 22:52
Paikkakunta: Oulu

Re: Koeajoja??

Viesti Kirjoittaja Maikki »

Tämänviikon alussa kun kyselin niin koeajoauton olisi pitänyt valmistua viikolla38 mutta ei ole kuulemma edes vielä tehty eivätkä ole saanet infoa milloin auto edes valmistuu ...kele :evil:
9-5 2.0t wagon biopower linear sport - 05, 900i 16valve 3d - 93

detailing...sitä korrekmies ei voi ymmärtää.
Avatar
mike
"Hölösuu"
Viestit: 1640
Liittynyt: To Touko 08, 2003 08:39
Paikkakunta: Oulu

Re: Koeajoja??

Viesti Kirjoittaja mike »

Maikki kirjoitti:Tämänviikon alussa kun kyselin niin koeajoauton olisi pitänyt valmistua viikolla38 mutta ei ole kuulemma edes vielä tehty eivätkä ole saanet infoa milloin auto edes valmistuu ...kele :evil:
Mikähän siellä oikeasti maksaa? Eikö ole varaa maksaa veroja?

Ei tällä menolla kyllä kovin kummosia myyntituloksiakaan saada aikaan :(
Saabin omistaja vuodesta -90
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
Marko A
"Hölösuu"
Viestit: 2897
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 04:50
Viesti:

Re: Koeajoja??

Viesti Kirjoittaja Marko A »

No niin, nyt on uusi 9-5 viimeinkin nähty ja koettu. Tosin ei vieläkään koeajettu (joten ilmeisesti paras jäi puuttumaan!).

Koetin tosissaan (suuressa lapsellisuudessani) ottaa tilanteesta kaiken irti kun ei niitä täysin uusia Saab malleja turhaan tiheään näe. Tosin lähitulevaisuudessa nähtäneen tiheämpään kuin koskaan ennen.

No, ensialkuun piti siis fiilistellä ja tirkistellä autoa kauempaa. Joka suunnasta ja kulmasta. Hyvää kontrastia toi lähes vieressä oleva uusi 9-3 TTiD4 Java ruskeana.

9-5 näyttää ulkoa fantastiselta. Helppo sanoa. Siinä mielessä harvinainen auto, että se näyttää joka kulmasta erittäin hienolta. Toisista kulmista vain vielä hienommalta. Laskeva kattolinja on hieno, mustatut A-pilarit tekee Aero-X efektin. Sivuikkunat on hieno jatkumo 99 / 900 / 9-3 sarjalle, muoto periytyy sieltä suoraan. Hieman modernisoituna tosin.

Auton pituus, mataluus ja selkeys tekee sellaisen vaikutelman mikä mulle syntyy yleensä luokkaa kalliimmista coupe autoista. Jotkut on moittineet pitkää peräylitystä tai raskaan näköistä takaosaa muuten vain. Olen erimieltä. Perä varsinkin on todella onnistunut mun makuun. Takaviistoista auto näyttää ehkä parhaimmalta.
Takavalot näyttää hienolta. Led (?) juova varsinkin. Samaten sinisävyt etuvaloissa luo erikoisen tunnelman.

Pikku detaljina (jota olen jo aiemminkin kritisoinut) mua häiritsee feikki-ilma-aukot siinä etuoven etu/alareunassa. Siihen ois voinut vetää vain pokkauksen ja sen kromilistan. Feikki on aina feikki ja jättää huonon maun.

Ulkonäöltään parhaimman näköinen auto omassa luokassaan. Tosi viileä! :D

Sitten sisälle. Ensivaikutelma hieman vaisu. Älkää nyt pahastuko, mutta mun nenään sisällä haisi pahalle. Samalle kuin tuliterässä Toyotassa yms. Ja tumma sisusta esittelyautossa ei ole paras mahdollinen. Sitä korostaa kun kojelautakin on musta/harmaa. Hallivalaistuksessa näkyy kaikki pölyt yms ikävästi. Ja kun ensivaikutelman voi saada vain kerran...

Kotoisalta tuntui etupenkillä. Keskikonsoli on selkeä parannus aiempiin. Kaikki tarpeellinen on tuotu vielä ylemmäs ja lähemmäs (suurin ero OG9-5:n). Tilaa on tällaiselle 180cm tallaajalle hienosti. Kädet löytää paikkansa. Ratti tulee ehkä hivenen lähemmäs kuin 9-3:ssa, mikä on mun mielestä hyvä juttu. Mittaristo ottaa aikansa tottua. Samaten se jatkuva "ritilä" mittareiden ympärillä. En ole varma pidänkö siitä kovin paljoa. Keskikonsolin kotelon kansi tuntuu myös Toyotalta, heppoinen ja kevyt sekä feikki metalli. Vasemmalta jalata puuttuu "dead pedal" ja tilaa ei ole 44 kokoiselle kengälle liiaksi. Isot Nokialaiset on ahtaalla ;)

Istuma-asento ja penkki sopii mun persukselle hienosti. Säätöjä löytyy Vectorin penkistä vähintään riittävästi ja ristiselän säätö on erityisen onnistunut. Tosi Saab fiilis jää kuskinpaikalta. Esittelyautoon parchment sisustus ehdottomasi! Ainakin kuvissa se näyttää arvokkaalta ja tyylikkäältä. Omaan käyttöön voi kukin valita mieleisensä.

Takapenkille: ahtaus yllätti. Vaikka siitä on lukenut, niin en uskonut sitä näin tiiviiksi. Päälle ei ole korkeus-suunnassa tilaa, ja samaten oven puoleinen reuna laskee päätä vasten. Itse persjalkaisena ja pitkäselkäisenä en mahdu (kuskinpenkki säädetty mulle) istumaan takapenkillä takamus perillä penkissä ja selkä lähes suorana. Hieno jalkatila unohtuu (en edes huomioinut alkuun, ihan oikeasti) kun pää ei mahdu kyytiin. 190cm kokoinen ei varmaan istu mielellään tuolla kovin pitkää matkaa. Takapenkiltä ajettavaksi edustusautoksi en suosittele. Mutta Saabissa omistaja istuukin ratin takana ;)

Kontti on tilava ja luukku ahdas. Yllätys yllätys.

Sisältä jäi mieleen, kun arvosteluissa on moitittu materiaaleja yms, mulla pisti silmään kuskin vasemman jalan edessä oleva (sulakekotelo) kansi. Se repsotti hieman, mutta oli lukittuneena. Eikä sitä saanut painettua paikoileen. Avoimesta ovesta katsottuna näyttää kuin sauma ois pielessä ja asennus epäonnistunut?

Siinä kait se näin alkuun. Ei saa tykätä huonoa jos on jostain kohdasta eri mieltä. Mun mieleen tuo 9-5 on todella valloittava auto, positiiviset asiat jää pinnalle. Ostaisin jos ois rahaa.

Oulun liikkeen tilanne on vain kyllä surullinen. Myyjältä kun kysyin koeajosta, mainitsi hän että eilen olivat kuulleet jo joitakin autoja saadun rekisteröidyksi ja joku jo luovutettu asiakkaillekin... No sh*t, Sherlock?

Tämän jälkeen juteltiin 9-3:sta. Myyjä ihmetteli kun totesin minua harmittavan neliveto dieselin puuttuminen mallistosta.. Meidän piti hinnastosta yhdessä ihmetellä, että ei sitä ole niin ei ole.

En syytä myyjää, enkä moiti. Tämä vain kertoo merkin tilanteena ja jälleenmyynnin uudelleenjärjestelyn kankeudesta. Ei ole myyjille mallivuosi preppauksia järjestetty. Toivotaan, että joku kaunis päivä Saabille löytyy tarpeeksi tilaa ja asiakkaita niin että myymälät on vähintään tyyliä ANA Trollhättan.. :D

Mainosmatskut lähti mukaan ja erittäin suurella mielenkiinnolla jään odottamaan koeajoa, sekä tulevaa farkkumallia. Näihin kuviin ja näihin tunnelmiin,

Marko

http://www.trollhattansaab.net/wp-content/cabin.jpg
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Avatar
mike
"Hölösuu"
Viestit: 1640
Liittynyt: To Touko 08, 2003 08:39
Paikkakunta: Oulu

Re: Koeajoja??

Viesti Kirjoittaja mike »

Marko A kirjoitti: Oulun liikkeen tilanne on vain kyllä surullinen. Myyjältä kun kysyin koeajosta, mainitsi hän että eilen olivat kuulleet jo joitakin autoja saadun rekisteröidyksi ja joku jo luovutettu asiakkaillekin... No sh*t, Sherlock?

Tämän jälkeen juteltiin 9-3:sta. Myyjä ihmetteli kun totesin minua harmittavan neliveto dieselin puuttuminen mallistosta.. Meidän piti hinnastosta yhdessä ihmetellä, että ei sitä ole niin ei ole.

En syytä myyjää, enkä moiti. Tämä vain kertoo merkin tilanteena ja jälleenmyynnin uudelleenjärjestelyn kankeudesta. Ei ole myyjille mallivuosi preppauksia järjestetty. Toivotaan, että joku kaunis päivä Saabille löytyy tarpeeksi tilaa ja asiakkaita niin että myymälät on vähintään tyyliä ANA Trollhättan.. :D
Ei kuiten sanonu että Skodan mallistosta löytyisi neliveto-diesel juuri teidän tarpeisiinne? :D

Saabin mallisto on kyllä sen verran suppea ettei myyjiltäkään vaatisi kovin paljoa aikaa perehtyä saatavilla oleviin malleihin jos vain olisi kiinnostusta. Oulun liikkeen kohdalla ei pitäisi johtua jälleenmyynnin uudelleen järjestelyistäkään kun liike on kuitenkin myynyt Saabia todella pitkään.

Tuo koeajoauton rekisteriin saamisen ongelman totuus ois kyllä mukava tietää mutta kun ei satu Sakari Aine olemaan henkilökohtasia tuttuja niin ei viitti kilauttaa ja kysyä.
Saabin omistaja vuodesta -90
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
Marko A
"Hölösuu"
Viestit: 2897
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 04:50
Viesti:

Re: Koeajoja??

Viesti Kirjoittaja Marko A »

mike kirjoitti:
Marko A kirjoitti: Ei kuiten sanonu että Skodan mallistosta löytyisi neliveto-diesel juuri teidän tarpeisiinne? :D
Kyllä tästä keskusteltiin. Ja tuli siinä odotellessa käytyä Superb Combi TDi 170 DSG:llä ajamassa. Hyvä auto ja hinnoittelukin onnistunutta. Mutta 9-5 nauroi makeaa naurua huoneen toisesta laidasta. Skoda saa mun puolesta olla. Oikeastaan yksi "harharetki" riittää toistaiseksi. Syyksi riittänee, että jos vain haluaa ajaa Saabilla?
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Avatar
ristos
"Saabisti"
Viestit: 2927
Liittynyt: To Marras 13, 2003 13:51
Paikkakunta: Kajaani

Re: Koeajoja??

Viesti Kirjoittaja ristos »

Hei Marko A!

Olipa kiva kuulla, että olette päässeet jo noin pitkälle siellä Oulussa. Kyllähän täällä etelämmässä nuo myyjät (ainakin osa) kävivät tuota koulutusta ihan Trålhättänissa asti, uskoisin. Samoin asentajilla oli oikein useamman päivän mittaiset koulutukset niin Suomessa ja osalla Ruotsissa.

Oli tuossa kertomuksessa muutama kohta, että ajattelin onko samasta autosta kysymys? No, on tietysti. Vasemman jalan lepopaikkahan siellä on mutta se ei ole päällystetty erikseen millään erityispinnoitteella, oma vasuri sen kyllä löysi. Siinä kojelaudan vasemmassa alareunassa on kyllä sellainen vetokahvasta ylös nostamalla avautuva säilytyslokero, mutten minä sulakkeita sieltä löytänyt omastani. Tuo säilytyslokero on käytännössä osoittanut erinomaisen sijaintinsa käyttökelpoisuutensa. Ei jää myöskää tavarat näkyville autoon.

Oikein huolellahan sinä autoon olitkin tutustunut. Ajaminen luo tietysti vielä toisen kuvan tähän Saab-malliin.

Itse olen seuraillut tuota asentajan hyvin huolellista työskentelyä täällä Tampereen Metro-Autossa, kun autooni tuota Webastoa asennetaan. Oikein hienosti se tulee paikalleen, mutta kyllä siinä kova homma on. Monta paikkaa on avattu ja samalla on nähnyt pintaa syvemmälle. Se on todettava, että ei tätä Saabia samalla tavalla joka tallissa näprätä, kuten näitä vanhoja Saabeja rakennellaan. Näin se kehitys on sitten kehittynyt. 8O
Risto Suikkari #1260, Saabilla 1971 alkaen
Marko A
"Hölösuu"
Viestit: 2897
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 04:50
Viesti:

Re: Koeajoja??

Viesti Kirjoittaja Marko A »

Joo, oli tuolla edellä aika kriittisiä kommentteja. Mutta pitää huomioida, että tarkastelu oli tarkoituksella kriittistä. Eli nuo "huonot" seikat ei todellakaan tee autosta mitenkään huonoa. Mutta kun hakemalla haetaan niin jotainhan aina löytyy ;)
ristos kirjoitti: Oli tuossa kertomuksessa muutama kohta, että ajattelin onko samasta autosta kysymys? No, on tietysti. Vasemman jalan lepopaikkahan siellä on mutta se ei ole päällystetty erikseen millään erityispinnoitteella, oma vasuri sen kyllä löysi.
Kyllä, ihan kuten 9-3:ssa. Tarkoitinkin sellaista selkeää suojattua kohtaa, mikä useista autoista lötyy. Ei kai tuon puuttumista muuten huomaa, mutta tuli istahdettua siinä hallissa useita eri autoja peräjälkeen ja tuokin nousi tässä esille.
ristos kirjoitti: Siinä kojelaudan vasemmassa alareunassa on kyllä sellainen vetokahvasta ylös nostamalla avautuva säilytyslokero, mutten minä sulakkeita sieltä löytänyt omastani. Tuo säilytyslokero on käytännössä osoittanut erinomaisen sijaintinsa käyttökelpoisuutensa. Ei jää myöskää tavarat näkyville autoon.
No näin tietysti. En tosiaan katsonut sinne laatikkoon, kun ajattelin että tuossa se joissakin (japsi) autoissa sijaitsee (siis sulakkeita yms). Varmaa ihan toimiva paikka "salalokerolle". Tuolla Aineella olleessa autossa se kansi vain ei istunut. Liekö joku jo väännellyt jotain korvakkeita poikki?

Onko 9-5:ssä penkin etuosassa taskua? En huomannut katsoa oliko. Mutta siinä on sellainen tasku jota itse kolkissa käytän. Hanskat, pipo, lompakko, liput, laput kaikki sellainen "käsillä pyörivä" Pysyy paikoillaan ja löytyy nopsaan. Eikä näy ensimmäisenä jos kurkkaa autoon. Tosin tuskin kukaan mun hikisiä hanskoja haluaa pölliä...
ristos kirjoitti:Oikein huolellahan sinä autoon olitkin tutustunut. Ajaminen luo tietysti vielä toisen kuvan tähän Saab-malliin.
Koetin tosiaan ottaa kaiken irti tästä ensitutustumisesta. Ja hyvä mielikuva jäi. Harmittaa kun ei päässyt ajamaan! Erityisesti moottori/laatikon toiminta kiinnostaa. Kovin on automaatin toimintaa kehuttu verrattuna aiempiin Saabeihin.
ristos kirjoitti: Itse olen seuraillut tuota asentajan hyvin huolellista työskentelyä täällä Tampereen Metro-Autossa, kun autooni tuota Webastoa asennetaan. Oikein hienosti se tulee paikalleen, mutta kyllä siinä kova homma on. Monta paikkaa on avattu ja samalla on nähnyt pintaa syvemmälle. Se on todettava, että ei tätä Saabia samalla tavalla joka tallissa näprätä, kuten näitä vanhoja Saabeja rakennellaan. Näin se kehitys on sitten kehittynyt. 8O
Eli "viitoseen" ei tule Eberiä/webastoa valmiina tehtaalta?

Ja jos vielä palaa fiiliksiin mitä päivällä jäi kun ei tuolla edellä kaikkea muistanut kertoa: oli muuten mun mieleen audio / ilmastointi yms säätimet. Näyttää hyvältä ja tuntuu sopivan jämäköiltä. Samaten ratti oli käteen mukava, olkoonkin että se muistuttaa jostain.

Oli aika jännä kun siellä liikkeessä on se yksi, oliko ´07 ajamaton 9-5 farkku. Kävin siinä välillä istuskelemassa. Eroa on aikalailla. En sano, että se ois huonompi ollut, mutta kyllä ikä näkyy.

Olikohan Kokkolassa uusi 9-5 ajettavissa?
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Avatar
mike
"Hölösuu"
Viestit: 1640
Liittynyt: To Touko 08, 2003 08:39
Paikkakunta: Oulu

Re: Koeajoja??

Viesti Kirjoittaja mike »

Ei tule eberiä eikä webastoa vakiona.
Quick heat-systeemi tulee lämmityksen tueksi, eli sähkövastus lämmityslaitteen ilmakanavassa.

Kokkolassahan ei enää ole jälleenmyyjää Saabilla. Käsittääkseni seuraavaksi lähin jälleenmyyjä oulusta katsottuna on Kuopiossa. Seinäjoella ainakin autoa kuulemma oikein tyrkytettiin koeajolle kun appiukko oli käyny.
Saabin omistaja vuodesta -90
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
JKen
"Hölösuu"
Viestit: 1486
Liittynyt: Ti Elo 31, 2004 13:00
Paikkakunta: Kokkola

Re: Koeajoja??

Viesti Kirjoittaja JKen »

mike kirjoitti:... Käsittääkseni seuraavaksi lähin jälleenmyyjä oulusta katsottuna on Kuopiossa. Seinäjoella ainakin autoa kuulemma oikein tyrkytettiin koeajolle kun appiukko oli käyny.
Kalix Ruotsin puolella on myös varteenotettava vaihtoehto koeajoa varten. Varaosiakin saa halvemmalla ...
Ex. Saab 9-5 TiD A SportCombi vm. 2006 (2009, 105 tkm -> 2019, 416 tkm)
Ex. Saab 9-5 2.3t A Sedan vm. 2001 (2004, 73 tkm - 2015, 298 tkm)
Insignia
Vastaa Viestiin