9-5 Hesarin koeajossa

Vuonna 2010 markkinoille tullut täysin uusi 9-5.
Possu
"Kaasari"
Viestit: 47
Liittynyt: Ke Touko 26, 2010 00:42

9-5 Hesarin koeajossa

Viesti Kirjoittaja Possu »

-
Viimeksi muokannut Possu, Ti Touko 03, 2011 17:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Henkka #2283
"Hölösuu"
Viestit: 2850
Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
Paikkakunta: Helsinki

Re: 9-5 Hesarin koeajossa

Viesti Kirjoittaja Henkka #2283 »

Sob sob sob... näyttää Ooppelilta ja laatuvaikutelma ei yllä valioluokkaan. Vertailuautot oli sentään asetettu oikein (ei sisältänyt Skodaa :P ).
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Komppaaja
"Hirsch"
Viestit: 838
Liittynyt: Ti Tammi 12, 2010 15:42

Re: 9-5 Hesarin koeajossa

Viesti Kirjoittaja Komppaaja »

Mulla ei ainakaan tuossa aukeavasa jutussa ole mitään muita merkkejä mianittu kuin opel....
Avatar
Juha96
"Hölösuu"
Viestit: 2892
Liittynyt: To Tammi 19, 2006 23:16
Paikkakunta: Helsinki

Re: 9-5 Hesarin koeajossa

Viesti Kirjoittaja Juha96 »

^Paperilehti listasi kilpailijoiksi Audin, Volvon, BMW:n ja Mersun.
9-5, 96, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
Fred Scuttle
"Viggen"
Viestit: 571
Liittynyt: La Touko 27, 2006 10:38

Re: 9-5 Hesarin koeajossa

Viesti Kirjoittaja Fred Scuttle »

Ng 9-5 liian pitkä?. Ottakoon Smartin itselleen, niin ei ole liian pitkä :D
Avatar
ristos
"Saabisti"
Viestit: 2927
Liittynyt: To Marras 13, 2003 13:51
Paikkakunta: Kajaani

Re: 9-5 Hesarin koeajossa

Viesti Kirjoittaja ristos »

"
Viimeksi muokannut ristos, Ma Helmi 21, 2011 18:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Risto Suikkari #1260, Saabilla 1971 alkaen
Henkka #2283
"Hölösuu"
Viestit: 2850
Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
Paikkakunta: Helsinki

Re: 9-5 Hesarin koeajossa

Viesti Kirjoittaja Henkka #2283 »

Aivan loistava huomio Risto!

(Mistä merkistä oli kyse lainauksessasi?)
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Avatar
ristos
"Saabisti"
Viestit: 2927
Liittynyt: To Marras 13, 2003 13:51
Paikkakunta: Kajaani

Re: 9-5 Hesarin koeajossa

Viesti Kirjoittaja ristos »

L
Viimeksi muokannut ristos, Ma Helmi 21, 2011 18:13. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Risto Suikkari #1260, Saabilla 1971 alkaen
Henkka #2283
"Hölösuu"
Viestit: 2850
Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
Paikkakunta: Helsinki

Re: 9-5 Hesarin koeajossa

Viesti Kirjoittaja Henkka #2283 »

Aa, juu, CLS:

http://www.iltasanomat.fi/autot/Herrasm ... 75027.html

Nooh, kun on "oikeaa" viiteryhmää edustava, eihän alkaen 83 529€ maksavan auton takapenkille tarvitse päästä päätään lyömättä :D


Tuohon turvallisuuspointtiin liittyen, eiköhän joku kohta tule selittämään kuinka Saab on ihan tavismerkki ja Toyokin vetää paremmin tosielämän kolareissa, heh.
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Avatar
Juha96
"Hölösuu"
Viestit: 2892
Liittynyt: To Tammi 19, 2006 23:16
Paikkakunta: Helsinki

Re: 9-5 Hesarin koeajossa

Viesti Kirjoittaja Juha96 »

Varmaan on myös niin, että jos Saab 9-5:stä olisi erikseen sekä sedan- että coupeversiot, niin coupen kohdalla niukkoihin takapäätiloihin suhtauduttaisiin hyväksyvämmin. Ihan ymmärrettävää, että eri luokkiin laskettavilta autoilta vaaditaan erilaisia ominaisuuksia.
9-5, 96, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
Henkka #2283
"Hölösuu"
Viestit: 2850
Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
Paikkakunta: Helsinki

Re: 9-5 Hesarin koeajossa

Viesti Kirjoittaja Henkka #2283 »

Toki ymmärtää pitää kaikkea.

Kuitenkin, hieman kärjistäen. Siinä missä pään lyöminen Saabin karmiin on huonon auton syytä, johtuu Mersussa vastaava tapahtuma muotivirtauksia seuraamattomasta pöntöstä käyttäjästä :D

Ja eihän tuossa muuten edes sanottu, että pään löisi Mersun pieleen, "kattohan on vain hieman matalalla" :P

...asioiden näkökulmat jotenkin vaan tuntuvat vaihtelevan...
Viimeksi muokannut Henkka #2283, Su Joulu 05, 2010 18:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Avatar
ristos
"Saabisti"
Viestit: 2927
Liittynyt: To Marras 13, 2003 13:51
Paikkakunta: Kajaani

Re: 9-5 Hesarin koeajossa

Viesti Kirjoittaja ristos »

.
Viimeksi muokannut ristos, Ti Helmi 22, 2011 10:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Risto Suikkari #1260, Saabilla 1971 alkaen
Avatar
ristos
"Saabisti"
Viestit: 2927
Liittynyt: To Marras 13, 2003 13:51
Paikkakunta: Kajaani

Re: 9-5 Hesarin koeajossa

Viesti Kirjoittaja ristos »

.
Viimeksi muokannut ristos, Ti Helmi 22, 2011 10:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Risto Suikkari #1260, Saabilla 1971 alkaen
Marko A
"Hölösuu"
Viestit: 2897
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 04:50
Viesti:

Re: 9-5 Hesarin koeajossa

Viesti Kirjoittaja Marko A »

Siinä missä pään lyöminen Saabin karmiin on huonon auton syytä
Näitä juttuja on muuten maailma täys! 9-3:ssa jää toimittajilla sormet käsijarrun väliin, Subaruissa toimittaja lyö otsansa karmittoman lasin reunaan jne.

Samat asiat voidaan esittää täysin toiselta kantilta, esimerkit edeltä: käsijarru on hienosti muotoiltu, piilottaen perinteiseen tyyliin toimiva kahva keskikonsolin reunaan huomaamattomaksi osaksi auton sisustusta. Tunnokas ja napakka kahva sopii tottumisen jälkeen erinomaisesti.

Toisaalta nuo (Subaru) karmittomat ikkunat: jos jossain arvo coupessa on karmittomat, tyyliä kehutaan ja lasit antaa sen viimeistellyn säväyksen sekä arvokkaan tunnelman.
Halvassa autossa ne antaa halvan kuvan ja tuuli suhisee toimittajan korvassa.

Tästä uudesta 9-5:stä voi samaan tyyliin kirjoittaa kaksi täysin eri kantilta katsottua arvioita joista molemmat voi olla yhtä oikeita. Edes mitattava ominaisuudet ei ole aina absoluuttista totuutta (melu desibeleinä ei välttämättä kerro melun kokemusta) jne.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Teme100
"Viggen"
Viestit: 681
Liittynyt: Pe Maalis 10, 2006 14:17

Re: 9-5 Hesarin koeajossa

Viesti Kirjoittaja Teme100 »

Marko A kirjoitti:
Toisaalta nuo (Subaru) karmittomat ikkunat: jos jossain arvo coupessa on karmittomat, tyyliä kehutaan ja lasit antaa sen viimeistellyn säväyksen sekä arvokkaan tunnelman.
Halvassa autossa ne antaa halvan kuvan ja tuuli suhisee toimittajan korvassa.
Tuohon vaikuttaa myös se, että niissä "arvo coupeissa" on lasin laskuautomatiikka ja tiivistystoiminto, joka vähentää tuulen suhinaa. Siinä halvassa autossa ei automatiikkaa välttämättä löydy ja lasi ei sen takia asetu niin tiiviisti.

Subaruhan on kaiken lisäksi luopunut uusissa malleissaan karmittomista laseista, eikö totta?
Vastaa Viestiin