9-5 Hesarin koeajossa
9-5 Hesarin koeajossa
-
Viimeksi muokannut Possu, Ti Touko 03, 2011 17:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2850
- Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
- Paikkakunta: Helsinki
Re: 9-5 Hesarin koeajossa
Sob sob sob... näyttää Ooppelilta ja laatuvaikutelma ei yllä valioluokkaan. Vertailuautot oli sentään asetettu oikein (ei sisältänyt Skodaa ).
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Re: 9-5 Hesarin koeajossa
Mulla ei ainakaan tuossa aukeavasa jutussa ole mitään muita merkkejä mianittu kuin opel....
Re: 9-5 Hesarin koeajossa
^Paperilehti listasi kilpailijoiksi Audin, Volvon, BMW:n ja Mersun.
9-5, 96, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
-
- "Viggen"
- Viestit: 571
- Liittynyt: La Touko 27, 2006 10:38
Re: 9-5 Hesarin koeajossa
Ng 9-5 liian pitkä?. Ottakoon Smartin itselleen, niin ei ole liian pitkä
Re: 9-5 Hesarin koeajossa
"
Viimeksi muokannut ristos, Ma Helmi 21, 2011 18:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Risto Suikkari #1260, Saabilla 1971 alkaen
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2850
- Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
- Paikkakunta: Helsinki
Re: 9-5 Hesarin koeajossa
Aivan loistava huomio Risto!
(Mistä merkistä oli kyse lainauksessasi?)
(Mistä merkistä oli kyse lainauksessasi?)
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Re: 9-5 Hesarin koeajossa
L
Viimeksi muokannut ristos, Ma Helmi 21, 2011 18:13. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Risto Suikkari #1260, Saabilla 1971 alkaen
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2850
- Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
- Paikkakunta: Helsinki
Re: 9-5 Hesarin koeajossa
Aa, juu, CLS:
http://www.iltasanomat.fi/autot/Herrasm ... 75027.html
Nooh, kun on "oikeaa" viiteryhmää edustava, eihän alkaen 83 529€ maksavan auton takapenkille tarvitse päästä päätään lyömättä
Tuohon turvallisuuspointtiin liittyen, eiköhän joku kohta tule selittämään kuinka Saab on ihan tavismerkki ja Toyokin vetää paremmin tosielämän kolareissa, heh.
http://www.iltasanomat.fi/autot/Herrasm ... 75027.html
Nooh, kun on "oikeaa" viiteryhmää edustava, eihän alkaen 83 529€ maksavan auton takapenkille tarvitse päästä päätään lyömättä
Tuohon turvallisuuspointtiin liittyen, eiköhän joku kohta tule selittämään kuinka Saab on ihan tavismerkki ja Toyokin vetää paremmin tosielämän kolareissa, heh.
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Re: 9-5 Hesarin koeajossa
Varmaan on myös niin, että jos Saab 9-5:stä olisi erikseen sekä sedan- että coupeversiot, niin coupen kohdalla niukkoihin takapäätiloihin suhtauduttaisiin hyväksyvämmin. Ihan ymmärrettävää, että eri luokkiin laskettavilta autoilta vaaditaan erilaisia ominaisuuksia.
9-5, 96, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2850
- Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
- Paikkakunta: Helsinki
Re: 9-5 Hesarin koeajossa
Toki ymmärtää pitää kaikkea.
Kuitenkin, hieman kärjistäen. Siinä missä pään lyöminen Saabin karmiin on huonon auton syytä, johtuu Mersussa vastaava tapahtuma muotivirtauksia seuraamattomasta pöntöstä käyttäjästä
Ja eihän tuossa muuten edes sanottu, että pään löisi Mersun pieleen, "kattohan on vain hieman matalalla"
...asioiden näkökulmat jotenkin vaan tuntuvat vaihtelevan...
Kuitenkin, hieman kärjistäen. Siinä missä pään lyöminen Saabin karmiin on huonon auton syytä, johtuu Mersussa vastaava tapahtuma muotivirtauksia seuraamattomasta pöntöstä käyttäjästä
Ja eihän tuossa muuten edes sanottu, että pään löisi Mersun pieleen, "kattohan on vain hieman matalalla"
...asioiden näkökulmat jotenkin vaan tuntuvat vaihtelevan...
Viimeksi muokannut Henkka #2283, Su Joulu 05, 2010 18:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Re: 9-5 Hesarin koeajossa
.
Viimeksi muokannut ristos, Ti Helmi 22, 2011 10:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Risto Suikkari #1260, Saabilla 1971 alkaen
Re: 9-5 Hesarin koeajossa
.
Viimeksi muokannut ristos, Ti Helmi 22, 2011 10:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Risto Suikkari #1260, Saabilla 1971 alkaen
Re: 9-5 Hesarin koeajossa
Näitä juttuja on muuten maailma täys! 9-3:ssa jää toimittajilla sormet käsijarrun väliin, Subaruissa toimittaja lyö otsansa karmittoman lasin reunaan jne.Siinä missä pään lyöminen Saabin karmiin on huonon auton syytä
Samat asiat voidaan esittää täysin toiselta kantilta, esimerkit edeltä: käsijarru on hienosti muotoiltu, piilottaen perinteiseen tyyliin toimiva kahva keskikonsolin reunaan huomaamattomaksi osaksi auton sisustusta. Tunnokas ja napakka kahva sopii tottumisen jälkeen erinomaisesti.
Toisaalta nuo (Subaru) karmittomat ikkunat: jos jossain arvo coupessa on karmittomat, tyyliä kehutaan ja lasit antaa sen viimeistellyn säväyksen sekä arvokkaan tunnelman.
Halvassa autossa ne antaa halvan kuvan ja tuuli suhisee toimittajan korvassa.
Tästä uudesta 9-5:stä voi samaan tyyliin kirjoittaa kaksi täysin eri kantilta katsottua arvioita joista molemmat voi olla yhtä oikeita. Edes mitattava ominaisuudet ei ole aina absoluuttista totuutta (melu desibeleinä ei välttämättä kerro melun kokemusta) jne.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Re: 9-5 Hesarin koeajossa
Tuohon vaikuttaa myös se, että niissä "arvo coupeissa" on lasin laskuautomatiikka ja tiivistystoiminto, joka vähentää tuulen suhinaa. Siinä halvassa autossa ei automatiikkaa välttämättä löydy ja lasi ei sen takia asetu niin tiiviisti.Marko A kirjoitti:
Toisaalta nuo (Subaru) karmittomat ikkunat: jos jossain arvo coupessa on karmittomat, tyyliä kehutaan ja lasit antaa sen viimeistellyn säväyksen sekä arvokkaan tunnelman.
Halvassa autossa ne antaa halvan kuvan ja tuuli suhisee toimittajan korvassa.
Subaruhan on kaiken lisäksi luopunut uusissa malleissaan karmittomista laseista, eikö totta?