NG 9-5 RIEMUA
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Re: NG 9-5 RIEMUA
Ei ole missään vaiheessa tullut mieleen myydä kumpaakaan noista Saabeista.
9-7x:ää on tehnyt aina silloin tällöin mieli mökkireissuja varten, mutta "kierre näkyisi tankissa" niin pahasti, että ei kestäisi p***e ajaa sillä
Toistaiseksi mennään vielä pelkästään Saabeilla, mutta saa nähdä kuinka kauan sitä pystyy jatkamaan. Toivottavasti se Xiaomi tai joku autonvalmistaja ostaisi nyt NEVSin pois Evergrandelta heidän ollessa talousvaikeuksissa. Joku sellainen taho, joka potkisi NEVSiä p***eelle, että saisivat jotain uloskin tehtaalta.
Muuten on alettava katselemaan muita merkkejä. Siinä onkin sitten taas selvittely, mikä potentiaalinen merkki ja sen malli on se kaikista vähävikaisin
9-7x:ää on tehnyt aina silloin tällöin mieli mökkireissuja varten, mutta "kierre näkyisi tankissa" niin pahasti, että ei kestäisi p***e ajaa sillä
Toistaiseksi mennään vielä pelkästään Saabeilla, mutta saa nähdä kuinka kauan sitä pystyy jatkamaan. Toivottavasti se Xiaomi tai joku autonvalmistaja ostaisi nyt NEVSin pois Evergrandelta heidän ollessa talousvaikeuksissa. Joku sellainen taho, joka potkisi NEVSiä p***eelle, että saisivat jotain uloskin tehtaalta.
Muuten on alettava katselemaan muita merkkejä. Siinä onkin sitten taas selvittely, mikä potentiaalinen merkki ja sen malli on se kaikista vähävikaisin
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
-
- "Aero"
- Viestit: 386
- Liittynyt: Pe Syys 21, 2012 21:25
- Paikkakunta: Epsoo
Re: NG 9-5 RIEMUA
Olarissa yks maanataiaamu oli musta kollega valoissa rinnalla. Moikattiin.
"Ei hauno " maanantai!
"Ei hauno " maanantai!
Oben ohne - Aero-ilmaa Ukista 2002 avo
NG9-5 TiD aut. 2010
Hanke hangessa: NG 9-3SC
Exiä: 95 7p -75, 900 T8 -80, NG 9-3 -03
NG9-5 TiD aut. 2010
Hanke hangessa: NG 9-3SC
Exiä: 95 7p -75, 900 T8 -80, NG 9-3 -03
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Re: NG 9-5 RIEMUA
Oltiin eilen diagnosoimassa Ruskeasannan Shellillä kanssaklubilaisen NG9-5:sta, kun pihaan pyyhältää NG9-3:lla joku hemmo ja ottaa kuvia kanssaklubilaisen NG9-5:sta. Sitten kävelee vähän pidemmälle ja tokaisee ääneen "niitähän on kaksi siinä vierekkäin"
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Re: NG 9-5 RIEMUA
Heh, jäihän tuo mieleen kun en muista että olis tullut ketään edes vastaan vielä. Kerran ajoi joku samanlaisella mustalla kehä III:lla ohi.Saabium196 kirjoitti: ↑Su Marras 14, 2021 13:14Olarissa yks maanataiaamu oli musta kollega valoissa rinnalla. Moikattiin.
"Ei hauno " maanantai!
Tommi
#6175
NG 9-5 2,0 TiD Vector M6 MY2010
#6175
NG 9-5 2,0 TiD Vector M6 MY2010
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Re: NG 9-5 RIEMUA
Eilen tuli Vauhtitiellä lähellä Linnanmäkeä vastaan musta NG9-5. Moikkasin.
Näytti LED-valoramppi olevan poissa päältä. Korjaussarjaa H. Blomilta ja menoksi?
Näytti LED-valoramppi olevan poissa päältä. Korjaussarjaa H. Blomilta ja menoksi?
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Re: NG 9-5 RIEMUA
Piti vaan kirjoittaa Isolohkosta. Nyt ajetuu nyt 80.000 km ja pelkkää hymyä. . ( Mittaristossa 380 tkm)keisari kirjoitti: ↑La Tammi 05, 2019 16:01Kun aina vaan ihmetellään "vikoja" niin aatelin Lisätä REIMUA NG 9-5
Nyt on 5000 km ajettu XWD Isolohkolla!
Suu on edelleen pelkkää hymyä
Auto on todellakin Mr Hyde and dr Jekyll. Kun ajat normaalisti pieni murina kertoo mikä konepellin alla on... heti kun käskytät on meno mitä mahtavin. Auto on jännä sekoitus TTIDn vääntöä ja bensiini voimapesän yläpään riemua
eLSD on kyllä hieno varsinkin nyt talvella, perää pukkaa solkenaan kun leikkii joka tekee ajamisesta paljon helpompaa ihmiselle joka ei ole "kulliraski".
Kulutus ollut koko ajan talvikummeilla 10,5 l joten mielestäni kohtuulista 1945 kg panssarivaunulla.
Kone lämpöä nopeasti joten lämpöä piisaa sisätiloissa.
Jos jostain haluaa valittaa niin vahva A tolppa vähentää näkyvyyttä kun katsoo oikealle ajaessa ?
Toisaalta taas turvallisuus on minulle tärkeä ja kun muistaa katsoa yli tarkasti niin hyvin menee....
Viime viikolla käytiin Ruottissa ja marketin- sekä huolto aseman pihassa tultiin juttelemaan autosta, onneksi ruotsi luistaa
Taas mentin
Kulutus pysynyt samana kuin tossa alussa mainitsin. Talvella moottori sekä vaihteisto ja jatkuvanelikko aivan omiaan.... Kesällä ilmastointi toimii tosi hyvin ja pito mutkissa mahtava. Tuli maalauttettua kesä vanteet 19" mustat Edget hopeiksi joten tulee olee mielenkiintoista nähdä miltä näyttää...
Huolto kerran vuodessa ja korjauksia samassa jos niitä ollut. Eilen tehtiin toinen ruoste suojaus joten nyt pitäisi se puoli olla reilassa.
Ruostetta ei ole vielä näkynyt.
Tällä varmaan mennnään pitkään ...kunnes valtio tekee sen mahdottomaksi
Keisarilla uusia vaatteita....
NG 9-5 Aero Isolohko XWD aut., 9-5 Aero aut. -06(toiseksi vanhim. pojan),9-3 autm.XWD FARKKU -09, 9-3 TTID FARKKU -08 (nuorimman pojan), BMW G 310 GS sekä BMW G 310 R
NG 9-5 Aero Isolohko XWD aut., 9-5 Aero aut. -06(toiseksi vanhim. pojan),9-3 autm.XWD FARKKU -09, 9-3 TTID FARKKU -08 (nuorimman pojan), BMW G 310 GS sekä BMW G 310 R
Re: NG 9-5 RIEMUA
Kopioin Traficomin katsastus raporttia Iltalehti plussan välityksellä:
Ei ole kovin suuri yllätys, että Lexus, mallillaan CT200h, on vähävikaisin 10-vuotias auto Traficomin katsastusraportissa. Muitakin odotettuja helmiä listan kärkipäästä löytyy.
Yllätyksenä voi kuitenkin pitää jo automaailmasta kadonneen Saabin sijoitusta.
Katsastuksiin oli löytynyt vielä 113 kappaletta 2011-mallisia Saab 9-5-malleja, ja näistä vain kuusi sadasta hylättiin katsastuksessa.
Viimeinen Saab 9-5 valmistettin viimeisen päälle. Ei vikoja.
Ei ole kovin suuri yllätys, että Lexus, mallillaan CT200h, on vähävikaisin 10-vuotias auto Traficomin katsastusraportissa. Muitakin odotettuja helmiä listan kärkipäästä löytyy.
Yllätyksenä voi kuitenkin pitää jo automaailmasta kadonneen Saabin sijoitusta.
Katsastuksiin oli löytynyt vielä 113 kappaletta 2011-mallisia Saab 9-5-malleja, ja näistä vain kuusi sadasta hylättiin katsastuksessa.
Viimeinen Saab 9-5 valmistettin viimeisen päälle. Ei vikoja.
Keisarilla uusia vaatteita....
NG 9-5 Aero Isolohko XWD aut., 9-5 Aero aut. -06(toiseksi vanhim. pojan),9-3 autm.XWD FARKKU -09, 9-3 TTID FARKKU -08 (nuorimman pojan), BMW G 310 GS sekä BMW G 310 R
NG 9-5 Aero Isolohko XWD aut., 9-5 Aero aut. -06(toiseksi vanhim. pojan),9-3 autm.XWD FARKKU -09, 9-3 TTID FARKKU -08 (nuorimman pojan), BMW G 310 GS sekä BMW G 310 R
Re: NG 9-5 RIEMUA
Mites keisari, kuinka olet tuota nelivetoa huoltanut? Meneekö samalla kerran vuodessa, vai kuinka? Itsellä Aerossa 230tkm taulussa ja toissa kesänä vaihdatin koko perän, kun ilmeisesti Haldex-pumppu oli paskana (OPCOMin vikakoodien mukaan) Olis vaan pelkkä pumppu ollu ihan v**un paljon kalliimpi suhteessa.... No, vanha peräkin pitäis olla mekaanisesti kunnossa ja löytyy tuolta tallista.
Siltikin, reilun vuoden jälkeen ja alle 20tkm (nämä ulkomuistista) vaihdettiin nelivedon öljyt, niin aivan samannäköinen paskamuju siellä oli, kuin joskus yli 100tkm vaihdetussa.... Miten nää volvoissa kestää??? (Yks volvomekaanikko vaihto ruottissa ekan kerran tuosta silloin yli 100tkm ajettuna ja totes, et xc60 on samat lelut, eikä tienny, et niihin ois tarvinnu vaihdella....)
Vähän on ollut kallis auto, eipä kannata vaihtaa mihinkään.... Toisaalta, on se silti mageekin
Siltikin, reilun vuoden jälkeen ja alle 20tkm (nämä ulkomuistista) vaihdettiin nelivedon öljyt, niin aivan samannäköinen paskamuju siellä oli, kuin joskus yli 100tkm vaihdetussa.... Miten nää volvoissa kestää??? (Yks volvomekaanikko vaihto ruottissa ekan kerran tuosta silloin yli 100tkm ajettuna ja totes, et xc60 on samat lelut, eikä tienny, et niihin ois tarvinnu vaihdella....)
Vähän on ollut kallis auto, eipä kannata vaihtaa mihinkään.... Toisaalta, on se silti mageekin
#2176
9-5 Aero BP XWD -11, 9-3 cabriolet 2.0T A -98, 9-5 2.3T -07, 9-5 3.0V6t Griffin -01
9-5 Aero BP XWD -11, 9-3 cabriolet 2.0T A -98, 9-5 2.3T -07, 9-5 3.0V6t Griffin -01
Re: NG 9-5 RIEMUA
OHO harminpaikka. Kun auto tuli jenkeistä siitä vaihdettiin heti kaikki XWD puolen öljyt ja suodatin... Jotka oli suorastaan Tervaa. Tämän jälkeen olen 2 vuoden välein tehnyt saman. Ensi vuonna taas ja hyvin on pelittänyt. Välillä kun polkee kunnolla niin on ominais haju/tuoksu kun nouset autosta. Muuta en vielä osaa sanoa. Huolto mies joka itse ajaa Volvolla jossa haldexi sanoi että tää toimii paremmin kun hänen autossaan.Jycä kirjoitti: ↑Ti Maalis 15, 2022 00:19Mites keisari, kuinka olet tuota nelivetoa huoltanut? Meneekö samalla kerran vuodessa, vai kuinka? Itsellä Aerossa 230tkm taulussa ja toissa kesänä vaihdatin koko perän, kun ilmeisesti Haldex-pumppu oli paskana (OPCOMin vikakoodien mukaan) Olis vaan pelkkä pumppu ollu ihan v**un paljon kalliimpi suhteessa.... No, vanha peräkin pitäis olla mekaanisesti kunnossa ja löytyy tuolta tallista.
Siltikin, reilun vuoden jälkeen ja alle 20tkm (nämä ulkomuistista) vaihdettiin nelivedon öljyt, niin aivan samannäköinen paskamuju siellä oli, kuin joskus yli 100tkm vaihdetussa.... Miten nää volvoissa kestää??? (Yks volvomekaanikko vaihto ruottissa ekan kerran tuosta silloin yli 100tkm ajettuna ja totes, et xc60 on samat lelut, eikä tienny, et niihin ois tarvinnu vaihdella....)
Vähän on ollut kallis auto, eipä kannata vaihtaa mihinkään.... Toisaalta, on se silti mageekin
Tiedä häntä onkohan asiakkaan mielistelyä mutta näin hän sanoi
Keisarilla uusia vaatteita....
NG 9-5 Aero Isolohko XWD aut., 9-5 Aero aut. -06(toiseksi vanhim. pojan),9-3 autm.XWD FARKKU -09, 9-3 TTID FARKKU -08 (nuorimman pojan), BMW G 310 GS sekä BMW G 310 R
NG 9-5 Aero Isolohko XWD aut., 9-5 Aero aut. -06(toiseksi vanhim. pojan),9-3 autm.XWD FARKKU -09, 9-3 TTID FARKKU -08 (nuorimman pojan), BMW G 310 GS sekä BMW G 310 R
Re: NG 9-5 RIEMUA
Jep, kyllä itekin vaihdatan ne säännöllisesti, mut lienee siis puhtaasti ominaisuus, että sitä mujua muodostuu alusta alkaen. Jotenkin erilailla GM on sen ilmeisesti koteloinut kuin esim. volvoissa ja siten kosteutta kondensoituu jne... No, tähän on tyytyminen, mutta onhan näillä mukava matkaa tehdä.
#2176
9-5 Aero BP XWD -11, 9-3 cabriolet 2.0T A -98, 9-5 2.3T -07, 9-5 3.0V6t Griffin -01
9-5 Aero BP XWD -11, 9-3 cabriolet 2.0T A -98, 9-5 2.3T -07, 9-5 3.0V6t Griffin -01
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Re: NG 9-5 RIEMUA
Todellista "riemua": puskuri meni halki vasemman sumarin alapuolelta näillä jäisillä railoisilla keleillä
Etupyörien sisälokarit on rikki, samoin muovinen pohjapanssari
Täytyi tsiigata saako noita vielä varaosina
Automuovi Konalassa pystyy varmaan korjaamaan tuon puskurin, jos en tee sitä itse
Etupyörien sisälokarit on rikki, samoin muovinen pohjapanssari
Täytyi tsiigata saako noita vielä varaosina
Automuovi Konalassa pystyy varmaan korjaamaan tuon puskurin, jos en tee sitä itse
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
-
- "Aero"
- Viestit: 386
- Liittynyt: Pe Syys 21, 2012 21:25
- Paikkakunta: Epsoo
Re: NG 9-5 RIEMUA
Insignian muovipalikoita pohjaan, eikä tarvi edes paljoa modata. Sisälokarit kans menee. Jos pohjan keskimuovi jäi ehjäks, mulla olis reunat. Jäi kun tilasin ebaysta kokonaan uuden. Yleensä ne hajoo just noin. keskiosasta.
Oben ohne - Aero-ilmaa Ukista 2002 avo
NG9-5 TiD aut. 2010
Hanke hangessa: NG 9-3SC
Exiä: 95 7p -75, 900 T8 -80, NG 9-3 -03
NG9-5 TiD aut. 2010
Hanke hangessa: NG 9-3SC
Exiä: 95 7p -75, 900 T8 -80, NG 9-3 -03
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Re: NG 9-5 RIEMUA
Tuo oli hyödyllinen neuvo, kiitosSaabium196 kirjoitti: ↑Ke Maalis 16, 2022 18:39Insignian muovipalikoita pohjaan, eikä tarvi edes paljoa modata. Sisälokarit kans menee. Jos pohjan keskimuovi jäi ehjäks, mulla olis reunat. Jäi kun tilasin ebaysta kokonaan uuden. Yleensä ne hajoo just noin. keskiosasta.
Olen tässä muutaman päivän ajanut vaimolleni ostamalla cabbella, koska siinä on täydempi tankki ja kuluttaa vähemmän
Tänään Kotkaan ja takaisin...
Täytyy katsoa tuota puskuria ja sisälokasuojia kun lumet sulavat.
Olisihan tässä puuhaa: pitäisi päivittää NG9-5:n Witsonin softa, vaihtaa GPS-hainevä ja korin väriset kylkilistat cabbeen jne...
NG9-5:n kuskin penkinlämmittimen istuinosakin ei toimi moitteettomasti, joten se pitäisi vaihtaa. Pitäisi vain tietää joku, joka tekisi homman. Käyköhän siihen Inkun osa vai pitääkö ostaa orkkis? Tarvikeosat eivät ainakaan toimi
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Re: NG 9-5 RIEMUA
Pappamalliin sopii inkun osa. Kunnon penkkeihin saabin osa.
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3 2.0T xwd -09 (PR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
-
- "Aero"
- Viestit: 386
- Liittynyt: Pe Syys 21, 2012 21:25
- Paikkakunta: Epsoo
Re: NG 9-5 RIEMUA
Väittivät kv. fb-ryhmässä, että istuinosan saa irti nyppäämällä suoraan ylös!NG9-5:n kuskin penkinlämmittimen istuinosakin ei toimi moitteettomasti, joten se pitäisi vaihtaa. Pitäisi vain tietää joku, joka tekisi homman. Käyköhän siihen Inkun osa vai pitääkö ostaa orkkis? Tarvikeosat eivät ainakaan toimi
Lienee lämmitinelementti sama GM-osa molempiin.
Ja eroa on Saabin penkkimallien kesken, sportissa omanlaisensa.
Katso ensin, ettei selkänojan liitos ole irtoamassa. Siihen pääsee helpoiten käsiksi.
Oben ohne - Aero-ilmaa Ukista 2002 avo
NG9-5 TiD aut. 2010
Hanke hangessa: NG 9-3SC
Exiä: 95 7p -75, 900 T8 -80, NG 9-3 -03
NG9-5 TiD aut. 2010
Hanke hangessa: NG 9-3SC
Exiä: 95 7p -75, 900 T8 -80, NG 9-3 -03