olisi saisi mainostaa " uusi tehokas perhefarkku"Jyrchi kirjoitti:Eikö olisikin järkevää laittaa uuteen femmaan isompi ja tehokkaampi kone kuin mahdollisesti tulossa olevaan Aero X:ään?t.t.j kirjoitti:3787 kirjoitti:Kyllähän tuon näköiseen autoon pitäisi saada kunnon mosa.
Miten olisi esim. Jaguarin uusi 3.0 D S:
teho 275 hv
vääntö huikeat 600 Nm
CO2 päästöt 179
keskikulutus 6,8
Saabbi kiihtyisikin 0-100 tolla mosalla 6 sekan pintaan.
No kaikkeahan ei voi saada.
Tuota myllyä on vaikea mitenkään järkisyillä perustella.
Mitä muuttaisit uudessa ysiviitosessa?
Re: Mitä muuttaisit uudessa ysiviitosessa?
Volvo S80 2.4D Momentum aut. -09
Ex:Saab 9-5 1.9 TiD Linear Wagon A 2007
Ex:Saab 9-5 1.9 TiD Linear Wagon A 2007
Re: Mitä muuttaisit uudessa ysiviitosessa?
Kyllähän ne kaikki koneet on samoja - pikkasen vaikeaa olisi sovitella muita motteja ko. kokoonpanoon.Komppaaja kirjoitti:Villi veikkaus : eikös se 1.6T ole sama kone kuin insigniassakin ? Eli GM:ltä siis...?
Re: Mitä muuttaisit uudessa ysiviitosessa?
http://www.sae.org/automag/technewslett ... ain/01.htmBob kirjoitti:Kyllähän ne kaikki koneet on samoja - pikkasen vaikeaa olisi sovitella muita motteja ko. kokoonpanoon.Komppaaja kirjoitti:Villi veikkaus : eikös se 1.6T ole sama kone kuin insigniassakin ? Eli GM:ltä siis...?
Tehokkaampi dieseli on sitten tämä? Tuohon +20% softalla?
BMW f11 535xd -13
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8088
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Mitä muuttaisit uudessa ysiviitosessa?
Ei ole. Tuo VM Motorin kehittämä 2,9 litrainen V6 diesel-projekti on kuopattu GM:llä.2xturbo kirjoitti: http://www.sae.org/automag/technewslett ... ain/01.htm
Tehokkaampi dieseli on sitten tämä? Tuohon +20% softalla?
http://www.saabsunited.com/2009/03/gm-a ... elled.html
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: Mitä muuttaisit uudessa ysiviitosessa?
VM motorin sivustoilta tuollainen 3-litrainen mylly toki löytyy jopa samoin speksein. http://www.vmmotori.it/en/01/00/01/dettaglio.jsp?id=9
Tesla Model S Plaid 2023
Mercedes EQV 2021
Mercedes EQV 2021
Re: Mitä muuttaisit uudessa ysiviitosessa?
Taannoin tällä foorumilla kerrottiin, että Saab luopui tuosta moottorista, joka taitaa olla vähän sama asia kuin Ville kertoi. Eli moottorista ei luopunut niinkään Saab vaan GM. Onko tietoa, ilmenikö tuon moottorin teknillisissä ominainuuksissa virheitä ja ongelmia? Jos ei, niin vika moottorin luopumisesta oli jossain muualla. Tuon tehotkaan eivät ole kaukana Jaggen vastaavasta, pientä modausta, niin menisi 280hv ja 620 Nm.V.J.S kirjoitti:Ei ole. Tuo VM Motorin kehittämä 2,9 litrainen V6 diesel-projekti on kuopattu GM:llä.2xturbo kirjoitti: http://www.sae.org/automag/technewslett ... ain/01.htm
Tehokkaampi dieseli on sitten tämä? Tuohon +20% softalla?
http://www.saabsunited.com/2009/03/gm-a ... elled.html
Vai tuleeko/saako Saab Bemulta sitten isomman diiselmotin? Kuitenkin tuo VM Motorin mylly on jo lähes tulkoon valmis, tietysti hiomista varmaan riittäisi.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Re: Mitä muuttaisit uudessa ysiviitosessa?
Voisiko joku valaistaa kuten minua minkälainen yritys on VM Motori? Ei tahdo löytyä wikistäkään mitään. Sen tiedän, että se on ilmeisimmin italialainen.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Re: Mitä muuttaisit uudessa ysiviitosessa?
VM Motori S.p.A. on Italialainen dieselmootoreiden valmistaja ja valmistanut niitä jo vuodesta 1947 luulen, että se jotenkin kuuluu yhteen Penske Corporationin ja GM:n kanssa.juhokare kirjoitti:Voisiko joku valaistaa kuten minua minkälainen yritys on VM Motori? Ei tahdo löytyä wikistäkään mitään. Sen tiedän, että se on ilmeisimmin italialainen.
EDIT: Siis heillä on jotain, voisko sanoa "ristiin omistuksia" keskenään.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: Mitä muuttaisit uudessa ysiviitosessa?
Bemarin isommat dieselit ovat rivikuutosia. Voi olla hankala tai jopa mahdoton saada sopimaan poikittain 9-5:n konetilaan, kun rivikuutonen ei vielä korin suunnitteluvaiheessa ollut vaihtoehtona.juhokare kirjoitti:Vai tuleeko/saako Saab Bemulta sitten isomman diiselmotin?
VM Motorin koneen poisjäännin syyksi veikkaisin ongelmaa hintaneuvotteluissa, tuskinpa itse koneessa mitään ongelmaa on. Varmaan jatkossakin Saabin keskeinen ongelma pienenä itsenäisenä valmistajana tulee olemaan juuri se, että keneltä saadaan tekniikkaa ja mihin hintaan, itse ei kuitenkaan kaikkea voi kehittää eikä valmistaa.
9-5, 96, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
Re: Mitä muuttaisit uudessa ysiviitosessa?
Mitkä muut automerkit käyttävät VM:n dieseleitä?
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Re: Mitä muuttaisit uudessa ysiviitosessa?
Chryslereissä, joissain jeepeissä ja myös gm daewoolla on joitain moottoreita käytössä, teollisuusmoottoreissa vm motori on hyvämaineinenkin tekijä. Valmistajana siinä ei varmasti mitään vikaa ole.juhokare kirjoitti:Mitkä muut automerkit käyttävät VM:n dieseleitä?
Luulisi moottorivalmistajalta olevan edullisempaa ostaa mylly kuin kilpailevalta autonvalmistajalta. Moottoria suurempi ongelma lienee löytää poikittaismoottorisen ison dieselin kaveriksi automaattilaatikko, kestävin moderni sovellus rajoittaa väännön 450nm:iin. Kyseinen laatikko onkin jo saabin käytössä, nimittäin aisin aw TF80-SC. Jenkitkin muuttuivat takaisin takatuuppareiksi pikku etuvetohairahduksen jälkeen, joten tukevien poikittaiskonesoveltuvien automaattiaskien valikoima pieneni entisestään.
Tesla Model S Plaid 2023
Mercedes EQV 2021
Mercedes EQV 2021
Re: Mitä muuttaisit uudessa ysiviitosessa?
Nyt kun katselee tarkemmin noita kuvia niin kyllä tuo kojelauta on melko ankean näkönen tuolla mustalla perusmuovilla ja ilman isoa kosketusnäyttöä. Tuolle pitäis kyllä tehä jotain...
Saabin omistaja vuodesta -90
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1172
- Liittynyt: Ma Elo 15, 2005 18:54
- Paikkakunta: Vieremä
Re: Mitä muuttaisit uudessa ysiviitosessa?
VM:n koneen minkä olen nähnyt Jeepin keulilla en ainakaan laadullisesti ollut kovin vakuuttunut. Ja moottorin osien hankinta varsin ongelmallista,vaikka osanumerot löytyy niin ei tarkoita kuitenkaan sitä,että olisi kyseessä mitoiltaan samanlainen osa.
#2807#
EX Saabit 9000 2.0t-93 2.3T-97
Saab 9-3 1.8t SC-06
EX Saabit 9000 2.0t-93 2.3T-97
Saab 9-3 1.8t SC-06
Re: Mitä muuttaisit uudessa ysiviitosessa?
Bensamoottorit vaihtaisin, nykyiset ei herätä minkäänlaista mielenkiintoa..
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Mitä muuttaisit uudessa ysiviitosessa?
Ajelin pari viikkoa sitten muutaman sata mailia Vauxhall Insignialla, dieselautomaatilla. Ihan mukava laite mutta siinä missä muutkin uudehkot autot joita on tullut vuokrailtua. Ikävänä piirteenä muistuu mieleen mm. erityisen pitkälle keskeltä menevä omituisen kaareva perä jolla tuli kokeiltua maalipinnan kestävyyttä puita ja risukkoja vastaan. Kyydissä ollut pitkähkö (>190 cm) kaveri kehuskeli korkeutta sisätilassa ja ei esim lyönyt päätään yläkarmiin autoon mennessä ja poistuessa. Tavaratilasta jäi fiilis ettei ollut erityisen iso. Ihmettelen jos tältä pohjalta mitään myyntimenestystä saadaan aikaan kun on niitä erilaisia persoonallisempiakin autoja sentään aika monenlaisia tarjolla.