Mitä muuttaisit uudessa ysiviitosessa?

Vuonna 2010 markkinoille tullut täysin uusi 9-5.
Vastaa Viestiin
juhokare
"Hölösuu"
Viestit: 3857
Liittynyt: Ti Joulu 30, 2003 13:59

Re: Mitä muuttaisit uudessa ysiviitosessa?

Viesti Kirjoittaja juhokare »

9-5T kirjoitti:DSG kestävyys ja mukavuus surkea. Portaattoman toiminnan on Volvo/Daf jo esitellytkin.
Siinähän se tulikin.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
aero
-
Viestit: 8716
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: Mitä muuttaisit uudessa ysiviitosessa?

Viesti Kirjoittaja aero »

juhokare kirjoitti:Joo, ja eikös täällä ollut jo puhetta joilta (ei minulta), että portaaton ei kestä kovinkaan montaa sataatuhatta km. Hieno vaihteisto varmasti muuten olisi.
Ainakin Audin multikroonikko kuulostaa teoriassa ja paperilla hienolta, mutta käytännössä oli ajossa ihan sieltä ja syvältä. Tämä toki perustuen vain ~250km moottoritieajoon sekä ~50km kaupunkipyöritykseen. Ainoa kepin asento jota saattoi edes tuon hetken sietää oli S (sportti, portaallinen), mutta silläkin askin luistelu ja viiveily oli jotain järkyttävää (vaikkei ollutkaan yhtä pahaa kuin D:llä). Tuo multikroonikko (multitronic siis) on kuulemma mitoitettu kestämään ~350tkm, jonka tienoossa kalliit osat menevät vaihtoon.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
3787
"Kaasari"
Viestit: 8
Liittynyt: Ke Kesä 23, 2010 07:34

Re: Mitä muuttaisit uudessa ysiviitosessa?

Viesti Kirjoittaja 3787 »

Kyllähän tuon näköiseen autoon pitäisi saada kunnon mosa.
Miten olisi esim. Jaguarin uusi 3.0 D S:
teho 275 hv
vääntö huikeat 600 Nm
CO2 päästöt 179
keskikulutus 6,8

Saabbi kiihtyisikin 0-100 tolla mosalla 6 sekan pintaan.
No kaikkeahan ei voi saada.
Rene-Rane
"Hölösuu"
Viestit: 2242
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 22:54
Paikkakunta: Suomi

Re: Mitä muuttaisit uudessa ysiviitosessa?

Viesti Kirjoittaja Rene-Rane »

3787 kirjoitti:Kyllähän tuon näköiseen autoon pitäisi saada kunnon mosa.
Miten olisi esim. Jaguarin uusi 3.0 D S:
teho 275 hv
vääntö huikeat 600 Nm
CO2 päästöt 179
keskikulutus 6,8

Saabbi kiihtyisikin 0-100 tolla mosalla 6 sekan pintaan.
No kaikkeahan ei voi saada.
tai audin mm. Q7 käyttämä 6.0l v12 mylly: Moottorin teho 368 kW / 500 hv / 1000nm
Volvo S80 2.4D Momentum aut. -09
Ex:Saab 9-5 1.9 TiD Linear Wagon A 2007
t.t.j
"Hölösuu"
Viestit: 2183
Liittynyt: La Syys 15, 2007 09:30
Paikkakunta: Turku

Re: Mitä muuttaisit uudessa ysiviitosessa?

Viesti Kirjoittaja t.t.j »

Rene-Rane kirjoitti:
3787 kirjoitti:Kyllähän tuon näköiseen autoon pitäisi saada kunnon mosa.
Miten olisi esim. Jaguarin uusi 3.0 D S:
teho 275 hv
vääntö huikeat 600 Nm
CO2 päästöt 179
keskikulutus 6,8

Saabbi kiihtyisikin 0-100 tolla mosalla 6 sekan pintaan.
No kaikkeahan ei voi saada.
tai audin mm. Q7 käyttämä 6.0l v12 mylly: Moottorin teho 368 kW / 500 hv / 1000nm
Tuota myllyä on vaikea mitenkään järkisyillä perustella.
Nykyiset: 9000T -87, 900S -91, 9-5 Aero -07
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
Jyrchi
"Hölösuu"
Viestit: 1001
Liittynyt: Su Joulu 06, 2009 21:53
Paikkakunta: Tampere

Re: Mitä muuttaisit uudessa ysiviitosessa?

Viesti Kirjoittaja Jyrchi »

t.t.j kirjoitti:
Rene-Rane kirjoitti:
3787 kirjoitti:Kyllähän tuon näköiseen autoon pitäisi saada kunnon mosa.
Miten olisi esim. Jaguarin uusi 3.0 D S:
teho 275 hv
vääntö huikeat 600 Nm
CO2 päästöt 179
keskikulutus 6,8

Saabbi kiihtyisikin 0-100 tolla mosalla 6 sekan pintaan.
No kaikkeahan ei voi saada.
tai audin mm. Q7 käyttämä 6.0l v12 mylly: Moottorin teho 368 kW / 500 hv / 1000nm
Tuota myllyä on vaikea mitenkään järkisyillä perustella.
Eikö olisikin järkevää laittaa uuteen femmaan isompi ja tehokkaampi kone kuin mahdollisesti tulossa olevaan Aero X:ään?
SAAB 9-5 Aero -05
Komppaaja
"Hirsch"
Viestit: 838
Liittynyt: Ti Tammi 12, 2010 15:42

Re: Mitä muuttaisit uudessa ysiviitosessa?

Viesti Kirjoittaja Komppaaja »

Täällä kyllä kovasti haaveillaan vaikka minkälaisista myllyistä saabin keulalle, mutta on sitten kokonaan eri asia, ostaako kukaan enää niillä hinnoilla saabia jos tuollaisia asennellaan ! 8)

Ja aeron kanssa olen kyllä jyrkästi eri mieltä audin multista, se on omasta mielestäni paras automaatti mitä olen tähän asti ajanut. Mutta makuasioita.... :mrgreen:
aero
-
Viestit: 8716
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: Mitä muuttaisit uudessa ysiviitosessa?

Viesti Kirjoittaja aero »

Komppaaja kirjoitti:Ja aeron kanssa olen kyllä jyrkästi eri mieltä audin multista, se on omasta mielestäni paras automaatti mitä olen tähän asti ajanut. Mutta makuasioita.... :mrgreen:
Jopa (surullisen?)kuuluisa BW37 tuntui hukkaavan ehjänä vähemmän voimaa kuin multikroonikko. Multikroonikon kanssa saattoi lisäksi ensin painaa kaasua, sitten hörpätä kahvia ja kahvimukin telineeseen palauttamisen jälkeen saattoi alkaa odottelemaan, että edes osa voimasta pääsee vetareille asti.

Toisaalta, lähes vastaava viiveilyefekti (tosin vain viive, ei jumalaton kuminauha enää viiveen jälkeen (toisaalta sitten lisä"etuna" väärän pykälän heitto sisään, jota MT sentään ei harrastanut)) on esiintynyt mm. kaikissa NG9-3 -automaateissa (6-vaihteinen AW), joita olen ajanut. Tiettävästi niistäkin jotkut tykkää... Mun mieleen on automaatti, joka kuskin pyytäessä vaihtaa heti ja nopeasti, mielellään myös huomaamattoman pehmeästi, välittää voiman perille asti ja pitää koneen kulloinkin järkevillä kierroksilla.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
SiipiSaapi
"Aero"
Viestit: 347
Liittynyt: To Kesä 10, 2010 08:51
Paikkakunta: Vantaa

Re: Mitä muuttaisit uudessa ysiviitosessa?

Viesti Kirjoittaja SiipiSaapi »

Aero farkkua kehiin, specseillä 8O :

- V6 BioPower tupla turbolla,
- 7-speed manuaali /puolimaatti
- Poweria~ 400 hp
- Vientöä ~500 Nm @ 2,000 rpm

Palttiarallaa 5s 0-100km/h :twisted:

50K hintaa veroineen.... :mrgreen:

......mutta sitten mä heräsin ja päästin kissan ulos :P
EX rides: 9-5 Aero,VW Golf GTi,BMW M3,VW Golf GL,Renault Clio Sport,Toyota Celica 18R-G Twin-cam,Toyota Corolla DX
juhokare
"Hölösuu"
Viestit: 3857
Liittynyt: Ti Joulu 30, 2003 13:59

Re: Mitä muuttaisit uudessa ysiviitosessa?

Viesti Kirjoittaja juhokare »

SiipiSaapi kirjoitti:Aero farkkua kehiin, specseillä 8O :

- V6 BioPower tupla turbolla,
- 7-speed manuaali /puolimaatti
- Poweria~ 400 hp
- Vientöä ~500 Nm @ 2,000 rpm

Palttiarallaa 5s 0-100km/h :twisted:

50K hintaa veroineen.... :mrgreen:

......mutta sitten mä heräsin ja päästin kissan ulos :P
Hyvät kriteerit moottoriksi. :)
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9391
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Re: Mitä muuttaisit uudessa ysiviitosessa?

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Koneeksi maks. 1,4 Turbo josta sellaiset 130-160hv, ja pois kaikki täysin turhat varusteet (kuten etenkin ilmastointi, cruise, radio, hälytin, jne), ja mahdollisuus valita autoon 15" peltivanteet, sekä sumuvalottomuus, korinvärittömät puskurit jnejne.
Ja auton hintaa näillä toimenpiteillä voisi sorvata luokkaan hiukan alle 30 tuhatta :)
Siis aitoa neekerimallia edelleenkin peräänkuulutan 8)
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9391
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Re: Mitä muuttaisit uudessa ysiviitosessa?

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

9-5T kirjoitti:
ng900aero kirjoitti:Koneeksi maks. 1,4 Turbo josta sellaiset 130-160hv, ja pois kaikki täysin turhat varusteet (kuten etenkin ilmastointi, cruise, radio, hälytin, jne), ja mahdollisuus valita autoon 15" peltivanteet, sekä sumuvalottomuus, korinvärittömät puskurit jnejne.
Ja auton hintaa näillä toimenpiteillä voisi sorvata luokkaan hiukan alle 30 tuhatta :)
Siis aitoa neekerimallia edelleenkin peräänkuulutan 8)
kaikki muu olisi mahdollista mutta hinta ei. teho ja iskutilavuus ei maksa mitään.
Meinasin vaan että jos saisivat Volvon tyyliin sorvattua jonkin ekomallin jonka hiilidioksidipäästöt olisivat jollain pikkukoneella alle 130-140g/km, niin sellaisen autoverotkin olisivat muutamia tonneja pienemmät kuin jonkin noin 200g/km "saastuttavan".
Ehkeivät tosiaan rupea valmistamaan isoja Saabeja Insignian hintaluokkaan, joka on sinällään sääli, esim. tunnetusti pihi saksalainen kun on tätänykyään mukamas ympäristötietoinenkin, ja jokin huokeahko 9-5 Eco voisi olla siellä(kin) kova luu suhteessa ilmeiseen kilpailijaansa A6:een jota myydään aikas olemattoman pienillä ja tehottomilla koneilla.
Edit: onko mitään tietoa siitä mikä kone se uuden femman 1.6T on, onko peräisin GM:ltä?
Viimeksi muokannut ng900aero, Ti Kesä 29, 2010 22:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Avatar
Mawerick
"Hölösuu"
Viestit: 4213
Liittynyt: Pe Loka 31, 2003 13:30
Paikkakunta: Yläne

Re: Mitä muuttaisit uudessa ysiviitosessa?

Viesti Kirjoittaja Mawerick »

ng900aero kirjoitti:Meinasin vaan että jos saisivat Volvon tyyliin sorvattua jonkin ekomallin jonka hiilidioksidipäästöt olisivat jollain pikkukoneella alle 130-140g/100km, niin sellaisen autoverotkin olisivat muutamia tonneja pienemmät kuin jonkin noin 200g/100km "saastuttavan".
Eikös se ole jo nytkin 139g/km (ei siis 100km) vähiten "saastuttavassa" mallissa...
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Nissan Maxima 3.0 V6 A.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Komppaaja
"Hirsch"
Viestit: 838
Liittynyt: Ti Tammi 12, 2010 15:42

Re: Mitä muuttaisit uudessa ysiviitosessa?

Viesti Kirjoittaja Komppaaja »

Villi veikkaus : eikös se 1.6T ole sama kone kuin insigniassakin ? Eli GM:ltä siis...? :?:
AC
"Saabisti"
Viestit: 2117
Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 14:47
Paikkakunta: Kpää

Re: Mitä muuttaisit uudessa ysiviitosessa?

Viesti Kirjoittaja AC »

Kuvien perusteella kojelaudan muuttaisin. Turhan massiivinen ja suora tuo keskiosa, jotenkin tulee tonnari mieleen eikä oikein hyvässä mielessä. Toivottavasti on livenä paremman näköinen kuin kuvissa.
BMW 320dA Coupe LCI
Vastaa Viestiin