Re 85 Softa
Re: Re 85 Softa
Tuossa pari riviä alempana on tällainen viestiketju
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=14&t=122145
Ja jos haluat ostaa työn foorumilaiselta niin laitat vaan OSTO-ilmoituksen tuonne etusivun alalaitaan.
En nyt tiedä onko Turkkusessa tekijöitä, mutta voisitko ajatella käyväsi esim. Tampesterin suunnalla ohjelmaa ja remonttiapua hakemassa?
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=14&t=122145
Ja jos haluat ostaa työn foorumilaiselta niin laitat vaan OSTO-ilmoituksen tuonne etusivun alalaitaan.
En nyt tiedä onko Turkkusessa tekijöitä, mutta voisitko ajatella käyväsi esim. Tampesterin suunnalla ohjelmaa ja remonttiapua hakemassa?
Re: Re 85 Softa
Eihän vain kiikarissa oleva auto ole tämä -> LINKKI. Jos on, kannattaa ilmeisesti budjetoida softauksen ja öljypohjahommien lisäksi myös jakopään hilppeet.Riski kirjoitti:
Kiikarissa olisi 2003 2.0 turbo automaatti, jolla suhattu reilu 160tkm. Jossain lähteessä tähän riittää pelkkä softaus, ja toisaalla käsketään vaihtamaan johtosarjaa yms. Mikä mahtaa olla oikea tieto?
T. kenties tuleva saabisti
#5609 -*- Elämä on epävarmaa - syö jälkiruoka ensin -*-
Saab 900 2,1i-16 1992 - OE
Ford Focus 1.8 Wagon 2000 - tällä kuljetaan kun Saabit ei toimi...
Ja vielä M-B E320 cdi T A 2000 ... maantielaiva.
Saab 900 2,1i-16 1992 - OE
Ford Focus 1.8 Wagon 2000 - tällä kuljetaan kun Saabit ei toimi...
Ja vielä M-B E320 cdi T A 2000 ... maantielaiva.
Re: Re 85 Softa
Itse asiassa juurikin se. Tosin en vielä ollut ehtinyt paikanpäällä käydä.
näköjään osat ei mahdottomia maksa, mutta kun autolla olisi tarkoitus ajella, eikä makuuttaa tallissa. Eli kotiremppa ei tulisi kysymykseen. Toisaalla joku oli saanut ko. rempan 800 euroon...
Joutunee pohtimaan asiaa uudessa valossa
näköjään osat ei mahdottomia maksa, mutta kun autolla olisi tarkoitus ajella, eikä makuuttaa tallissa. Eli kotiremppa ei tulisi kysymykseen. Toisaalla joku oli saanut ko. rempan 800 euroon...
Joutunee pohtimaan asiaa uudessa valossa
Henke kirjoitti:Eihän vain kiikarissa oleva auto ole tämä -> LINKKI. Jos on, kannattaa ilmeisesti budjetoida softauksen ja öljypohjahommien lisäksi myös jakopään hilppeet.Riski kirjoitti:
Kiikarissa olisi 2003 2.0 turbo automaatti, jolla suhattu reilu 160tkm. Jossain lähteessä tähän riittää pelkkä softaus, ja toisaalla käsketään vaihtamaan johtosarjaa yms. Mikä mahtaa olla oikea tieto?
T. kenties tuleva saabisti
Re: Re 85 Softa
Pikkusen kyllä pistää ihmettelemään tuo ääni, satatuhatta enemmän ajetussa olis jo normalimpaa, mutta 160tkm
Re: Re 85 Softa
Normisettiä...Omassa jakopääremppa 108tkm kohdalla
Edellinen omistaja oli sitten huolto-ohjeen mukaan vaihdattanut öljyt 20tkm välein mutta vuotuinen ajosuorite oli ollu reilu 10tkm/vuosi niin ei hyvä. Tosin vähän sellainen tunne olisi että Saabilla olisi aikanaan käynyt sama kuin volkkarilla kävi 2007-2008 1.4 TSI koneen kanssa eli jakoketju venyy liikaa ajettuihin kilometreihin nähden.
Edellinen omistaja oli sitten huolto-ohjeen mukaan vaihdattanut öljyt 20tkm välein mutta vuotuinen ajosuorite oli ollu reilu 10tkm/vuosi niin ei hyvä. Tosin vähän sellainen tunne olisi että Saabilla olisi aikanaan käynyt sama kuin volkkarilla kävi 2007-2008 1.4 TSI koneen kanssa eli jakoketju venyy liikaa ajettuihin kilometreihin nähden.
9-5 2.0t wagon biopower linear sport - 05, 900i 16valve 3d - 93
detailing...sitä korrekmies ei voi ymmärtää.
detailing...sitä korrekmies ei voi ymmärtää.
Re: Re 85 Softa
Komppaan.. aiemmassa 2002-mallisessa Aerossani oli jakopääremppa 110tkm huollon yhteydessä. Ensimmäisen omistajan jäljiltä täysi merkkiliikkeen huoltokirja ja n. 69tkm 3 vuodessa Saksassa ajelua.Maikki kirjoitti:Normisettiä...Omassa jakopääremppa 108tkm kohdalla
Re: Re 85 Softa
Jos kaara kiinnostaa, niin kannattanee kysäistä remonttihintaa Tallinnassa sijaitsevasta Autotarvetesta. Ks. http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=23&t=117211. Noilla on hinnat ja asiakaspalvelu kohdillaan omien ja monien muiden kokemusten perusteella. Samalla voi tuoda Eesti-tuliaisia sopivan määränRiski kirjoitti:Itse asiassa juurikin se. Tosin en vielä ollut ehtinyt paikanpäällä käydä.
näköjään osat ei mahdottomia maksa, mutta kun autolla olisi tarkoitus ajella, eikä makuuttaa tallissa. Eli kotiremppa ei tulisi kysymykseen. Toisaalla joku oli saanut ko. rempan 800 euroon...
Joutunee pohtimaan asiaa uudessa valossa
Re: Re 85 Softa
Taitaa olla yksilöitä nämäkin. Entisellä kulkineella (-02, 2,0t) oli ajettu ostaessani 4. vuodessa pääosin kaupunkiajoa 93 tkm. Itse ajoin mittariin n. 230 tkm. 210 tkm huollossa käskin katsoa kiristimen tilanteen, oli 14mm. Eikös vaihtoraja ole 15mm?
Mitään ääntä (normaalista poikkeavaa ) ei jakopää vielä pitänyt. Viimeisimmän huohotinpäivityksen vaihdatin n. 160 tkm:n kohdalla.
Mitään ääntä (normaalista poikkeavaa ) ei jakopää vielä pitänyt. Viimeisimmän huohotinpäivityksen vaihdatin n. 160 tkm:n kohdalla.
Opel Insignia 2,0 4x4 -15
ex. Saab 9-5 2,3t BP LinearActive Griffin Aut SC -09
ex. Saab 9-5 2,3T BP Vector -06
ex. Saab 9-5 2,3t BP LinearActive Griffin Aut SC -09
ex. Saab 9-5 2,3T BP Vector -06
Re: Re 85 Softa
Vaihteisto tuntuis vaikuttavan tohon jakopään kestoon oleellisesti. Suurin osa näistä rohisevista autoista taitaa olla automaatteja. Edellisellä T7 automaattikolkilla kävi kone rahisemaan siinä 240 tonnin paikkeilla. Nykysellä manuaalikiesillä on 280 tuhatta mittarissa ja ei äännä mistään kohtaa, eikä kuluta öljyä.
#3272
Re: Re 85 Softa
Mites tuon rallattavan jakopään kanssa. Onko kuinka kiire korjata jos tuollaiseen menee haksahtamaan? Eli onko ihmisillä mennyt ketjuja poikki, jolloin remontti hieman kasvaa?
Ajatuksena olisi, että jos hakisi ja softaisi ja hetken ajelujen jälkeen hoitaisi samassa rytäkässä sihdin ja jakopään.
Paljonkos olette viinalla ajelleet ennen putsausta, tonni pari vai enemmän?
Ajatuksena olisi, että jos hakisi ja softaisi ja hetken ajelujen jälkeen hoitaisi samassa rytäkässä sihdin ja jakopään.
Paljonkos olette viinalla ajelleet ennen putsausta, tonni pari vai enemmän?
Re: Re 85 Softa
lähempänä lienee kuitenkin 100-200km?Riski kirjoitti:Mites tuon rallattavan jakopään kanssa. Onko kuinka kiire korjata jos tuollaiseen menee haksahtamaan? Eli onko ihmisillä mennyt ketjuja poikki, jolloin remontti hieman kasvaa?
Ajatuksena olisi, että jos hakisi ja softaisi ja hetken ajelujen jälkeen hoitaisi samassa rytäkässä sihdin ja jakopään.
Paljonkos olette viinalla ajelleet ennen putsausta, tonni pari vai enemmän?
Saab 9-5 Aero Hirsch -06 305hv/400Nm
#5179
#5179
Re: Re 85 Softa
Eikös pari tankillsta ole epävirallinen suositus? 100-200km lienee melko lailla alakanttiin noin niin kuin muutenkin.
Ahdonvoimaa
Re: Re 85 Softa
Pahimmissa tapauksissa imusihti on mennyt tukkoon ennen toisen tankin tyhjenemistä, eli jos ei tiedä miten paljon sitä sakkaa ja mämmiä on niin ensimmäisen tankillisen jälkeen kannattaa jo alkaa katselemaan kalenteria kiivaan vilkkaa.
Monella toimenpide on ihan turha esimerkillisten öljynvaihtojen ansioista mutta kun auton historiasta ei ole varma niin parempi katsoa kuin kirota ?
Monella toimenpide on ihan turha esimerkillisten öljynvaihtojen ansioista mutta kun auton historiasta ei ole varma niin parempi katsoa kuin kirota ?
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: Re 85 Softa
Ei kai noita ketjuja katkennut ole, venynyt ketju silppuaa rattaista hampaat öljypohjaan ajan mittaan.Riski kirjoitti:Mites tuon rallattavan jakopään kanssa. Onko kuinka kiire korjata jos tuollaiseen menee haksahtamaan? Eli onko ihmisillä mennyt ketjuja poikki, jolloin remontti hieman kasvaa?
Ei tuo oma -98 femma noin rumasti rohissut kuin tuo juutuubiin linkitetty, vaikka oli kuitenkin kiristin viimeisillään ulkona (21 milliä).
http://www.saunalahti.fi/~hktava/Saabi/Jaahas.jpg
En itse noin rumasti rohisevalla autolla pitkään ajelisi, kyllä tuo kaipaa jakopääremonttia.
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Re: Re 85 Softa
Tuolla näytti olevan kulutustopikkikin, mutta ei järin tuore ja aika bensa keskittynyt.
Itseäni kiinnostaisi tuo etanolin maistuminen (autolle...)
siguissa näyttää olevan useammallakin etanolisoitu auto, joten kehtaako ilmoittaa kulutuksia julkisesti.
Onko 2.0t/2.3t/aerossa isoja eroja keskenään? Lähinnä motari/maantievauhdeissa. Kaupungissa varmaan saa palamaan sen verran ettei viitsi edes seurata.
Itseäni kiinnostaisi tuo etanolin maistuminen (autolle...)
siguissa näyttää olevan useammallakin etanolisoitu auto, joten kehtaako ilmoittaa kulutuksia julkisesti.
Onko 2.0t/2.3t/aerossa isoja eroja keskenään? Lähinnä motari/maantievauhdeissa. Kaupungissa varmaan saa palamaan sen verran ettei viitsi edes seurata.